Pagina 2 van 3

Re: Ervaring De Molen snelservice

Geplaatst: 09 sep 2014 02:53
door Bob Schurkjens
Die "blaf e-mail" van DAS moet u negeren. U staat volledig in uw recht om u negatief uit te laten over De Molen Snelservice. Ze hebben u immers "vakkundig" van de wal in de sloot geholpen en u daarbij ook nog eens geld én uw vaatwasser afhandig gemaakt! Dit forum is er nu juist om dit soort praktijken aan de kaak te stellen en zo andere consumenten te waarschuwen.

http://blog.iusmentis.com/2009/03/02/de ... blafbrief/

Laat u niet intimideren door deze "ondernemer".

Re: Ervaring De Molen snelservice

Geplaatst: 09 sep 2014 09:33
door prem
Lea schreef:zie datum 02-08-2014 hab ik aangegeven dat het probleem met De Molen Snelservice opgelost was.
Niets is minder waar. Ik heb vrijdag j.l. een e-mail van DAS ontvangen met o.a. deze beschuldigingen
smaad, laster, respectievelijk onrechtmatig. Ook wordt er gesuggereerd dat ik aan afpersing zou houden gedaan. Ik heb audio-opnames die deze beschuldigingen kunnen weerleggen. Ik kan ook aantonen dat de vaatwasser niet van mij was. Foto's die gemaakt zijn laten zien dat er geen nieuwe motor in het apparaat zat wel een motor die roest plekken had. Ik had namelijk 257 euro's betaald voor het plaatsen van een nieuwe motor. Ik raad een ieder aan audio-opnames van gesprekken te maken en alles te documenteren.
U hebt 557,00 euro gekregen!!!
Hou nou s op.
Hulde aan De Molen Snelservice!!

Re: Ervaring De Molen snelservice

Geplaatst: 11 sep 2014 14:43
door JohnBol
[quote="berndv"][quote="Lea"]Ik heb vrijdag j.l. een e-mail van DAS ontvangen met o.a. deze beschuldigingen
smaad, laster, respectievelijk onrechtmatig. Ook wordt er gesuggereerd dat ik aan afpersing zou houden gedaan.[/quote]
En als u zo zeker bent van uw zaak, dan lekker doorgaan met deze manier van communiceren. U weet dat er in het ergste geval een gevangenisstraf staat op deze feiten? Maar als u zo zeker bent van uw zaak, ook nadat u schijnbaar de reparatie kosteloos heeft gehad en nog eens 300 euro extra heeft gekregen, wens ik u alle succes toe. Voor die 557 euro kunt u volgensmij toch een volledig nieuwe vaatwasser kopen. Vrees dat de rechter ook zo zou oordelen.

Ook fijn dat u meteen eerlijk en open het hele verhaal heeft verteld. Maakt u in mijn ogen weinig geloofwaardig.[/quote]


Beste berndv. Wellicht hebben de vele posts die u heeft geplaatst, her en der op dit forum, uw objectieve blik een beetje vertroebeld. Deze mevrouw heeft E 275,- aanbetaald (dus vooraf) voor werkzaamheden welke niet zijn uitgevoerd. Vervolgens wordt de machine omgeruild voor een nog slechter exemplaar. Mevrouw merkt dit en reclameert zeer terecht! Het is geheel normaal dat zij haar geld en eigen machine terugeist. Dat de Molen Snelservice deze dame E 300,- betaald heeft, moet u zien als een soort "damage control". Dat is trouwens de bekende handelswijze van deze mensen. Ze eisen namelijk dat de klager zijn betoog/klacht van het Radar forum verwijdert. In de volksmond noemen ze dit gewoon zwijggeld. Daar mag een rechter rustig naar kijken als je het mij vraagt. Het bewijs van zwijggeld staat trouwens op het forum hoor maar dat terzijde.

Ik zou haast denken dat u een belang heeft in de Molen Snelservice en hun manier van werken. Wat is de meerwaarde van de opmerking dat er kans bestaat op een gevangenisstraf als deze mevrouw haar zaak doorzet? En waarom is het verhaal ongeloofwaardig?


Groet,
John

Re: Ervaring De Molen snelservice

Geplaatst: 11 sep 2014 14:56
door berndv
JohnBol schreef: Ik zou haast denken dat u een belang heeft in de Molen Snelservice en hun manier van werken.
Ja hoor, heb er aandelen in. Net als in KPN, UPC, Ziggo en ga zo maar door. De bekende uitvlucht als mensen niet het antwoord krijgt wat ze aanstaat. Sorry dat ik mensen niet naar de mond praat.

Hoe iets in de volksmond wordt genoemd maakt mij niet heel veel uit. Hoe iets wettelijk wordt genoemd is veel interessanter. Als er wettelijk een overtreding wordt begaan, dan moet daar aangifte van worden gedaan.

Ik weet ook niet wat van beide kanten waar is. Als iemand er 2 maand over doet om er achter te komen dat je niet je eigen vaatwasser in je huis hebt staan vind ik niet echt geloofwaardig. Maar aan de andere kant heb ik ook nog nooit een positief verhaal gehoord over de molen. Maar mensen die hier niet het volledige verhaal vertellen ben ik gauw klaar mee, dat wekt wel bepaalde twijfels op. Ik geef verder ook geen mening, ik geef aan dat als ze zo zeker is, ze er vooral mee moet door gaan, maar dat als ze geen bewijzen heeft, dit wel heel vervelend kan worden.

Re: Ervaring De Molen snelservice

Geplaatst: 11 sep 2014 15:10
door JohnBol
berndv, de wet is onderdeel van mijn werkgebied met als hobby consumentenrecht. Ik schrijf in J en J taal om het niet te lastig te maken voor lezers. Uit ervaring weet ik dat het met dit soort bedrijven/dienstverleners een kwestie van lange adem is. Hij zegt, zij zegt. Wettelijk heeft mevrouw een punt en staat zij zeker in haar recht. Echter, een forum zoals deze heeft een veel snellere en effectievere werking. Doe er uw voordeel mee.

Groet,
John

Re: Ervaring De Molen snelservice

Geplaatst: 11 sep 2014 15:21
door JohnBol
[quote="De molensnel service"]
Wij hebben gevraagd of u het kon bewijzen dat het niet uw eigen vaatwasser is en u heeft erkend het niet te kunnen bewijzen. Geheel onverplicht hebben wij u op 13 augustus 300 euro ter compensatie terug gegeven omdat u blijft beweren dat het niet uw vaatwasser was.
Dus geheel onverplicht hebben wij een bedrag van 557 euro aan u gestort omdat het voor ons bedrijf zeer schadelijk is als er zulke onterechte uitlatingen worden geplaatst op het internet.

1 week later dus op 19 augustus heeft per mail laten weten dat u schade is aangericht door onze monteurs en bent u gaan dreigen met het plaatsen van foto's van de schade op de site van tros radar .
Gezien de verstreken tijd tussen het moment van reparatie en uw klacht is het onaannemelijk dat eventuele schade aan ons is toe te rekenen

Namelijk tussen april en augustus kan er heel veel zelf veroorzaakt zijn, en wij zijn sinds 23 juli niet meer geweest en op 23 juli heeft de monteur niks gedaan.
En u heeft nooit eerder over deze schade gesproken.{quote]


Hoe moet mevrouw dit bewijzen als ik vragen mag? Moet de overheid nu ook een witgoedkenteken in gaan voeren? Laat u zich chanteren door deze mevrouw? Of sterker nog: laat u zich chanteren door mensen die een negatief bericht op dit forum plaatsen? Klachten zijn er genoeg, dat wel. Als ik u was, zou ik geld reserveren en inzetten voor het leveren van gedegen service en acceptabele nazorg.


Groet,
John

Re: Ervaring De Molen snelservice

Geplaatst: 11 sep 2014 15:31
door berndv
JohnBol schreef:berndv, de wet is onderdeel van mijn werkgebied met als hobby consumentenrecht. Ik schrijf in J en J taal om het niet te lastig te maken voor lezers. Uit ervaring weet ik dat het met dit soort bedrijven/dienstverleners een kwestie van lange adem is. Hij zegt, zij zegt. Wettelijk heeft mevrouw een punt en staat zij zeker in haar recht. Echter, een forum zoals deze heeft een veel snellere en effectievere werking. Doe er uw voordeel mee.

Groet,
John
Dat is mooi. Dan weet u dus ook dat als je iets eist,je ook moet bewijzen. De stelling hij/zij die eist, bewijst. Mevr heeft de vaatwasser in ontvangst genomen en na 2 maand is het aan mevr om te bewijzen dat ze de verkeerde vaatwasser heeft gekregen, toen. Succes om daarmee je bewijzen rond te krijgen.

Ps. Consumentenrecht is ook mijn hobby en wil mensen graag hoop geven, maar ben daar wel heel sceptisch in. Je recht hebben en je recht krijgen zijn 2 totaal verschillende dingen. En zomaar iets roepen zonder te kunnen bewijzen is voor sommige mensen hier op dit forum wel geëindigd in een rechtszaak.

Re: Ervaring De Molen snelservice

Geplaatst: 11 sep 2014 15:54
door JohnBol
[/quote]
Dat is mooi. Dan weet u dus ook dat als je iets eist,je ook moet bewijzen. De stelling hij/zij die eist, bewijst. Mevr heeft de vaatwasser in ontvangst genomen en na 2 maand is het aan mevr om te bewijzen dat ze de verkeerde vaatwasser heeft gekregen, toen. Succes om daarmee je bewijzen rond te krijgen.[/quote]


berndv, u zegt eigenlijk precies hetzelfde als wat ik zeg in andere bewoordingen. de Molen had ook nooit de 300 euro over moeten maken naar deze mevrouw zonder daar een schriftelijke overeenkomst van te maken. Gezien hun reactie is deze er ook niet. En als deze er wel is, zijn ze heel naief bezig om op dit forum te reageren op de afhandeling. Dan is de uiteindelijke gang naar een rechter een logische stap. Tussen de huidige situatie en het rechterlijk ingrijpen zijn nog meerdere mogelijkheden om de zaak op een, voor beide partijen, acceptabele manier af te sluiten. De Molen toont zich daar als een treurig "persoon" in.

Groet,
John

Re: Ervaring De Molen snelservice

Geplaatst: 23 sep 2014 21:07
door Bpham
Witgoedservice Amersfoort (ofterwijl De Molen Snelservice) is op 26 augustus langs geweest. De afwasmachine werkte niet naar behoren en met de afspraak voor 69 euro voorrijkosten inclusief reparatie kwamen zij op het adres.

Wegens verplichtingen ontving mijn schoonmoeder hen, op aanraden van de monteurs is zij akkoord gegaan met een reparatie van 540 euro. De printplaat was volgens hen aan vervanging toe en die zou 400 euro kosten volgens de gebrekkig nederlands sprekende monteur. Mijn schoonmoeder heeft een aanbetaling gedaan van 200 euro met pin en zij namen de vaatwasmachine mee voor reparatie. Een reparatie van 540 euro voor een vaatwasser van 8 jaar oud voorstellen aan een oude vrouw riekt naar oplichting.

Toen ik dit hoorde meteen Witgoedservice Amersfoort gebeld en gemeld dat ik hier niet mee akkoord ga en de vaatwasser zo snel mogelijk wilde ophalen en enkel de 69 euro voorrijkosten en 'onderzoeks'kosten wilde betalen. De vaatwasser dezelfde dag nog zelf op het adres van de Molen Snelservice (in Amsterdam vanuit Amersfoort) opgehaald en thuis weer aangesloten, de vaatwasmachine werkte gewoon. Miele gebeld en een printplaat kost bij hen slechts 120 euro, echter is vervanging van de printplaat niet eens nodig, omdat de vaatwasser nu weer functioneert.

Witgoedservice heeft meerdere beloftes gedaan het resterende bedrag na twee weken terug te storten. Echter na telefoontje nummer acht en vier weken verstreken met meerdere beloftes van hun kant heb ik er geen vertrouwen meer in.

Websites waar zij onder opereren

wasmachine-stuk
wasmachine-vaatwasser-specialist
witgoedservice-amersfoort

Re: Ervaring De Molen snelservice

Geplaatst: 28 nov 2014 16:19
door JohnBol
https://www.om.nl/actueel/strafzittinge ... uistering/

Datum 11 september 2014Plaats in agendaTijd vanaf 09:00 Rechtbank
Rechtbank Amsterdam
Parketnummer
667145-12
Omschrijving

Een man en een vrouw zouden vijf wasmachines, een steekwagen, kantoorartikelen en geld hebben verduisterd bij De Molen Snelservice witgoedwinkel. De vrouw zou dit hebben gedaan tijdens haar dienstbetrekking als telefoniste/gastvrouw.

Wat zou hier allemaal spelen?

Groet,
John

Re: Ervaring De Molen snelservice

Geplaatst: 03 feb 2015 08:46
door bliv
Zal ik mijn steentje ook maar eens bijdragen, dan? Ik heb niet alle data bijgehouden, maar dit speelt sinds ongeveer voorjaar 2014.

De deur van onze vaatwasser (Bauknecht, gekocht in 2002) leek een gebroken veer of zo te hebben. Via internet een reparateur opgezocht. Altijd een gok, omdat ik nog niet eerder een monteur nodig had en geen referenties heb. Afspraak gemaakt en de vaatwasser is door twee heren hersteld in bijzijn van mijn vrouw. De scharnieren zouden zijn vervangen à €217,00. Thuisgekomen bleek de deur weer goed te werken, hoewel ik het idee had dat ik geen nieuwe scharnieren zag.

Een wasbeurt later blijkt de deur iets te lekken aan de bovenzijde. Niet veel, maar genoeg om de aanrecht van onder goed in het water te leggen en een klein plasje onder de wasser. De deur ging ook niet meer helemaal plat, waardoor de onderste lade niet goed in en uit rolt. Gebeld: monteurs kwamen weer langs, leken niet te begrijpen wat er was, hebben weer het e.e.a. gesleuteld en zijn weer weggegaan. Uitspraak over het niet plat gaan van de deur: 'dat hoort zo, het kan niet anders'. Resultaat: deur lekte nog meer.

Weer gebeld, weer langs gekomen, monteurs geïrriteerd, lomp bezig. Nu zeggen ze dat het afdichtingsrubber, dat er geweldig uit ziet, moet worden vervangen. Dat heb ik zelf gedaan via een officiele onderdelenleverancier. Installeren kan een baby. Resultaat: nog meer lekkage.

Weer gebeld en gezegd: jullie lossen het op, of ik wil mijn geld terug. Uitspraak: monteurs komen nog een keer langs. Als zij het niet kunnen oplossen krijg je geld terug. Monteurs zijn weer langs geweest, hebben niks gedaan, blijven herhalen dat ze niet weten wat er aan de hand is. Conclusie: ze hebben geen verstand van zaken.

Ik heb daarna een andere monteur ingeschakeld.

Zijn conclusies bij aankomst:
1) een Bauknecht vaatwasser uit 2002 ga ik niet repareren, omdat ik de werking niet meer kan garanderen. Apparaat is over zijn houdbaarheidsdatum.
2) Scharnieren zijn niet vervangen, wel een ander onderdeel in de scharnieren, dat een € of 30 kost.

13-11-2014 weer gebeld met zijn conclusies: mij werd een terugbetaling beloofd van €158,00 binnen een maand. Bevestigd via e-mail. Die terugbetaling heb ik niet ontvangen, dus op 23-12-2014 weer gebeld: er zou een notitie worden gemaakt en het geld zou vóór 31-12-2014 écht worden overgemaakt. Niet dus. 08-01-2015 weer gebeld: uiterlijk 17-01 zou het nu toch écht worden gedaan. Niet dus. 28-01 wéér gebeld: er waren vreselijke problemen geweest met de computers, ach en wee, wel raar dat ze daar eerder niks over zeiden en dat dat dus schijnbaar al ruim twee maanden speelt, maar de betaling wordt as-we-speak ingevoerd en uitgevoerd. Niks ontvangen.

Ik ga vandaag maar weer eens aan het bellen...

Re: Ervaring De Molen snelservice

Geplaatst: 16 feb 2015 09:59
door bliv
Update: ik kan van harte aanbevelen om op dit forum actief te worden als je een geschil hebt met de Molen! Of het toeval is of niet (in mijn verhaal staan onze persoonlijke gegevens niet, maar het verhaal kennen ze daar ws. wel): op dezelfde dag dat ik mijn bericht plaatste worden wij gebeld door de Molen. Weer duizend excuses en het ligt toch echt allemaal niet aan hun. Mijn vrouw heel standvastig: "maakt me niets uit: zorg maar dat je uitbetaalt zoals beloofd, anders gaan we maatregelen nemen. Desnoods breng je het contant langs."

En jawel: twee dagen later staat het beloofde geld zowaar op onze rekening. Er is nog wel aan gehint dat 'als we iets op internet hebben gepost', ze graag zouden zien dat we dat verwijderen. Dat doe ik dus niet: doe vooral hetzelfde, schijnbaar is dat de beste manier om ze te bewegen tot het nakomen van een afspraak!

Re: Ervaring De Molen snelservice

Geplaatst: 24 feb 2015 10:48
door Robbie_Z
Ook wij hebben helaas gebruik gemaakt van De Molen snelservice. Wij lieten de monteur even alleen om de vaatwasser te inspecteren, nadat deze het afwaswater niet meer wegpompte. Na wat gerommel keerde een van ons terug om de reparateur te vinden met een stukje porselein en een geel plugje uit de vaatwasser. "Dit was het probleem, helaas vervalt daardoor wel de garantie". Het gele plugje zou stuk zijn en vervangen moeten worden. Nadat de reparateur was vertrokken, zaten wij met nogal wat vragen. Zo vonden wij een kapot bord in de kast met wat gruis ernaast. Ook waren de kastjes bedrukt met natte handafdrukken, waaruit wij concludeerden dat er gezocht was naar waar de borden lagen. Genoeg twijfels dus om een andere bedrijf in te schakelen om uiteindelijk de reparatie uit te voeren. Deze reparateur duwde het gele plugje er weer in en gaf aan dat de vaatwasser hiermee weer prima werkte. Gelukkig hadden we nog een ander klusje voor hem, anders had hij ons voor jan-met-de-korte-achternaam bezocht. DUS doe geen zaken met De Molen snelservice of een van de 20 bedrijfjes waaronder deze mensen werken. Goed online zoeken met wie je zaken doet.

Re: Ervaring De Molen snelservice

Geplaatst: 04 mei 2015 17:16
door foekje
Op 6 april heb ik een mail gestuurd naar Witgoed reparatie, dat mijn wasmachine een hels kabaal maakte bij het centrifugeren,( vgl een fam lid was er een lager kapot) op 7 april kreeg ik een mail dat ze 8 april een monteur zouden sturen er werd vermeld dat ze geen voorrijkosten rekenen.
Maar wel 59 euro onderzoekskosten wat inhoud dat het apparaat gecontroleerd wordt, en hij vertelt wat het probleem is.
Als je besluit om het te laten repareren vervallen de onderzoekskosten en betaal je 69 euro voor de reparatie ongeacht de tijd die hij bezig is.
De monteur kwam en heeft niet eens in de machine gekeken want hij wist gelijk dat het niet de lager was maar de ophanging,reparatie kosten ruim 400 euro. Wasmachine was ruim 5 jaar oud dus ja wat zeg je dan laat maar. Hij had wel een nieuwe wasmachine voor ons de Siemens IQ500 voor 780 euro.
Ineens waren de onderzoekskosten ook al 69 euro maar die zouden in mindering worden gebracht. Dit alles gebeurt heel snel en we hadden dus maar 59 hoeven te betalen want er is geen reparatie verricht!
Bij BBC zagen wij dezelfde wasmachine voor 649 euro. een mail gestuurd of zij de wasmachine ook voor een lager bedrag konden leveren.
Uiteindelijk kwamen we uit op 661 euro.
Toen de nieuwe wasmachine stond en het geld contant betaald moest worden want ineens hadden ze een langdurige pinstoring bleek dus dat ze niet de siemens 500 maar de kleiner van 300 hadden geleverd maar ze waren helaas al weg, toen we dat ontdekten.

Bij telefonische melding kreeg ik te horen dat ik er een slaatje uit wilde slaan enz enz enz.
Nu zit ik dus met een wasmachine van 7 kg voor een 4 persoonshuishouden.

Nog wel weer gebeld dat we 100 euro terug willen hebben, dit zou pas na 30 werkdagen teruggestort kunnen worden.
Ik zal dit ook vermelden als het gebeurt is maar laat dit bedrijf stoppen

Re: Ervaring De Molen snelservice

Geplaatst: 04 dec 2015 18:50
door PeeLee
Ik vrees dat ook wij de pineut zijn. Het water van onze vaatwasser werd niet meer goed afgevoerd, waarna wij deze partij hebben ingeschakeld. Ik had op Internet opgezocht wat de levensduur van een vaatwasser is en ging er eigenlijk al vanuit dat repareren duurder zou zijn dan een nieuwe.

De [Persoonskenmerk verwijderd door de Moderator] jongen die ('s avonds na 21:00...) onze vaatwasser kwam repareren heeft echt zijn best gedaan. Hij heeft een aantal dingen geprobeerd, maar zonder resultaat. Hij stelde voor om een nieuwe vaatwasser te bestellen, dan zouden de kosten voor het voorrijden en zijn arbeid worden verrekend. We moesten dan wel een aanbetaling doen van EUR 300,-.

We bestelden een nieuwe vaatwasser en betaalden de gevraagde EUR 300,- via de mobiele pin. Daarna begon de ellende, of eigenlijk begon er niets. We hebben herhaaldelijk contact opgenomen, maar we kwamen geen steek verder. Afspraken worden niet nagekomen en de beloofde vaatwasser werd niet geleverd. Ieder initiatief om contact op te nemen kwam van onze kant en afspraken om terug te bellen werden niet nagekomen.

Na een aantal weken heb ik het opgegeven en ben ik met een andere partij in zee gegaan. Zij plaatsten de vaatwasser binnen twee werkdagen, dus ik heb direct een bericht naar [email protected] gestuurd met de mededeling af te zien van de vaatwasser. Ook heb ik verzocht de vooruitbetaalde EUR 300,- direct retour te storen.

Uiteraard werd ook hier niet op gereageerd en inmiddels ben ik bezig mijn Rechtsbijstandsverzekeraar in te schakelen. Vanmorgen heb ik nog gebeld met vaatwasser-stuk.nl, maar die dame meldde doodleuk dat ik niet zomaar kon afbestellen. Ik heb haar gevraagd of ze de juridische term 'wanprestatie' kende, maar dat deed bij haar geen bellen rinkelen.

Nu wordt het dus wachten tot mijn verzoek om te restitueren ooit wordt gehonoreerd.....

Re: Ervaring De Molen snelservice

Geplaatst: 29 dec 2015 15:44
door PeeLee
Helaas nog altijd een boel beloftes van deze mensen, maar er wordt weinig waargemaakt. Er dient nog altijd EUR 240 door ze retour gestort te worden, maar ik heb tot op heden niets van ze mogen ontvangen. Tien telefoontjes en een dozijn mails hebben niets opgeleverd.

Daarom hierbij nogmaals de waarschuwing: ga niet met deze partij in zee! De wijze waarop zij met klanten omgaan is ronduit bespottelijk.

Mij rest niets anders dan het inschakelen van rechtsbijstand (of ik schakel direct een Gerechtsdeurwaarder in). Als er meer mensen zijn die nog iets van dit bedrijf te vorderen hebben, is er altijd de mogelijkheid om met een steunvordering het faillissement aan te vragen.

Re: Ervaring De Molen snelservice

Geplaatst: 31 dec 2015 14:01
door PeeLee
Wel zo netjes om ook een melding te maken als het wél 'goed' gaat. Uiteindelijk heeft het bedrijf contact met mij opgenomen en vanmorgen is de beloofde EUR 240 op mijn rekening gestort.

Re: Ervaring De Molen snelservice

Geplaatst: 10 mar 2016 22:54
door ellenvhf
Ook wij zijn van een koude kermis thuisgekomen met Witgoedservice Zoetermeer = Witgoed Reparatieservice = de Molen snelservice.
Enkele weken geleden gaf onze Bauknecht afwasmachine een F1 storing.
Omdat we de afwasmachine nogal intensief gebruiken, wilden we dat de reparatie snel zou gebeuren.
Via internet terecht gekomen bij Witgoedservice Zoetermeer, volgende dag kon er al een monteur komen (dit is tevens het enige
positieve punt dat we kunnen melden).

Na binnenkomst constateerde de monteur al heeeel snel dat de printplaat doorgebrand was, hij rook nl. een brandlucht.
Hij stelde voor dat we het konden laten repareren (357 Euro), of een nieuwe afwasmachine (evt. via hen) konden kopen.
We wilden hier nog over nadenken, dus de monteur stond binnen 10 minuten alweer buiten, en wij waren 59 euro armer.

Aangezien we het een groot reparatiebedrag vonden en we de gang van zaken raar vonden (hoe kun je een defect constateren door kort aan het onderdeel te ruiken?), hebben we toch maar gevraagd of onze (schoon)vader er ook naar wilde kijken (die we in eerste instantie nou eens niet weeeer wilden laten komen van ver).
Dit ook omdat we via internet al hadden gevonden dat F1 storing waarschijnlijk thermocontroller (NTC) en dus niet printplaat was (de monteur ging hier niet eens op in toen we hem dit voorlegden, die had het te druk met Bauknecht afkraken).

Nadat paps geconstateerd had dat in ieder geval NIET de printplaat was doorgebrand, heeft hij de NTC doorgemeten en geconstateerd dat inderdaad deze waarschijnlijk kapot was.
Via internet was deze voor een paar tientjes te bestellen, en ja hoor, na vervangen hiervan deed de afwasmachine het weer als een zonnetje!

DUS... als we ingegaan waren op de 'reparatie' door witgoedservice waren we 59 Euro (diagnosekosten) + 357 Euro = 416 Euro verder geweest en had de afwasmachine het nog steeds niet gedaan!
We hebben dit verhaal ook gemaild naar Witgoedservice Zoetermeer, maar uiteraard nog helemaal niets gehoord tot op heden (17 feb is de monteur geweest, we zijn nu dus bijna een maand verder).
Volgens de voorwaarden moet je een aangetekende brief sturen bij klachten, tsja, misschien is dat het probleem... :wink:

Al met al dus ook voor ons een zeer negatieve ervaring, gelukkig zijn we er relatief goed(koop) uitgekomen, dankzij een technische vader, maar wat als we die niet hadden gehad?

Re: Ervaring De Molen snelservice

Geplaatst: 18 jun 2016 18:08
door ancoenemma
wij hebben inmiddels regelmatig gemaild en daar word niet op gereageerd maar vanmorgen werd er wel gebeld en er is beloofd om 100 eur terug te geven omdat de deur al besteld zou zijn en men dit niet meer ongedaan kan maken
het zou binnen 20 werkdagen worden overgeboekt,waarom dat zolang duurt weet ik ook niet,ik heb schoorvoetend maar geaccepteerd,er waren tenslotte ook voorrijdkosten vantevoren besproken,verder neem ik mijn verlies en ben ik gewaarschuwd,men heeft inderdaad door het hele land soortgelijke bedrijfjes actief onder verschillende namen,negatieve publiciteit vind men niet leuk.daarom heb ik aangegeven mijn berichten te zullen verwijderen zodra mijn beloofde 100 eur binnen is,dat is weliswaar een strop van 100 euro maar dat neem ik dan maar voor lief.tot die tijd blijft alles op dit forum staan en hoop ik op vele bezoekers die deze reacties lezen :D

Re: Ervaring De Molen snelservice

Geplaatst: 24 jun 2016 22:29
door ancoenemma
o ja de deur zou besteld zijn
knap werk zonder het type te noteren!
de monteur zou een foto van de wasmachine hebben gemaakt

ook die 100 eur kan ik naar fluiten vrees ik...
daarom post ik nu weer,er zijn al 5 dagen voorbij,ik ga er mee door tot mn geld er is!!
men zij gewaarschuwd!!helaas zijn we erin gestapt...had ik maar beter gezocht op het net