Pagina 2 van 3

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Geplaatst: 12 jul 2017 13:26
door IkBenHunLeugensZat
Toestel van 900 euro gestolen verzekering wil mij geen nieuwe geven ..ze komen steeds met smoesjes

Mijn Samsung Galaxy S8 plus werd uit mijn handen gestolen maar gelukkig had ik mijn toestel via T-Mobile verzekerd tijdens kopen van mijn Samsung Galaxy 8 plus ,daarna heb ik aangifte gedaan en die naar de verzekering gestuurd en later werd mijn claim goedgekeurd dus recht op een nieuwe toestel maar nu die verzekering komt steeds met smoesjes dat die besteld is bla bla ,het is 2 weken geleden dat mijn toestel ontvreemd is van mij en nog steeds geen toestel



zie hun mailtjes naar mij ,het kan me niks schelen of mijn mailtjes zichtbaar zijn voor anderen.

U hebt een verzekeringsclaim (nummer) aangemeld bij Chubb. Wij hebben uw claim goedgekeurd. U hebt recht op een vervangend toestel.

Helaas is uw eigen type toestel op dit moment niet op voorraad. Zodra uw type toestel op voorraad is, ontvangt u van ons bericht. U hoeft hiervoor geen verdere actie te ondernemen.

Als u liever direct over een toestel beschikt, kunnen wij u een gelijkwaardig toestel aanbieden. Dit gelijkwaardige toestel wordt na levering uw eigendom en kan niet op een later tijdstip omgeruild worden voor een ander type toestel. Kiest u voor deze optie of wilt u meer informatie, dan kunt u contact met ons opnemen. Wij zijn hiervoor bereikbaar van maandag tot en met zaterdag van 09:00 tot 20:00 op [telefoonnummer verwijderd].

Hebt u nog vragen? Kijk dan op de Veelgestelde vragen op onze website.

Met vriendelijke groet,

Chubb

Deze service wordt uitgevoerd door Dynasure namens Chubb

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Geplaatst: 12 jul 2017 14:22
door NeoDutchio
IkBenHunLeugensZat schreef:Toestel van 900 euro gestolen verzekering wil mij geen nieuwe geven ..ze komen steeds met smoesjes

Mijn Samsung Galaxy S8 plus werd uit mijn handen gestolen maar gelukkig had ik mijn toestel via T-Mobile verzekerd tijdens kopen van mijn Samsung Galaxy 8 plus ,daarna heb ik aangifte gedaan en die naar de verzekering gestuurd en later werd mijn claim goedgekeurd dus recht op een nieuwe toestel maar nu die verzekering komt steeds met smoesjes dat die besteld is bla bla ,het is 2 weken geleden dat mijn toestel ontvreemd is van mij en nog steeds geen toestel



zie hun mailtjes naar mij ,het kan me niks schelen of mijn mailtjes zichtbaar zijn voor anderen.

U hebt een verzekeringsclaim (nummer) aangemeld bij Chubb. Wij hebben uw claim goedgekeurd. U hebt recht op een vervangend toestel.

Helaas is uw eigen type toestel op dit moment niet op voorraad. Zodra uw type toestel op voorraad is, ontvangt u van ons bericht. U hoeft hiervoor geen verdere actie te ondernemen.

Als u liever direct over een toestel beschikt, kunnen wij u een gelijkwaardig toestel aanbieden. Dit gelijkwaardige toestel wordt na levering uw eigendom en kan niet op een later tijdstip omgeruild worden voor een ander type toestel. Kiest u voor deze optie of wilt u meer informatie, dan kunt u contact met ons opnemen. Wij zijn hiervoor bereikbaar van maandag tot en met zaterdag van 09:00 tot 20:00 op [telefoonnummer verwijderd].

Hebt u nog vragen? Kijk dan op de Veelgestelde vragen op onze website.

Met vriendelijke groet,

Chubb

Deze service wordt uitgevoerd door Dynasure namens Chubb
Wat is uw probleem dan? U gaat een nieuw toestel krijgen, maar die is niet op voorraad. Wilt u een ander, kunt u die direct krijgen? Geen idee of u wel eens boodschappen gaat doen, maar als een schap leeg is, kan het niet verkocht worden. Of wachten tot het binnen is, of genoegen nemen met een ander toestel.

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Geplaatst: 12 jul 2017 15:39
door Nijogeth
En als u dus een ander toestel wilt, dan zult u dus contact op moeten nemen, zoals in de mail vermeld staat.

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Geplaatst: 13 jul 2017 14:01
door GJS
Beetje onzin dat hij niet voorradig zou zijn, binnen 1 minuut 3 webshops gevonden waar hij direct leverbaar is.

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Geplaatst: 13 jul 2017 18:16
door Nijogeth
GJS schreef:Beetje onzin dat hij niet voorradig zou zijn, binnen 1 minuut 3 webshops gevonden waar hij direct leverbaar is.
Ja en? Dat zijn andere winkels en heeft niets met die verzekering te maken. Deze hebben de telefoon besteld en nu is het dus wachten tot ie binnen is. Is dat nu werkelijk zo'n probleem?

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Geplaatst: 13 jul 2017 19:55
door GJS
Toestel is volop leverbaar maar de verzekering doet net of ze niet op voorraad zijn, wat let die verzekering om bij 1 van die webshops een vervangend toestel te bestellen.
Weken wachten op iets wat bij verschillende webshops binnen 1 dag te leveren is vind ik niet normaal.

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Geplaatst: 14 jul 2017 00:27
door Nijogeth
Ik wel, waarom zou die verzekering er meer voor betalen dan nodig, omdat iemand geen geduld heeft?

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Geplaatst: 14 jul 2017 12:56
door GJS
Omdat de klant daarvoor betaald heeft en omdat ze zelf diverse keren claimen een snelle lever- en behandeltijd te hebben, van hun eigen site:
Online schade of diefstal melden

Heeft uw toestel schade of is het gestolen, dien dan snel en eenvoudig een claim in. Uw claim wordt binnen 4 uur door ons in behandeling genomen. Na goedkeuring van uw claim kunt u een transportafspraak maken en bent u de volgende werkdag weer bereikbaar.
Kan ik gebruik maken van een leentoestel?

Gezien de snelle lever- en behandeltijd, u kunt binnen drie dagen al over een vervangend toestel beschikken, leveren wij geen leentoestellen. Mocht u ondanks deze snelle service toch nog bereikbaar willen zijn, dan adviseren wij u na te gaan of u nog over een oud toestel beschikt en ter overbrugging hiervan gebruik te maken.

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Geplaatst: 14 jul 2017 13:22
door Dieke83
IkBenHunLeugensZat kan ook eerder een toestel krijgen. Maar wil schijnbaar perse de S8 plus als die niet op voorraad is kan hij kiezen wachten of een ander toestel nemen.
Ze geven de keus hij/zij kan binnen 3 dagen een telefoon hebben als hij een ander merk kiest.

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Geplaatst: 14 jul 2017 14:12
door GJS
Dieke83 schreef:Maar wil schijnbaar perse de S8 plus als die niet op voorraad is kan hij kiezen wachten of een ander toestel nemen.
Ze geven de keus hij/zij kan binnen 3 dagen een telefoon hebben als hij een ander merk kiest.
Wat een totaal kromme redenatie, natuurlijk wil iemand hetzelfde toestel terug en daar betaal je toch ook voor, niet om afgescheept te worden met een goedkoper toestel met een kleiner scherm, je kiest toch niet voor niets voor een S8 plus.
Volgens mij is er helemaal geen vergelijkbaar toestel en geen voorraad klopt ook niet want die toestellen zijn binnen 1 dag leverbaar.
De verzekering wil er gewoon zo goedkoop mogelijk vanaf komen door of een goedkoper toestel nu te leveren of te wachten totdat de S8 plus in prijs gezakt is.

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Geplaatst: 14 jul 2017 18:53
door Nijogeth
GJS schreef:
Dieke83 schreef:Maar wil schijnbaar perse de S8 plus als die niet op voorraad is kan hij kiezen wachten of een ander toestel nemen.
Ze geven de keus hij/zij kan binnen 3 dagen een telefoon hebben als hij een ander merk kiest.
Wat een totaal kromme redenatie, natuurlijk wil iemand hetzelfde toestel terug en daar betaal je toch ook voor, niet om afgescheept te worden met een goedkoper toestel met een kleiner scherm, je kiest toch niet voor niets voor een S8 plus.
Volgens mij is er helemaal geen vergelijkbaar toestel en geen voorraad klopt ook niet want die toestellen zijn binnen 1 dag leverbaar.
De verzekering wil er gewoon zo goedkoop mogelijk vanaf komen door of een goedkoper toestel nu te leveren of te wachten totdat de S8 plus in prijs gezakt is.
De verzekering biedt de mogelijkheid voor een vergelijkbaar toestel (waarschijnlijk dezelfde prijsklasse) en anders een S8 plus die volgens hun kanalen gaat. Misschien kan TS aanbieden dat zij het verschil betaalt tussen de kosten van de telefoon die via de verzekering gaat en die van 1 van die sites van en dat men dan de telefoon van zo'n site levert. De verzekering doet namelijk exact waarvoor deze is bedoeld, namelijk de schade verhelpen door middel van een nieuw of alternatief toestel.

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Geplaatst: 15 jul 2017 15:38
door GJS
Nijogeth schreef: De verzekering biedt de mogelijkheid voor een vergelijkbaar toestel (waarschijnlijk dezelfde prijsklasse) en anders een S8 plus die volgens hun kanalen gaat. Misschien kan TS aanbieden dat zij het verschil betaalt tussen de kosten van de telefoon die via de verzekering gaat en die van 1 van die sites van en dat men dan de telefoon van zo'n site levert. De verzekering doet namelijk exact waarvoor deze is bedoeld, namelijk de schade verhelpen door middel van een nieuw of alternatief toestel.
Die verzekering mag dan wel eens naar andere kanalen gaan kijken want de leverancier die ze nu hebben kan blijkbaar geen toestel leveren wat via andere leveranciers blijkbaar wel overal te leveren is.

De verzekering doet helemaal niet waar ze voor is bedoeld, hebben ze zijn schade al vergoed?
Nee, ze laten hem wachten tot ze een keer een S8 plus binnenkrijgen via een leverancier die blijkbaar niet kan leveren wat andere leveranciers wel kunnen leveren.
Waarom zou IkBenHunLeugensZat moeten opdraaien voor kosten waar hij voor verzekerd is, de enige kosten die hij moet betalen is het eigen risico, de rest is voor de verzekering.

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Geplaatst: 15 jul 2017 16:26
door Nijogeth
En waarom zou een verzekering wel extra kosten moeten maken, als men het ook zonder extra kosten kan oplossen?

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Geplaatst: 15 jul 2017 17:03
door GJS
Welke extra kosten, hij is verzekerd voor de waarde van het toestel zoals hij dat gekocht heeft en die toestellen zijn nu waarschijnlijk nog dezelfde prijs of misschien al iets goedkoper dan toen hij hem gekocht heeft.

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Geplaatst: 15 jul 2017 18:04
door Nijogeth
Als de verzekering het voor de verkoopprijs aan hem zou leveren (de kanalen die jij noemt), in plaats van tegen inkoopprijs (de normale kanalen van de verzekeraar), dan betaalt de verzekering dus extra kosten. Het is goed te begrijpen dat ze dat niet zomaar doen.

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Geplaatst: 15 jul 2017 18:16
door GJS
Nee dat is niet te begrijpen, ze moeten de verzekerde gewoon uitkeren en dat het iets duurder voor ze wordt omdat hun leverancier niet kan leveren voor de vermoedelijk lagere prijs die ze willen betalen is niet het probleem van een verzekerde maar van de verzekering, valt onder ondernemersrisico.

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Geplaatst: 15 jul 2017 23:08
door Nijogeth
Ze willen ook leveren, er zit alleen een levertermijn aan vast, omdat ze door de voorraad heen zijn. Dit is netjes gecommuniceerd en als TS direct een telefoon wil hebben, dan kan TS een ander toestel krijgen.

Ik snap overigens totaal niet wat de voorraad van een random winkel hiermee te maken heeft? Dat deze die op voorraad heeft, wil niet zeggen dat hun leverancier wel sneller kan leveren.

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Geplaatst: 20 jul 2017 02:57
door IkBenHunLeugensZat
Ik heb een nieuwe toestel gekregen na dat ik contact had opgezocht met t mobile dat ik 1 van hun shopmedewerkers mij misleid heeft met die verzekering om die aan te sluiten,ik had gedreigd dat ik een advocaat zou nemen omdat ze niet de juiste waarhed spraken dus de verborgen klachten verbergen en er helemaal geen 24 uurs service is wat in hun contract staat, binnen paar uurtjes ben je weer bereikbaar (dus niet).

Na mijn gesprek met t mobile werd ik daarna direct gebeld door de verzekering dat mijn toestel afgeleverd kon worden

Waarom nu opeens wel en weken daarvoor zogenaamd niks op voorraad en mij dwingen om goedkoop toestel te nemen

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Geplaatst: 20 jul 2017 04:16
door Dieke83
IkBenHunLeugensZat schreef:Ik heb een nieuwe toestel gekregen na dat ik contact had opgezocht met t mobile dat ik 1 van hun shopmedewerkers mij misleid heeft met die verzekering om die aan te sluiten,ik had gedreigd dat ik een advocaat zou nemen omdat ze niet de juiste waarhed spraken dus de verborgen klachten verbergen en er helemaal geen 24 uurs service is wat in hun contract staat, binnen paar uurtjes ben je weer bereikbaar (dus niet).

Na mijn gesprek met t mobile werd ik daarna direct gebeld door de verzekering dat mijn toestel afgeleverd kon worden

Waarom nu opeens wel en weken daarvoor zogenaamd niks op voorraad en mij dwingen om goedkoop toestel te nemen
Ze hebben je nooit gedwongen een een goedkoop toestel te nemen dat was een voorstel een voorstel wat in praktisch elke telefoon verzekering zit.

Re: Toestelverzekering via ACE/ Dynasure

Geplaatst: 20 jul 2017 12:08
door GJS
Dieke83 schreef:
Ze hebben je nooit gedwongen een een goedkoop toestel te nemen dat was een voorstel een voorstel wat in praktisch elke telefoon verzekering zit.
Er was zeker wel sprake van dwang, niet in de zin van mes op de keel, maar wel het uitoefenen van macht om iemand tegen diens wil iets te laten doen of laten.
En als machtsmiddel werd hier het niet leveren van de mobiel waar hij recht op had gebruikt.