LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] spookbedragen 090x nummers

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
geldwolfje

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door geldwolfje »

Heel veel mensen stappen op bij KPN, maar uit ervaring kan ik zeggen dat KPN altijd heel redelijk reageert. ( heb er zelfs ook eens gewerkt)
Er zijn verschillende redenen voor 090X rekeningen.( waarbij de contracthouder niet zelf gebeld heeft)

1. Bezoeker heeft gebeld ( kan iedereen zijn met sleutel, zelfs huismeesters hebben we ooit laten bekennen)
2. Familie, gezin heeft gebeld zonder dat te melden.
3. Via Computer kan modem zijn beinvloed
4. Contactant kan zelf gebeld hebben zonder te beseffen dat het om een 09X nummer gaat

In alle gevallen is het noodzakelijk een specificatie op te vragen om zo te achterhalen wat er gebeurd kan zijn. in 99% van de gevallen lukt dat ook)
Spooknota's zijn mogelijk. Het is bekend dat veel nieuwe aanbieders moeite hebben een degelijke telefoonrekening te presenteren. Als een aanbieder niet in staat is een gratis specificatie op basis van een klacht aan te bieden dan zegt dat genoeg over de kwaliteit die ze bieden. In dat geval zou ik bijna zeggen, KPN was zo slecht toch niet( alhoewel het abonnenementsgeld naar mijn gevoel te hoog ligt.

Uilenbal

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door Uilenbal »

Zojuist voor de tweede keer gebeld door een medewerker van KPN die meldde dat er 4 uur (!) een verbinding naar een 0906 nummer geweest was. Dit kost maar liefts 170 Euro.

Aangezien ik hier een draadloze breedbandverbinding heb en er geen enkele pc een modem bezit, begon ik natuurlijk direct te protesteren.
Maar de KPN man bleef onverzettelijk: Er was meerdere keren gebeld naar dit nummer, een aantal malen kort en twee keer 4 uur.

Enfin, ik eerst maar eens mijn provider gebeld (Wirelessbetuwe). Deze vertelde dat er sites waren die een code doorgeven waardoor je toegang krijgt. Als dan de telefoonlijn op dat nummer open blijft staan, blijven de Euro's doortikken!

Aangezien ik een zoon heb die een telefoon op zijn kamer heeft en een pc met internetverbinding heb ik deze maar eens aan de tand gevoeld.....Hij gaf toe regelmatig bepaalde "spelletjessites" te bezoeken die deze methode toepassen. Als je dan een dect telefoon gebruikt en vergeet de verbinding te verbreken dan verbreekt hij pas na zo'n 4 uur als de batterij het begeeft. Kassa!

In ieder geval heb ik direct de 0906 laten blokkeren en ben ik 300 Euro armer. De zoon zal de komende tijd wat extra klusjes moeten doen om de schade enigszins te vergoeden.

Feit blijft dat dit gewoon mafioso praktijken zijn. Het mag niet zo zijn dat er mensen grof geld verdienen aan de naiviteit van kinderen. :evil:

Gast

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb al jaren geleden 09 nummers op mijn tel aansluiting laten blokkeren.
Als modem nu op 09 nummer probeert in te bellen kan ik mij een glimlach niet onderdrukken.

doemaar

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door doemaar »

Neptunus, zou het misschien mogelijk zijn dat het hier gaat om een achterstallige nota van een UPC-dienst van vroeger? Die zullen ze naar ik aanneem op een willekeurig tijdstip op je nota plaatsen.

Verder weet ik wat een potje UPC er soms van maakt en hoe bot ze daar zijn. Jullie zijn gewaarschuwd.

Cable Guy
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 apr 2004 13:07

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door Cable Guy »

Feit blijft dat dit gewoon mafioso praktijken zijn. Het mag niet zo zijn dat er mensen grof geld verdienen aan de naiviteit van kinderen.
Feit blijft ook dat ouders hun kinderen moeten opvoeden en in de gaten houden.
Daar voorkom je ook een hoop ellende mee.

Neal
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jun 2005 22:58

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door Neal »

*********** is iedereen hier nou zo dom....

factuuronline.upc.nl ????? :|

Check gewoon wanneer en hoe er heen is gebeld...

Er kan hiermee niet gefraudeerd worden.... Laterzzz

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Ja dat deed UPC bij mij ook. Daarom wilde ik geen automatische incasso en daarom wilde ik dat dus gewoon niet betalen. Sterker nog; ik ben overgestapt naar iets wat veel beters. Namelijk op ADSL en wel met de Tiscali Special. Hebben tenminste wel een goede administratie en NIET voor zichzelf, maar juist voor de klant en ze vragen alleen maar dat wat ze moeten vragen en wat je werkelijk hebt verbruikt.

Je betaalt aan KPN een bedrag van 9,62 voor een Belbudget en 29,95 voor Tiscali Special. Dan ben je slechts voor telefonie en internet maar 39,= kwijt, maar dan heb je wel van vast naar vast voor 100% vrij bellen.

Dan zie je dus dat dit echt scheelt in de kosten. Dus voor mij geen UPC meer. Die deur is voorgoed dicht. Ook geen valse spooknota's en valse rekeningen meer. Dit gaat naar een advocaat.

Groet,

Neptunus.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Moeten mensen zich tegenwoordig nog steeds schamen voor het bellen van 0900 nummers? kom op zeg, er is geen mens of bedrijf dat zomaar uit het niets jou telefoonrekening gaat verhogen omdat ze het leuk vinden.

Wees een man/vrouw en geef toe dat je die nummers belt voor je erotische vermaak, voordat er een onderzoek opgestart wordt en je zwart op wit geconfronteerd wordt met de bewijzen.

Karel Doorman
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2005 17:34

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door Karel Doorman »

HAHAHA

Vergeet je de klok niet een uur te verzetten dit weekeind !

Anders krijgen we volgende maand weer een berg aan forum-mails m.b.t. bellen in de GRATIS uren.

Let wel:

Voordat UPC door heeft dat de klok een uur is verzet, zitten wij al in 2006!!!

sampieno1
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2005 00:34

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door sampieno1 »

Ook bij ons is het op dit moment aan de hand, dat er 0900 nummers zijn gebeld, die wij nooit hebben gebeld... Heb nu mijn telefoonnummer helemaal opgezegt maar dat kan niet, want je heb een maand opzegtermijn. Dus dan maar een blokkade dat wij niet meer kunnen bellen. Het is toch van de zotte dat dit zomaar kan gebeuren, en dan doodleuk als antwoord krijgen, ach mevrouw u wil niet weten hoeveel echtscheidingen er zijn , doordat ze zeggen dat ze niet bellen! Het vervelende van het verhaal is dat we ook werken, en dat niemand dus een sleutel heeft enz. enz. het kan gewoonweg niet! sja of de hond doet het??? maar ach upc hun systeem is waterdicht, volgens mij zo lek als een mandje!
Wij gaan echter aangifte doen, bedoel, als iemand stroom van je aftapt moet je het ook aangeven dus waarom dit dan niet? Het gaat echt om heel veel geld, voor ons dan, en dat terwijl wij al 5 jaar bij upc zijn, nog nooit een 0900 nummer heb gebeld, dus waarom dan nu wel??? Ik vind dit zo onterecht, ook heb ik geprobeerd om iemand te mailen van het forum, maar denk dat hij geen chello meer heeft?
slim plan! trouwens! En diegene die zegt dat je het moet toegeven dat je het wel heb gedaan,hier op dit forum, is vast diegene die het via upc op onze naam doet dan! archhhhhhhh kan wel gillen want je trekt, volgens hun,aan het kortste eind, maar ik denk wel altijd, wie het laatst lacht??? vind dit zoooooooo onterecht zijn geen woorden voor gewoon!

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door Uranus »

Alsa je zoveel moet faxen om zo een antwoord te krijgen als klant end at je als klant alleen maar een product bent van hun die geld naar binnen brengt; wil ik geeneens zo'n provider hebben. Dan zijn het gewoon stinkende dieven en oplichters. Met dat soort zwijnen ga ik geen eens in zee. Die kunnen voor mijn ogen sterven die lui en zal ik er nog smakelijk om lachen ook terwijl ze voor mijn ogen kapot creperen van de ellende en de pijn!!

Groet,

Uranus.

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door marjorin »

@uilenbal
Zojuist voor de tweede keer gebeld door een medewerker van KPN die meldde dat er 4 uur (!) een verbinding naar een 0906 nummer geweest was. Dit kost maar liefts 170 Euro.

Aangezien ik hier een draadloze breedbandverbinding heb en er geen enkele pc een modem bezit, begon ik natuurlijk direct te protesteren.
Maar de KPN man bleef onverzettelijk: Er was meerdere keren gebeld naar dit nummer, een aantal malen kort en twee keer 4 uur.

Enfin, ik eerst maar eens mijn provider gebeld (Wirelessbetuwe). Deze vertelde dat er sites waren die een code doorgeven waardoor je toegang krijgt. Als dan de telefoonlijn op dat nummer open blijft staan, blijven de Euro's doortikken!

Aangezien ik een zoon heb die een telefoon op zijn kamer heeft en een pc met internetverbinding heb ik deze maar eens aan de tand gevoeld.....Hij gaf toe regelmatig bepaalde "spelletjessites" te bezoeken die deze methode toepassen. Als je dan een dect telefoon gebruikt en vergeet de verbinding te verbreken dan verbreekt hij pas na zo'n 4 uur als de batterij het begeeft. Kassa!

In ieder geval heb ik direct de 0906 laten blokkeren en ben ik 300 Euro armer. De zoon zal de komende tijd wat extra klusjes moeten doen om de schade enigszins te vergoeden.

Feit blijft dat dit gewoon mafioso praktijken zijn. Het mag niet zo zijn dat er mensen grof geld verdienen aan de naiviteit van kinderen.
100% mee eens. Hier hetzelfde maar het gaat om 836. In drie dagen!

Het loopt nog want ik ontdekte het vrij snel (doordat de telefoon al uren van de haak lag) en heb de rekening nog niet binnen, wel al talloze brieven en telefoongesprekken gevoerd.

Wat ik zo schrijnend vind aan UPC is dat degenen die mij terugbellen als reactie op mijn mails altijd heel begripvol en vriendelijk zijn en het met mij eens zijn dat betaalnummers niet onbeveiligd zouden moeten zijn en meteen bij de levering van een abonnement geblokkeerd zouden moeten zijnmet een pincode, en dat ik waarschijnlijk in aanmerking kom voor een coulanceregeling. Twee dagen later krijg ik een bot briefje waarin staat dat UPC geen verantwoordelijkheid heeft en dat ik moet betalen. Het is een totaal schizofrene organisatie.[/quote]

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 06 jan 2012 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door marjorin »

Ik heb inderdaad ook het idee dat de overheid dit niet aanpakt omdat zij er zelf winst op maken.

Van mij krijgen echter niets, want ik heb mijn incasso naar UPC geblokkeerd. De enige die er winst op maakt is TNT vanwege alle aangetekende brieven...

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 06 jan 2012 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door marjorin »

Laat maar vorderen.

Ik heb deze dienst nooit gewild en er nooit gebruik van willen maken. Ik heb nooit eerder een schuld of een betalingsachterstand gehad bij welk bedrijf ooit, nooit een negatieve BKR registratie, nooit geld geleend. Ik ben niet zo bang, ze vorderen maar een eind weg.

Deze manier van dienstlverlening houdt geen steek.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 06 jan 2012 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door marjorin »

Hoezo sta ik niet in mijn gelijk?

Ik heb geen gebruik gemaakt van deze diensten, er nooit gebruik van willen maken, deze diensten niet besteld maar onbeveiligd toegeleverd gekregen.

Als een rechter daar anders over beslist en nog proceskosten in rekening gaat brengen, betaal ik die ook niet.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door jor »

Ik heb een kennis die twee tienerjongens heeft met het downsyndroom.Deze kinderen dienen tegen zichzelf te worden beschermt en de ouders hebben dan ook toen ze in de pubertijd kwamen gelijk maatregelen genomen, onder andere, alle 0900enz nummers laten blokkeren bij hun provider.Koste niets en voorkomt de narigheid die u nu heeft. Alles afschuiven op anderen is makkelijk maar u heeft ook zelf verantwoordelijkheid voor u kind.
Geplaatst op 16 Mei 2009 14:25 door marjorin
Als een rechter daar anders over beslist en nog proceskosten in rekening gaat brengen, betaal ik die ook niet.
helaas voor u kennelijk leven wij in een rechtstaat en de kosten zullen alleen maar hoger worden.Na een gerechtelijk uitspraak zal er betaald moeten worden anders volgt beslag op loon/uitkering/huisraad.

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door marjorin »

Alles afschuiven op anderen is makkelijk maar u heeft ook zelf verantwoordelijkheid voor u kind.

Ik schuif niets af, en dit was de eerste keer dat het is voorgevallen. Het eerste telefoongesprek heeft op zaterdag plaatsgevonden en op maandagnacht heb ik de telefoon gevonden. Daarna heb ik meteen de 0906 en 0909 nummers geblokkeerd.

Hoeveel zin heeft een rechtsstaat als die dit soort situaties laat bestaan.

Gesloten