LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantieveilingen.nl annuleert geboekte reis Berlijn

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
hawkwind

Re: Vakantieveilingen.nl annuleert geboekte reis Berlijn

Ongelezen bericht door hawkwind »

gilas schreef:Bejeebus,je kan ook moelijkheden maken hoor.
Je krijgt je geld terug van Vakantieveiling wat heel netjes is.
Dan ga je op internet zoeken naar een leuk hotelletje in Berlijn welke bij jouw wensen past en die boek je.
Dan stapt je op de trein,geniet van je reis naar Berlijn en alles wat je gaat doen in Berlijn en gaat weer terug naar huis.
Met alle fijne herinneringen die je hebt van je reisje naar Berlijn.
Klaar,het is zo makkelijk.
Mijn idee :D
Even een kwartiertje op Booking.com speuren en een fijn/goedkoop hotelletje in Berlijn/Potsdam is zo gevonden.
Tip: even een dag er tussenuit met de trein vanuit Berlijn naar een stadje in het prachtige Spreewald.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

olaf79 schreef:
gilas schreef:Bejeebus,je kan ook moelijkheden maken hoor.
Je krijgt je geld terug van Vakantieveiling wat heel netjes is.
Dan ga je op internet zoeken naar een leuk hotelletje in Berlijn welke bij jouw wensen past en die boek je.
Dan stapt je op de trein,geniet van je reis naar Berlijn en alles wat je gaat doen in Berlijn en gaat weer terug naar huis.
Met alle fijne herinneringen die je hebt van je reisje naar Berlijn.
Klaar,het is zo makkelijk.
Dit is de omgekeerde wereld. aangezien de VV voor een vervangend hotel moet zorgen.
Je loopt zaken te beweren die je niet kan onderbouwen met enige wet or anderzins,anders had je dit wel uit ten treure op dit draadje gedropt om je gelijk te krijgen.

VV geeft TS netjes het geld van het geboekte hotel terug zoals dat hoort.
TS had alleen maar een hotel gewonnen en niet hoe TS er naar toe zou gaan.
Dat was aan TS om zelf te bepalen.TS heeft zelf besloten om geld te besteden aan 2 treinkaartjes om naar het hotel te gaan.Dit was de beslissing van TS zelf,niet van VV.
Nu wil TS schade vanwege de treinkaartjes,dit is te begrijpen maar VV hoeft dit niet te doen want het was TS zelf die besliste dat ze met de trein zou gaan.

Daarnaast kan je van elk mug een gigantische olifant maken,wat zeg ik je kan er een mammoet van maken maar dat is natuurlijk ook onzin.
De kaartjes zijn er en van het geld dat VV netjes terugstort is heel gemakkelijk een hoteltje boeken en gewoon de reis maken.
En de wijze les trekken om nooit meer via VV iets te proberen.

mask

Ongelezen bericht door mask »

Ik had dat hotel ook geboekt.
VV kwam daarna met een ander alternatief hotel waar je naar toe kon.
Ik heb dat niet geaccepteerd en kreeg daarna netjes m'n geld terug.
Maar ze hebben wel eerst een alternatief aangeboden.

b.harte

Ongelezen bericht door b.harte »

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 6#p2071326

Klinkt een beetje hetzelfde als waar ik nu mee zit, lees de link hierboven.

Als het klopt valt dit wel onder' Artikel[6]:162 onrechtmatige daad. Het is als het goed is een Causaal verband aangezien de schade het gevolg is van de gedraging. Wat inhoudt dat als je niet die waardebon op vakantieveilingen had gewonnen, had je dus ook niet de treinreis geboekt daarheen. Dat is een direct gevolg dus van schade die je geleden hebt uit een koopovereenkomst met Vakantieveilingen, waar voor zover ik weet, de aanbieden Vakantieveilingen dus verantwoordelijkheid voor draagt en dus ook die onkosten zou moeten vergoeden.

Gesloten