Op z'n minst vrije uitloop..bprosman schreef:@Sjohie,
Toch wel van scharrelpaarden he
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De waarheid achter paardenvlees
Re: De waarheid achter paardenvlees
Het is werkelijk walgelijk om keer op keer te worden geconfronteerd met dan wel verschrikkelijk dierenleed, dan wel oplichting, vergiftiging of marktvervuiling door de vleeshandel. Onbegrijpelijk dat nog zoveel mensen vlees eten, dat dan wel niet is wat je denkt, dan wel door onverantwoordelijke schoften die geen enkele mededogen hebben. Niet met de dieren, niet met de locale markt die door hun smerige handel kapot gemaakt worden. Wij mensen hebben vlees niet nodig, het is slecht voor de wereld en onverantwoord tegenover de arme delen van de wereld.
-
Wat zijn de gevolgen dat wij dit zieke vlees consumeren?!
Wat voor uitzending dit wordt, was mij al duidelijk.
Dat in andere landen het niet zo nauw genomen wordt met dieren, maar ook hier bij ons, kan je vermoedelijk dit soort misstanden vinden.
Dat in andere landen het niet zo nauw genomen wordt met dieren, maar ook hier bij ons, kan je vermoedelijk dit soort misstanden vinden.
Als dat zo zou zijn, dan hadden ze die filmpjes echt wel gebruikt om het verhaal wat meer couloer locale te geven. Maar dit is typisch dierenbescherming etc etc, en behoorlijk suggestief. Ze gebruiken veelal buitenlands, en soms verouderd, beeldmateriaal om hun eigen agenda te promoten.eleven schreef:Wat voor uitzending dit wordt, was mij al duidelijk.
-
Bedoel je dat het eigenlijk spam is, gezien de relatie van de presentatricesjohie schreef:Als dat zo zou zijn, dan hadden ze die filmpjes echt wel gebruikt om het verhaal wat meer couloer locale te geven. Maar dit is typisch dierenbescherming etc etc, en behoorlijk suggestief. Ze gebruiken veelal buitenlands, en soms verouderd, beeldmateriaal om hun eigen agenda te promoten.eleven schreef:Wat voor uitzending dit wordt, was mij al duidelijk.
Oa dat Halal slachten is ook vreselijk voor de dieren, wordeleven schreef:Wat voor uitzending dit wordt, was mij al duidelijk.
ook niets tegen gedaan.
-
Net gekeken naar de aflevering. Ik wist niet wat ik zag! Ga per direct geen snacks meer eten en koop al helemaal geen vlees meer bij de supermarkt. Ik ben de laatste jaren al wat huiveriger geworden van vlees maar met al deze berichtgevingen over vlees is het voor mij nu basta! Jammer genoeg kan ik mezelf er (nog) niet toe zetten om nooit meer vlees te eten maar ik zal het zeker tot het minimum gaan beperken! Hoe schandalig allemaal! Er is bij mij geen enkel vertrouwen meer in de overheid, die toe moet zien op dit soort wanpraktijken. Ze gaan er kamervragen over stellen, joh! .... nu pas??? Maar goed, beter laat dan nooit... maar ik ben alle plezier in het eten van vlees mede door deze uitzending totaal kwijtgeraakt!
De waarheid achter paardenvlees heb ik ongeveer 2 jaar geleden in een undercover filmpje op internet gezien. Dit filmpje gaat over de lijdensweg van paarden naar het slachthuis en hier waren geen beelden uitgeknipt.De verontwaardiging van mensen over het nieuws dat er paardenvlees als rundvlees wordt verkocht kon ik dus niet begrijpen, want als je weet wat voor een afschuwelijk dierenleed hier achter schuilt dan is voor mij het feit dat ik als consument voor de gek wordt gehouden niet belangrijk. Ik vond de recente uitzending; De waarheid achter paardenvlees weer schokkend om te zien, maar ook heel goed,
want ik ga er van uit dat veel mensen deze uitzending hebben bekeken en weer eens geconfronteerd worden met het feit dat wanneer het om geld gaat, het beter uit komt dat de consument onwetend wordt gehouden. Gelukkig zijn er op deze wereld veel mensen met hun hart op de juiste plaats die,vaak op vrijwillige basis, deze afschuwelijke waarheid in het daglicht zetten. Het meest trieste vind ik, wanneer je bedenkt dat het hier om paarden gaat die het grootste gedeelte van hun leven voor mensen hebben gewerkt, zo aan hun einde moeten komen. Als consument hebben wij meer macht dan de supermarkten die ons van alles voor spiegelen, dus luister naar je hart en KOOP HET NIET.
want ik ga er van uit dat veel mensen deze uitzending hebben bekeken en weer eens geconfronteerd worden met het feit dat wanneer het om geld gaat, het beter uit komt dat de consument onwetend wordt gehouden. Gelukkig zijn er op deze wereld veel mensen met hun hart op de juiste plaats die,vaak op vrijwillige basis, deze afschuwelijke waarheid in het daglicht zetten. Het meest trieste vind ik, wanneer je bedenkt dat het hier om paarden gaat die het grootste gedeelte van hun leven voor mensen hebben gewerkt, zo aan hun einde moeten komen. Als consument hebben wij meer macht dan de supermarkten die ons van alles voor spiegelen, dus luister naar je hart en KOOP HET NIET.
Het beschuldigende vingertje wees in deze uitzending naar Canada VS en Mexico.
Daarbij zouden EU normen worden overtreden.
Inderdaad gruwelijk hoe de getoonde paarden aan hun eind komen.....
Maar ik denk nog steeds dat die paarden een beter leven gehad hebben dan onze fabriekskippen, die nooit daglicht te zien krijgen. Dat is blijkbaar wel volgens EU normen.
Zolang het geld regeert wordt op de meest efficiente (=dier-onvriendelijke) geproduceerd, Best is dan ook om als burger vlees consumptie zo veel mogelijk te beperken.
Daarbij zouden EU normen worden overtreden.
Inderdaad gruwelijk hoe de getoonde paarden aan hun eind komen.....
Maar ik denk nog steeds dat die paarden een beter leven gehad hebben dan onze fabriekskippen, die nooit daglicht te zien krijgen. Dat is blijkbaar wel volgens EU normen.
Zolang het geld regeert wordt op de meest efficiente (=dier-onvriendelijke) geproduceerd, Best is dan ook om als burger vlees consumptie zo veel mogelijk te beperken.
Wat denk je van de ganzen in Frankrijk?Maar ik denk nog steeds dat die paarden een beter leven gehad hebben dan onze fabriekskippen, die nooit daglicht te zien krijgen. Dat is blijkbaar wel volgens EU normen.
Wat denk je van kalfsvlees, volgespoten met hormonen?
En zo kan je nog doorgaan.
Feit is, dat er te weinig controle uitgeoefend wordt en deze schoen moet de overheid zch aantrekken.
Maar mevrouw wil er Kamervragen stellen, dan wordt het zeker opgelost, net zoals alle andere Kamervragen.
Eeuh, mag ik dan voorstellen dat je de overheden van Mexico, Argentinië etc hier op aanspreekt? Daar gaat het mis, niet hier in Nederland. En de EU geeft weliswaar richtlijnen af over dierenwelzijn, welke die landen ook onderschrijven, maar een richtlijn is geen wet, en daarnaast, jij verteld ook niet hoe de buren hun kinderen op moeten voedden, of wel? Vanuit Nederland en de EU is er dus niet bijster veel meer wat we aan de praktijken in die landen kunnen doen.Marleen1111 schreef:Net gekeken naar de aflevering. Ik wist niet wat ik zag! Ga per direct geen snacks meer eten en koop al helemaal geen vlees meer bij de supermarkt. Ik ben de laatste jaren al wat huiveriger geworden van vlees maar met al deze berichtgevingen over vlees is het voor mij nu basta! Jammer genoeg kan ik mezelf er (nog) niet toe zetten om nooit meer vlees te eten maar ik zal het zeker tot het minimum gaan beperken! Hoe schandalig allemaal! Er is bij mij geen enkel vertrouwen meer in de overheid, die toe moet zien op dit soort wanpraktijken. Ze gaan er kamervragen over stellen, joh! .... nu pas??? Maar goed, beter laat dan nooit... maar ik ben alle plezier in het eten van vlees mede door deze uitzending totaal kwijtgeraakt!
Gelukkig zijn er in Nederland prachtige biologische slagers, die duidelijk vertellen bij welke lokale fokkers hun vlees vandaan komt, en waar je zelfs regelmatig op de boerderijen mag/kan gaan kijken met je eigen ogen ook. Ook zijn er patissiers die snacks maken met dat soort lokaal gefokt vlees.
Natuurlijk gaat het mis hier in Nederland.Eeuh, mag ik dan voorstellen dat je de overheden van Mexico, Argentinië etc hier op aanspreekt? Daar gaat het mis, niet hier in Nederland.
De overheid heeft er voor te zorgen, dat het vlees , wat uit deze landen komt en ingevoerd wordt aan de normen voor consumptie voldoet.
Volgepompt vlees met geneesmiddelen heeft in de Nederlandse schappen niets te zoeken, ook niet uit het buitenland.
Waar je de mensen uit die landen moet aanspreken, hoe ze met de dieren omgaan.
Daarom heeft elk paard een paardenpaspoort, en zou in theorie een paard wat medicijnen heeft gehad, niet in de voedselketen terecht mogen komen, maar linea recta de destructor in moeten gaan. Daar gaat wel eens iets mee mis, fraudeurs heb je in alle beroepen, maar dat is pertinent iets anders dan wat jij ongefundeerd beweerd. Paardenvlees wat hier in de supermarkt ligt wordt niet "volgepompt met geneesmiddelen", je kan niet een aantal incidenten maar blind extrapoleren naar een hele sector.eleven schreef:Natuurlijk gaat het mis hier in Nederland.Eeuh, mag ik dan voorstellen dat je de overheden van Mexico, Argentinië etc hier op aanspreekt? Daar gaat het mis, niet hier in Nederland.
De overheid heeft er voor te zorgen, dat het vlees , wat uit deze landen komt en ingevoerd wordt aan de normen voor consumptie voldoet.
Volgepompt vlees met geneesmiddelen heeft in de Nederlandse schappen niets te zoeken, ook niet uit het buitenland.
De incidenten, oa recent in Frankrijk en Engeland betrof tientallen, tot max een paar honderd paarden. In Nederland gaat zeker 8000 ton/jaar aan paardenvlees om, en bij een gemiddeld gewicht van 500kg is dat >16.000 paarden, oftewel een paar procent van het totaal zou iets aan "kunnen" mankeren. Tel daar bij op dat paardenvlees bijna niet in pure vorm gegeten wordt, enkel als een miniem ingrediënt in een snack oid, en dan kom je zelfs in het geval van die medicijnpaarden uit Frankrijk en Engeland uit op een verwaarloosbaar risico.
sjohie schreef:Daarom heeft elk paard een paardenpaspoort, en zou in theorie een paard wat medicijnen heeft gehad, niet in de voedselketen terecht mogen komen, maar linea recta de destructor in moeten gaan. Daar gaat wel eens iets mee mis, fraudeurs heb je in alle beroepen, maar dat is pertinent iets anders dan wat jij ongefundeerd beweerd. Paardenvlees wat hier in de supermarkt ligt wordt niet "volgepompt met geneesmiddelen", je kan niet een aantal incidenten maar blind extrapoleren naar een hele sector.eleven schreef:Natuurlijk gaat het mis hier in Nederland.Eeuh, mag ik dan voorstellen dat je de overheden van Mexico, Argentinië etc hier op aanspreekt? Daar gaat het mis, niet hier in Nederland.
De incidenten, oa recent in Frankrijk en Engeland betrof tientallen, tot max een paar honderd paarden. In Nederland gaat zeker 8000 ton/jaar aan paardenvlees om, en bij een gemiddeld gewicht van 500kg is dat >16.000 paarden, oftewel een paar procent van het totaal zou iets aan "kunnen" mankeren. Tel daar bij op dat paardenvlees bijna niet in pure vorm gegeten wordt, enkel als een miniem ingrediënt in een snack oid, en dan kom je zelfs in het geval van die medicijnpaarden uit Frankrijk en Engeland uit op een verwaarloosbaar risico.
Jij heeft zeker de uitzending niet gezien, uit welke landen het vlees geïmporteerd wordt, waar paarden die met medicijnen volgepompt zijn geslacht worden, en naar Nederland ingevoerd zijn.
Was de uitzending over Frankrijk en Engeland, dan heb ik echt iets gemist.
Ik ga dan ook op de feiten van de uitzending af, als deze kloppen, is er niets wat ik heb geschreven ongefundeerd .
Ongefundeerd zijn dit soort uitspraken, zonder onderbouwing:
Ze gebruiken veelal buitenlands, en soms verouderd, beeldmateriaal om hun eigen agenda te promoten.
Altijd goed als een en ander wordt uitgelicht en besproken. Natuurlijk zijn er misstanden in landen waar een en ander minder is gereguleerd of waar de controle te wensen overlaat. Leveranciers, niet alleen in Nederland, kunnen nu eenmaal geen 100% inspectie uitvoeren en ondanks dat er altijd verbeteringen mogelijk zijn, en deze uitzending heeft wel een en ander naar voren gebracht, en dit zeker een belangrijk aandachtspunt is voor de genoemde leveranciers, is het ook verstandig om een en ander in perspectief te houden. Controle en veiligheid van distributie is niet alleen in de voedingsindustrie een risico. Ook in tal van andere sectoren zijn verbeteringen mogelijk (speelgoed-toxische verf, communicatie-ondeugelijke antennes, medische en farmaceutische producten-namaak). Bedrijven en leveranciers, vooral in goed gereguleerde landen als Nederland zijn daar echt mee bezig. Het is alleen on mogelijk om alles van weiland tot vork volledig te controleren tenzij je alles zelf doet. Het probleem daarmee is alleen dat de huidige consument eisen en verwachtingen er toe bijdragen dat niemand dat kan doen omdat daar niets aan te verdienen valt.
Het vervelende is dat Tros Radar over het algemeen goede onderwerpen heeft maar de uitvoering laat regelmatig te wensen over met name over het in context plaatsen van bepaalde bevindingen en daardoor wordt het al snel meer stemmingmakerij dan een onderzoek waarbij alle kanten worden belicht en bevindingen op de juiste manier worden benaderd zodat er ook werkelijk iets gedaan kan worden. En dat is jammer want het programma concept is in principe prima. Alleen komt er nog iets anders bij kijken: kijkcijfers: dodelijk voor elke programmamaker die objectief wil blijven. Ook eyesonanimals heeft voldaan aan haar eigen doelstellingen maar het is jammer dat dit soort onderzoeken uiteindelijk op populatie en macro-sociaal niveau er niet veel toe doen. Dit blijft toch een beetje werken in de marge waarbij veel mensen zich druk maken en niets opschieten terwijl er zoveel te doen in om bijvoorbeeld de hele voeding industrie te herorganiseren en echt grote problemen op te lossen, inclusief hoe dieren behandeld worden. er is niet mis met het eten van dieren maar hoe wij met dieren omgaan in het algemeen. Iedereen kent de voorbeelden wel van de cosmetica industrie, kippen fabrieken, ritueel slachten en talrijke andere situaties.
Uiteindelijk is de oorzaak van misstanden in de voeding industrie en met name de behandeling van dieren terug te leiden naar de eis van consumenten om zo goedkoop mogelijk vlees, vis, gevogelte etc te kunnen eten. Supermarkten en andere commerciële instellingen zijn niet geïnteresseerd in een absolute prijs/kosten maar alleen in de marge en winst. En dat is prima want daarom leven wij in een maatschappij van welvaart. Maar het is de consument die de uiteindelijke oorzaak is. Het zou daarom instanties als eyesonanimals en programmamakers als Radar sieren om hun onderwerpen een stukje hoger te tillen en een standpunt in te nemen waarbij feiten in hun context worden geplaatst en er een discussie gevoerd kan worden die er echt toe doet en bijdraagt aan ontwikkeling en verbetering op een hoger niveau. Stemmingmakers hebben we al genoeg in Nederland.
Het vervelende is dat Tros Radar over het algemeen goede onderwerpen heeft maar de uitvoering laat regelmatig te wensen over met name over het in context plaatsen van bepaalde bevindingen en daardoor wordt het al snel meer stemmingmakerij dan een onderzoek waarbij alle kanten worden belicht en bevindingen op de juiste manier worden benaderd zodat er ook werkelijk iets gedaan kan worden. En dat is jammer want het programma concept is in principe prima. Alleen komt er nog iets anders bij kijken: kijkcijfers: dodelijk voor elke programmamaker die objectief wil blijven. Ook eyesonanimals heeft voldaan aan haar eigen doelstellingen maar het is jammer dat dit soort onderzoeken uiteindelijk op populatie en macro-sociaal niveau er niet veel toe doen. Dit blijft toch een beetje werken in de marge waarbij veel mensen zich druk maken en niets opschieten terwijl er zoveel te doen in om bijvoorbeeld de hele voeding industrie te herorganiseren en echt grote problemen op te lossen, inclusief hoe dieren behandeld worden. er is niet mis met het eten van dieren maar hoe wij met dieren omgaan in het algemeen. Iedereen kent de voorbeelden wel van de cosmetica industrie, kippen fabrieken, ritueel slachten en talrijke andere situaties.
Uiteindelijk is de oorzaak van misstanden in de voeding industrie en met name de behandeling van dieren terug te leiden naar de eis van consumenten om zo goedkoop mogelijk vlees, vis, gevogelte etc te kunnen eten. Supermarkten en andere commerciële instellingen zijn niet geïnteresseerd in een absolute prijs/kosten maar alleen in de marge en winst. En dat is prima want daarom leven wij in een maatschappij van welvaart. Maar het is de consument die de uiteindelijke oorzaak is. Het zou daarom instanties als eyesonanimals en programmamakers als Radar sieren om hun onderwerpen een stukje hoger te tillen en een standpunt in te nemen waarbij feiten in hun context worden geplaatst en er een discussie gevoerd kan worden die er echt toe doet en bijdraagt aan ontwikkeling en verbetering op een hoger niveau. Stemmingmakers hebben we al genoeg in Nederland.
Met medicijnen volgepompt? Volgens mij worden ze daar juist níet met medicijnen behandeld, omdat veel te veel geld kost. Dus wat dat betreft kun je juist beter een Mexicaans stukje paardenvlees hebben...
Het probleem is dat het gros van de mensen nog steeds in de winkels alleen kijken naar de prijs die zij moeten betalen. Even een simpel voorbeeld dat niets met paarden of met 'misstanden' te maken heeft, kort geleden hadden ze bij de C1000 2½ kilo kippenbouten voor € 5. Dat is dus € 2 per kilo. De meeste mensen denken dan: joh, da's lekker goedkoop, dat ga ik kopen. In plaats van dat ze denken: OK, als de supermarkt € 2 per kg krijgt en iedereen in de keten er nog iets aan wil verdienen (winkel, slager, boer, transporteur), dan wil ik niet weten hoe die kippen leven en wat ze te eten krijgen.
Een ander probleem is dat je wel toezicht kunt houden op hoe alles er híer aan toe gaat en regels kunt maken over hoe het híer moet gaan, maar als dat té streng wordt, dan gaan ze gewoon naar een land buiten de EU waar het minder streng is. En waar het dus vaak juist heel veel slechter is. Daar kun je weinig aan doen, behalve dan er aandacht aan schenken en bijvoorbeeld keurmerken maken voor vlees dat wél goed is behandeld. Dat zie je bv. bij de VS, waar ze nu blijkbaar geen paardenslagers meer hebben. Gevolg is dat de paarden de grens over gaan naar Mexico, na een lange reis, waar de omstandigheden nog erbarmelijker zijn. En de controles ver te zoeken zijn.
Je kunt dan dus beter als consument de vraag ook bij jezelf neerleggen in plaats van bij de overheid, en zelf kijken waar je vlees vandaan komt en of dat enigszins OK is. Of dat nou paard of kip of rund of wat dan ook is. Doe je dat niet, ook prima, maar dan moet je niet je beklagen over dat het elders zo slecht gaat en dat je niet zou begrijpen hoe dat nou toch mogelijk is.
Het probleem is dat het gros van de mensen nog steeds in de winkels alleen kijken naar de prijs die zij moeten betalen. Even een simpel voorbeeld dat niets met paarden of met 'misstanden' te maken heeft, kort geleden hadden ze bij de C1000 2½ kilo kippenbouten voor € 5. Dat is dus € 2 per kilo. De meeste mensen denken dan: joh, da's lekker goedkoop, dat ga ik kopen. In plaats van dat ze denken: OK, als de supermarkt € 2 per kg krijgt en iedereen in de keten er nog iets aan wil verdienen (winkel, slager, boer, transporteur), dan wil ik niet weten hoe die kippen leven en wat ze te eten krijgen.
Een ander probleem is dat je wel toezicht kunt houden op hoe alles er híer aan toe gaat en regels kunt maken over hoe het híer moet gaan, maar als dat té streng wordt, dan gaan ze gewoon naar een land buiten de EU waar het minder streng is. En waar het dus vaak juist heel veel slechter is. Daar kun je weinig aan doen, behalve dan er aandacht aan schenken en bijvoorbeeld keurmerken maken voor vlees dat wél goed is behandeld. Dat zie je bv. bij de VS, waar ze nu blijkbaar geen paardenslagers meer hebben. Gevolg is dat de paarden de grens over gaan naar Mexico, na een lange reis, waar de omstandigheden nog erbarmelijker zijn. En de controles ver te zoeken zijn.
Je kunt dan dus beter als consument de vraag ook bij jezelf neerleggen in plaats van bij de overheid, en zelf kijken waar je vlees vandaan komt en of dat enigszins OK is. Of dat nou paard of kip of rund of wat dan ook is. Doe je dat niet, ook prima, maar dan moet je niet je beklagen over dat het elders zo slecht gaat en dat je niet zou begrijpen hoe dat nou toch mogelijk is.
@ Kweenie het wil nog niet zeggen als je duurder vlees koopt dat je dan garantie hebt
dat het goed vlees is :
ZWOLLE/BOXTEL - Encebe Vleeswaren uit Boxtel staat dinsdag voor de tuchtrechter in Zwolle. Het bedrijf moet zich verantwoorden omdat er in 2012 onterecht elfduizend kilo ham verkocht werd als biologisch vlees.
Volgens Encebe was er sprake van een eenmalig incident. Sinds januari staat Encebe onder verscherpt toezicht. Toezichthouder Skal voerde verschillende inspecties uit.
Dochteronderneming VION
Encebe is een dochteronderneming van VION. Het bedrijf kwam vorig jaar in opspraak nadat twee klokkenluiders aan Omroep Brabant meldden dat er gesjoemeld was met vlees.
In de zomer van 2012 werd 11.000 kilo varkensvlees ten onrechte verkocht als biologische ham. Het vlees werd via supermarkten verkocht. VION erkent dit. Het bedrijf sprak destijds van een eenmalig incident.
'Verkeerde etiket'
Woordvoerder Marc van der Lee van VION zei dat door een menselijke fout het verkeerde etiket werd geplakt op ongeveer 24 ton vlees. Elf ton is ten onrechte als de duurste categorie biologisch vlees verkocht. Bij Encebe worden wekelijks tientallen tonnen vlees verwerkt.
dat het goed vlees is :
ZWOLLE/BOXTEL - Encebe Vleeswaren uit Boxtel staat dinsdag voor de tuchtrechter in Zwolle. Het bedrijf moet zich verantwoorden omdat er in 2012 onterecht elfduizend kilo ham verkocht werd als biologisch vlees.
Volgens Encebe was er sprake van een eenmalig incident. Sinds januari staat Encebe onder verscherpt toezicht. Toezichthouder Skal voerde verschillende inspecties uit.
Dochteronderneming VION
Encebe is een dochteronderneming van VION. Het bedrijf kwam vorig jaar in opspraak nadat twee klokkenluiders aan Omroep Brabant meldden dat er gesjoemeld was met vlees.
In de zomer van 2012 werd 11.000 kilo varkensvlees ten onrechte verkocht als biologische ham. Het vlees werd via supermarkten verkocht. VION erkent dit. Het bedrijf sprak destijds van een eenmalig incident.
'Verkeerde etiket'
Woordvoerder Marc van der Lee van VION zei dat door een menselijke fout het verkeerde etiket werd geplakt op ongeveer 24 ton vlees. Elf ton is ten onrechte als de duurste categorie biologisch vlees verkocht. Bij Encebe worden wekelijks tientallen tonnen vlees verwerkt.
Klopt, die garantie heb je nooit. Al is 11.000 kg op een totale jaarlijkse productie van zo'n 5 miljoen kg biologisch varkensvlees natuurlijk maar een kleine fractie.
Maar andersom, als je kiloknaller-vlees koopt of vlees waar helemaal geen herkomst op staat (of soms weet je misschien niet eens welk soort vlees je koopt), dan heb je wel bijna de garantie dat daar ook regelmatig niet echt goed vlees tussen zal zitten. (Natuurlijk voldoet het wel aan de regels, maar dat is wat anders dan dat het ook echt OK is.) En dan heb je een beetje boter op je hoofd als je zo hard schreeuwt en je beklaagt dat de overheid iets aan het dierenwelzijn van die paarden moet doen.
Maar andersom, als je kiloknaller-vlees koopt of vlees waar helemaal geen herkomst op staat (of soms weet je misschien niet eens welk soort vlees je koopt), dan heb je wel bijna de garantie dat daar ook regelmatig niet echt goed vlees tussen zal zitten. (Natuurlijk voldoet het wel aan de regels, maar dat is wat anders dan dat het ook echt OK is.) En dan heb je een beetje boter op je hoofd als je zo hard schreeuwt en je beklaagt dat de overheid iets aan het dierenwelzijn van die paarden moet doen.
Dit is wat toevallig naar buiten is gekomen, zal heus wel meer gebeuren.
De overheid is zeer zeker verantwoordelijk van het dierenwelzijn en dan niet
alleen voor de paarden, als je ziet hoe een dier halal geslacht word en dat hier in
Nederland, walgelijk !
De overheid is zeer zeker verantwoordelijk van het dierenwelzijn en dan niet
alleen voor de paarden, als je ziet hoe een dier halal geslacht word en dat hier in
Nederland, walgelijk !