Pagina 2 van 2

Re: CITION Parkeerbeheer klantvriendelijkheid

Geplaatst: 28 mar 2014 19:53
door gilas
Jolijn schreef:Ik denk niet dat het bedrijf een glazen bol heeft, om te kijken, waarom de klant niet betaald heeft.
Ik heb het al een keer geschreven.
Het bedrijf denkt, misschien zelf na een tweede poging van incasso, laten wij TS maar een brief sturen.
Waarop ook geen antwoord komt.
Conglusie van het bedrijf, klant wil niet meer verder met ons, vergunning intrekken.Klaar.


Ik heb het al 2 keer geschreven: Cition zou best kunnen denken( net zo goed als de conclusie van jou klant wil niet meer verder met ons,)

Zou onze brief door Post.nl bij onze klant TS bezorgd zijn? Wat zou de reden zijn dat er geen reactie komt ( op 1 brief) en er niet geïncasseerd kan worden?
En waarom zou een bedrijf daar aan moeten denken?
Het is een bedrijf,geen liefdadigheids instelling.
TS is gewoon laks geweest,zowel met geen geld hebben op de rekening als met een brief tussen tekeningen.
Daar kan een bedrijf niets aan doen en daar hoeft een bedrijf ook niets mee te doen.

Re: CITION Parkeerbeheer klantvriendelijkheid

Geplaatst: 28 mar 2014 20:10
door Jolijn
gilas schreef:
Jolijn schreef:Ik denk niet dat het bedrijf een glazen bol heeft, om te kijken, waarom de klant niet betaald heeft.
Ik heb het al een keer geschreven.
Het bedrijf denkt, misschien zelf na een tweede poging van incasso, laten wij TS maar een brief sturen.
Waarop ook geen antwoord komt.
Conglusie van het bedrijf, klant wil niet meer verder met ons, vergunning intrekken.Klaar.


Ik heb het al 2 keer geschreven: Cition zou best kunnen denken( net zo goed als de conclusie van jou klant wil niet meer verder met ons,)

Zou onze brief door Post.nl bij onze klant TS bezorgd zijn? Wat zou de reden zijn dat er geen reactie komt ( op 1 brief) en er niet geïncasseerd kan worden?
En waarom zou een bedrijf daar aan moeten denken?
Het is een bedrijf,geen liefdadigheids instelling.
TS is gewoon laks geweest,zowel met geen geld hebben op de rekening als met een brief tussen tekeningen.
Daar kan een bedrijf niets aan doen en daar hoeft een bedrijf ook niets mee te doen.
Jolijn » 28 maart 2014 12:20

Re: CITION Parkeerbeheer klantvriendelijkheid

Geplaatst: 28 mar 2014 20:33
door eleven
Jolijn schreef:
gilas schreef:
Jolijn schreef:Ik denk niet dat het bedrijf een glazen bol heeft, om te kijken, waarom de klant niet betaald heeft.
Ik heb het al een keer geschreven.
Het bedrijf denkt, misschien zelf na een tweede poging van incasso, laten wij TS maar een brief sturen.
Waarop ook geen antwoord komt.
Conglusie van het bedrijf, klant wil niet meer verder met ons, vergunning intrekken.Klaar.


Ik heb het al 2 keer geschreven: Cition zou best kunnen denken( net zo goed als de conclusie van jou klant wil niet meer verder met ons,)

Zou onze brief door Post.nl bij onze klant TS bezorgd zijn? Wat zou de reden zijn dat er geen reactie komt ( op 1 brief) en er niet geïncasseerd kan worden?
En waarom zou een bedrijf daar aan moeten denken?
Het is een bedrijf,geen liefdadigheids instelling.
TS is gewoon laks geweest,zowel met geen geld hebben op de rekening als met een brief tussen tekeningen.
Daar kan een bedrijf niets aan doen en daar hoeft een bedrijf ook niets mee te doen.
Jolijn » 28 maart 2014 12:20
Misschien in vervolg beter quoten, want dat een bericht is van mij. :wink:
Elven>28 maart 2014 15:32

Re: CITION Parkeerbeheer klantvriendelijkheid

Geplaatst: 28 mar 2014 22:47
door Jolijn
@Gilas en ik hebben correct gequoot.

Re: CITION Parkeerbeheer klantvriendelijkheid

Geplaatst: 28 mar 2014 22:50
door eleven
Jolijn schreef:@Gilas en ik hebben correct gequoot.

Dit bericht is van mij en niet van jouw.
Na te lezen : 28 maart 2014 15:32
eleven schreef:
Ik denk niet dat het bedrijf een glazen bol heeft, om te kijken, waarom de klant niet betaald heeft.
Ik heb het al een keer geschreven.
Het bedrijf denkt, misschien zelf na een tweede poging van incasso, laten wij TS maar een brief sturen.
Waarop ook geen antwoord komt.
Conglusie van het bedrijf, klant wil niet meer verder met ons, vergunning intrekken.Klaar.

Jolijn schreef:Ik denk niet dat het bedrijf een glazen bol heeft, om te kijken, waarom de klant niet betaald heeft.
Ik heb het al een keer geschreven.
Het bedrijf denkt, misschien zelf na een tweede poging van incasso, laten wij TS maar een brief sturen.
Waarop ook geen antwoord komt.
Conglusie van het bedrijf, klant wil niet meer verder met ons, vergunning intrekken.Klaar.



Jolijn » 28 maart 2014 12:20

Re: CITION Parkeerbeheer klantvriendelijkheid

Geplaatst: 29 mar 2014 09:02
door Jolijn
Je kunt precies teruglezen wie wat geschreven heeft.
Jolijn » 28 maart 2014 18:07
Hierin staat het door jou geschrevene schuin, zo staat het ook in de quote.

Re: CITION Parkeerbeheer klantvriendelijkheid

Geplaatst: 29 mar 2014 14:15
door eleven
Jolijn schreef:Je kunt precies teruglezen wie wat geschreven heeft.
Jolijn » 28 maart 2014 18:07
Hierin staat het door jou geschrevene schuin, zo staat het ook in de quote.
Schuin geschreven is geen quote , leer je eens goed quoten dan zijn er ook geen misverstanden. :mrgreen:

Re: CITION Parkeerbeheer klantvriendelijkheid

Geplaatst: 29 mar 2014 16:18
door F.van Holten
En TS ziet zijn niet expres gemaakte fout in, en probeerd waarschijnlijk een nieuwe vergunning te krijgen, sneu, maar een fout die je geen tweede keer maakt.

Re: CITION Parkeerbeheer klantvriendelijkheid

Geplaatst: 30 mar 2014 12:18
door truestories
Inderdaad,
Het gaat mij over de klantvriendelijkheid van het bedrijf CITION.
Ik steek volledig de hand in eigen boezem. Ik had geen saldo op mijn rekening. Ik ben slordig geweest etc.
Bij mijn keuze om mijn verhaal op dit forum te zetten had ik niet het idee om mijzelf aan de schandpaal te zetten en te wachten op reacties als ’eigen schuld dikke bult..’
Ik wil de procedure van CITION als ‘monopolist’ ter discussie stellen.
Één antwoord heb ik van jullie al gekregen;
CITION is dan wel een BV maar is nog steeds van de gemeente Amsterdam en dus een overheidsinstelling.
Maar mag een overheidsinstelling een monopolie hebben met een BV als CITION?
Is parkeergeld of een het geld dat je betaalt voor een vergunning een vorm van belasting betalen?


Ik geef nog een voorbeeld van vorig jaar;

Direct voor mijn deur is vorig jaar een parkeerplaats gekomen voor Greenwheels.
Greenwheels rijdt met kleine zuinige auto’s zoals de peugeot 107.
De parkeerplaats daarentegen is ter grootte van 2 van die auto’s. Allemaal OK.
Ik parkeer op een drukke zondag avond mijn auto voor de parkeerplaats van Greenwheels
en steek met mijn trekhaak en bumper 30 cm over de witte lijn van het vak van Greenwheels.
Een dag later zoek ik mijn auto.
Deze blijkt te zijn weggesleept en staat bij CITION geparkeerd.

Ik kan mijn auto ophalen maar moet eerst € 337 - direct afrekenen om mijn auto terug te krijgen.
Even voor de duidelijkheid: vorig jaar was ik 24 jaar klant van CITION/parkeerbeheer!
Ik heb bezwaar aangetekend met een fotoserie erbij maar kreeg ongelijk.

Hier hetzelfde verhaal;
volgens de strikte regels ben je fout.
Maar het is toch onbegrijpelijk dat er niet iemand is die even aanbelt, een kaartje onder je ruitenwisser doet, een sms’je een Emailtje of desnoods een bekeuring.
Maar een vrachtwagen laten komen van de andere kant van de stad (terwijl ik ernaast woon!) omdat een trekhaak over het witte lijntje van een parkeervak staat.. Dat is CITION.

En nergens kan je verhaal halen. Niemand staat je te woord. Je moet betalen en dan gaat de rest schriftelijk. Dan voel je onmacht en woede.

Er hangt een enorme negatieve sfeer over het parkeerbeleid in Amsterdam.
Parkeercontroleurs worden uitgescholden en iedereen steekt zijn middelvinger op tegen het bedrijf CITION. Terwijl er natuurlijk ook een andere kant is. Zonder parkeerregels zou het een puinhoop worden in de stad.

Maar het zou fijn zijn als je een briefje in de bus kreeg met de tekst:
Gefeliciteerd TS u bent al 25 jaar klant bij ons! Als trouwe klant krijgt u 5 gratis parkeerdagen voor bezoekers. Dan kunt u Opa en Oma op een willekeurige dag laten langs komen en kunnen ze gerust een hele dag blijven zonder parkeergeld te hoeven betalen!



incasso van 29 januari 2014
Verlenging Bewonersvergunning 1 mrt 2014 - 31 aug 2014
De brief van CITION is van 3 maart j.l.
De vergunning blijft maximaal 2 weken open staan nadat de termijn is begonnen (in uw geval 1 maart)
vergunning is opgezegd per 25 maart

Laatste bericht van CITION:
Uw betaling is te laat binnengekomen waardoor deze is teruggestort. U kunt nu alleen een nieuwe vergunning aanvragen en een bezwaar indienen tegen de plaatsing op de wachtlijst.

Bezwaar indienen tegen de plaatsing op de wachtlijst..Er is nog hoop.

Re: CITION Parkeerbeheer klantvriendelijkheid

Geplaatst: 30 mar 2014 12:39
door eleven
De brief van CITION is van 3 maart j.l.
De vergunning blijft maximaal 2 weken open staan nadat de termijn is begonnen (in uw geval 1 maart)
vergunning is opgezegd per 25 maart
Zij hebben zelf 3 weken van gemaakt.Netjes toch!

Re: CITION Parkeerbeheer klantvriendelijkheid

Geplaatst: 30 mar 2014 21:45
door IJsbrand
Herkenbaar verhaal!

Wij kregen een parkeerboete in de bus voor geparkeerd staan in ons eigen parkeergebied. Dat is foute boel natuurlijk. Nu blijkt dat Cition een tijd geleden de automatische incasso heeft aangepast door niet eens per kwartaal maar eens per half jaar het parkeergeld af te schrijven. Deze automatische incasso is misgegaan. Cition beweert brieven te hebben gestuurd die we echter niet ontvangen hebben. Het gevolg is dat Cition onze parkeervergunning heeft ingetrokken. Afgelopen vrijdag hebben we ons opnieuw op de wachtlijst moeten laten zetten; wachttijd 2,5 jaar...

Wanneer je iets vergelijkbaars hebt meegemaakt; laat het ons weten! Hoe meer mensen hiertegen bezwaar aantekenen, hoe sterker je staat. We hebben al van enkele andere parkeerders hetzelfde verhaal gehoord.

Re: CITION Parkeerbeheer klantvriendelijkheid

Geplaatst: 30 mar 2014 22:46
door F.van Holten
Misschien niet on topic, maar waarom is deze incasso dan fout gegaan.

Re: CITION Parkeerbeheer klantvriendelijkheid

Geplaatst: 31 mar 2014 08:34
door truestories
Ik wil daar wel even op reageren. Want dat is nou net het zure op de achtergrond van dit verhaal.
Ik werk als freelancer. Sinds de crisis is uitgebroken merk ik als ZZP'er dat er steeds minder werk is.
Dat valt te overleven, maar de opdrachtgevers betalen de rekeningen steeds later...
Dat lijdt tot mislukte incasso pogingen op je rekening.
Maar ik kan vertellen dat ik mijn geld niet sneller krijg door één brief te sturen naar mijn opdrachtgever. Er gaan van mijn kant wel een paar telefoontjes en Emails de deur uit voordat er iemand wakker is en geld overmaakt.
Bovendien hoop ik nog eens een opdracht te krijgen. Dus blijf ik vriendelijk en komt het (meestal) wel goed.

Re: CITION Parkeerbeheer klantvriendelijkheid

Geplaatst: 31 mar 2014 08:54
door gilas
truestories schreef:Ik wil daar wel even op reageren. Want dat is nou net het zure op de achtergrond van dit verhaal.
Ik werk als freelancer. Sinds de crisis is uitgebroken merk ik als ZZP'er dat er steeds minder werk is.
Dat valt te overleven, maar de opdrachtgevers betalen de rekeningen steeds later...
Dat lijdt tot mislukte incasso pogingen op je rekening.
Maar ik kan vertellen dat ik mijn geld niet sneller krijg door één brief te sturen naar mijn opdrachtgever. Er gaan van mijn kant wel een paar telefoontjes en Emails de deur uit voordat er iemand wakker is en geld overmaakt.
Bovendien hoop ik nog eens een opdracht te krijgen. Dus blijf ik vriendelijk en komt het (meestal) wel goed.
Wat een zielig verhaal,ik moet er bijna van huilen,bijna.
Neemt nog steeds niet weg dat je moet betalen voor een contract en dat je moet zorgen dat er geld op je rekening staat.
En dat jouw opdrachtgevers later betalen,is jouw probleem en niet dat van Cition,dan moet je maar zorgen dat je je geld sneller krijgt.
IJsbrand schreef:Wij kregen een parkeerboete in de bus voor geparkeerd staan in ons eigen parkeergebied. Dat is foute boel natuurlijk. Nu blijkt dat Cition een tijd geleden de automatische incasso heeft aangepast door niet eens per kwartaal maar eens per half jaar het parkeergeld af te schrijven. Deze automatische incasso is misgegaan. Cition beweert brieven te hebben gestuurd die we echter niet ontvangen hebben. Het gevolg is dat Cition onze parkeervergunning heeft ingetrokken. Afgelopen vrijdag hebben we ons opnieuw op de wachtlijst moeten laten zetten; wachttijd 2,5 jaar...
En nog iemand die zielig loopt te doen,zonder enige verantwoording te nemen.

Re: CITION Parkeerbeheer klantvriendelijkheid

Geplaatst: 31 mar 2014 09:55
door F.van Holten
IJsbrand schreef:Herkenbaar verhaal!

Wij kregen een parkeerboete in de bus voor geparkeerd staan in ons eigen parkeergebied. Dat is foute boel natuurlijk. Nu blijkt dat Cition een tijd geleden de automatische incasso heeft aangepast door niet eens per kwartaal maar eens per half jaar het parkeergeld af te schrijven. Deze automatische incasso is misgegaan. Cition beweert brieven te hebben gestuurd die we echter niet ontvangen hebben. Het gevolg is dat Cition onze parkeervergunning heeft ingetrokken. Afgelopen vrijdag hebben we ons opnieuw op de wachtlijst moeten laten zetten; wachttijd 2,5 jaar...

Wanneer je iets vergelijkbaars hebt meegemaakt; laat het ons weten! Hoe meer mensen hiertegen bezwaar aantekenen, hoe sterker je staat. We hebben al van enkele andere parkeerders hetzelfde verhaal gehoord.
Mijn vraag ging over deze post
Waarom is deze incasso dan ook fout gegaan.?

Re: CITION Parkeerbeheer klantvriendelijkheid

Geplaatst: 01 apr 2014 13:52
door IJsbrand
@ F.van Holten: waarom wilt u dat weten?