LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MEDION MULTIMEDIA NOTEBOOK
Re: MEDION MULTIMEDIA NOTEBOOK
Ik ben zo blij dat ik een jaar geleden ben overgestapt op een Apple. Duurder? Ja, maar geen stress meer - ook wat waard.
Re: MEDION MULTIMEDIA NOTEBOOK
Wij hebben in januari een navigatiesysteem van medion gekocht bij de aldi. prima ding alleen bij het installeren van duitsland op de geheugenkaart ging het steeds mis. dit luktte niet. overleg gehad met medion en die adviseerde om de kaart ongefrankeerd op te sturen. gedaan en tot de dag van vandaag en ongeveer 8 telefoontjes verder, kosten 0,15 ct per minuut,totaal ongeveer E25,-- lichter nog steeds geen nieuwe geheugenkaart. We zijn inmiddels 4 maanden verder en er is ons al een paar keer toegezegt dat ze een nieuwe zouden opsturen maar we hebben nog steeds niets ontvangen. Aldi heeft ook al een paar keer gebeld maar alles wordt belooft en er gebeurt niets.
zijn er meer mensen die dit ook zo meemaken?
zijn er meer mensen die dit ook zo meemaken?
Re: MEDION MULTIMEDIA NOTEBOOK
Elke pc of laptop kan problemen geven.
Mijn eerste aldi pc van 1998 is nog steeds bij vrienden in gebruik!!!!
Bij klachten over Medion helpt het eventueel wel contact op te nemen met Aldi Culemborg klachten afdeling, deze afdeling werkt klachten heel correct af.
Foutmeldingen hebben te maken met te veel geinstalleerde software die soms met elkaar in conflict raakt. Komt het meeste voor bij mensen die te weinig van de werking van een pc afweten of bij mensen zo als ik die naar hartelust downloaden en aanrommelen.
Re: MEDION MULTIMEDIA NOTEBOOK
PC's van de Aldi.....niks mis mee en over de service ben ik ook heel tevreden.
Alleen jammer dat je eerst die dure 0900 nummers moet bellen.
Alleen jammer dat je eerst die dure 0900 nummers moet bellen.
Re: MEDION MULTIMEDIA NOTEBOOK
Je haalt een paar geld-terug-acties door elkaar, vriend.Boer Biet
Gast
Geplaatst op 15 May 2004 13:29 door Boer Biet
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
Heb jij zelf toendertijd met de actie meegedaan, boertje????
Volgens mij niet, anders zou je niet zo dom ***len.
Waarschijnlijk ben je het jezelf niet bewust, maar je drukt je nogal lomp uit. Je begon al met mijn nick te verkleinen, toen heb ik nog normaal geantwoord, daarop kreeg ik bovenstaande reactie. Aangezien we, zoals je zelf al zo scherp ziet, niet kennen lijkt me een béétje fatsoenlijkheid wel op z'n plaats, vriend.
Ontopic: Dat die actie van Megapool bij jou goed is gegaan betekent niet automatisch dat dit bij iedereen het geval was. Er zaten bij een uitzending van Kassa! diverse mensen die minder gelukkig waren, zij zijn uiteindelijk wel geholpen maar dat was pas ná de uitzending. Ik heb ook niets anders beweerd dan dat. Mijn andere punt over Megapool staat nog steeds, want volgens mij hebben een deel van de mensen die aanbetaald hebben nog steeds hun geld én hun spullen niet. En hun winkel in mijn woonplaats ziet/zag er niet uit.
Bij de geld-terug-actie van Megapool is het namelijk allemaal perfect verlopen, mits je je aan de voorwaarden hield.
Een aantal mensen heeft dit niet gedaan en zijn daarna bij radar en kassa en dergelijke gaan klagen.
Beetje zielig, ze wisten namelijk zelf dat ze fout zaten, maar goed.
Je hebt dus zelf niet meegedaan met de actie en kan er dus ook niet over oordelen.
Verder is het wel zeer kinderachtig om opmerkingen dat sommige mensen hun aanbetaling nog niet terug hebben te doen.
Gek hè, wanneer een bedrijf failliet is...
Dat betekent namelijk dat er geen geld meer is....., duh....
En om nu het uiterlijk van een zaak erbij te gaan betrekken slaat helemaal nergens op.
Onze discussie ging namelijk puur om de geld-terug-actie......
Re: MEDION MULTIMEDIA NOTEBOOK
"Onze discussie" ben je zelf begonnen, mijn op- en aanmerkingen over Megapool waren aan Yestare gericht, zoals je hierboven kunt nalezen. Hij is van mening dat supermarkten en de "domme" consument zijn werkgever naar de knoppen hebben laten gaan. Ik, en de curators trouwens ook, heb een andere mening.Yestare: kijken of al die mensen die wat bij Megapool hebben besteld en aanbetaald ook zo positief over 'jouw' bedrijf praten. Om nog maar te zwijgen over diegenen die destijds aan de "geldterug-actie" van Megapool mee hebben gedaan. Gewoon niet zo'n best bedrijf dat Megapool. Als ik denk aan de vestiging in mijn woonplaats zie ik een sjofele winkel met een cash&carry uitstraling zonder de daarbij behorende lage prijzen. Met drie vestigingen van concurrerende ketens (It's, Modern, Scheers&Foppen) op een steenworp afstand wordt de keuze dan wel erg makkelijk.
Ontopic: Ik heb zelf drie jaar geleden bij de Lidl een Gericom laptop gekocht en dat was een prima ding, ook de service was OK. Ik heb hem daar gekocht omdat mijn baas zo ontevreden was over de service en kennis van de verschillende computerzaken waar we voorheen zaken mee deden.
Denk trouwens dat het grootste deel van de klachten over PC's veroorzaakt worden door bedieningsfouten en gebrek aan kennis bij de gebruiker (als ik zo eens naar m'n eigen omgeving kijk )
Daarna reageerde ik op het al-dan-niet aanschaffen van een PC bij de supermarkt. Trouwens, momenteel ligt Dell ook onder vuur; HCC heeft een rechtzaak aangespannen omdat hun Algemene Voorwaarden niet aan de Nederlandse wet voldoen en er zijn problemen met leveringen en het niet nakomen van afspraken. Of mag ik daar niets van zeggen omdat ik zelf geen Dell heb (gelukkiger met Mac ) en jij misschien wel nooit problemen met ze gehad hebt?[/quote]
Re: MEDION MULTIMEDIA NOTEBOOK
Boer, jijbent nog altijd degene die de geld-terug-actie erbij betrok, terwijl je geen flauw benul hebt waar je het over hebt.
Je kan het niet eens hard maken.
Je bent erg goed in het zwart maken van een failliet bedrijf terwijl je geen achtergrondinformatie hebt.
Vind je dat ook niet een beetje erg zielig?
Ik namelijk wel.
En, idd, ook met Dell heb ik nog nooit problemen gehad.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik alleen op zakelijk gebied met Dell te maken heb en privè geen pc van ze heb, dus daar kan een verschil in zitten en ga ik (in tegenstelling tot andere ) ook geen oordeel over vellen.....
Je kan het niet eens hard maken.
Je bent erg goed in het zwart maken van een failliet bedrijf terwijl je geen achtergrondinformatie hebt.
Vind je dat ook niet een beetje erg zielig?
Ik namelijk wel.
En, idd, ook met Dell heb ik nog nooit problemen gehad.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik alleen op zakelijk gebied met Dell te maken heb en privè geen pc van ze heb, dus daar kan een verschil in zitten en ga ik (in tegenstelling tot andere ) ook geen oordeel over vellen.....
Re: MEDION MULTIMEDIA NOTEBOOK
Mijn vraag is dan: waarom is Megapool failliet gegaan als het zo'n prima bedrijf is?
Maar ik denk niet dat we er uit komen. Veel succes met Dell en de duiten van Megapool.
Maar ik denk niet dat we er uit komen. Veel succes met Dell en de duiten van Megapool.
Re: MEDION MULTIMEDIA NOTEBOOK
Waarom ze failliet gegaan zijn doet er niet toe.
Misschien omdat ze die geld-terug-actie niet uit hebben besteed en het in eigen hand hebben gehouden?
Misschien omdat ze de mensen bij die actie wel netjes uit hebben betaald?
Wie zal het zeggen.....
Het is erg genoeg dat een (op zich) goed bedrijf failliet is gegaan.
De reden doet er dan niet echt meer toe.
En je wilt nu ook over Dell beginnen
Zoals ik al zei heb ik zelf geen Dell, dus oordeel ik daar niet over.
In tegenstelling tot jou.
Misschien omdat ze die geld-terug-actie niet uit hebben besteed en het in eigen hand hebben gehouden?
Misschien omdat ze de mensen bij die actie wel netjes uit hebben betaald?
Wie zal het zeggen.....
Het is erg genoeg dat een (op zich) goed bedrijf failliet is gegaan.
De reden doet er dan niet echt meer toe.
En je wilt nu ook over Dell beginnen
Zoals ik al zei heb ik zelf geen Dell, dus oordeel ik daar niet over.
In tegenstelling tot jou.
Re: MEDION MULTIMEDIA NOTEBOOK
Ik wil niet lullig zijn, maar Medion is wel degelijk een B-merk.
Laten we ophouden door te zeggen dat het merk spul is, want dan bedonder je jezelf toch wel heel erg. Naamsbekendheid wil nog niet zeggen dat het merk is. Dus diegene die Medion met Asus durft te vergelijken, moet ik zeggen dat de kennis niet hoog is.
Zo getuige de vele topics over Medion cq. Aldi
Peter
Laten we ophouden door te zeggen dat het merk spul is, want dan bedonder je jezelf toch wel heel erg. Naamsbekendheid wil nog niet zeggen dat het merk is. Dus diegene die Medion met Asus durft te vergelijken, moet ik zeggen dat de kennis niet hoog is.
Zo getuige de vele topics over Medion cq. Aldi
Peter
Re: MEDION MULTIMEDIA NOTEBOOK
Medion is nog niet eens een B merk maar een C of D.
Goedkoop = Duurkoop
heel simpel.
Goedkoop = Duurkoop
heel simpel.
Re: MEDION MULTIMEDIA NOTEBOOK
Bij mijn vader op de zaak zijn in 1998 15 medion desktops geleverd en 25 notebooks.. ze draaien nog steeds, verder ken ik zat mensen die na volle tevredenheid achter een medion pc zitten te typen. Er is NIETS maar dan ook NIETS mis met de computers die je bij de aldi of de lidl of de appie kan halen. Maarja, er zullen altijd mensen zijn die een naam belangrijker en vinden, en medion mag dan een goedkoop imago hebben, ze leveren een veel sterkere laptop (qua prestaties) dan bijv. toshiba of siemens voor hetzelfde geld doet.
Bij welke computerzaak leg jij € 1600 neer en draait een 3,02 gig laptop op je bureau.. dat moeten de zogenaamde 'specialisten' nog maar is bewijzen, want veel verder dan een 1,6 of 1,8 gig kom je niet bij een 'speciaalzaak'. Je kunt medion wel zwart maken, maar ze leveren geen slecht spul. Slechte apparaten gaan snel kapot er als je 40 computers van medion nooit kapot hebt zien gaan, dan zal het wel kwaliteit moeten zijn want ze draaien inmiddels alweer 6 jaar.
Prijstechnisch kan niemand bij de aldi prijs, en kwa prijs/prestaties is dit ook niet het geval. Haal dan dat bord voor je kop weg en stop met medion zwart te maken. Dit zijn prima pc's
Bij welke computerzaak leg jij € 1600 neer en draait een 3,02 gig laptop op je bureau.. dat moeten de zogenaamde 'specialisten' nog maar is bewijzen, want veel verder dan een 1,6 of 1,8 gig kom je niet bij een 'speciaalzaak'. Je kunt medion wel zwart maken, maar ze leveren geen slecht spul. Slechte apparaten gaan snel kapot er als je 40 computers van medion nooit kapot hebt zien gaan, dan zal het wel kwaliteit moeten zijn want ze draaien inmiddels alweer 6 jaar.
Prijstechnisch kan niemand bij de aldi prijs, en kwa prijs/prestaties is dit ook niet het geval. Haal dan dat bord voor je kop weg en stop met medion zwart te maken. Dit zijn prima pc's
Re: MEDION MULTIMEDIA NOTEBOOK
Ik wou even mijn ervaringen met medion delen.
Ik heb na 1 jaar mijn adapter kapot gehad en moest drie maand wachten op een nieuwe.
En dat terwijl ze die gewoon op voorraad hadden.
Dit bleek later na vele euro's lichter te zijn na het telefoneren.
Nu was mijn laptop 5 dagen over de garantie heen en was mijn backlight stuk en kan er dus niks meer mee.
Nu doe ik HBO elektro en weet wat er kapot is.
Vraag medion om een nieuw onderdeel . Zelfs bereid om die gewoon te betalen. Krijg ik als antwoord dat ze niks voor me kunnen doen en dat ik dus na twee jaar mijn medion van 1849 euro weg kan gooien.
En dat terwijl ik student ben en dus geen geld voor een nieuwe.
En verder heb ik via email een paar keer contact gezocht met medion maar er wordt gewoon niet gereageerd.
Wie kan mij helpen of weet wat de regels zijn voor dit soort dingen.
Alvast bedankt
Ik heb na 1 jaar mijn adapter kapot gehad en moest drie maand wachten op een nieuwe.
En dat terwijl ze die gewoon op voorraad hadden.
Dit bleek later na vele euro's lichter te zijn na het telefoneren.
Nu was mijn laptop 5 dagen over de garantie heen en was mijn backlight stuk en kan er dus niks meer mee.
Nu doe ik HBO elektro en weet wat er kapot is.
Vraag medion om een nieuw onderdeel . Zelfs bereid om die gewoon te betalen. Krijg ik als antwoord dat ze niks voor me kunnen doen en dat ik dus na twee jaar mijn medion van 1849 euro weg kan gooien.
En dat terwijl ik student ben en dus geen geld voor een nieuwe.
En verder heb ik via email een paar keer contact gezocht met medion maar er wordt gewoon niet gereageerd.
Wie kan mij helpen of weet wat de regels zijn voor dit soort dingen.
Alvast bedankt