LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afstudeeronderzoek - Belevenis in de winkel

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
tenormin

Re: Afstudeeronderzoek - Belevenis in de winkel

Ongelezen bericht door tenormin »

harley68 schreef:Marketing werkt en zolang dat het geval is zullen de budgets alleen maar groter worden. Iedereen laat zich op de een of andere manier beïnvloeden door marketing en reclame.
Ik laat me, ook niet onbewust, beïnvloeden door welke reclame dan ook. Zo zullen er best nog veel meer mensen zijn die dat niet doen.

martijnol

Ongelezen bericht door martijnol »

Ik heb het ook ingevuld en vind het wel degelijk een goede enquete. Er zijn heel veel factoren die je gedrag beïnvloeden, zo ook de ervaring. Heel veel vragen zijn gesteld om één concept te meten. Om dit te doen zijn soms overbodig lijkende vragen nodig.
Ik vind niet dat je de TS zo kunt afkraken als je niet eens weet wat het daadwerkelijke doel van het onderzoek is.. maar dat is mijn bescheiden mening.
Daarnaast denk ik wel dat consumenten sterk - onbewust - worden beïnvloed door marketing. Kijk alleen al die het effect als Ikea een product midden in het pad op een stelling plaatst. Hoewel het niet eens een aanbieding betreft is de extra afzet aanzienlijk te noemen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

martijnol schreef:Er zijn heel veel factoren die je gedrag beïnvloeden, zo ook de ervaring.
Nee hoor, prijs en afstand. Met daarbij als afgeleide derde: gemak. Misschien dat studenten (wat jij bent) alle tijd hebben en dat jullie docenten dit soort dingen roepen, maar de werkenden hebben vooral te weinig tijd en beslissen op basis van de twee factoren die ik noemde.
martijnol schreef: Heel veel vragen zijn gesteld om één concept te meten. Om dit te doen zijn soms overbodig lijkende vragen nodig.
Joh, hou toch op. De meest cruciale vragen worden juist niet gesteld. Waarom kies je voor deze supermarkt? Bezoekt u ook nog andere supermarkten? Percentage besteding per supermarkt en percentage tijd per supermarkt. That's it. Dat zijn de cruciale vragen.
martijnol schreef:Daarnaast denk ik wel dat consumenten sterk - onbewust - worden beïnvloed door marketing. Kijk alleen al die het effect als Ikea een product midden in het pad op een stelling plaatst. Hoewel het niet eens een aanbieding betreft is de extra afzet aanzienlijk te noemen.
Je vergelijkt nu appels met peren. Vraag maar aan je docent.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

martijnol schreef:Ik heb het ook ingevuld en vind het wel degelijk een goede enquete. Er zijn heel veel factoren die je gedrag beïnvloeden, zo ook de ervaring. Heel veel vragen zijn gesteld om één concept te meten. Om dit te doen zijn soms overbodig lijkende vragen nodig.
Ik vind niet dat je de TS zo kunt afkraken als je niet eens weet wat het daadwerkelijke doel van het onderzoek is.. maar dat is mijn bescheiden mening.
Daarnaast denk ik wel dat consumenten sterk - onbewust - worden beïnvloed door marketing. Kijk alleen al die het effect als Ikea een product midden in het pad op een stelling plaatst. Hoewel het niet eens een aanbieding betreft is de extra afzet aanzienlijk te noemen.
Het niet noemen van je doel van het onderzoek in een enquete is uit den boze. Je gaat toch niet iemand zijn tijd vragen zonder aan te geven waarom je dat doet en wat je wilt bereiken.
Dus deze enquete is al vanaf het begin bagger...

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Bij de volgende digitale enquête die je maakt, zou je ook even kunnen kijken wat de meest voorkomende schermresolutie is, en daar de fysieke lengte van de vragenlijsten op afstemmen. Nu scroll ik me het ongeluk met zoveel (eigenlijk teveel) vragen. En daarnaast is het wel zo fatsoenlijk om bij bijvoorbeeld de inkomensvraag een optie "wens ik niet te beantwoorden" te bieden. Dat is namelijk een vraag die een fors aantal mensen liever niet beantwoorden, en ervoor kan zorgen dat ze met een kater, in zicht van de finish, de enquête alsnog onafgemaakt stoppen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjohie schreef:Bij de volgende digitale enquête die je maakt, zou je ook even kunnen kijken wat de meest voorkomende schermresolutie is, en daar de fysieke lengte van de vragenlijsten op afstemmen. Nu scroll ik me het ongeluk met zoveel (eigenlijk teveel) vragen. En daarnaast is het wel zo fatsoenlijk om bij bijvoorbeeld de inkomensvraag een optie "wens ik niet te beantwoorden" te bieden. Dat is namelijk een vraag die een fors aantal mensen liever niet beantwoorden, en ervoor kan zorgen dat ze met een kater, in zicht van de finish, de enquête alsnog onafgemaakt stoppen.
Hm vreemd, zo'n website die de enquetes aanbied zou zo slim moeten zijn om zelf de resolutie goed in te stellen adhv je schermresolutie. Tenzij je javascript en html5 uit hebt staan in je browser natuurlijk

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

olaf79 schreef:
sjohie schreef:Bij de volgende digitale enquête die je maakt, zou je ook even kunnen kijken wat de meest voorkomende schermresolutie is, en daar de fysieke lengte van de vragenlijsten op afstemmen. Nu scroll ik me het ongeluk met zoveel (eigenlijk teveel) vragen. En daarnaast is het wel zo fatsoenlijk om bij bijvoorbeeld de inkomensvraag een optie "wens ik niet te beantwoorden" te bieden. Dat is namelijk een vraag die een fors aantal mensen liever niet beantwoorden, en ervoor kan zorgen dat ze met een kater, in zicht van de finish, de enquête alsnog onafgemaakt stoppen.
Hm vreemd, zo'n website die de enquetes aanbied zou zo slim moeten zijn om zelf de resolutie goed in te stellen adhv je schermresolutie. Tenzij je javascript en html5 uit hebt staan in je browser natuurlijk
Ik heb gewoon Firefox 29.0 met beide aan, niks speciaals of exotisch aan.

Gesloten