Pagina 2 van 2

Re: Slechte garantie afhandeling Wehkamp

Geplaatst: 22 mei 2014 19:27
door nibt
Je zou het nog over een andere boeg kunnen gooien.

Als er op je factuur ook sprake is van 1 aangekocht produkt, namelijk de boxspring combinatie van 260 euro (en dus niet apart een bodem van 110 euro en een matras van 150 euro) dan verandert de situatie.

In dat geval is namelijk de boxspringcombinatie ter waarde van 260 euro kapot gegaan. Of dat nou komt door gebroken pootjes, een versleten matras of een doorgezakte bodem, Wehkamp moet zorgen voor herstel of vergoeding van je combinatie.

Aangezien Wehkamp aangeeft je combinatie niet te kunnen herstellen omdat ze het defecte onderdeel, het matras, niet kunnen vervangen of repareren heb je volgens hun voorwaarden recht op geld terug.

En dat is dus het volledige aankoopbedrag van het product, namelijk 260 euro.

Dan mogen ze natuurlijk ook je bedbodem weer mee nemen als ze dat willen. Als je dat niet wil is een vergoeding van 150 euro voor het matras alleszins redelijk.

Re: Slechte garantie afhandeling Wehkamp

Geplaatst: 23 mei 2014 00:42
door langste adem
Mee eens, zo zou je kunnen redeneren. Als het een principekwestie wordt. En dan zou je ook nog geen genoegen hoeven nemen met een bod van 240 euro "uit coulance". Neem dan die hele zooi maar mee.
Dan zou wehkamp op haar beurt misschien toch nog een reparatie of vervanging van (alleen) het matras heroverwegen.

Afijn, TS neemt genoegen met de 150 euro. En we weten nu dat je de beloftes van wehkamp met een korreltje zout moet nemen.

Re: Slechte garantie afhandeling Wehkamp

Geplaatst: 23 mei 2014 12:18
door encore
Ik dacht overigens dat boxsprings altijd als 1 geheel werden gekocht, en bij een defect ook in zijn geheel worden vergoed.