LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slechtste Action

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door dhc »

anti action schreef:
dhc schreef:En ruilen is geen recht......als er sstaat dat je binnen 8 dagen kan ruilen dan is dat gewoon prettig. Je loopt zelf naar binnen en koopt het spul...hoop blabla van (weer) een passant.

Werk je zeker bij Action?
Uiteraard. en bij AH, Jumbo, KPN, Nuon, Shell,enz. verder ben ik voorzitter van de raad voor het Bankentoezicht, geef leiding aan alle woningcorporaties en adviseer ik de MP...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door tenormin »

[quote="dhc"
Uiteraard. en bij AH, Jumbo, KPN, Nuon, Shell,enz. verder ben ik voorzitter van de raad voor het Bankentoezicht, geef leiding aan alle woningcorporaties en adviseer ik de MP...[/quote]

Dus m.a.w. ook een zakkenvuller; hij is fijn, zeker ook nog wachtgeld e.d. :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hoe dan ook, de oprichter van Action zit er warmpjes bij:
http://www.quotenet.nl/Miljonairs/Gerard-Deen

witte angora
Berichten: 31169
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door witte angora »

anti action schreef:
witte angora schreef:O maar je bent ook niet verplicht bij de Action te kopen hoor. Ik ben er een tevreden klant - voor de spulletjes die wél goed zijn. Dat hebben ze namelijk ook nog. Spulletjes die ik niet hoef te ruilen, omdat ik weet wat ik koop.

Op het moment dat je moet inruilen. Ben je dan tevreden? Ik zou geen risico lopen. :D
Ik heb een keer wat teruggebracht, was geen enkel probleem. Misschien ligt het er ook aan hóe je de mensen daar benaderd?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Bij zaken als Action moet je hoogstens A-merken kopen die doordat het restpartijen zijn erg goedkoop kunnen worden aangeboden. De rest van de producten is gewoon rommel. Kan ook niet anders voor dat geld.

witte angora
Berichten: 31169
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door witte angora »

tenormin schreef:
Anti Action probeert een 'gevecht' aan te gaan met een winkel die meer en meer klanten trekt; nieuwe vestigingen worden geopend en waar duidelijk een behoefte aan bestaat. Dat je mag ruilen op zich is al prettig; hier krijgen we geen geld terug, tenzij het een fout artikel is. 't Is een rommel zaak maar met hun (merk) aanbieding Super voordelig: DE koffie, Elsève shampoo etc. Jammer dat dit vaak eenmalig is. Gebruik de Airwick spuitbussen voor geur in huis: normale winkels €3,49; bij de Action €1,29. Nou, dat is pas leuk shoppen, zeker weten. Nee, werk ook niet voor de Action.
Nee, maar je shopt er wel leuk zo te zien...

Enne: anti-action, ik werk er óók al niet. Ik ben eigen baas: directeur Geldbesparing BV.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door tenormin »

witte angora schreef:Enne: anti-action, ik werk er óók al niet. Ik ben eigen baas: directeur Geldbesparing BV.
Ben dan toch liever "Meneer Deen"; de link die Bob Schurkjens doorgaf. Zou best eens willen weten hoe het voelt: als Dagobert Duck in je geld zwemmen: lijkt me heerlijk :lol: .

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb wel eens een zadel gekocht bij Action. Tot dan toe nooit gevoeld wat zadelpijn is. Sindsdien wél. Oh ja, en een fietslamp op batterijen. Na 3 weken stuk. Ik denk dat "dokter" Deen zijn spulletjes wel ergens ander haalt...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door tenormin »

Bob Schurkjens schreef:Heb wel eens een zadel gekocht bij Action. Tot dan toe nooit gevoeld wat zadelpijn is. Sindsdien wél. ...
Dat lijkt me nu een verhaaltje van: maar heb nog nooit gefietst. Net als de man met de gebroken vingers: dokter kan ik hierna nog piano spelen? Ja, hoor. Oh, da's fijn want dat kon ik nog niet :mrgreen:

WRobN
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jul 2014 16:15

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door WRobN »

Zie dit:

http://www.judex.nl/rechtsgebied/consum ... koop_-.htm
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Welke garantie heb ik als ik een product koop?

Als u als consument een product koopt, heeft u recht op een goed product. Dit houdt in dat u van een product mag verwachten dat het een bepaalde tijd deugdelijk functioneert. U moet het product dus gedurende een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.

Er zijn in feite twee soorten garantie: de wettelijke garantie en de extra garantie (soms verkopers- of fabrieksgarantie genoemd).

Wettelijke garantie

Volgens de wet heeft u als consument het recht op een product van een goede kwaliteit. Als het product wat u gekocht heeft niet goed is (in vaktaal: het product is ondeugdelijk), dan mag u van de verkoper verlangen dat hij het product gratis repareert of u een nieuw product geeft.

Wat u van een product mag verwachten hangt af van een aantal omstandigheden:

Wat was de prijs van het product? Van een dure koelkast mag u bijvoorbeeld meer verwachten dan van een goedkoop model.
Wat heeft de verkoper over het product gezegd? En wat is er eventueel in een reclame over het product gemeld?
Is het een merkproduct? Zo ja, gaat het om een A-merk of om een merk van een mindere kwaliteit?
Heeft u een nieuw of een tweedehands product gekocht?

Hoe lang moet een product meegaan?

Dit hangt uiteraard af van het soort product dat u gekocht heeft. Een koelkast zal over het algemeen langer mee moeten gaan dat bijvoorbeeld een koptelefoon voor uw mp3-speler. Er is dus niet exact aan te geven hoe lang u een product zonder problemen zou moeten kunnen gebruiken.

Toch heeft u als consument een aantal aanknopingspunten:

Als een product gedurende de eerste zes maanden kapot gaat, dan gaat de wet ervan uit dat het product al ondeugdelijk was toen u het kocht. De verkoper zal eventueel moeten bewijzen dat u het product verkeerd gebruikt heeft. Gaat het product na zes maanden kapot? Dan moet u zo nodig kunnen bewijzen dat dit niet uw eigen schuld was.
Volgens een Europese richtlijn is de minimale wettelijke garantieperiode twee jaar. Dit betekent dat u er dus vanuit mag gaan dat een product bij normaal gebruik tenminste twee jaar goed te gebruiken moet zijn.
In de Nederlandse wet staat geen expliciete garantietermijn genoemd. U heeft een wettelijk recht op een deugdelijk product. In de praktijk betekent dit dat u meestal langer dan twee jaren recht heeft op een goed werkend product. De exacte duur zal afhangen van het soort product.
Wat kan ik eisen als ik een beroep wil doen op de (wettelijke garantie)?

Als er sprake is van een ondeugdelijk product, dan mag u van de verkoper verwachten dat hij het product gratis voor u repareert. Als dit niet mogelijk is, moet de verkoper u een nieuw product geven. De verkoper moet doen zonder dat u hier veel last van heeft en zonder dat het te lang duurt.


LEES REST OP ORGINELE PAGINA
http://www.judex.nl/rechtsgebied/consum ... koop_-.htm
Laatst gewijzigd door Radar op 02 jul 2014 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdragen verwijderd

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Over circa 3 jaar betaalt iedereen in Nederland meer huisvuilbelasting omdat ze de extra troep van al die Action-winkelaars moeten verwerken.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door puma73 »

action is een low budgetwinkel waar je voor die paar euro kunt verwachten dat een product geen lang leven is beschoren.

Ik koop zelf regelmatig zaken in die winkel en als het echt stuk is en je gaat terug is men billijk genoeg om te ruilen.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 jul 2014 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic uitingen verwijderd

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door gilas »

Ach,ik heb nooit problemen gehad met de Action.
Als er wat stuk gaat of niet goed werkt,wordt het altijd gewoon omgeruild.
Het is natuurlijk ook de manier waarop je iets vraagt.
Daarnaast zijn het meestal zaken die voor even zijn,dus die hoeven niet geruild te worden.

WRobN
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jul 2014 16:15

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door WRobN »

Ja ik zag dat veel mensen onzin uitkraamden.
Ik heb slechts gelinkt naar een site die consumenten recht goed uitlegt.

Mensen hebben meer recht van de wet uit, dan de winkel ze wil doen geloven.

En jou vaststelling van feiten... Laat me niet lachen zeg.
Welke feiten?

Ik heb idd verstand van detailhandel, mijn volledige studie is in die richting.
Dus nogmaals welke feiten?

Dat met dat poker zei ik al zelf, mijn vertrouwen is daarmee op.

Ik hoop dat de persoon Anti Action, dit wat ik linkte leest.
Want je hebt altijd recht op retour/omruil bij een ondeugdelijk product.

En natuurlijk is het zo dat je van een goedkoop iets een lagere kwaliteit verwacht.
Maar dan nog kun je spreken over een ondeugdelijk product.

Een ondeugdelijk product is een product dat niet bruikbaar is zoals aangegeven, of wat niet voldoet aan het verwachtingspatroon van dat product.

Van een fietsband kun je verwachten dat hij slijt, en kun je dus niet retourneren omdat hij slijt.
Maar, als je bijvoorbeeld om even bij een fiets te blijven, een fiets koopt, waarvan de as zodanig aanslijt, de dag dat je hem kocht, dat de frictie je erg afremt, kun je zeker weten spreken van een ondeugdelijk product.

Ook bij de aankoop van een fiets zit een algemeen verwachtingspatroon.
Een verwachtingspatroon kan zijn: De fiets moet minimaal maanden mee kunnen gaan voordat het frame zou kunnen breken. Zelfs de goedkoopste fiets wordt door de algemene bevolking geschat om aan dit verwachtingspatroon te voldoen.
Als dit niet het geval is dan heb je recht op retournering.

En veel mensen laten zich een mouw aanknopen door winkels die denken dat ze boven de wet staan met hun huisregels.
De realiteit is dat de Nederlandse wetgeving altijd boven de regelgeving van de winkel gaat.
Net zoals EU wetgeving weer boven de NL staat.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door gilas »

WRobN schreef:Ik hoop dat de persoon Anti Action, dit wat ik linkte leest.
Want je hebt altijd recht op retour/omruil bij een ondeugdelijk product.
Wel opvallend dat alleen TS dan geen retour/omruil krijgt en anderen wel.
En dan opeens Ikea gaat aan prijzen,een winkel die ook zijn portie klachten over ruilen/retouren heeft.

WRobN
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jul 2014 16:15

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door WRobN »

gilas schreef:
WRobN schreef:Ik hoop dat de persoon Anti Action, dit wat ik linkte leest.
Want je hebt altijd recht op retour/omruil bij een ondeugdelijk product.
Wel opvallend dat alleen TS dan geen retour/omruil krijgt en anderen wel.
En dan opeens Ikea gaat aan prijzen,een winkel die ook zijn portie klachten over ruilen/retouren heeft.
Hey ik link naar de wet, ik weet niet wat deze persoon voor conflict heeft met de Action.
Ik heb zelf ook geen conflict gehad met de Action.

Dat mag de persoon in kwestie zelf uitzoeken aangezien er ook geen enkele toelichting is op dat gebied.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door acjzr1 »

anti action schreef:De action is slechtste winkel die ik nu ken. Bij hen mag je toch niks ruilen. Ruilen is onmogelijk hoe dan ook. Goedkoop wil niet zeggen dat het goedkoopste is. Bij hen krijgen wij alleen rotzooi die wij niet langer kunnen gebruiken. Kwaliteit is slecht. Misschien was het vroeger met goede kwaliteit. Nu is het niet meer. Ook is de klantenservice zeer slecht. Koop gewoon niet bij dit soort winkels. Als er staat dat inruilen binnen 8 dagen moet, dit is niet klantvriendelijk. Mijdt dit soort zaken. Wij willen meer garantie en zekerheid dat wij spullen mogen inruilen. Bij Ikea doen ze het niet moeilijk over. Bij hen mag je binnen 90 dagen inruilen, en krijg je meteen je geld terug zonder een waardebon.

Je koopt iets bij een bijzonder voordelige winkelketen (die overigens helemaal niet slecht aangeschreven staat) en verlangt topkwaliteit en meer dan waar je recht op hebt. Schijnbaar valt er iets voor waarbij je meer wenst en eist dan de wet toestaat wat je vervolgens niet krijgt.

Action vervolgens gaan vergelijken met IKEA verduidelijkt uw boodschap niet.
Action verkoopt geen meubels, en IKEA is niet voordelig.
Als ik iets koop bij Action en het bevalt niet of werkt niet, dan krijg ik zonder problemen mijn geld terug.
Ik heb diverse producten van Action die niet alleen goedkoper zijn dan bij de concurrent, maar ook nog eens veel beter werken! (zoals HDMI kabels, auto-USB adapters, BBQ's, gastankjes, geurkaarsen, ect.)
Ik heb ook wel eens kritiek op een keten of merk.
Maar nooit gebaseerd op een enkele ervaring met een enkel filiaal van een keten of een enkel product van een merk.
Aan gezien er bij dit topic niet duidelijk een vraag wordt gesteld en TS er duidelijk alleen maar op uit is om Action (ten onrechte) zwart te maken en reclame te maken voor IKEA ga ik TS zeker niet steunen.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 jul 2014 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic uitingen verwijderd

WRobN
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jul 2014 16:15

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door WRobN »

kweenie schreef: Dat je bij Ikea 90 dagen mag ruilen is een grote uitzondering op de regel.
Is trouwens niet zonder voorwaarden deze 90 dagen ruilgarantie.

Uit de algemene voorwaarden van ikea:

Wat als ik het product toch niet meer wil?
Wij doen over ruilen niet moeilijk. Het kan gebeuren dat je van gedachten bent veranderd nadat je een product bij ons hebt gekocht.

Bij ons heb je 90 kalenderdagen na aankoopdatum de tijd om een bij ons in Nederland gekocht product terug te brengen en je aankoopbedrag terug te krijgen of het te ruilen voor een ander product bij één van onze woonwarenhuizen. Houd er alleen wel rekening mee dat ruilen en retourneren alleen mogelijk is als:

je het product in of met de verpakking meeneemt;
het product niet gebruikt en niet beschadigd is;
je de originele kassabon of getekende vrachtbrief van het product toont;
het niet gaat om een matras die uit de verpakking is gehaald (daarvoor geldt een uitprobeerperiode die wordt uitgelegd in een aparte brochure), om een product op bestelling, om een op maat gemaakt product, om een FOOD product of om een product uit de koopjeshoek.

Soms zullen wij je medewerking nodig hebben om na te gaan of aan de hierboven genoemde voorwaarden is voldaan.

Als je niet het aankoopbedrag terug wilt maar het product wilt ruilen, krijg je een tegoedpas ter waarde van het aankoopbedrag, die je bij de kassa laat zien. Het aankoopbedrag op de tegoedpas wordt dan afgetrokken van de totale prijs van je nieuwe aankoop. Als er dan nog een bedrag over blijft, blijft dit op je tegoedpas staan en anders betaal je bij de kassa bij.

We behouden het recht voor om terugbetaling of het ruilen van producten te weigeren als niet aan de hierboven genoemde voorwaarden is voldaan. Dit om misbruik van deze regeling te voorkomen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door eleven »

De action is slechtste winkel die ik nu ken. Bij hen mag je toch niks ruilen. Ruilen is onmogelijk hoe dan ook.
Ben je wel in een Action winkel geweest, want dit is een LEUGEN.
Ik werk er wel bij de Action en vind het behoorlijk onbeschoft wat je hier schrijft. :wink:

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door dhc »

Inmiddels heeft deze firma zijn bestaansrecht wel bewezen..
Laatst gewijzigd door Radar op 02 jul 2014 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic uitingen verwijderd

Gesloten