Bij vrijwel elke transactie staat een verwijzing en daarmee is het gemakkelijk terug te vinden. Een ooggetuige of medewerker kan ook als bewijs dienen.bprosman schreef:Nogmaals Olaf, ook hier staat :Met 99 van de 100 banktransacties op je afschrift is dat niet te bewijzen.Je moet wel kunnen bewijzen dat je het product in de betreffende winkel hebt gekocht
Als je een auto gekocht hebt zal niemand dat betwisten, een oprolautomaat bij een bouwmarkt of Blokker wordt echt een stuk moeilijker.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] levensduur oprol-automaat Gardena
Re: levensduur oprol-automaat Gardena
Nogmaals kreeg hem toen ik 60 werd en nu ben ik 62 s'winters stond die in de schuur, en de persoon waarvan ik dit gehad heb is inmiddels overleden, winkelier kan niets doen zegt die, en de personen bij Gardena ook niet. Dus word ik nu van het kastje naar de muur gestuurd. De datum op de automaat is niet te lezen. Dus blijft over als ik wel een bon had dan word die gemaakt onder garantie en nu is het pech apparaat weg. Maar blijft dat een automaat van 125 euro en 2 jaar oud gewoon moet doen waar die voor gemaakt is en dat langer volhoud als 2 jaar.
Nogmaals kreeg hem toen ik 60 werd en nu ben ik 62 s'winters stond die in de schuur, en de persoon waarvan ik dit gehad heb is inmiddels overleden, winkelier kan niets doen zegt die, en de personen bij Gardena ook niet. Dus word ik nu van het kastje naar de muur gestuurd. De datum op de automaat is niet te lezen. Dus blijft over als ik wel een bon had dan word die gemaakt onder garantie en nu is het pech apparaat weg. Maar blijft dat een automaat van 125 euro en 2 jaar oud gewoon moet doen waar die voor gemaakt is en dat langer volhoud als 2 jaar.daffyduck80 schreef:Weer zo iets van jou, lieg toch eens niet allemaal op dit forum waarom denk jij dat er een kassabon geleverd wordt juist ja om aan te tonen wat je gekocht hebt, je bent er hier al vaker op gewezen een bankafschrift is enkel bewijs dat er betaald is voor iets bij die zaak maar niet voor wat dus JA een kassabon is dus wel degelijk verplicht.olaf79 schreef:Natuurlijk mag u dat verwachten. Maar gardena wijst terecht op het feit dat u bij de verkoper moet zijn. De verkoper heeft het recht naar een aanschafbewijs te vragen (hoeft niet per se de bon te zijn, bankafschrift is ook oke). Als u geen bewijs heeft dat u het apparaat daar gekocht heeft staat u zeer zwak.
De les voor u is dat u bonnen beter kunt bewaren tijdens de levensduur van het product
Dus zet mensen eens niet op het verkeerde been door leugens te vertellen dag in dag uit hier.
-
F.van Holten
TS
Laat een kennis/vriend/buurman/familie nou even dat remmetje erin zetten.
Probleem uit de wereld.
Meer opties heeft u niet.
Laat een kennis/vriend/buurman/familie nou even dat remmetje erin zetten.
Probleem uit de wereld.
Meer opties heeft u niet.
-
witte angora
Als het van Gardena is mag je je handjes dichtknijpen met die 2 seizoenen. Ik had een buxusschaar van Gardena, geen goedkoop ding, garantie van 25 jaar, binnen 1 1/2 jaar waren de dempers bij het scharnierpunt er af. Gardena is gewoon troep.BertjeK schreef:Doe eens normaal man verwacht jij dat zoiets simpels als een oprolautomaat het na 2 seizoenen begeeft hoe kom je erbij om iemand van leugens te betichtendaffyduck80 schreef:Weer zo iets van jou, lieg toch eens niet allemaal op dit forum waarom denk jij dat er een kassabon geleverd wordt juist ja om aan te tonen wat je gekocht hebt, je bent er hier al vaker op gewezen een bankafschrift is enkel bewijs dat er betaald is voor iets bij die zaak maar niet voor wat dus JA een kassabon is dus wel degelijk verplicht.olaf79 schreef:Natuurlijk mag u dat verwachten. Maar gardena wijst terecht op het feit dat u bij de verkoper moet zijn. De verkoper heeft het recht naar een aanschafbewijs te vragen (hoeft niet per se de bon te zijn, bankafschrift is ook oke). Als u geen bewijs heeft dat u het apparaat daar gekocht heeft staat u zeer zwak.
De les voor u is dat u bonnen beter kunt bewaren tijdens de levensduur van het product
Dus zet mensen eens niet op het verkeerde been door leugens te vertellen dag in dag uit hier.
Dat klopt, op iedere transactie staat een verwijziging en daarmee ZOU de winkelier vanuit zijn boekhoudsysteem een duplicaat kassabon uit moeten kunnen printen, echter.... die verplichting hebben ze niet ofwel dat hoeven ze niet te doen.Bij vrijwel elke transactie staat een verwijzing en daarmee is het gemakkelijk terug te vinden. Een ooggetuige of medewerker kan ook als bewijs dienen.
Een medewerker, tuurlijk... die weet na 2 jaar nog in een (drukke) bouwmarkt en/of tuincentrum nog precies aan wie hij wat verkocht heeft.
Ooggetuige is in dit geval een beetje moeilijk lees ik.
Als ik TS was zou ik een handig familielid opzoeken die voor hem repareert.
Gaat over de vraag of geen bon = garantie altijd waar is. Volgens mij is dat niet zo. Dat het wel een stuk lastiger wordt zonder bon staat als een paal boven water. Dat het daarom altijd verstandig is tijdens de levensduur van een product (en zeker de eerste paar jaar) de bon te bewaren ook.bprosman schreef:Dat klopt, op iedere transactie staat een verwijziging en daarmee ZOU de winkelier vanuit zijn boekhoudsysteem een duplicaat kassabon uit moeten kunnen printen, echter.... die verplichting hebben ze niet ofwel dat hoeven ze niet te doen.Bij vrijwel elke transactie staat een verwijzing en daarmee is het gemakkelijk terug te vinden. Een ooggetuige of medewerker kan ook als bewijs dienen.
Een medewerker, tuurlijk... die weet na 2 jaar nog in een (drukke) bouwmarkt en/of tuincentrum nog precies aan wie hij wat verkocht heeft.
Als het volgens jou niet zo is, maakt niet uit.olaf79 schreef:Gaat over de vraag of geen bon = garantie altijd waar is. Volgens mij is dat niet zo. Dat het wel een stuk lastiger wordt zonder bon staat als een paal boven water. Dat het daarom altijd verstandig is tijdens de levensduur van een product (en zeker de eerste paar jaar) de bon te bewaren ook.bprosman schreef:Dat klopt, op iedere transactie staat een verwijziging en daarmee ZOU de winkelier vanuit zijn boekhoudsysteem een duplicaat kassabon uit moeten kunnen printen, echter.... die verplichting hebben ze niet ofwel dat hoeven ze niet te doen.Bij vrijwel elke transactie staat een verwijzing en daarmee is het gemakkelijk terug te vinden. Een ooggetuige of medewerker kan ook als bewijs dienen.
Met een bankafschrift is ook aan te tonen, het artikel daar gekocht te hebben, dus garantie bewijsbaar.