Lijkt me een dooie boel in die flat daar... En 30 rottende muizen, klinkt niet echt gezond, en dan bedoel ik niet zozeer die muizen. Sorry hoor.Longwei2012 schreef:ik ben met een pot gevuld met ruim 30 rottende muizen en een handtekeningen petitie naar kantoor gegaan om af te dwingen dat ze subiet ongedierte bestrijding zouden inschakelen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mag ik een hek voor mijn raam plaatsen?
-
Re: Mag ik een hek voor mijn raam plaatsen?
Je hebt altijd de keuze om het wel of niet te doen, echter zal het huurcontract doorgaans zeggen dat je niet zonder overleg en waarschijnlijk ook toestemming, aanzicht veranderende objecten aan de buitenmuren mag bevestigen. Los van de ongedierte voorgeschiedenis, is dat een normale bepaling in een huurcontract.Longwei2012 schreef:De langdradige reden achter mijn onwil de woningbouw te contacteren:
Ik heb aan het eind van mijn zwangerschap flink stennis zitten schoppen bij de woningbouw; ik ben met een pot gevuld met ruim 30 rottende muizen en een handtekeningen petitie naar kantoor gegaan om af te dwingen dat ze subiet ongedierte bestrijding zouden inschakelen omdat wij (alle bewoners) anders naar de overheid en media zouden stappen nadat ik de pot met muizen wel even door de ruimte zou kieperen. We hadden al een jaar last van deze epidemie, het lukte ons als particulieren zijnde gewoon niet de plaag te verhelpen. De receptioniste vertelde iedere bewoner die belde dat ze nog niet eerder van het probleem gehoord had en dat ze het daarom maar zelf moesten oplossen en dat we onze huisdieren maar van de hand moesten doen. De huismeester weigerde mee te werken. (dienstverleners die niet in het financiele belang van woningbouw handelen mogen namelijk beëindiging van samenwerking verwachten) Ik zit precies in het midden van het gebouw dus had de meeste overlast en toen ik wakker bleef worden van muizen die over m'n hoofd renden, 35 paar schoenen en m'n kinderwagen aan diggelen hebben gepiest en geknaagd, dode babymuisjes tussen m'n teen moest wegplukken als ik m'n laarzen aandeed en zelfs huisdieren overleden... Ja toen sloegen de stoppen door, en heb ik op een agressieve wijze met een buurvrouw de ongediertebestrijding kunnen afdwingen. We hebben een jaar zelf geploeterd zonder resultaat, maar na 2 weken proffesionele ongediertebestrijding via de woningbouw was het probleem verholpen. De woningbouw was echter tegen het zere been getrapt dat we toch onze zin hebben doorgedreven en sindsdien lijkt het wel alsof ze me graag dwarsbomen. Ik heb al 3 woningen aangeboden gekregen, waarvoor ik 3 keer ben afgewezen met een reden waarvan gemeente zich ook op het hoofd krabbelt.
Ik ben dus bang dat het antwoord negatief gaat uitvallen als ik toestemming vraag en had gehoopt dat daarom niet te hoeven doen.
De gevolgen van het stiekum doen zonder te melden kunnen kostbaar en vervelend zijn, maar dat moet jij voor jezelf bepalen.
-
Ik heb die muizen zelf uit mijn eigen woning verzameld binnen 2 weken tijd. Met de hand gevangen, als bewijsmateriaal omdat ze maar bleven drammen dat er geen muis was gezien. Ik heb ze met appelsap (dood) in de pot gedaan zodat zodat dat kantoor extra lang na mocht genieten van de stank als ze alsnog zouden weigeren ons te helpen.witte angora schreef:Lijkt me een dooie boel in die flat daar... En 30 rottende muizen, klinkt niet echt gezond, en dan bedoel ik niet zozeer die muizen. Sorry hoor.Longwei2012 schreef:ik ben met een pot gevuld met ruim 30 rottende muizen en een handtekeningen petitie naar kantoor gegaan om af te dwingen dat ze subiet ongedierte bestrijding zouden inschakelen
Ik was gewoon echt wanhopig om van die krengen af te komen voordat ze over m'n kind zouden lopen.
-
Het is trouwens geen flat, het is een 200 jaar oud schoolgebouw, omgebouwd naar appartementen. Google maar naar afbeeldingen op "bisschoppelijke kweekschool beverwijk. Het ziet er buiten mooi uit maar de indelingen binnenshuis zijn vreemd en niet praktisch. Ik vind het nog niet eens zo bezwaarlijk om krap te wonen, maar ik wil wel gewoon veilig m'n raam open kunnen doen. Ik probeer foto's te plaatsen in de hoop dat een technisch iemand met me mee kan denken maar ik blijf foutmeldingen krijgen.
Muizen krijg je niet zomaar,die komen af op voedselresten en andere troep die rondslingert.
Verder vindt ik dat je wel erg agressief reageert op de mensen die je proberen te helpen.
Het is heel simpel,als je wat wil dan zal je naar de WBV moeten.
Ja,er zijn zaken die je mag doen zonder toestemming maar daarom moet je ook in de meeste gevallen als je gaat verhuizen die zaken weer in de oude staat terugbrengen.
Ik zou,ongeacht of het wel of geen houten kozijn is,niet zomaar gaten gaan maken in a kozijn omdat dat je weleens in de problemen kan brengen.
Het zal inderdaad zomaar kunnen zijn dat de WBV geen toestemming geeft om een hek te plaatsen in je raam maar wat je wel kan doen is een stevige hor maken.
4 stevige latten en ijzerachtig horrengaas,als dat precies op maat gemaakt is kan je dat zo in en uit je raam halen.
Verder vindt ik dat je wel erg agressief reageert op de mensen die je proberen te helpen.
Ja,er zijn zaken die je mag doen zonder toestemming maar daarom moet je ook in de meeste gevallen als je gaat verhuizen die zaken weer in de oude staat terugbrengen.
Ik zou,ongeacht of het wel of geen houten kozijn is,niet zomaar gaten gaan maken in a kozijn omdat dat je weleens in de problemen kan brengen.
Het zal inderdaad zomaar kunnen zijn dat de WBV geen toestemming geeft om een hek te plaatsen in je raam maar wat je wel kan doen is een stevige hor maken.
4 stevige latten en ijzerachtig horrengaas,als dat precies op maat gemaakt is kan je dat zo in en uit je raam halen.
juist. een soort kippengaas erin. dat is een stuk veiliger als een 70cm hoog hek.gilas schreef:Muizen krijg je niet zomaar,die komen af op voedselresten en andere troep die rondslingert.
als je iemand kent die een beetje handig is, dan kan die best wel iets verzinnen wat geen schade toebrengt aan het kozijn en bij het verlaten van de woning makkelijk ( en goedkoop) te herstellen is.
Ik zou persoonlijk niet eens bij de WBV langsgaan. als jij geen schade aan de kozijnen toebrengt en het is iets wat je aan de binnenzijde van het raam plaatst, is er niets aan de hand.
Dacht daar gisteren niet eens meer aan, maar jaren geleden hadden we een parkiet (ja, geen peutertje(s) meer en dat beest vloog vrij. Toen heeft echtgenoot een houten sponning gemaakt die in de deur paste; twee handgrepen erop, met in het midden een stuk hout ter versteviging en dit geval zou je het horren gaas natuurlijk met iets steviger materiaal moeten maken, dan kan je het er zo in en uithalen. Dan hoeft er inderdaad niet geboord te worden. Over muizen hebben en voedsel hebben: mijn buurvrouw heeft muizen en...die is zo schoon als iemand maar schoon kan zijn. Dus niet gelijk oordelen dat er dan wel etensresten zullen liggen. Vooral niet omdat het weliswaar een verbouwde "bisschoppelijke kweekschool" is, maar als dit soort oude gebouwen niet volledig is gestript heb je ook muizen die zonder invitatie binnenkomen. Dat de TS met potje muizen naar de WBV is gegaan, is ludiek maar helpt haar/hem niet echt. Kan me er door frustratie, wel iets bij voorstellen. Maar goed, het gaat over warmte uit het huis.kokka schreef: juist. een soort kippengaas erin. dat is een stuk veiliger als een 70cm hoog hek.
als je iemand kent die een beetje handig is, dan kan die best wel iets verzinnen wat geen schade toebrengt aan het kozijn en bij het verlaten van de woning makkelijk ( en goedkoop) te herstellen is.
Ik zou persoonlijk niet eens bij de WBV langsgaan. als jij geen schade aan de kozijnen toebrengt en het is iets wat je aan de binnenzijde van het raam plaatst, is er niets aan de hand.
Muizen komen nooit voor de gezelligheid langs.tenormin schreef:Dacht daar gisteren niet eens meer aan, maar jaren geleden hadden we een parkiet (ja, geen peutertje(s) meer en dat beest vloog vrij. Toen heeft echtgenoot een houten sponning gemaakt die in de deur paste; twee handgrepen erop, met in het midden een stuk hout ter versteviging en dit geval zou je het horren gaas natuurlijk met iets steviger materiaal moeten maken, dan kan je het er zo in en uithalen. Dan hoeft er inderdaad niet geboord te worden. Over muizen hebben en voedsel hebben: mijn buurvrouw heeft muizen en...die is zo schoon als iemand maar schoon kan zijn. Dus niet gelijk oordelen dat er dan wel etensresten zullen liggen. Vooral niet omdat het weliswaar een verbouwde "bisschoppelijke kweekschool" is, maar als dit soort oude gebouwen niet volledig is gestript heb je ook muizen die zonder invitatie binnenkomen. Dat de TS met potje muizen naar de WBV is gegaan, is ludiek maar helpt haar/hem niet echt. Kan me er door frustratie, wel iets bij voorstellen. Maar goed, het gaat over warmte uit het huis.kokka schreef: juist. een soort kippengaas erin. dat is een stuk veiliger als een 70cm hoog hek.
Oftewel, er is iets te halen. Dat wil niet zeggen dat TS er per se een zootje van maakt, maar er is blijkbaar een reden waarom die muizen ( zeker als het er zoveel zijn ) daar zijn. Beter dat bij de bron aanpakken ipv ze bij de WBV te dumpen.
@angel1978, schreef ook dat het een ludieke actie was, maar...O.T. De buurvrouw heeft 7 (zeer volwassen - 65+ kinderen) die zich allemaal een slag in de rondte draaien waar zo'n muis binnen is gekomen en doen alles voor hun moedertje, maar muisjes blijven komen; terwijl deze flat in 2011 volledig is gerenoveerd. Dus rara? We hebben gewoon galerijen en balkons en niemand van de buren heeft ze; alleen zij.
-
Gilas. Zoals ik al zei, het hele gebouw had er last, niet alleen ik. Ik zie niet waar ik agressief reageer, maar als dat zo gezien wordt, kun je me dan vertellen waaruit je dat opmaakt? Ik vind eerder dat jij agressief reageert door mij tussen haakjes voor viezerik uit te maken omdat ik last van een muizenplaag had.
De muizen zijn trouwens al 2,5 jaar niet meer terug gekomen. Dus dat is het probleem niet, het verhaal van de muizenplaag was een toelichting op waarom ik verwacht dat de woningbouw niet positief gaat reageren als ik ga vragen of ik dat hekje mag plaatsen.
De muizen zijn trouwens al 2,5 jaar niet meer terug gekomen. Dus dat is het probleem niet, het verhaal van de muizenplaag was een toelichting op waarom ik verwacht dat de woningbouw niet positief gaat reageren als ik ga vragen of ik dat hekje mag plaatsen.
Zeg ik dan dat het jouw schuld is? Nee,ik zeg alleen dat muizen voor een heel groot gedeelte op etensresten afkomen.Of dat jouw etensresten zijn of die van een ander maakt helemaal niets uit.Longwei2012 schreef:Gilas. Zoals ik al zei, het hele gebouw had er last, niet alleen ik. Ik zie niet waar ik agressief reageer, maar als dat zo gezien wordt, kun je me dan vertellen waaruit je dat opmaakt? Ik vind eerder dat jij agressief reageert door mij tussen haakjes voor viezerik uit te maken omdat ik last van een muizenplaag had.
Je moet je eigen berichten eens rustig teruglezen,je reageert op een zodanige manier dat dit erg agressief over komt.
En om eerlijk te zijn als je op dezelfde manier reageert naar de WBV dan is het niet verwonderlijk dat ze onwillig zijn en geen toestemming geven voor zaken.
Want net als met muizen,moet je een WBV vangen met zoetigheid en vriendelijkheid.
Het zal me trouwens niet verbazen als je je krediet bij de WBV al hebt verspeelt met die niet zo slimme actie van je met de muizen naar hun kantoor brengen.
Ze vergeten dat soort zaken namelijk niet en je zal nu wel te boek staan als een vervelende en moeilijke huurder.
Laat die dode muizen voor wat ze zijn, die hebben (alhoewel walgelijk en verschrikkelijk) in dit geval geen relevantie. Je eerste idee, een groen tuinhek op de buitenkant van het kozijn schroeven, is iets wat je ten minste aan de WVB dient voor te leggen, want dat is de buitenkant van het gebouw. Los van jullie voorgeschiedenis zal geen enkele WVB dat idee goedkeuren want een groen tuinhek is volgens de algemene smaak, niet echt mooi te noemen. Daar zijn, zoals ik al heb getoond met links, professionelere en elegantere oplossingen voor, die een grotere kans van slagen zullen geven bij de WVB als je dat voorlegt.
Maar die oude school kan ook nog heel goed een rijksmonument of beschermd stadsgezicht zijn. Dan is de WVB daar ook nog aan gebonden.
Kortom, probeer iets te bedenken in je woning, bijvoorbeeld een variant op wat Tenormin schetst, dan ben je eigen baas, heb je geen ergernis met de WVB, en ben je vooral het snelste geholpen.
Maar die oude school kan ook nog heel goed een rijksmonument of beschermd stadsgezicht zijn. Dan is de WVB daar ook nog aan gebonden.
Kortom, probeer iets te bedenken in je woning, bijvoorbeeld een variant op wat Tenormin schetst, dan ben je eigen baas, heb je geen ergernis met de WVB, en ben je vooral het snelste geholpen.
En om eerlijk te zijn als je op dezelfde manier reageert naar de WBV dan is het niet verwonderlijk dat ze onwillig zijn en geen toestemming geven voor zaken.
Ja hoor, daar is 'ie weer, de favoriete dooddoener van @gilas.
Ook niet fair naar de medewerkers van de WBV, alsof zij alleen maar behulpzaam zouden zijn, als klanten hun **** likken, slijmen enz. Ze moeten objectief zijn en naar het probleem kijken, niet naar de persoon.
Ook niet fair naar de medewerkers van de WBV, alsof zij alleen maar behulpzaam zouden zijn, als klanten hun **** likken, slijmen enz. Ze moeten objectief zijn en naar het probleem kijken, niet naar de persoon.
gilas schreef:En om eerlijk te zijn als je op dezelfde manier reageert naar de WBV dan is het niet verwonderlijk dat ze onwillig zijn en geen toestemming geven voor zaken.
Zo weet iedereen, dat deze zin ook van @ gilas is, en niemand moet zoeken, of dit ook zo is.Jolijn schreef:Ja hoor, daar is 'ie weer, de favoriete dooddoener van @gilas.
Zo weet iedereen, dat deze zin ook van @ gilas is, en niemand moet zoeken, of dit ook zo is.
Je hoeft niet te zoeken of dat ook zo is eleven, als dat er staat, dan is het zo.
Je hoeft niet te zoeken of dat ook zo is eleven, als dat er staat, dan is het zo.
Ik denk dat je het hard moet spelen. De bouwvoorschriften zijn duidelijk een raam dat open kan en waardoor iemand naar buiten kan vallen moet valbeveiliging hebben. Als uw ramen dat niet hebben moet de verhuurder maar voor zorgen en doen zijn dat niet dan zult u op HUN kosten zelf maatregelen treffen om uw huis veilig en bewoonbaar te maken.Longwei2012 schreef:Het is trouwens geen flat, het is een 200 jaar oud schoolgebouw, omgebouwd naar appartementen. Google maar naar afbeeldingen op "bisschoppelijke kweekschool beverwijk. Het ziet er buiten mooi uit maar de indelingen binnenshuis zijn vreemd en niet praktisch. Ik vind het nog niet eens zo bezwaarlijk om krap te wonen, maar ik wil wel gewoon veilig m'n raam open kunnen doen. Ik probeer foto's te plaatsen in de hoop dat een technisch iemand met me mee kan denken maar ik blijf foutmeldingen krijgen.
E.e.a. is natuurlijk wel afhankelijk van de situatie ter plekke. Als de ramen al veilig zijn heb je natuurlijk geen punt.
-
Ik neem toch aan dat, als een gebouw gerenoveerd wordt/geschikt gemaakt wordt voor bewoning, dat dat overeenkomstig de bouwvoorschriften gebeurd?
Krijg het niet op de site: via Google gebouw bekeken, hoe het nu is, maar wat ik ook link, mij lukt het niet. Anderen zullen inmiddels ook wel op o.a. reliwiki.nl gekeken hebben. Is mooi gemaakt maar kan me voorstellen dat daar, zeker aan de buitenkant, niets gedaan mag worden. Dus zelf mijn al gesuggereerde frame maken; niemand heeft er last van, niemand kan er wat van zeggen en jij hebt je frisse lucht.
Want op een normale manier communiceren is eng,gevaarlijk en vooral onnodig?Jolijn schreef:En om eerlijk te zijn als je op dezelfde manier reageert naar de WBV dan is het niet verwonderlijk dat ze onwillig zijn en geen toestemming geven voor zaken.
Ja,ze moeten naar het probleem kijken en objectief zijn maar het zijn mensen en geen robots.
Mensen kunnen hun gevoelens niet uitschakelen en als TS daadwerkelijk met een pot met dooie muizen daar naar toe geweest is en heeft laten staan,dan gaan de medewerkers dat echt niet vergeten en staat ze al bekend als moeilijke huurder.
Dan weet je zeker dat als het niet binnen de regels past,dit resoluut wordt afgewezen.
Echter ga jij op een normale manier om met de mensen van WBV,zelfs als je een klacht hebt,dan heb je veel meer de kans dat ze bereid zijn om mee te zoeken naar een oplossing,zelfs als dit niet binnen de regels valt.
Er is niets mis mee om kritisch te zijn naar een WBV maar er is wel een verschil in kritisch zijn en je gelijk halen,en wraakzuchtig zijn en je gelijk willen halen.En een potje dode muizen brengen komt erg over als wraakzuchtig zijn.
En dat weten we dus niet plus kan het nog zo zijn dat TS het niet veilig vindt maar dat het wel binnen de regels valt van de bouwvoorschriften.olaf79 schreef:E.e.a. is natuurlijk wel afhankelijk van de situatie ter plekke. Als de ramen al veilig zijn heb je natuurlijk geen punt.
-
Een potje dode stinkende muizen op je buro zetten komt over als een gestoorde alternatieveling die je beter zo gauw mogelijk kunt lozen. Temeer omdat die pot misschien 10 minuutjes op dat kantoor staat, maar hij heeft twee weken bij TS in dat hok gestaan, met die 43 graden hitte, plus dat ze hem mee moest nemen naar de wbv toe. Dus wie heeft er nu het meeste last gehad van die stank?
En dan twee weken lang bezig zijn met gniffelend je ideetje uitwerken, zonder één moment van, 'dat kan ik zo beter niet doen', kom op. Dan ben je echt niet goed bij je hoofd.
En dan twee weken lang bezig zijn met gniffelend je ideetje uitwerken, zonder één moment van, 'dat kan ik zo beter niet doen', kom op. Dan ben je echt niet goed bij je hoofd.