| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gemaakte kosten voor goed laten werken product
Re: Gemaakte kosten voor goed laten werken product
@ ruud_a
Kun je voor deze interessante vraag, over een goed vergelijkende situatie een nieuw topic starten?
Kun je voor deze interessante vraag, over een goed vergelijkende situatie een nieuw topic starten?
Kabel, adsl, fiber, mobiel.... Genoeg opties om minimaal 2 internetverbindingen tegelijk te hebben....JanTinusPlukvet schreef:Ook vreemd, want op zeker moment moet u toch zonder internet zitten. u kunt uw nieuwe router en modem onmogelijk instellen als de oude nog aangesloten zit.Harm.calc schreef:@ 16again
Ik had toch nog verbinding via het op dat moment nog lopende oude abonnement.
Slim hé, dat wat te laten overlappen ...![]()
Ik vrees tóch dat u minder handig met pc's bent dan u van u zelf denkt.
Nou dacht ik op m'n vrije middag een toch eenvoudige vraag te stellen en dan ben ik nota bene al de hele middag bezig antwoord te geven op vragen over neveninformatie van mijn vraag. En het trieste is, dat als ik op die vragen een antwoord geef, dat ik veelal niet eens antwoord op mijn vraag terug krijg.
Wat is dan de zin van de vragen die men stelt, als ik uiteindelijk toch geen antwoord krijg?
Ik begrijp dat niet.
Heeft dan uiteindelijk net zo weinig zin als uw gebruiksaanwijzing en de blanco internetpage. Maar ben wel blij de lezen dat u goed met de betreffende dame van de help desk overweg kon. Zie dat dan maar als het nut van een vrije middag. Succes verder, hoor.Harm.calc schreef:Nou dacht ik op m'n vrije middag een toch eenvoudige vraag te stellen en dan ben ik nota bene al de hele middag bezig antwoord te geven op vragen over neveninformatie van mijn vraag. En het trieste is, dat als ik op die vragen een antwoord geef, dat ik veelal niet eens antwoord op mijn vraag terug krijg.
Wat is dan de zin van de vragen die men stelt, als ik uiteindelijk toch geen antwoord krijg?
Ik begrijp dat niet.
Misschien heb ik overheen gelezen, maar om welke provider gaat het?Harm.calc schreef:Nou dacht ik op m'n vrije middag een toch eenvoudige vraag te stellen en dan ben ik nota bene al de hele middag bezig antwoord te geven op vragen over neveninformatie van mijn vraag. En het trieste is, dat als ik op die vragen een antwoord geef, dat ik veelal niet eens antwoord op mijn vraag terug krijg.
Ik begrijp dat niet.
Dan kijk ik graag naar het stappenplan, wat niet werkt.
JanTinusPlukvet schreef:Ook vreemd, want op zeker moment moet u toch zonder internet zitten. u kunt uw nieuwe router en modem onmogelijk instellen als de oude nog aangesloten zit.Harm.calc schreef:@ 16again
dat kan wel degelijk, en doe ik zelf ook met nieuwe providers.
het is mijn werk onderandere, daarnaast zijn pc's me ook niet vreemd.
je kan namelijk een provider via glasvezel[fibers] een telefoonaansluiting of via je CAI-aansluiting bestellen.
dus wat u zegt is absoluut onwaar, die hebben onderling niets met elkaar te maken.
op die manier kan ik tot wel 3 verschillende telefoonnummers/aansluitingen maken op 1 huishouden.
Met ISDN daarnaast worden het er nog veel meer.
daarnaast; wat heeft het voor zin om deze "stelling" te maken, [die niet eens klopt] daar vraagt TS namelijk helemaal niet om en dat suggereert u door middel van foute/onvolledige kennis wel.
Laatst gewijzigd door jerwarm op 13 jun 2014 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
uit de antwoorden maak ik op dat u het modem handmatig heeft moeten instellen, de provider levert een soort van pamflet erbij in het welkomstpakket waarop die handleiding en gegevens staan.Harm.calc schreef:Nou dacht ik op m'n vrije middag een toch eenvoudige vraag te stellen en dan ben ik nota bene al de hele middag bezig antwoord te geven op vragen over neveninformatie van mijn vraag. En het trieste is, dat als ik op die vragen een antwoord geef, dat ik veelal niet eens antwoord op mijn vraag terug krijg.
Ik begrijp dat niet.
Bij eigenlijk elke provider [naar ik weet] is de modem die erbij geleverd wordt ready to go, en hoef je niets aan in te stellen behalve voorkeursinstellingen netwerk/wifi in het modem zelf.
klopt dat?
Als ik het goed heb/interpreteer heeft u een Fritzbox! proberen te installeren met DSL, die zijn wel wat lastig ja.
ik heb deze modems weleens moeten instellen vanaf default geleverd.
dat doe je niet 1,2,3
maar als mijn info klopt,
2. de inlog staat op het pamflet
3. instellingen maken om op het netwerk te kunnen van de provider.
ik ben daar een tijdje mee bezig geweest, maar het is me wel gelukt door middel van alle documentatie die erbij zat.
het enige wat ik me kan voorstellen is dat u met het verkeerde netwerk van de provider contact heeft proberen te maken, [verkeerde netwerkinstellingen bij de eerste paar stappen] dan krijgt u inderdaad een blanco webbrowser te zien. daarbij moet je echt kennis van zaken hebben, je bent zo een
tijdje bezig.
Volgens mij ben je meer tijd bezig met het ontwijken van de vraag!Harm.calc schreef:Nou dacht ik op m'n vrije middag een toch eenvoudige vraag te stellen en dan ben ik nota bene al de hele middag bezig antwoord te geven op vragen over neveninformatie van mijn vraag. ]
In topic start stel je dat handleiding niet juist is, onderbouwing ontbreekt nog steeds.
Als je nu kpn hebt en je gaat naar ziggo (bijvoorbeeld) dan is het prima mogelijk om kpn nog te gebruiken terwijl je ziggo aansluit. Daarnaast kun je natuurlijk ook even je mobiel / tablet als hotspot gebruiken. Helemaal onmogelijk of onlogisch is het dus zeker nietJanTinusPlukvet schreef:Ook vreemd, want op zeker moment moet u toch zonder internet zitten. u kunt uw nieuwe router en modem onmogelijk instellen als de oude nog aangesloten zit.Harm.calc schreef:@ 16again
-
Geip Suusje
Heb je ze al een rekening gestuurd? Maw, je moet ze wel vragen om de kosten (die je moet specificeren en kunnen bewijzen) te vergoeden. Uit het vervolg kun je dan zien welke actie er verder nodig is.Harm.calc schreef:Kort geleden ben ik gewijzgd van provider.
Modem etc keurig vroegtijdig in huis.
Begin deze week geïnstalleerd maar dat lukte niet met de bijgeleverde handleiding.
De doorverwijzing naar het stappenplan op internet werkte ook niet.
Vervolgens met de helpdesk gebeld.
Na hulp van een allervriendelijkste dame lukte het uiteindelijk wel de verbinding tot stand te brengen.
Vraag:
Waarom zijn de telefoonkosten van dat gesprek voor mijn rekening?
De provider levert een niet kloppende handleiding toe. Het stappenplan op internet klopt ook niet.
Eigenlijk leveren zij gewoon een slecht product af.
-
Guardian72
Inhoud verwijderd - zinloos om met trollen in discussie te gaan
Laatst gewijzigd door Guardian72 op 17 jun 2014 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Dacht nog even mijn vraag hier te checken en het goede gevoel na gisteravond (Oranje) is helemaal verdwenen.
Ik zie hier reacties staan, er worden vragen gesteld, ik ben zo langzamerhand helemaal de kluts kwijt.
Zo'n eenvoudige vraag.
Ik krijg mijn modem niet in werking met de bijgeleverde handleiding.
Ik krijg hem ook niet in werking via stappen plan op internet.
Het doet niet ter zake wat het stappenplan zegt, waar het is misgegaan.
Het doet niet ter zake welke provider dit is.
Op het moment dat daar naar gevraagd wordt ontgaat je de vraag. Bewust of onbewust.
Maar ik heb altijd nog geen antwoord op mijn vraag. Noem het maar een principe vraag, misschien dat mensen dat dan wel begrijpen. Maar naar mijn idee is dat tot nu toe aan 90% van de reactie niet besteed. Dus laat maar zitten.
Ik maak kosten om een toegeleverd product goed te laten werken. Ongeacht product.
Zijn die kosten voor mij of voor de leverancier van het product?
Sorry, maar duidelijker kan ik het niet stellen.
Ik zie hier reacties staan, er worden vragen gesteld, ik ben zo langzamerhand helemaal de kluts kwijt.
Zo'n eenvoudige vraag.
Op het moment dat daar naar gevraagd wordt ontgaat je de vraag. Bewust of onbewust.
Maar ik heb altijd nog geen antwoord op mijn vraag. Noem het maar een principe vraag, misschien dat mensen dat dan wel begrijpen. Maar naar mijn idee is dat tot nu toe aan 90% van de reactie niet besteed. Dus laat maar zitten.
Ik maak kosten om een toegeleverd product goed te laten werken. Ongeacht product.
Oke, hierbij het antwoord al bevalt het je waarschijnlijk niet:Harm.calc schreef:
Om de vraag te kunnen beantwoorden is de handleiding weldegelijk relevant. De wet stelt namelijk dat als een installatie die door de koper wordt uitgevoerd niet deugdelijk is en dit te wijten is aan de handleiding het product ook ondeugdelijk is. of installatie instructie niet deugdelijk is, is alleen te beoordelen als we die handleiding kunnen zien.
De kosten voor installatie, welke dan ook, zijn voor jouw rekening tenzij je van te voren overeen komt dat de verkoper de installatie op zich neemt of als installatie onder normale omstandigheden onderdeel is van hetgeen je koopt.
U heeft niet gekozen voor installatie, maar specifiek afgesproken met de verkoper dat u dat zelf op u neemt.
e.e.a. kun je o.a. terugvinden in art. 7:18 BW
Sommige providers bieden een gratis monteur aan, dus waarom zo moeilijk doen? Als je upc hebt dan is de installatie gratis, als je dat aangeeft , geen idee of dat bij ziggo ook zo is.Het doet niet ter zake welke provider dit is.
als u van te voren met de provider hebt afgesproken, dat u uw kosten vergoed vergoed zou krijgen, als u niet in staat zou zijn de modem aan de hand van de handleiding te installeren hebt u recht op vergoeding.Harm.calc schreef:Dacht nog even mijn vraag hier te checken en het goede gevoel na gisteravond (Oranje) is helemaal verdwenen.
Zo'n eenvoudige vraag.
als dat niet hebt afgesproken, hebt u normaal gesproken geen recht op vergoeding, omdat het onmogelijk is een handleiding te maken, die door iedereen te begrijpen valt.
er zullen altijd weer mensen zijn die zelfs de duidelijkste handleiding niet kunnen begrijpen.
om voor een vergoeding in aanmerking te komen, zou u dus waarschijnlijk aan moeten tonen, dat de handleiding dermate slecht is, dat zonder er voor gestudeerd te hebben, het onmogelijk is, om die handleiding te begrijpen.
en vervolgens wordt u dan door de rechtbank veroordeeld voor het misbruiken van recht, omdat u aan het procederen bent voor een paar luttele euro's.
los daarvan, hebt u door het zelf te willen doen, in plaats van het door de provider te laten doen, bewust het risico genomen dat het u niet zou lukken.
de provider heeft een alternatief, door aan te bieden dat zij het zullen doen.
dat dit een te betalen alternatief is, doet niet terzake.
u was namelijk niet verplicht klant bij ze te worden.
u had kunnen kiezen voor een provider die wel in uw wensen zou zijn meegegaan.
TS had ook een handige buur kunnen vragen. Dan was dit allemaal niet aan de orde. Trouwens die handleidingen zijn over het algemeen niet moeilijk te begrijpen.
-
Guardian72
Als Ziggo klant: ja, het kan ook.ciske schreef: Sommige providers bieden een gratis monteur aan, dus waarom zo moeilijk doen? Als je upc hebt dan is de installatie gratis, als je dat aangeeft , geen idee of dat bij ziggo ook zo is.
Hangt van de acties af. Soms gratis, soms voor 50 euro.
-
Geip Suusje
Als TS dat bewijst kan hij daarvoor schadevergoeding vragen/eisenolaf79 schreef:Oke, hierbij het antwoord al bevalt het je waarschijnlijk niet:Harm.calc schreef:
Om de vraag te kunnen beantwoorden is de handleiding weldegelijk relevant. De wet stelt namelijk dat als een installatie die door de koper wordt uitgevoerd niet deugdelijk is en dit te wijten is aan de handleiding het product ook ondeugdelijk is. of installatie instructie niet deugdelijk is, is alleen te beoordelen als we die handleiding kunnen zien.
De kosten voor installatie, welke dan ook, zijn voor jouw rekening tenzij je van te voren overeen komt dat de verkoper de installatie op zich neemt of als installatie onder normale omstandigheden onderdeel is van hetgeen je koopt.
U heeft niet gekozen voor installatie, maar specifiek afgesproken met de verkoper dat u dat zelf op u neemt.
e.e.a. kun je o.a. terugvinden in art. 7:18 BW
Maar het zal wat van zijn tijd en moeite kosten om dat allemaal voor elkaar te krijgen.
Ik had al eerder gesuggereerd om een gespecificeerde rekening te sturen. Ik lees nergens dat de provider die heeft afgewezen.
Het is dus helemaal niet gezegd dat die telefoonkosten wegens de ondeugdelijke handleiding voor TS' rekening zijn.
Zolang TS niet aan kan/wil geven wat er niet klopte in de bijgeleverde handleiding of URL blijft het gissen of het probleem bij UPC zit of een typisch geval van PEBKAC.
bprosman schreef:Zolang TS niet aan kan/wil geven wat er niet klopte in de bijgeleverde handleiding of URL blijft het gissen of het probleem bij UPC zit of een typisch geval van PEBKAC.
Ik heb dat nergens gelezen , maar bij UPC is de installatie gratis. Maar nogmaals die handleiding is heel makkelijk.