Pagina 2 van 2

Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven

Geplaatst: 01 jul 2014 21:24
door olaf79
sjohie schreef:Dit nieuwsartikel zegt dat ze wél WC's krijgen?
Maar wat heeft dit met papieren treinkaartjes te maken?

Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven

Geplaatst: 01 jul 2014 21:39
door sjohie
olaf79 schreef:
sjohie schreef:Dit nieuwsartikel zegt dat ze wél WC's krijgen?
Maar wat heeft dit met papieren treinkaartjes te maken?
Niet zoveel als je het quote zonder het originele bericht waar ik op reageerde. :?

Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven

Geplaatst: 01 jul 2014 21:39
door berndv
olaf79 schreef:
berndv schreef:
Bob Schurkjens schreef:In Duitsland houden ze beide systemen naast elkaar. Dat heet klantvriendelijkheid. Maar dat kennen ze bij NS niet. Helaas. Moet u plassen? Dan plast u maar in uw broek want we hebben geen weecee in de trein. OV-chipkaart wordt door je strot gedouwd.Autistische organisatie.
Hier in Nederland ook hoor. Er komt een papieren kaartje met ingebouwde chip voor eenmalig gebruik. Kan je gewoon kopen alsof het een papieren kaartje is. Enige verschil is dat je niet meer een mooi stempeltje krijgt, maar gescand wordt. Is een zelfde soort chip als die gebruikt wordt in alarmstickers in kleidingzaken.
Dat is een tijdelijke oplossing. Straks kun je met je bankpas of je mobiel met NFC in en uitchecken. Er worden daar al tests mee gedaan.
Maar tot die tijd verdwijnt in ieder geval het ouderwetse gestempelde kaartje en wordt vervangen door een papieren kaartje voor eenmalig gebruik met een ingebouwde chip. Dus een paniektopic om niets, aangezien het enige wat verandert is dat de conducteur niet meer stempelt. Daar zou ik niet zo'n heisa om willen maken.

Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven

Geplaatst: 01 jul 2014 21:50
door Bob Schurkjens
Vroeger was alles beter.

Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven

Geplaatst: 01 jul 2014 22:32
door ruud_a
Bob Schurkjens schreef:Vroeger was alles beter.
hebt u de derde klas wagons in het spoorwegmuseum wel eens bekeken?
dat is de huidige eerste klas.

Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven

Geplaatst: 02 jul 2014 00:10
door Bob Schurkjens
Precies, dat bedoel ik.

Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven

Geplaatst: 15 jul 2014 11:55
door weedy3x
olaf79 schreef:
ruud_a schreef:het voordeel van zo'n ovchipkaart is wel dat je op het station in de eigen woonplaats instapt,een hele dag door nederland kunt reizen en afrekent op het station in de eigen woonplaats waar je weer uitstapt.
gereisd, 0 km.
zolang je maar nergens tussendoor je kaart langs een apparaat haalt tenminste.
er wordt afgerekend over het aantal kilometers tussen het station waar je opstapt en het station waar je uitstapt.
de route is naar eigen keuze.
Nee dat werkt niet.
Allereerst kun je tegen de lamp lopen als je wordt gecontroleerd. Ten tweede als je op een station uitstapt met poortjes kom je het station niet meer af. Ten derde zal het systeem het detecteren als je na een grote tussenpauze op hetzelfde station uitcheckt. Ik geloof dat daar maximaal 52 minuten tussen mag zitten. Daarna wordt alsnog het instaptarief (10 of 20 euro) gerekend.
Maar toch kun je voor iets meer dan helft van de prijs reizen.

Voorbeeld;
Je hebt 2 OV chipkaarts, zeg maar kaart A en kaart B.
Je checkt in Enschede met kaart A in en in Amsterdam check je met kaart A niet uit.
Op de terugreis check je in Amsterdam met kaart B in.
In Hengelo (net voor Enschede) check je met kaart A uit.
Met een beetje geluk stap je nog in de zelfde trein naar Enschede, anders neem je de volgende.
In Enschede check je met kaart B uit.

Kosten voor een retourje Enschede naar Amsterdam (44 euro) zijn dus nu namelijk maar voor de ritten van Enschede naar Hengelo (2,10 euro) en Amsterdam naar Enschede (22 euro), een besparing van bijna 20 euro dus.

Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven

Geplaatst: 15 jul 2014 12:37
door olaf79
weedy3x schreef:
olaf79 schreef:
ruud_a schreef:het voordeel van zo'n ovchipkaart is wel dat je op het station in de eigen woonplaats instapt,een hele dag door nederland kunt reizen en afrekent op het station in de eigen woonplaats waar je weer uitstapt.
gereisd, 0 km.
zolang je maar nergens tussendoor je kaart langs een apparaat haalt tenminste.
er wordt afgerekend over het aantal kilometers tussen het station waar je opstapt en het station waar je uitstapt.
de route is naar eigen keuze.
Nee dat werkt niet.
Allereerst kun je tegen de lamp lopen als je wordt gecontroleerd. Ten tweede als je op een station uitstapt met poortjes kom je het station niet meer af. Ten derde zal het systeem het detecteren als je na een grote tussenpauze op hetzelfde station uitcheckt. Ik geloof dat daar maximaal 52 minuten tussen mag zitten. Daarna wordt alsnog het instaptarief (10 of 20 euro) gerekend.
Maar toch kun je voor iets meer dan helft van de prijs reizen.

Voorbeeld;
Je hebt 2 OV chipkaarts, zeg maar kaart A en kaart B.
Je checkt in Enschede met kaart A in en in Amsterdam check je met kaart A niet uit.
Op de terugreis check je in Amsterdam met kaart B in.
In Hengelo (net voor Enschede) check je met kaart A uit.
Met een beetje geluk stap je nog in de zelfde trein naar Enschede, anders neem je de volgende.
In Enschede check je met kaart B uit.

Kosten voor een retourje Enschede naar Amsterdam (44 euro) zijn dus nu namelijk maar voor de ritten van Enschede naar Hengelo (2,10 euro) en Amsterdam naar Enschede (22 euro), een besparing van bijna 20 euro dus.
Met twee chipkaarten lukt het wel zonder dat je een boete riskeert, mits je goed onthoud welke kaart voor welke rit was bedoelt. Je hebt wel nog de kosten van 2 anonieme chipkaarten, waarbij 1 niet meer kunt gebruiken omdat het saldo negatief is.

Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven

Geplaatst: 15 jul 2014 12:40
door GJvdZ
Dirkie schreef:
GJvdZ schreef:Ik pleit ook voor de terugkeer van de stoomtreinen. Die elektrische treinen gaan veel te snel en je hoort ze niet aankomen.
Lijkt me geweldig. Kijk maar naar de Fyra. Die zag je ook niet aankomen (al was dat om een andere reden ).
En ook een conducteur die dan vervolgens een gaatje knipt in je OV-chipkaart.
Maar dan ook met het hele gezin in een wastobbe met lauw water en niet van die moderen onzindingen als wasmachines. Gewoon met de hand alles in een beekje wassen.

Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven

Geplaatst: 15 jul 2014 12:42
door GJvdZ
Bob Schurkjens schreef:In Duitsland houden ze beide systemen naast elkaar. Dat heet klantvriendelijkheid.
Toch jammer dat die Duitsers de oorlog hebben verloren. Het schijnt daar allemaal perfect te zijn als ik de berichten moet geloven. Ik snap niet dat mijn Duitse collega's zo klagen over alle dingen die daar niet goed zijn en gaan.

Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven

Geplaatst: 15 jul 2014 12:45
door witte angora
GJvdZ schreef:
Dirkie schreef:
GJvdZ schreef:Ik pleit ook voor de terugkeer van de stoomtreinen. Die elektrische treinen gaan veel te snel en je hoort ze niet aankomen.
Lijkt me geweldig. Kijk maar naar de Fyra. Die zag je ook niet aankomen (al was dat om een andere reden ).
En ook een conducteur die dan vervolgens een gaatje knipt in je OV-chipkaart.
Maar dan ook met het hele gezin in een wastobbe met lauw water en niet van die moderen onzindingen als wasmachines. Gewoon met de hand alles in een beekje wassen.
De natuur zal er blij mee zijn (niet met die stoomtrein natuurlijk).

Re: Papieren treinkaartjes moeten blijven

Geplaatst: 15 jul 2014 13:10
door weedy3x
weedy3x schreef:
Maar toch kun je voor iets meer dan helft van de prijs reizen.

Voorbeeld;
Je hebt 2 OV chipkaarts, zeg maar kaart A en kaart B.
Je checkt in Enschede met kaart A in en in Amsterdam check je met kaart A niet uit.
Op de terugreis check je in Amsterdam met kaart B in.
In Hengelo (net voor Enschede) check je met kaart A uit.
Met een beetje geluk stap je nog in de zelfde trein naar Enschede, anders neem je de volgende.
In Enschede check je met kaart B uit.

Kosten voor een retourje Enschede naar Amsterdam (44 euro) zijn dus nu namelijk maar voor de ritten van Enschede naar Hengelo (2,10 euro) en Amsterdam naar Enschede (22 euro), een besparing van bijna 20 euro dus.
olaf79 schreef: Met twee chipkaarten lukt het wel zonder dat je een boete riskeert, mits je goed onthoud welke kaart voor welke rit was bedoelt. Je hebt wel nog de kosten van 2 anonieme chipkaarten, waarbij 1 niet meer kunt gebruiken omdat het saldo negatief is.
"Je hebt wel nog de kosten van 2 anonieme chipkaarten, waarbij 1 niet meer kunt gebruiken omdat het saldo negatief is"

Niet als je er voldoende geld op hebt staan.
En de kosten voor een 2e chipkaart is maar eenmalig.