ATB1980 schreef:Hey hallo. Ik was hier net naar aan het zoeken, vandaar dat ik even wil inhaken. Ik begrijp de reacties op deze vraag alleen niet zo goed.
Ik heb hetzelfde probleem, ook met Luvion. Ik heb de draadloze brug vandaag gekregen, maar nu blijkt dat deze helemaal niet met het draadloze netwerk kan communiceren. Het beeldscherm moet erop staan en hij kan alleen met de netwerk kabel aangesloten worden. Ik dacht dat ik hiermee de babyfoon draadloos kon aansluiten, maar dat is dus niet zo. Bij ons is het niet zo'n probleem want hij staat toch vlakbij de router, maar ik had het liever zonder kabel gehad en daarom had ik nou net deze besteld.
Dan heb ook jij je niet goed geinformeerd. De babyfoon (camera) en ouder unit zijn draadloos. Door de hoge kwaliteit van het beeld (hd op een groot 4,5 inch scherm) zou dit problemen opleveren als het via het bestaande wifi netwerk zou lopen. De bandbreedte daarvan is niet te garanderen en kan bovendien ernstig verstoord raken door andere apparaten (ook bij je buren). Je loopt dan dus risico dat de verbinding wegvalt of het beeld hapert. Dat wil je niet als je je baby in de gaten houdt. De fabrikant kiest dus terecht om een eigen draadloze verbinding te maken die los staat van je al bestaande wifi thuis. Dat zorgt voor een stabiele en kwalitatief goede verbinding. Nu is het nadeel dat de babyfoon daardoor geen gebruik kan maken van internet met alle bijkomende leuke zaken van dien. Ze hebben dus de bridge die vervolgens er voor zorgt dat de babyfoon "internet kapabel" wordt (waardoor jij dus op iedere locatie je baby kunt volgen) en bovendien de bediening en beeld van de ouder unit draadloos door seint naar je smartphone of tablet.
Het is bij mij ook zo dat ik eerst de babyfoon geleverd heb gekregen en de brug pas een maand later. Als ik dit van tevoren had geweten had ik de motorola of Alecto gekocht want die kunnen wel rechtstreeks op het wifi netwerk (onze buren hebben de Alecto) en voor bijna de helft van het geld.
Ik vermoed dat die toch wel vaak stoort of dat het beeld geen hd is en op een mini schermpje wordt getoond.
Mijn man is ook IT (Cisco) en hij vertelde mij trouwens dat het wel degelijk een wifi brug is, maar dat het wifi stukje gewoon niet werkt. Volgens mij is dat wat RB178 zegt.
Ik geloof dat iedereen in deze wisseling snapt wat een brug is (behalve ik dan).
Het wifi deel werkt prima, want hij seint het signaal toch draadloos door naar de app op je smartphone. Als je je baby op de tablet of smartphone wilt bekijken heb je de ouder unit toch niet meer nodig? Dus waarom zou je de ouder unit dan nog op je schoot willen hebben, die kan prima in de oplader van de wifi brug staan.
Ik denk dat de vraag van RB178 is of het ok is om iets te adverteren als wifi wat vervolgens helemaal niet als wifi werkt, maar in plaats daarvan afhankelijk is van een ander stukje in het netwerk wat wifi doet. Ik vind dit best een redelijke vraag, want dit vraag ik mij nu ook af.
Tsja miele adverteert ook dat het de beste wasmachine is, maar is dat zo? En Robijn wast zachter dan wat dan ook. Tsja, zo ken ik er nog een paar. Er staat duidelijk op de site wat de functie van de bridge is. Als je dat niet leest kom je voor teleurstelling omdat je niet de juiste info hebt ingewonnen.