LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CVA patient onterecht naar verzorgingshuis.

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: CVA patient onterecht naar verzorgingshuis.

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik zou mijn bijdrage over de fysiotherapie en met name de over de lijst Els Borst nog eens goed nalezen.

Daarnaast, U bent gestopt met de revalidatie, dit heeft wel tot gevolg dat e.e.a. niet meer behandeld wordt waardoor de kans op o.a. het weer autorijden negatief beïnvloed wordt.

Verder betaald iedereen "genoeg" voor de zorg. Dus uw opmerkingen daarover zijn absoluut niet relevant voor het verhaal.

Mijn advies aan u, zorg dat u zo snel mogelijk het revalidatietraject weer kunt oppakken anders kunt u het autorijden wel vergeten.

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: CVA patient onterecht naar verzorgingshuis.

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

puma73 schreef:Ik zou mijn bijdrage over de fysiotherapie en met name de over de lijst Els Borst nog eens goed nalezen.

Daarnaast, U bent gestopt met de revalidatie, dit heeft wel tot gevolg dat e.e.a. niet meer behandeld wordt waardoor de kans op o.a. het weer autorijden negatief beïnvloed wordt.

Verder betaald iedereen "genoeg" voor de zorg. Dus uw opmerkingen daarover zijn absoluut niet relevant voor het verhaal.

Mijn advies aan u, zorg dat u zo snel mogelijk het revalidatietraject weer kunt oppakken anders kunt u het autorijden wel vergeten.
Ik weet niet wat het is met de lezers en reaguurders hier: Waarom wordt voor het gemak even voorbij gegaan aan het feit dat ik in een verzorgingshuis werd gedeponeerd i.p.v. in een revalidatiecentrum.

Waarom wordt voor het gemak ook maar even voorbij gegaan dat niet "iedereen" genoeg voor de zorg betaald. Waarom worden die meer dan honderdduizend wanbetalers voor het gemak maar even vergeten waar de welwillende premiebetaler de dupe van wordt.

Waarom wordt voor het gemak er van uit gegaan dat ik over genoeg pecunia kan beschikken om zelf de behandeling te betalen ? (Eerst beer schieten dan huid verkopen)

Ik heb geen zijn meer in deze zinloze discussie. Ik denk dat ik toch maar mijn eigen boontjes moet doppen. Hoef ik me ook niet constant te verdedigen tegen de stelling dat het allemaal toch mijn eigen schuld zou zijn.

Dank voor jullie bijdragen. M.v.g.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: CVA patient onterecht naar verzorgingshuis.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Dat het u eigen schuld is,heb iknooit gezegd en puma ook niet,volgens mij niemand. :shock:
Feit is nu dat de reacties u niet bevallen..
Met de lijst van els borst bedoeld puma denk ik...je heb recht op chronische fysio,let wl eerste 20 zelf bekostigen,en daarbij zeg ik gelijk,maak. Niet uit wat je mankeer moet gewoon...reguliere fysio..hoe dat met tehuis zit weet ik niet..

Maar ik neem an dat u aanvullend verzekerd bent?nu dan kunt toch vast stap voor stap beginnen...
Ja iedereen betaald genoeg,maar er zijn er veel oa ik die naast maandelijkse premie binna 250 euro bij moeten betalen eigen medicatie..dus wat dat betreft..betalen foet iederen en ik loop al 15 jr...

Ik zeg eerlijk heb andere lichamelijke klachten,hoe u overkomt ,is niet de aller zwaarste cva?
Ik zou met alle klachten die ik heb ,en het kon direct aan de slag gaan,ik verdorie 40 en kan gen sutorijden etc....zou er kans zijn dat dat wel kon,,stond ik voorraan..is geen kritiek,maar mijn werkelijkheid..

U doet nu niets,dat is wachten dat alles niet hersteld dat weet u toch ook..
Wat doet u nu...serieus,geklaagd huisarts?doorverwijzen reva arts??zijn stappen,afwachten op de erfenis kan wl lang duren.

Klinkt hard maar enige voordeel wat u dan heeft kunt u mrnsen inhuren die alles boor u doen...
Dat wilt u toch ook niet..

Niet gelijk boos zijn ls de juiste antwoordeb er niet bij zitten,vragen worden ook gesteld om antwoord te kunnen geven

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: CVA patient onterecht naar verzorgingshuis.

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

rozemarijntje schreef:Dat het u eigen schuld is,heb iknooit gezegd en puma ook niet,volgens mij niemand. :shock:
Feit is nu dat de reacties u niet bevallen..
Met de lijst van els borst bedoeld puma denk ik...je heb recht op chronische fysio,let wl eerste 20 zelf bekostigen,en daarbij zeg ik gelijk,maak. Niet uit wat je mankeer moet gewoon...reguliere fysio..hoe dat met tehuis zit weet ik niet..

Maar ik neem an dat u aanvullend verzekerd bent?nu dan kunt toch vast stap voor stap beginnen...
Ja iedereen betaald genoeg,maar er zijn er veel oa ik die naast maandelijkse premie binna 250 euro bij moeten betalen eigen medicatie..dus wat dat betreft..betalen foet iederen en ik loop al 15 jr...

Ik zeg eerlijk heb andere lichamelijke klachten,hoe u overkomt ,is niet de aller zwaarste cva?
Ik zou met alle klachten die ik heb ,en het kon direct aan de slag gaan,ik verdorie 40 en kan gen sutorijden etc....zou er kans zijn dat dat wel kon,,stond ik voorraan..is geen kritiek,maar mijn werkelijkheid..

U doet nu niets,dat is wachten dat alles niet hersteld dat weet u toch ook..
Wat doet u nu...serieus,geklaagd huisarts?doorverwijzen reva arts??zijn stappen,afwachten op de erfenis kan wl lang duren.

Klinkt hard maar enige voordeel wat u dan heeft kunt u mrnsen inhuren die alles boor u doen...
Dat wilt u toch ook niet..

Niet gelijk boos zijn ls de juiste antwoordeb er niet bij zitten,vragen worden ook gesteld om antwoord te kunnen geven
Ik heb/had geen aanvullende verzekering. Die heb ik nu wel maar mag niet eerder naar de fysio dan in december !!! We kunnen gewoon die 20x (Els Borst lijst) gewoon niet ophoesten. Als u het nieuws volgt had u in het nieuws kunnen zien hoeveel mensen min of meer noodgedwongen geen zorg gebruiken die van het eigen risico afgaat...... Dat eigen risico hebben mijn vrouw en ik al lang op gebruikt. Dat plus een maand premie plus de eigen bijdrage voor de taxi plus ...... gaat al stevig in de richting van een maandinkomen. Dan hebben we nog de uitgaven gehad voor hulpmiddelen die de wmo niet betaalt omdat mijn invaliditeit mogelijk beter wordt. Uitgaven voor beugels aan de trap, toilet, douche etc. (2de hands gekocht voordat ik daarover wordt aangevallen) Ook wilde de wmo niet bijdragen in het geschikt maken van de berging voor de scootmobiel.) Blijft over: mogen we ook nog wat eten ? (nee, ik rook en drink niet)

Ook heb ik uitgelegd waarom een sociale dienst uit den boze is. Voor alle duidelijkheid ook nog: ik had na de laatste cva's wel degelijk een indicatie voor een revalidatiecentrum en niet voor een indicatie verblijf met zorg in een zorginstelling.

U heeft het ook over "mensen inhuren". Huren kost geld. zo simpel is het nu eenmaal.
Kijk, we komen niet om van de honger hier. Zover laten we het ook echt niet komen. Feit is gewoon dat we op dit moment leven van ongeveer het minimum waarbij de genoemde kosten dan nog van af moeten. .................

Dan kunnen we het nog hebben over participatie, burenhulp en dat soort zaken. Dat werkt niet in een buurt waar het ieder voor zich en God voor ons allen principe geldt...

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: CVA patient onterecht naar verzorgingshuis.

Ongelezen bericht door puma73 »

Tiidmasine schreef:
Ik heb/had geen aanvullende verzekering. Die heb ik nu wel maar mag niet eerder naar de fysio dan in december !!! We kunnen gewoon die 20x (Els Borst lijst) gewoon niet ophoesten. Als u het nieuws volgt had u in het nieuws kunnen zien hoeveel mensen min of meer noodgedwongen geen zorg gebruiken die van het eigen risico afgaat...... Dat eigen risico hebben mijn vrouw en ik al lang op gebruikt. Dat plus een maand premie plus de eigen bijdrage voor de taxi plus ...... gaat al stevig in de richting van een maandinkomen. Dan hebben we nog de uitgaven gehad voor hulpmiddelen die de wmo niet betaalt omdat mijn invaliditeit mogelijk beter wordt. Uitgaven voor beugels aan de trap, toilet, douche etc. (2de hands gekocht voordat ik daarover wordt aangevallen) Ook wilde de wmo niet bijdragen in het geschikt maken van de berging voor de scootmobiel.) Blijft over: mogen we ook nog wat eten ? (nee, ik rook en drink niet)

Ook heb ik uitgelegd waarom een sociale dienst uit den boze is. Voor alle duidelijkheid ook nog: ik had na de laatste cva's wel degelijk een indicatie voor een revalidatiecentrum en niet voor een indicatie verblijf met zorg in een zorginstelling.

U heeft het ook over "mensen inhuren". Huren kost geld. zo simpel is het nu eenmaal.
Kijk, we komen niet om van de honger hier. Zover laten we het ook echt niet komen. Feit is gewoon dat we op dit moment leven van ongeveer het minimum waarbij de genoemde kosten dan nog van af moeten. .................

Dan kunnen we het nog hebben over participatie, burenhulp en dat soort zaken. Dat werkt niet in een buurt waar het ieder voor zich en God voor ons allen principe geldt...
U heeft wel erg veel medelijden met uzelf. U doet net of de hele wereld tegen u is. Er zijn duizenden mensen die net als u de touwtjes aan elkaar moeten knopen en die piepen ook niet.

Feit blijft dat u zelf het revalidatieproject hebt gestopt omdat u van mening bent dat u onvoldoende aandacht krijgt/kreeg. De zorgverzekeraar gaat altijd voor de hem goedkoopste optie, in dit geval zult u heel veel moeite moeten doen om weer in dat traject te komen. U hangt door uw actie nu onder aan de lijst te bungelen en uw zorgverzekeraar heeft geen enkele haast om u weer in revalidatie te brengen.

En die goedkoopst adequate oplossing, dat zult u nog veel vaker tegenkomen in het leven als . Ook gemeente hanteren de goedkoopst adequate oplossing en dat is bijna nooit altijd wat u voor ogen hebt.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: CVA patient onterecht naar verzorgingshuis.

Ongelezen bericht door gilas »

Principes hebben is allemaal leuk en aardig maar als je door die principes in de problemen gaat komen moet je je toch eens afvragen of je niet de verkeerde principes hebt.

Ik ken genoeg mensen die principes hebben en liever geen uitkering aanvragen maar weten dat op dit moment het voor hun de enige manier is om rond te komen.
Het geeft ze rust om op zoek te gaan naar andere oplossingen.
Het zijn ook mensen die gewoon een aanvullende verzekering hebben ondanks de lage inkomsten.

Je berichten lezende krijg ik sterk de indruk dat je heel veel afschuift op anderen en dat het in jouw ogen de schuld is van een ander.
Maar de ander maakt niet de beslissing om geen uitkering aan te vragen,de ander maakt niet de beslissing om geen aanvullende verzekering te nemen en de ander neemt niet de beslissing om te stoppen met de revalidatie.
Tuurlijk zijn er fouten gemaakt door anderen maar niet iedere fout is af te schuiven op een ander maar is wel u eigen fout.

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: CVA patient onterecht naar verzorgingshuis.

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

puma73 schreef:
Tiidmasine schreef:
Ik heb/had geen aanvullende verzekering. Die heb ik nu wel maar mag niet eerder naar de fysio dan in december !!! We kunnen gewoon die 20x (Els Borst lijst) gewoon niet ophoesten. Als u het nieuws volgt had u in het nieuws kunnen zien hoeveel mensen min of meer noodgedwongen geen zorg gebruiken die van het eigen risico afgaat...... Dat eigen risico hebben mijn vrouw en ik al lang op gebruikt. Dat plus een maand premie plus de eigen bijdrage voor de taxi plus ...... gaat al stevig in de richting van een maandinkomen. Dan hebben we nog de uitgaven gehad voor hulpmiddelen die de wmo niet betaalt omdat mijn invaliditeit mogelijk beter wordt. Uitgaven voor beugels aan de trap, toilet, douche etc. (2de hands gekocht voordat ik daarover wordt aangevallen) Ook wilde de wmo niet bijdragen in het geschikt maken van de berging voor de scootmobiel.) Blijft over: mogen we ook nog wat eten ? (nee, ik rook en drink niet)

Ook heb ik uitgelegd waarom een sociale dienst uit den boze is. Voor alle duidelijkheid ook nog: ik had na de laatste cva's wel degelijk een indicatie voor een revalidatiecentrum en niet voor een indicatie verblijf met zorg in een zorginstelling.

U heeft het ook over "mensen inhuren". Huren kost geld. zo simpel is het nu eenmaal.
Kijk, we komen niet om van de honger hier. Zover laten we het ook echt niet komen. Feit is gewoon dat we op dit moment leven van ongeveer het minimum waarbij de genoemde kosten dan nog van af moeten. .................

Dan kunnen we het nog hebben over participatie, burenhulp en dat soort zaken. Dat werkt niet in een buurt waar het ieder voor zich en God voor ons allen principe geldt...
U heeft wel erg veel medelijden met uzelf. U doet net of de hele wereld tegen u is. Er zijn duizenden mensen die net als u de touwtjes aan elkaar moeten knopen en die piepen ook niet.

Feit blijft dat u zelf het revalidatieproject hebt gestopt omdat u van mening bent dat u onvoldoende aandacht krijgt/kreeg. De zorgverzekeraar gaat altijd voor de hem goedkoopste optie, in dit geval zult u heel veel moeite moeten doen om weer in dat traject te komen. U hangt door uw actie nu onder aan de lijst te bungelen en uw zorgverzekeraar heeft geen enkele haast om u weer in revalidatie te brengen.

En die goedkoopst adequate oplossing, dat zult u nog veel vaker tegenkomen in het leven als . Ook gemeente hanteren de goedkoopst adequate oplossing en dat is bijna nooit altijd wat u voor ogen hebt.
U leest echt niet he ? Ik had indicatie voor revalidatiecentrum NIET voor verpleeghuis.

Maar goed, zoals eerder aangegevn: ik stop er mee. Dop mijn eigen boontjes wel. Ik ben het een beetje zat alleen maar verwijten te krijgen. Vanf nu reageer ik niet meer. Sorry.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: CVA patient onterecht naar verzorgingshuis.

Ongelezen bericht door puma73 »

Tiidmasine schreef:
U leest echt niet he ? Ik had indicatie voor revalidatiecentrum NIET voor verpleeghuis.

Maar goed, zoals eerder aangegevn: ik stop er mee. Dop mijn eigen boontjes wel. Ik ben het een beetje zat alleen maar verwijten te krijgen. Vanf nu reageer ik niet meer. Sorry.
Ik denk u niet goed leest en uzelf niet hebt ingelezen over waar u terecht zou komen. Uit uw openingspost (OP)
Zaterdag 2 mei 2014 's ochtends om 10 uur moest ik me melden op de afdeling "Tjonger" waaar ik een 1 persoons kamer kreeg toegewezen op "de Brogge".
Zaterdag en zondag wordt er niet aan therapie gedaan dus begon mijn verblijf met 2 "verloren" dagen.
de 11de dag heb ik me zelf ontslagen uit dit "bejaardencentrum":
De therapie bestond per werkdag uit 2 x 20 minuten op de hometrainer en 2 x 10 minuten begeleide oefeningen.
De enigste groepsactiviteit waren de maaltijden.
Van de website van Lindenstede

http://www.meriant.nl/98/lindestede/

De afdeling Tjonger
De Tjonger
Op cluster De Tjonger verblijven cliënten die revalideren (Stroke Care), reactiveren of cliënten waarvan de zorgvraag nog onduidelijk is (diagnostiek). Het verblijf op De Tjonger is tijdelijk en zoveel mogelijk gericht op terugkeer naar huis. Op De Tjonger is plaats voor 32 cliënten.
U was wel degelijk op een revalidatieplaats terecht gekomen. Ik denk dat, gelezen hebbende wie op deze afdeling geplaatst wordt, uw hele verhaal met een gigantische korrel zout moeten nemen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: CVA patient onterecht naar verzorgingshuis.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Sorry maar ben het nu toch met de andere eens!!

U wist waar u terecht kwam,zelfmedelijden...dat is een puntje waar ik niet zo goed tegen kan.
Op bep gebieden!
En of ik het journaal kijk,ja en de kranten en verdere dingen,ik ben namelijk al 15 jr chronisch ziek en loopt dus al flinke tijd mee op JONGE leeftijd.
Dus ik weet best vd hoed en de rand op dit gebied......en geen av,u heeft nog geluk dat u aangenomen bent en per dec mag!!

Waarom geen av? Was niet nodig nooit in verleden zeker? Nou u ziet het nu wel...
U bent niet de enige ,er zijn mensen nog veeeeel erger ziek,( hrb niet over mezelf) die piepen niet ondergaan van alles...

Ik wens u sterkte.....als dat helpt,want tips...

U kunt natuurlij ook zelf wat revalidatie dingen doen...ik hoop niet dat u hele dg op de bank zit met medelijden...Schouders eronder...en u kunt boos worden..maar dat is jammer dan...

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: CVA patient onterecht naar verzorgingshuis.

Ongelezen bericht door gilas »

Puma heeft gelijk,ik heb in een verpleeghuis gewerkt waar we 2 revalidatie afdelingen hadden en die werkte samen met het revalidatie centrum in Amsterdam.
De manier waarop daar gewerkt werd was dat er per client in overleg met alle partijen werd bekeken wat het beste was.
En ja voor sommige was dat inderdaad maar 20 of zelfs mindere minuten op een hometrainer en 10 minuten oefenen met een begeleiding omdat dit de opbouw fase was.
Een revalidatie traject is niet zomaar even gedaan,dat hangt af van verschillende zaken.

Het blijkt nu dus,dat je zaken niet hebt gelezen en totaal dus niet weet waar je over praat.
In sommige gevallen is het heel jammer dat we maar 1 kant van een verhaal horen want het zou mij niet verbazen als er meer is voorgevallen dan hier gezegd is door TS.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: CVA patient onterecht naar verzorgingshuis.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

gilas schreef:Puma heeft gelijk,ik heb in een verpleeghuis gewerkt waar we 2 revalidatie afdelingen hadden en die werkte samen met het revalidatie centrum in Amsterdam.
De manier waarop daar gewerkt werd was dat er per client in overleg met alle partijen werd bekeken wat het beste was.
En ja voor sommige was dat inderdaad maar 20 of zelfs mindere minuten op een hometrainer en 10 minuten oefenen met een begeleiding omdat dit de opbouw fase was.
Een revalidatie traject is niet zomaar even gedaan,dat hangt af van verschillende zaken.

Het blijkt nu dus,dat je zaken niet hebt gelezen en totaal dus niet weet waar je over praat.
In sommige gevallen is het heel jammer dat we maar 1 kant van een verhaal horen want het zou mij niet verbazen als er meer is voorgevallen dan hier gezegd is door TS.
LAat ik duidelijk zijn,vind het triest een cva etc..
Maar idd ik denk dat we maar 1 kant horen en meer het feit gal spuwen...
Zie ook topic erfenis,antwoorden niet naar zinnetje ,nokken..

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: CVA patient onterecht naar verzorgingshuis.

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

Vooruit, omdat ik het niet laten kan: Wolvega ligt in de provincie Friesland (voor degenen die aardrijkskundig iets minder goed zijn onderlegd :D ) Eens kijken hoe ketenzorg Friesland denkt: http://www.revalidatie-friesland.nl/locaties/

Gek dat Wolvega niet wordt genoemd als zijnde revalidatiecentrum in Friesland. (nee, ik heb de website niet gemanipuleerd)

16 juli start ik met poliklinische revalidatie in 1 van de wel genoemde centra. (Nee, ik klaag niet uitsluitend: ik onderneem soms ook wel eens wat :mrgreen: )

PS Ik ga niet meer in discussie of het wel/niet terecht was om lokatie Lindestede als genoemd snel te verlaten. Dat is ook niet nodig. (Zie website revalidatie Friesland voorgenoemd :shock: )

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: CVA patient onterecht naar verzorgingshuis.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Mooi te horen dat je 16 juli start!hopelijk boek je goede vooruitgang sterkte!!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: CVA patient onterecht naar verzorgingshuis.

Ongelezen bericht door tenormin »

Tiidmasine schreef:Vooruit, omdat ik het niet laten kan: Wolvega ligt in de provincie Friesland (voor degenen die aardrijkskundig iets minder goed zijn onderlegd :D ) Eens kijken hoe ketenzorg Friesland denkt: http://www.revalidatie-friesland.nl/locaties/

Gek dat Wolvega niet wordt genoemd als zijnde revalidatiecentrum in Friesland. (nee, ik heb de website niet gemanipuleerd)

16 juli start ik met poliklinische revalidatie in 1 van de wel genoemde centra. (Nee, ik klaag niet uitsluitend: ik onderneem soms ook wel eens wat :mrgreen: )

PS Ik ga niet meer in discussie of het wel/niet terecht was om lokatie Lindestede als genoemd snel te verlaten. Dat is ook niet nodig. (Zie website revalidatie Friesland voorgenoemd :shock: )
Probeert u nu zoveel mogelijk te ontspannen. Uw therapie is onderbroken, door wat dan ook, kan door alles komen, ook door uw ziektebeeld en de gevolgen ervan. Let nu niet op mensen die het niet met u eens zijn, ergo: het beter lijken te weten waar u therapie kreeg die in uw ogen niet goed genoeg was. Ga over 14 dagen vol voor de therapie en ik hoop met heel mijn hart dat er nog iets positiefs uitkomt. Wens u veel sterkte en vooral: probeer kalm te blijven, heel belangrijk.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: CVA patient onterecht naar verzorgingshuis.

Ongelezen bericht door gilas »

1 tip: Ga niet de betweter uithangen en luister naar wat er gezegd wordt in plaats van meteen te reageren.
Succes,hopelijk is dit wel wat je denkt nodig te hebben.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: CVA patient onterecht naar verzorgingshuis.

Ongelezen bericht door puma73 »

Tiidmasine schreef:Vooruit, omdat ik het niet laten kan: Wolvega ligt in de provincie Friesland (voor degenen die aardrijkskundig iets minder goed zijn onderlegd :D ) Eens kijken hoe ketenzorg Friesland denkt: http://www.revalidatie-friesland.nl/locaties/

Gek dat Wolvega niet wordt genoemd als zijnde revalidatiecentrum in Friesland. (nee, ik heb de website niet gemanipuleerd)

16 juli start ik met poliklinische revalidatie in 1 van de wel genoemde centra. (Nee, ik klaag niet uitsluitend: ik onderneem soms ook wel eens wat :mrgreen: )

PS Ik ga niet meer in discussie of het wel/niet terecht was om lokatie Lindestede als genoemd snel te verlaten. Dat is ook niet nodig. (Zie website revalidatie Friesland voorgenoemd :shock: )
Je verwijt anderen dat ze niet lezen, jij leest alleen wat jouw welgevallig is. Afdeling de Tjonger in Lindenstede is aangewezen als revalidatieplaats voor stroke care(is zorg na een CVA of een beroerte zoals dat in de volksmond wordt genoemd.
De Tjonger
Op cluster De Tjonger verblijven cliënten die revalideren (Stroke Care), reactiveren of cliënten waarvan de zorgvraag nog onduidelijk is (diagnostiek). Het verblijf op De Tjonger is tijdelijk en zoveel mogelijk gericht op terugkeer naar huis. Op De Tjonger is plaats voor 32 cliënten.
Je mag blij zijn dat je nog revalidatie mag doen. Meestal is zelfontslag ook einde oefening.

Maar ja jij weet het beter dus veel succes met je pogingen. Maar bij de dagrevalidatie zul je niet veel meer krijgen per dag dan de tijden in Lindenstede. En met 3 x een CVA achter elkaar denk ik niet dat je nog veel auto zult rijden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: CVA patient onterecht naar verzorgingshuis.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nee 3 x denk ik idd niet...trouwens bep uitvals verschijnselen mag je ook niet rijden..
MAAR IK GUN NIEMAND oh sorry capslock stond aan :oops: niemand iets,dus ik hoop dat de revalidatie goed is,en idd luisteren is het belangrijkste...

Nogmaals sterkte

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: CVA patient onterecht naar verzorgingshuis.

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

"Vroeger" kon je hier bij Tros Radar een pol toevoegen aan een item. Ik meen te weten dat dit nu niet meer zo is. Jammer.

Ik had graag de volgend pol aan dit onderwerp toe willen voegen:

Bent u van mening dat lichamelijk herstel ten koste mag gaan van geestelijke afbraak ?
Uiteraard kiezen we voor de volgende antwoorden: Ja, Nee en Geen mening.

Voor de goede orde: we koppelen het bedoelde "lichamelijk herstel" aan ieder willekeurige ziekte met een redelijke impact.

Ik heb vanaf het starten van dit topic al een aantal keren een "ja" gezien op de virtuele pol. Of die ja overdacht was is me niet duidelijk. Ook de reden niet.

En nee, ik hoef mijn gelijk niet altijd. Waar ik me wel aan erger is dat er reacties zijn die tegenstrijdig zijn met wat specialisten (Universitair opgeleiden) vinden. En ja, die specialisten zullen het ook wel niet altijd weten omdat het ook mensen zijn.

Voor alle zekerheid draai ik de stelling om:

Vindt u dat iemand onder behandeling is voor een psychische aandoening (GGZ) daarnaast en zonder enig nut langdurig met medicatie plat gespoten mag worden of lichamelijk mishandeld omdat er geen tijd voor de patient is zijn/haar psychische aandoening afdoende te behandelen ?

Ik denk dat ieder rationeel denkend mens dat zal afkeuren onder het mom dat je zo niet met mensen omgaat.

En ik lees het al weer: "Waarom kom je met zulke domme vragen." Of "dit slaat toch nergens op."

Ik denk dan alweer: "Waarom probeer ik het toch steeds weer om tegen beter weten in iets duidelijk proberen te maken waarover de meningen al vastgeankerd zijn..........."

Tja, zo zit ik nu eenmaal inelkaar. Ten slotte ga ik nu voor mezelf zorgen; een serieuze poging wagen er weer boven op te komen. Misschien laat ik het uiteindelijke resultaat hier nog wel eens weten....

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: CVA patient onterecht naar verzorgingshuis.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Poll kan je nog steeds maken hoor,misschien komt er nog iemand om het uit te leggen..

Ik snap wat u bedoeld...
Mijn schoonvader werd ook op bed gelegd en dat was het,niks meer mee gedaan,kreeg ook sedatie...
En ja da is geen revalidatie..

Ik hoop dat u laat weten hoe het gaat,ik hoop vn harte dat u nog voorruitgang boekt,elk klein puntje is een stap!!

Ga ervoor ,hou een doel in gedachte..het allerbeste en sterkte.
Ps echt wel benieuwd of u voorruit gaat,hoop natuurlijk wel

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: CVA patient onterecht naar verzorgingshuis.

Ongelezen bericht door puma73 »

U heeft duidelijk meer dan alleen lichamelijke schade opgelopen bij uw CVA's, U was op de juiste plaats voor wat betreft revalideren. Wat het bericht dat u nu plaatst met uw problemen te maken heeft??

Concentreer u maar op uw herstel i.p.v. hier nu allerlei baarlijke nonsens te plaatsen. Uw laatste bericht is een onzinbericht zonder enige zinnige inhoud.

Gesloten