Leo The Emperor schreef:rcdveen schreef:Tijdens de zitting heeft mijn broer amper iets mogen of kunnen zeggen, en toen ik aan het einde van de zitting (dus na 3 uur) de kantonrechter op de vele onjuistheden in de beweringen van de tegenpartij wilde wijzen en daar op een zeer nette manier om vroeg, werd mij een luid "NEE!!" toegesnauwd waarop ze zich direct naar mijn broer wendde met de mededeling dat ik geen spreekrecht kreeg... De waarheid mocht niet verkondigd worden zo te zeggen...
Het is jullie advocaat die de rechter dient te wijzen op de onjuistheden in de beweringen van de tegenpartij.
Jouw broer mag wel vragen beantwoorden of toelichting geven, als hem dat wordt gevraagd, maar een familielid die niet eens bij het betrokken bedrijf werkt en alles alleen uit de 2e hand weet, heeft geen recht van spreken. Dus een goede beslissing van de rechter om geen verhalen van horen zeggen te willen aanhoren
En een nickname, dat kan gewoon een latijnse vertaling van je achternaam zijn, Het hoeft niet ingewikkelder dan dat te zijn
De advocate van het kantoor uit Utrecht, doorverwezen door de vakbond omdat de advocaten van de vakbond het te druk hadden mede ivm vakantie-periode, was zeer boos over de klachtbrief aan de President van de Rechtbank en heeft de zaak terug gegeven aan de vakbond.... Deze is hier (het gevonden contract) dus alweer 3 weken mee bezig.
Persoonlijk ben ik het met je eens dat je advocaat je hoort te blijven steunen, ook als je anders wilt dan dat de advocaat wil. De advocate heeft nog wel wat druk proberen uit te oefenen zodat zij nog wel mocht tekenen voor het akkoord gebaseerd op onwaarheden, maar toen haar duidelijk werd dat dat niet ging gebeuren werd ze dus boos en heeft het terug gegeven aan de vakbond.
Dat een familielid niets mag zeggen kan ik enigszins begrijpen, maar voor het evenwicht t.a.v. de "informant" die op het laatst wel ingevoegd mocht worden zou het wel eerlijker zijn. Had tevens deze grote fout in het Proces Verbaal voorkomen. Tevens kunnen eventuele problemen op het werk voortkomen uit een prive situatie thuis of uit ziekte, waar in dit geval ook deels sprake van is. Dus waarom wel een informant van het werk, maar geen informant over de situatie thuis?
Daarbij nog dat je bij de informant van het werk kunt stellen: Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt", zeker als de directeur de reputatie heeft iedereen heel gemakkelijk te ontslaan. De informant stond daar met grote tegenzin, dat was wel duidelijk aan hem te merken. En ja, dit is mijn interpretatie en geen vaststaand feit om discussies over deze opmerking te voorkomen...
Sorry over de opmerking over je nickname, had wel iets anders gekund. Maar wilde je er eigenlijk mee op wijzen dat er veel opmerkingen worden gemaakt dat het mijn broers eigen schuld is dat hij het contract niet gelijk had, maar niemand die ook maar iets zegt over het verwijtbare incomplete personeelsdossier of waar ik daar een klacht over in kan dienen bijvoorbeeld. Belastingdienst, politie, een of andere overheidsdienst? Ik heb nog steeds geen idee