LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de pil

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: de pil

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben 70 en slik nog steeds de pil.
Is dat wel goed?

Gast

Nou ja tis toch wat he

Gast

Nou ik heb een spiraaltje.
Ik kan de pil niet verdragen, wordt er modder vet van en ga zo maar door.

Gast

Even voor de goede orde: de pil is geen geneesmiddel.
Het is een anti conceptie middel.

anaoniem

Ongelezen bericht door anaoniem »

Wat weet jij daar nou van af Gast? Gebruik je zelf de pil? Ik gebruik hem puur als medicijn op medische indicatie en ik moet hem wel betalen, wat ik onterecht vind.

heewda

Ongelezen bericht door heewda »

Ik ben laatst ook geweest naar de apotheek om de pil op te halen krijg ik te horen dat ik naar de arts moet ja daaag zeg ik ik kan hem vrij ophalen ik mijn arts opgebeld en hij zei dat ik hem zo op kon halen dus ik de apotheek gebeld nee mevrouw dat kan echt niet ik boos grrrrrr
dus mijn verzekering opgebeld die vonden het ook vreemd dat het niet kon hun bellen met mijn apotheek even later word ik gebeld door de apotheek mevrouw uw recept ligt klaar

Imken

Ongelezen bericht door Imken »

Die ervaring heb ik ook met een apotheek bij mij in de buurt.
Die willen perse dat wij recepten schrijven voor de pil. 'Anders krijgen de mensen met aanvullende verzekering hem niet vergoedt', zeggen zij. In heel de stad zijn zij de enigen die een recept willen. Het verhaal van de vergoeding, daar heeft de rest van de apotheken geen last van.

Zowel ik als de artsen waar ik voor werk zijn al ettelijke malen in conclaaf gegaan met deze apotheek. Later beweerden ze het nodig te hebben in geval van controle. Ook onzin.

De 1e keer dat je de pil ophaalt bij een apotheek, heb je een recept nodig (dus ook bij wijziging van de pil, wijziging van apotheek etc.) Daarna kun je hem gewoon over de toonbank krijgen bij je vaste apotheek. Je kunt dus NIET een willekeurige apotheek binnenstappen en zeggen: 'Doe mij maar een doosje Marvelon, Microgynon etc.'

Wat betreft dat de pil geen medicijn is: het wordt soms toch echt op medische indicatie uitgeschreven en gebruikt als medicijn bij met name huidproblemen en menstruatieproblemen.

Gast

Dus wel een medicijn :D

Imken

Ongelezen bericht door Imken »

Inderdaad :wink:

Irisje

Ongelezen bericht door Irisje »

Mijn huisarts heeft me niet ingelicht over het feit dat ik de pil vanaf jan. 2004 nu ook zonder recept kan ophalen bij de apotheek. Ik heb dit jaar twee keer telefonisch een herhalingsrecept besteld bij de assistent van mijn huisarts en die vertelt me er niet even bij dat dit niet meer hoeft, maar schrijft gewoon nog zo'n recept uit en laat me daar 13,35 euro voor betalen. Belachelijk gewoon. Net of de pil nog niet duur genoeg is nu die niet meer vergoed wordt.

Gast

De pil hoeft niet zelf betaald te worden, tenminste de meeste verzekeraars vergoeden hem gewoon nog. Het kan wel zo zijn dat je hem in de apotheek eerst zelf moet voorschieten maar dan gewoon de rekening opsturen. Het is zelf zo dat enkele verzekeraars de eigenbijdrage terugstorten als je de rekening indient.
BV 9.03 euro (eigenbijdrage)voor de marvelon krijg ik gewoon terug.
Ook het feit dat je de pil zonder recept mag halen betekend niet dat je hem zelf moet betalen. De rekening wordt in de apotheek gewoon ingediend bij de zorgverzekeraar.
Let wel niet alle zorgverzekeraars vergoeden hem direct aan de apotheek dus het kan zijn dat je in de apotheek betaald maar dan wel de rekening opsturen naar de verzekering.
een apothekersassistentje

Gesloten