Pagina 2 van 3

Re: ervaring webuyanycar slecht

Geplaatst: 12 jun 2014 09:42
door astridravenstijn
webuyanycar.com schreef:Geachte heer Koolhof,

Dank voor uw belangstelling in WBAC. Het spijt ons te moeten lezen dat u behoort tot 2% van de klanten, die niet tevreden is met de service die wij bieden. Bij Feefo, een website waar klanten een beoordeling over een bedrijf kunnen achterlaten, is onze klanttevredenheidscore 98%.

Waardebepalingen zoals afgegeven door webuyanycar.com komen tot stand na een taxatie van de auto bij een van onze kantoren. Als bij inspectie blijkt dat de waarde wordt beïnvloed door de staat van de auto of door de onderhoudshistorie, dan zal de waarde verschillen van de waarde die online is afgegeven.

Het proces wordt uitgelegd op onze website en zou door onze medewerker met u doorgenomen moeten zijn, toen hij contact met u had over uw afspraak. Wij garanderen dat wij het bedrag betalen, dat wij online afgeven als de auto in de staat verkeert, zoals door u aangegeven. Onze online waardebepaling is gratis en verplicht u tot niets.

Mocht u vragen hebben over het proces, neemt u dan gerust contact met ons op via [email protected].
Bij Feefo een tevredenheidsscore van 98%???

Waarom een buitenlandse beoordeling erbij halen van een buitenlandse vestiging? Dit heeft totaal niets te maken met jullie Nederlandse vestigingen. Als ik een bedrijf start in een ander land met dezelfde naam wil het niet betekenen dat het dezelfde reputatie heeft. Deze verwijzing naar Feebo is een zielig reactie.

Jullie proberen op deze manier mensen op het verkeerde been te brengen en zelfs met deze reacties te misleiden. Helemaal eens met bovenstaande reacties: MISLEIDEND

Re: ervaring webuyanycar slecht

Geplaatst: 13 jun 2014 10:42
door Simon65
Ik wilde toch even het volgende melden want mijn ervaring was wel positief met dit bedrijf. Mijn auto heb ik na afspraak naar een vestiging van Webuyanycar gebracht. Alles was gratis ook de taxatie en de online taxatie die ik had ontvangen. Ik heb de inkoper gesproken en die legde uit wat de bedoeling was. Na de taxatie (beoordelen van de auto) keerde wij terug naar het kantoor om de gegevens en de schades in het systeem te voeren. Hier kwam helaas wel een lager bedrag uit ca. 200,- onder het eerste bod (i.v.m. schade's). Ik besloot hierop niet de auto achter te laten en er nog overna te denken. Na twee dagen ook nog de prijs te hebben aangepast op internet (want ik had hem zelf ook te koop staan). Heb ik toch besloten de auto uiteindelijk achter te laten bij webuyancar. Het geld kreeg ik na 1 dag op mijn rekening gestort. Ik ben dus erg tevreden over de werkwijzen. Vandaar dat ik dit ook via dit forum wilde delen.

Re: ervaring webuyanycar slecht

Geplaatst: 13 jun 2014 12:13
door wilcoog
Hallo Simon65, wat lief dat je daar helemaal een account voor aanmaakt maar je bent gewoon een werknemer van Webuyanycar en probeert op deze manier opnieuw mensen te misleiden. Foei!

Re: ervaring webuyanycar slecht

Geplaatst: 13 jun 2014 12:31
door Simon65
Goedemiddag wilcoog, bedankt voor je reactie. Ik kan je reactie ook nog wel begrijpen. Alleen vind ik ook dat er mensen mogen opstaan die wel een goede ervaring hebben met een bedrijf op dit forum(overigens ook over andere bedrijven natuurlijk). Of moet dit volgens jou mening alleen maar negatief zijn? Het is jammer dat je dan direct op deze manier reageerd. Als je mij persoonlijk wilt spreken omdat je mijn verhaal niet gelooft. Wil ik je dit graag vertellen. En waarom ben ik een werknemer van dit bedrijf? omdat ik wel een positieve reactie plaats? ik pas 1 bericht heb geplaatst?. Ik heb mij zelf inderdaad aangemeld voor dit forum om een positieve reactie te plaatsen over dit bedrijf. Omdat ik dit ook zo heb ervaren. Maar ik kan je vertellen dat ik geen werknemer ben. En wie zegt mij dat jij niet bewust probeert dit bedrijf in een negatief daglicht te zetten? of een werknemer bent van een ander inkoopbedrijf. Ik heb gewoon mijn mening geuit net als alle andere mensen hier (die zich misschien net aanmelden of al heel lang actief zijn).Mijn Ervaring met dit bedrijf was wel positief! Vandaar mijn reactie op dit forum.

Re: ervaring webuyanycar slecht

Geplaatst: 13 jun 2014 15:51
door jonis
Simon65 schreef:Ik wilde toch even het volgende melden want mijn ervaring was wel positief met dit bedrijf. Mijn auto heb ik na afspraak naar een vestiging van Webuyanycar gebracht. Alles was gratis ook de taxatie en de online taxatie die ik had ontvangen. Ik heb de inkoper gesproken en die legde uit wat de bedoeling was. Na de taxatie (beoordelen van de auto) keerde wij terug naar het kantoor om de gegevens en de schades in het systeem te voeren. Hier kwam helaas wel een lager bedrag uit ca. 200,- onder het eerste bod (i.v.m. schade's). Ik besloot hierop niet de auto achter te laten en er nog overna te denken. Na twee dagen ook nog de prijs te hebben aangepast op internet (want ik had hem zelf ook te koop staan). Heb ik toch besloten de auto uiteindelijk achter te laten bij webuyancar. Het geld kreeg ik na 1 dag op mijn rekening gestort. Ik ben dus erg tevreden over de werkwijzen. Vandaar dat ik dit ook via dit forum wilde delen.

Wat is daar eigenlijk positief aan?
Een 200,- lagere taxatie slaat nergens op bij een 2de handsje....die hebben altijd wel gebruikerssporen die weggepoetst of gecamoufleerd kunnen worden; en als het echte schades waren, is het onzin als je daarom op 200,- zou afhaken......voor de rest is het een service van 0,0 want een auto opkopen kan iedere handelaar die bij jou in de buurt een paar straten verderop ligt.

Re: ervaring webuyanycar slecht

Geplaatst: 28 jun 2014 18:35
door spronk1966
Een auto achterlaten is natuurlijk helemaal niet slim maar goed dat het dit keer goed is gegaan want op die manier kunnen ze wel van alles met je auto doen terwijl je er geen oog op hebt en later met van alles en nog wat komen om nog meer van de prijs af te doen.
Nooit doen dus !!!

Re: ervaring webuyanycar slecht

Geplaatst: 19 jul 2014 15:32
door Grijze Gert
Mijn eerste ervaring met webuyanycar.com is slecht.

Bij een auto van 12 jaar kan en mag je verwachten dat er inderdaad gebruikers-sporen zullen zijn.
Kortom, netjes op de site gekeken wat de te verwachten prijs is, kwam daar een normaal bedrag uit. Naar de vestiging in Eindhoven gereden, daar wel vriendelijk ontvangen, maar toen het op de auto aan kwam werd van te voren aangegeven al aangegeven dat de prijzen op de site eigenlijk te hoog waren, en er eerst even gebeld moest worden.

Vervolgens kwam de mijnheer met een werkelijk belachelijk aanbod terug, factor 5 lager dan op de site!

Kortom, het voelt echt niet goed, en ja, ik begrijp dat een bedrijf geld wil en moet verdienen, maar de manier waarop webuyanycar.com dit wil doen gaat zwaar ten koste van de consument.

Re: ervaring webuyanycar slecht

Geplaatst: 19 jul 2014 16:27
door prem
evert55 schreef:Inderdaad, lijkt wel de ANWB.

Blijft een feit dat mensen eerst een prachtig bod voorgespiegeld krijgen en vervolgens moeten afreizen om daarna met een heel ander bod geconfronteerd worden.

Dan zijn er altijd weer sluwe autohandelaren die zeggen, maar mevrouw dit en dat mankeert er aan uw auto, hij is echt niet meer waard hoor... en dan stiekem hopen dat ze de auto ook daadwerkelijk verkopen voor dat bedrag en vervolgens de auto zelf voor schofterig veel geld doorverkopen en zeggen dat de auto perfect is.

Iedereen gewaarschuwd
Welkom in de wereld van de handel. Je moet ze laten komen dan sta je sterker, iedereen in de handel die moeite heeft gedaan voor een ontmoeting staat in principe zwakker. Je begeeft je op terrein buiten je omgeving, vandaar dat mensen te dure keukens, badkamers en kasten (;)) kopen.

Re: ervaring webuyanycar slecht

Geplaatst: 19 jul 2014 16:36
door pietjeplus
Dus als je niets koopt dan ben je altijd voordelig uit.

Re: ervaring webuyanycar slecht

Geplaatst: 19 jul 2014 16:44
door prem
pietjeplus schreef:Dus als je niets koopt dan ben je altijd voordelig uit.
Ik begrijp wel dat het vaak niet anders kan, maar zo'n inkoopbedrijf van auto's staat ijzersterk, vooral als de mensen van ver komen en geld nodig hebben.."dit geef ik er voor en anders rot je maar op" , dat zeggen ze niet maar daar komt het wel op neer.
Zij hebben niks verloren, de klant heeft moeite gedaan en geld uitgegeven om tot een deal te komen.
Is het wat duidelijker?

Re: ervaring webuyanycar slecht

Geplaatst: 21 jul 2014 13:53
door Grijze Gert
Kleine update...

Na weggegaan te zijn bij webuyanycar.com een plaatselijke garage gebeld. Zonder problemen al aan de telefoon werd er een bedrag genoemd wat serieus hoger is dan bij webuyanycar. Vandaag er naar toe gereden, vriendelijk geholpen, en uiteraard is hij ook rond de auto gelopen, motor laten lopen, en zei, "Oké" :-) Hij telde gelijk het bedrag af wat hij telefonisch ook genoemd had, en vroeg vervolgens hoe ik naar huis moest... en zei, ik breng je wel even!

Fijn de kleine plaatselijke middenstand!

Re: ervaring webuyanycar slecht

Geplaatst: 27 aug 2014 13:54
door Unbeaten
Ook mijn ervaring met webuyanycar is slecht te noemen. Zelfde verhaal als Grijze Gert hierboven. Bedrag wat webuyanycar me wilde betalen kwam niet in de buurt van wat ik voorgeschoteld kreeg. geen 4000 maar 2450. Ronduit belachelijk dus. Elders verkocht voor veel meer geld. Slechte zaken. Hoop niet dat er veel mensen intrappen want het is gewoon uitknijpen van onwetende mensen. Als je eenmaal een rit hebt gemaakt en daar ter plaatse bent wordt je geconfronteerd met een veel lager bedrag.

Re: ervaring webuyanycar slecht

Geplaatst: 29 aug 2014 12:06
door Emlichheimer
Lachertje... €100 voor een in topstaat verkerende '90 Corrado G60.
Nie goed wies!

Re: ervaring webuyanycar slecht

Geplaatst: 11 sep 2014 10:23
door sjoukje78
Bij taxatiedirect moet je ook niet wezen. Taxatiedirect heeft een mooie website en dat wekt vertrouwen. Zat eerst nog te twijfelen of ik mijn auto op Marktplaats moest zetten maar hoorde negatieve verhalen over zeurende mensen aan je deur en dat ze willen onderhandelen en dat laatste heb ik echt een hekel aan.

Taxatiedirect leek een uitkomst. Ik had mijn auto bij hun aangemeld en kreeg een bod terug. Niet erg hoog maar goed geen gezeur denk je. Er was een optie dat de auto bij je wordt opgehaald voor 75 euro. Scheelt weer wat gedoe dacht ik. Toen er eenmaal zo'n vent aan de deur stond om mijn auto op te halen ging hij alsnog lopen onderhandelen terwijl op de website van Taxatiedirect duidelijk staat aangegeven dat het bod vast was.

Die man wist precies de voorwaarde van de website uit zijn hoofd waardoor ik de indruk kreeg dat hij van Taxatiedirect zelf was. Hij wees mij op een punt dat de auto precies zo aangemeld moest worden als in de staat waar in hij verkeerd. Schades moesten gemeld worden zij hij. Ik zei dit kleine krasje is een gebruikersspoor, die vind je op elke auto. Je zag hem trouwens amper op de bumper zitten. Naar mijn idee is de auto in een super nette staat.

De man begon geïrriteerd te doen en zei dat ik eieren voor mijn geld kon kiezen, of de auto voor 300 verkopen en als ik niet wilde verkopen dan moest ik annuleringskosten van 15% betalen van het genoemde bod en dan moest ik sowieso de 75 euro betalen vanwege het voorrijden of ik het wel of niet verkocht.

Uiteindelijk maar wat water bij de wijn gedaan en de auto dus voor 300 euro minder meegegeven maar vind dit absoluut niet netjes. Dit is gewoon zoeken om af te kunnen dingen en dat was precies de reden dat ik mijn auto niet op Marktplaats wilde verkopen. Als vrouw sta je daar dan en je kunt gewoon even niet meer helder denken. Achteraf laat je het zakken en ga je het verwerken en dit is echt een zeer vervelende ervaring geweest.

Nooit meer Taxatiedirect dus voor mij dus.

Re: ervaring webuyanycar slecht

Geplaatst: 09 okt 2014 11:14
door rverwaayen
Pure tijdverspilling. We buy any car laat je op komen draven en schepen je af met een veel lager bod dan ze hadden opgegeven. Voor zo'n laag bod was ik echt niet langsgekomen. Ze moeten het echt hebben van onnozelen.

Re: ervaring webuyanycar slecht

Geplaatst: 09 okt 2014 12:47
door peteroo
Achter al die websites gaan dubieuze motieven schuil, daar kun je maar beter van uit gaan. Tweedehands auto's is geen bloeiende business en de marges zijn zeer klein. Je krijgt bij inruil altijd minder dan je hoopte. Ze gokken op het gebruiksgemak - inderdaad geen gezeur van particuliere kopers- en mooie beloftes, maar er moeten verschillende partijen aan zien te verdienen en drie keer raden wie aan het kortste eind trekt ;-)

Vaak loont het om langer door te rijden met een auto en reparaties uit te laten voeren, als de tweedehands waarde erg tegen valt. Roest (komt steeds minder voor), vergaande slijtage en spokende elektronica zijn wel kritische punten.

Meestal wordt een auto weggedaan omdat er dure mankementen zijn, of omdat de eigenaar weet dat die eraan zitten te komen. Die auto gaat doodleuk weer de handel in, bijvoorbeeld via genoemde websites. Anders ging íe wel naar de sloop of het buitenland en kreeg je niet meer dan 100 euro. Betreffend voertuig wordt zonodig provisorisch opgelapt en vervolgt zijn reis naar lieden met een kleine beurs.

Re: ervaring webuyanycar slecht

Geplaatst: 23 okt 2014 11:18
door R Theeuwen
Helaas lees ik alleen maar kommer en kwel betreffende de organisatie webuyanycar.com Wij hebben onze auto aangeboden en kregen idd een fantastisch bedrag aangeboden, meer nog dan ik bij de merkdealer aangeboden kreeg bij inruil van een nieuwe Toyota van € 25500,- Toen een afspraak gemaakt in de wetenschap dat er wel eens een heel ander bedrag voor geboden zou worden. Na inspectie vielen ze idd over wat gebruikerssporen echter hier ging in totaal slechts € 152,18 van het oorspronkelijk af. Al met al kregen we bij deze organisatie net iets meer terug voor onze auto dan bij inruil op een nieuwe bij de dealer, ook hier hebben we bij verschillende autobedrijven gekeken. Het bedrag was zelfs ruim € 2000,- hoger dan de biedingen die wij kregen als we de auto rechtstreeks aan een handelaar zouden verkopen. Al met al een prima ervaring, ook het geld stond de volgende dag al op de rekening.
Het kan dus ook goed gaan, en nee ik heb geen aandelen of andere connectie met deze organisatie.

Re: ervaring webuyanycar slecht

Geplaatst: 23 okt 2014 15:26
door peteroo
Da's mooi, gefeliciteerd. Maar de meeste mensen die zaken doen met deze en vergelijkbare organisaties hebben een beduidend oudere en minder kostbare wagen waar ze vanaf moeten. En dat is nu net het segment waarin mensen het vaakst belazerd of afgezet worden.

Re: ervaring webuyanycar slecht

Geplaatst: 03 nov 2014 17:55
door sinasje
Ik heb een Toyota uit 2011. Omdat ik mijn baan ga verliezen is het een goed plan deze te verkopen en het geld op de bank te zetten. We buy any car leek een uitkomst maar zoals ik al in andere reacties heb kunnen lezen is het een slecht idee om via deze organisatie je auto te verkopen. Jammer genoeg ook zelf ondervonden. De online prijs week sterk af van wat men er ter plaatse voor wilde betalen. Een krasje op de bumper vind ik een slecht argument om 3.000 euro onder de marktprijs te gaan zitten. Lees, de laagste prijs op Marktplaats minus 3.000 euro. Niet verkocht dus. Ik ben toch niet op mijn achterhoofd gevallen.

Re: ervaring webuyanycar slecht

Geplaatst: 04 nov 2014 13:19
door peteroo
Wat meer geduld hebben en uw auto via andere, waarschijnlijk meer betrouwbare kanalen verkopen is inderdaad een beter idee.
Hoe deze organisatie precies werkt weet ik niet, maar er sowieso meerdere partijen die aan uw autootje moeten verdienen: A de handelaar B een partij die de wagen komt ophalen C webuyanycar. Dat gaat allemaal van de prijs af. Dan is het handiger om zelf dat bedrag in het handje te hebben.