Pagina 2 van 3
Re: Cleanprofs mijn container is niet schoon.
Geplaatst: 29 jul 2014 11:49
door nutsabout
Werkstraf voor slaan colporteur. Net zoals het boertje in Westerbork die in 2012 een colporteur mishandelde omdat hij een abonnement aanbood voor het wassen van zijn containers.
Werkstraf voor slaan colporteur
http://www.dekrantvanmiddendrenthe.nl/n ... rteur.html
Re: Cleanprofs mijn container is niet schoon.
Geplaatst: 29 jul 2014 11:52
door nutsabout
Mijn ervaring met Cleanprofs is positief.
De medewerkers van Cleanprofs staan mij netjes te woord.
Het contract heb ik op mijn gemak nagelezen en hierin staan geen kleine lettertjes.
Wat de werver mij vertelde, klopt met de inhoud van het contract.
En Cleanprofs komt zijn verplichtingen na.
Cleanprofs heeft deze maand mijn bakken weer netjes gewassen.
Re: Cleanprofs mijn container is niet schoon.
Geplaatst: 22 aug 2014 08:01
door Saan57
De negatieve berichten over cleanprofs zijn helemaal niet eenzijdig en worden niet alleen
door gebruikers die maar net actief zijn op dit forum gemaakt maar door vele mensen online. Cleanprofs heeft dezelfde eigenaar als Miec Marketing, het colporteur's bedrijf
dat Eneco gas en stroom aan de deur verkoopt en honderden mensen klagen online over hen.
Cleanprofs gebruikt dit forum zeker 'wel' als publicatie voor hun diensten en dat is niet de bedoeling!
Re: Cleanprofs mijn container is niet schoon.
Geplaatst: 22 aug 2014 08:26
door Saan57
De beslissing van deze gemeenten was PUUR 'politiek'.
Maar Gemeente Leek maakt duidelijk dat ze niets verkeerd hebben gepubliceerd,
en dus stond Cleanprofs voor 'LEEK'.
Wat gemeente Leek uitlegt.
http://www.de-midweek.nl/nieuws/17247/c ... ente-leek/
Cleanprofs webcare schreef:Inderdaad. Op internet is er negatieve berichtgeving over Cleanprofs.
Dit iets van de moderne tijd waar elke grote onderneming mee te maken heeft.
Daarbij hebben wij ook last van ex-werknemers en concurrenten die anoniem hun ongenoegen uiten. Deze anonieme informatie verstrekkers geven graag een eenzijdig beeld over Cleanprofs.
Julie4444 schreef:
gewaarschuwd voor verkooptrucs van cleanprofs en dat er onjuiste informatie werd gegeven aan (potentiële) klanten.
Inzake gemeenten
Verschillende gemeenten hebben op een onjuiste wijze gepubliceerd over Cleanprofs. Daarom zijn deze onzorgvuldige berichten verwijderd van de gemeentelijke websites en zijn deze gerectificeerd.
o.a.
http://www.omroepgelderland.nl/web/nieu ... iniger.htm
http://www.westnieuws.nl/archief/rectif ... rreiniger/
http://hillegom.nieuws.nl/nieuws/201311 ... lean-Profs
Met vriendelijke groet,
Cleanprofs Webcare
Re: Cleanprofs mijn container is niet schoon.
Geplaatst: 22 aug 2014 14:55
door Cleanprofs webcare
Beste Julie444,
Jammer dat u geen feitelijke informatie wil verstrekken over uw ervaring met een huis-aan-huis verkoper. Wanneer iemand op een forum klaagt over de dienstverlening van Cleanprofs dan vragen wij om zijn gegevens, zodat wij in de gelegenheid worden gesteld om de klacht op te lossen en of inhoudelijk op de feiten kunnen reageren.
Julie4444 schreef:
veelal dezelfde klachten ontvangt, naast het nogal bijzondere contract .
Mijn collega’s van de klantenservice en de zakelijke servicedesk beantwoorden dagelijks vele telefoontjes, e-mails en brieven. De meeste vragen en of klachten kom je tegen bij alle containerreigers
Zoals;
-Aanvragen/verlengen van een reinigingsabonnement.
-Waarom is mijn container niet gewassen?
-Wanneer worden mijn containers gereinigd?
-Vragen over lopend abonnement.
Julie4444 schreef: Ik denk wel dat mensen het zouden waarderen dat, indien het voor zou komen dat uw huidige medewerkers mensen van onjuiste informatie verschaffen over product, prijs, etc., u daarvoor een standaard regeling voor directe annulering of iets dergelijks laat gelden. Dat laat uw goede bedoelingen in ieder geval zien en laat mensen die zich bedrogen voelen buiten uw schuld snel een oplossing vinden.
Om misverstanden te voorkomen wordt de consument bij het afsluiten van een reinigingsabonnement, gewezen op zijn wettelijk rechten. Onze buitendienst adviseurs moeten hier ook naar verwijzen. Daarom dient de klant bij het afsluiten van een abonnement op meerdere plekken van het contract een handtekening en paraaf te plaatsen. Ook bij de betaalwijze en abonnementsvorm. Op onze formulieren is duidelijk zichtbaar gemaakt de keuze per maand of per jaar betalen. Daarop moet de klant ook apart bevestigen dat de adviseur zich heeft gelegitimeerd, was hij/zij duidelijk herkenbaar als adviseur van Cleanprofs en heeft deze de consument geattendeerd op de wettelijke bedenktijd van 14 dagen (8 dagen tot 13 juni 2014), zoals deze ook is beschreven in onze algemene leveringsvoorwaarden*. Hier is ook te lezen dat binnen de wettelijke bedenktijd de consument de mogelijkheid heeft om zonder opgaaf van redenen het contract te beëindigen. Dit moet dan wel schriftelijke gebeuren.
Heeft u vragen over onze dienstverlening neem gerust telefonisch contact met de klantenservice van Cleanprofs.
Met vriendelijke groet,
Cleanprofs Webcare
Re: Cleanprofs mijn container is niet schoon.
Geplaatst: 22 aug 2014 15:25
door Cleanprofs webcare
Beste Saan57,
In tegenstelling wat u stelt
Saan57 schreef: Gemeente Leek maakt duidelijk dat ze niets verkeerd hebben gepubliceerd
'Burgemeester Berend Hoekstra van de gemeente Leek erkende op 9 december, in een gesprek met de directie van Cleanprofs, de gemaakte fouten en onzorgvuldigheid van de betrokken medewerkers van de gemeente.'
http://www.de-midweek.nl/nieuws/17247/c ... ente-leek/
Zodoende heeft de gemeente een rectificatie gepubliceerd.
https://leek.nl/nieuws/nieuwsbericht/ar ... -5931.html
Onze reinigingsprocessen zijn afgestemd op het ledigingschema van de gemeente.
Cleanprofs kan alleen containers reinigen wanneer deze leeg aangeboden worden door onze klanten
Met vriendelijke groet,
Cleanprofs Webcare
Re: Cleanprofs mijn container is niet schoon.
Geplaatst: 22 aug 2014 15:40
door stfwlk
Laten we even eerlijk zijn.
-Verkopers van Cleanprofs probeerden mensen wijs te maken dat ze samenwerken met de gemeente. Komt wel zo betrouwbaar over.
- Bewoners vragen zich af of dat echt zo is en vragen dat aan de gemeente.
- De gemeente valt uit de lucht, zij werken helemaal niet samen met Cleanprofs. Omdat zij beweren van wel, waarschuwt de gemeente haar inwoners dat de verklaringen van Cleanprofs niet op waarheid berusten.
- Cleanprofs meent dat "samenwerken" betekent dat Cleanprofs éénzijdig rekening houdt met de ophaalkalender. Een wel héél unieke interpretatie van SAMENwerken.
- Cleanprofs meent dat de waarschuwing van de gemeente haar imagoschade heeft aangebracht en ze gaan dreigen met juridische stappen.
- De gemeente plaatst een "rectificatie" op de website als tegemoetkoming en om zich in te dekken tegen eventuele juridische actie.
Re: Cleanprofs mijn container is niet schoon.
Geplaatst: 22 aug 2014 15:56
door Julie4444
Cleanprofs webcare schreef:Beste Julie444,
Jammer dat u geen feitelijke informatie wil verstrekken over uw ervaring met een huis-aan-huis verkoper.
Zoals aangegeven heb ik geen accurate feitelijke informatie over de verkoper anders dan dat deze loog en dat het een man was. Mocht het onduidelijk zijn, zie mijn vorige post op dit topic.
Cleanprofs webcare schreef:Om misverstanden te voorkomen wordt de consument bij het afsluiten van een reinigingsabonnement, gewezen op zijn wettelijk rechten. Onze buitendienst adviseurs moeten hier ook naar verwijzen. Daarom dient de klant bij het afsluiten van een abonnement op meerdere plekken van het contract een handtekening en paraaf te plaatsen. Ook bij de betaalwijze en abonnementsvorm. Op onze formulieren is duidelijk zichtbaar gemaakt de keuze per maand of per jaar betalen. Daarop moet de klant ook apart bevestigen dat de adviseur zich heeft gelegitimeerd, was hij/zij duidelijk herkenbaar als adviseur van Cleanprofs en heeft deze de consument geattendeerd op de wettelijke bedenktijd van 14 dagen (8 dagen tot 13 juni 2014), zoals deze ook is beschreven in onze algemene leveringsvoorwaarden*. Hier is ook te lezen dat binnen de wettelijke bedenktijd de consument de mogelijkheid heeft om zonder opgaaf van redenen het contract te beëindigen. Dit moet dan wel schriftelijke gebeuren.
Dat klinkt in principe goed. Ik hoop dan ook dat het contract hierin extreem duidelijk is, dit nageleefd zal worden door uw medewerkers, en dat consumenten oplettend genoeg zijn dit in acht te nemen.
Wat bovenstaande reactie op Saan57 betreft, sluit ik me graag aan bij wat stfwlk schreef. Een samenwerking impliceert ook daadwerkelijk van twee kanten. "Rekening houden met de planning" is wat aan klanten verteld had moeten worden, en als de gemeente Leek dan ook waarschuwt dat zij niet in samenwerking zijn met een bedrijf dat beweert van wel is zeker terecht, aangezien dat in hun ogen namelijk een leugen is, en dus ook hier werden klanten van onjuiste (misleidende) informatie voorzien.
Het artikel impliceert dat cleanprofs niet erg netjes is geweest tegenover de gemeente Leek. Of uw bedrijf nu betrouwbaar is of niet is hierbij niet relevant. Aan een overheidsinstantie vragen u aan te raden als rectificatie voor iets wat (blijkbaar) door uw medewerkers is veroorzaakt, is naar mijn idee niet netjes en tevens niet eerlijk tegenover uw eventuele concurrenten.
In overleg
,,Zij zagen het schoonmaken van de containers op dagen dat ze geleegd worden al als samenwerken, terwijl de gemeente Leek van zoiets graag op de hoogte wordt gesteld.Daar was in dit geval geen sprake van. Daarna is inderdaad een onderling gesprek geweest en hebben we, om de situatie recht te zetten, een rectificatie geplaatst op de website van de gemeente Leek. Dat wilden ze graag, al begrijp ik hieruit dat ze het ineens summier vinden, terwijl dit allemaal keurig in overleg is geweest.”
‘Geen reclame maken’
Burgemeester Hoekstra heeft wellicht enig idee waarom er nu alsnog negatieve berichtgeving vanuit Cleanprofs verschijnt. ,,In ons onderlinge gesprek vroegen ze zich af of de gemeente Leek niet via een persbericht kon aankaarten dat inwoners prima met Cleanprofs in zee konden gaan, min of meer als compensatie voor de onjuiste aantijgingen. Dat weigerden we echter, want dat is reclame en we laten zoiets liever aan de markt over. Zorgen over gerechtelijke stappen hebben we dan ook niet.”
Re: Cleanprofs mijn container is niet schoon.
Geplaatst: 22 aug 2014 17:26
door Cleanprofs webcare
Cleanprofs werkt inderdaad niet samen met de gemeente Leek.
Onze reinigingsprocessen zijn echter afgestemd op het ledigingschema van de desbetreffende gemeente. Cleanprofs kan alleen containers reinigen wanneer deze leeg aangeboden worden door onze klanten. Wij vragen de klanten, aan de hand van de gemeentelijk afvalkalender, de dagen door te geven wanneer de containers geledigd worden door de gemeente of het ‘afvalbedrijf’ .
Gelukkig zijn er veel mensen die wel tevreden zijn met de afhandeling van klachten door Cleanprofs. Dit is ook te zien op de website van de consumentenbond waar niet anoniem geklaagd kan worden.
Heeft u vragen over onze dienstverlening neem gerust telefonisch contact met de klantenservice van Cleanprofs.
Met vriendelijke groet,
Cleanprofs Webcare
Re: Cleanprofs mijn container is niet schoon.
Geplaatst: 22 aug 2014 17:35
door Julie4444
Cleanprofs webcare schreef:Cleanprofs werkt inderdaad niet samen met de gemeente Leek.
Het punt is dat uw verkopers dit dan ook niet mogen beweren omdat dat misleidend is voor de potentiële klant. De gemeente Leek was dus correct met deze waarschuwing. De rest van uw reactie was herhaling van hetgeen u continu zegt en niet echt relevant op bovenstaande posts.
U kunt dan wel herhalen dat gemeentes foutief waarschuwen en herhalen dat boze ex-medewerkers en dergelijke nepklachten posten, maar dat wil niet zeggen dat gemeentes allemaal fout zitten en cleanprofs goed zit. Op dat artikel afgaande was de manier van doen zoals gezegd naar mijn mening zeker niet netjes.
Edit:
Dit is ook vergelijkbaar met de waarschuwing van gemeente Tilburg (zie vorige pagina). Rectificaties of niet (in dat geval niet) betrof het meerdere malen een waarschuwing die betrekking had op het (alleged) misinformeren van klanten door cleanprofs huis-aan-huis verkopers.
De gemeentes waarschuwden alleen nadat bewoners navraag gingen doen bij de gemeentes over de beweringen en de waarschuwingen werden zodoende dus door uw verkopers veroorzaakt. Dat dan vervolgens het bedrijf als geheel rectificaties (en zelfs promotie in het geval van Leek) lijkt te eisen is niet netjes omdat het bedrijf dus lijkt te falen in het correct gedrag afdwingen van verkopers en het hele probleem dus oorzaak heeft onder verantwoordelijkheid van het bedrijf en niet de gemeentes.
Uw reactie daarop over het contract zou een mogelijke oplossing zijn mits daar erg duidelijk de correcte informatie staat zodat een verkoper dus niet kan liegen over de prijs of zogenaamde nietbestaande samenwerkingsverbanden. Dat is het punt.
Re: Cleanprofs mijn container is niet schoon.
Geplaatst: 22 aug 2014 19:29
door Bob Schurkjens
Cleanprofs is een bedrijf dat zijn klanten vrijwel geheel werft door colportage. De kosten van een abonnement zijn niet terug te vinden op de website van Cleanprofs. Ik heb dat gajes ook aan de deur gehad. Schandalig dat dit allemaal maar mag.
Re: Cleanprofs mijn container is niet schoon.
Geplaatst: 22 aug 2014 21:59
door Saan57
DE GEMEENTE LEEK:
Inwoners kwamen langs bij de gemeente met de vraag of er een directe samenwerking is tussen Cleanprofs en de gemeente. Aangezien dat niet het geval is, heeft de gemeente op de website een waarschuwing geplaatst over het bedrijf.
---Dit gevolgd door deze uitleg:
De gemeente heeft de klachten niet nagetrokken bij Cleanprofs. Het was zorgvuldiger geweest dit wel te doen.
---En dat is alles. Zij hebben geen antwoord gegeven aan Cleanprof's 'belachelijke eisen'.
En ze maken duidelijk dat ze niets verkeerd hebben gepubliceerd: ze geven slechts toe dat ze anders konden hebben gehandeld in het publiceren van de waarheid. Cleanprofs colporteurs, die via miec marketing aan de deur werken hebben een fout verhaal gebruikt om sales in de zak te krijgen. En reclame voor hen gaan maken met een vals excuses is helemaal niet te
doen voor de gemeente!
DE GEMEENTE ZEGT:
Burgemeester Hoekstra heeft wellicht enig idee waarom er nu alsnog negatieve berichtgeving vanuit Cleanprofs verschijnt. ,,In ons onderlinge gesprek vroegen ze zich af of de gemeente Leek niet via een persbericht kon aankaarten dat inwoners prima met Cleanprofs in zee konden gaan, min of meer als compensatie voor de onjuiste aantijgingen. Dat weigerden we echter, want dat is reclame en we laten zoiets liever aan de markt over. Zorgen over gerechtelijke stappen hebben we dan ook niet.” - See more at:
http://www.de-midweek.nl/nieuws/17247/c ... 8U8sc.dpuf
En dus is de zaak duidelijk.
Re: Cleanprofs mijn container is niet schoon.
Geplaatst: 25 aug 2014 02:08
door nutsabout
Saan57 & Julie4444 Jouw inbreng is off topic ”Cleanprofs mijn container is niet schoon’ . Die van mij wordt nog steeds netjes gewassen. Een Warme douche voor Cleanprofs! En jullie komen met een publicatie uit 2013 over colportage. Het lijkt erop dat jullie bewust (weer) een containerrel wil uitlokken met het verspreiden van roddels. (de moderator wil het niet verwijderen. Dan maar mee discussiëren/informeren .).
Het is opvallend dat jij Saan57 en Jullie4444 herhaaldelijk verwijzen en de publicaties aanhalen waarin burgemeester Hoekstra bevestigd dat de gemeente Leek onzorgvuldig is geweest met het publiceren van berichten over Cleanprofs. Een logisch verzoek van Cleanprofs
En met een ' analyse ' proberen jullie aan te tonen dat Cleanprofs fout is.
Er staat toch echt dat de Gemeente onzorgvuldig is geweest.
Jullie zijn klaarblijkelijk boos op Cleanprofs omdat deze de gemeente verzocht een volledige rectificatie te plaatsen. Op dezelfde wijze zoals het oorspronkelijke bericht is gepubliceerd, waarschijnlijk was dit een persbericht.
Wat heeft Cleanprofs jullie misdaan?
Re: Cleanprofs mijn container is niet schoon.
Geplaatst: 25 aug 2014 11:47
door Julie4444
Uh, Nutsabout.. U kunt dan wel overstappen op persoonlijke aanvallen, maar dat dient niet echt ergens toe.
nutsabout schreef:Het is opvallend dat jij Saan57 en Jullie4444 herhaaldelijk verwijzen en de publicaties aanhalen waarin burgemeester Hoekstra bevestigd dat de gemeente Leek onzorgvuldig is geweest met het publiceren van berichten over Cleanprofs. Een logisch verzoek van Cleanprofs
En met een ' analyse ' proberen jullie aan te tonen dat Cleanprofs fout is.
Er staat toch echt dat de Gemeente onzorgvuldig is geweest.
Jullie zijn klaarblijkelijk boos op Cleanprofs omdat deze de gemeente verzocht een volledige rectificatie te plaatsen.
Dat is onzin. Heeft u mijn posts wel gelezen?
Het was de Cleanprof webcare die zelf met allerlei links kwam over gemeentes en rectificaties. Ook gaf het Leek artikel (wat dus eerst door een ander werd gepost) wel het een en ander m.b.t. gedrag van het bedrijf aan. Overigens is een rectificatie iets heel anders dan een gemeente vragen hen aan te raden, en het is logisch dat gemeente Leek dit niet deed. Dat is reclame maken naar aanleiding van iets wat door hen zelf veroorzaakt was en dus niet eerlijk tegenover enige concurrenten. Eerlijk zou bijv. zijn een lijst van mogelijkheden neerzetten en niet "ga maar met cleanprofs in zee" als "rectificatie" publiceren.
nutsabout schreef:Saan57 schrijft over de concurrentie en spreekt over het belang van zorgvuldigheid en eerlijk zijn.
Saan57 schreef: is naar mijn idee niet netjes en tevens niet eerlijk tegenover uw eventuele concurrenten.”:
Als u dan toch fout gaat citeren, doe het dan in ieder geval wel met de juiste naam.
De feiten:
Ik heb persoonlijk gezien dat er gelogen werd door een colporteur. Een aantal van mijn buren hebben zodoende ook problemen gehad met cleanprof. Ik ga daar verder niet op in, want dat is niet mijn eigen ervaring. Ik vertrouwde het zaakje niet, want het klonk me allemaal te raar in de oren: samenwerkingsverband met de gemeente (was niet het geval), dat de gemeente ook eist dat containers regelmatig schoongemaakt moeten worden en dat dat zeker na bijna iedere lediging nodig was, het idee geven dat ze in opdracht van de gemeente dan ook maar eens met hun aanbod kwamen, etc. Zelf spuiten eens per half jaar kan ook.
Ik heb toen geweigerd met ze in zee te gaan en daar ben ik blij mee. Mijn buren constateerden vervolgens dat de prijzen en het overige verhaal dat verteld was door de jongeman die bij ons allen langsgegaan was onjuist was en hebben vervolgens toen bij mij advies gevraagd hoe ze ervanaf konden komen. Ze waren dus gewoon voorgelogen met het zelfde verhaal dat ik niet vertrouwde.
Dat is mijn ervaring. Als uw ervaring anders is is dat fijn voor u. Ik ben blij voor u dat het bij u wel goed gaat.
Waar ik niet blij om ben is dat de Cleanprofs webcare niet fatsoenlijk wil reageren op het punt in mijn bovenstaande post, en dat hij/zij beweerde dat ik informatie over het incident weiger te geven terwijl dit dus duidelijk niet is wat ik zei.
Als bedrijf is Cleanprofs hier verantwoordelijk voor omdat het hun eigen werknemers zijn, en het is naar mijn idee nogal verdacht dat dezelfde leugens in verschillende gemeentes worden verteld.
Het punt:
Cleanprofs zou inhoudelijk moeten reageren op dat wat hen ten laste gelegd wordt. Webcare beweerde dat er duidelijke informatie op het contract staat en dat de verkopers zich legitimeren en de klant duidelijk op hun rechten wijzen. Dat is dan nieuw. Nieuw contract en nieuw gedrag, en dat zou prima zijn. Hetgeen ik zeg is dat in plaats van in herhaling te vallen en om het punt heen te draaien Cleanprofs dus duidelijk moet erkennen dat (blijkbaar) een aantal colporteurs liegen om te verkopen en dat gaat aanpakken. Als er duidelijk in het contract staat dat er géén samenwerkingsverband is met gemeentes en duidelijk de kosten en verplichtingen vermeld staan zou dat een goed begin zijn.
Re: Cleanprofs mijn container is niet schoon.
Geplaatst: 25 aug 2014 12:09
door Cleanprofs webcare
Beste Bob Schurkjens
Cleanprofs biedt niet alleen abonnementen aan via onze buitendienst adviseurs.
Ook via onze website, schriftelijk en telefonisch is het mogelijk om een reinigingsabonnement af te sluiten.
Bob Schurkjens schreef:Cleanprofs is een bedrijf dat zijn klanten vrijwel geheel werft door colportage. De kosten van een abonnement zijn niet terug te vinden op de website van Cleanprofs.
De tarieven staan op onze website. Deze zijn te vinden in het menu ‘Werkwijze’ en via ‘Aanmelden’.
Via de 'Aanmelden' u eenvoudig zien wat de tarieven zijn voor uw adres.
Via zoekmachines kunt u ook onze tarieven en algemene voorwaarden vinden.
https://www.google.nl/search?q=tarieven+cleanprofs
https://www.google.nl/search?q=voorwaarden+cleanprofs
Wenst u meer informatie over Cleanprofs.
Neem gerust contact op met onze telefonische klantenservice.
Met vriendelijke groet,
Cleanprofs Webcare
Re: Cleanprofs mijn container is niet schoon.
Geplaatst: 25 aug 2014 12:43
door Cleanprofs webcare
Beste Jullie4444,
Wij kunnen alleen inhoudelijk reageren als u meer gegevens verstrekt.
Julie4444 schreef: Het punt: Cleanprofs zou inhoudelijk moeten reageren op dat wat hen ten laste gelegd wordt..
U geeft aan dat u een negatieve ervaring hebt met één van onze buitendienst adviseurs.
Wij hebben u eerdere gevraagd om nadere informatie te verstrekken. Dit heeft u geweigerd.
Julie4444 schreef:Bedankt voor het aanbod, maar aangezien ik geen klant van u ben heb ik geen belang of behoefte u van persoonlijke informatie te voorzien. Ook ben ik niet het type persoon dat iedere keer een pen pakt en signalement, datum, tijd, en exacte uitspraken van straatverkopers registreert, dus (mocht u daadwerkelijk daar achteraan willen gaan) lijkt me dat sowieso niet echt een nuttige besteding van uw tijd.
Helaas wenst u anoniem te blijven.
Wij nemen uw melding ter kennisgeving aan.
Met vriendelijke groet,
Cleanprofs Webcare
Re: Cleanprofs mijn container is niet schoon.
Geplaatst: 25 aug 2014 13:06
door Julie4444
Cleanprofs webcare schreef:Beste Jullie4444,
Wij kunnen alleen inhoudelijk reageren als u meer gegevens verstrekt.
Julie4444 schreef: Het punt: Cleanprofs zou inhoudelijk moeten reageren op dat wat hen ten laste gelegd wordt..
U geeft aan dat u een negatieve ervaring hebt met één van onze buitendienst adviseurs.
Wij hebben u eerdere gevraagd om nadere informatie te verstrekken. Dit heeft u geweigerd.
U vroeg mij om
mijn contactgegevens, niet nadere informatie. Ik heb u al gezegd dat ik niet naam, toenaam, en signalement van de verkoper heb. Met mijn contactgegevens kunt u die verkoper alsnog niet aanpakken want ik heb de specifieke nuttige, identificerende informatie niet.
Hetgeen ik graag wil horen lijkt me duidelijk. Daar heeft u mijn contactgegevens echt niet voor nodig. Ik ben geen klant van u en heb verder niets met u te maken, maar omdat het u niet duidelijk lijkt zal ik het even voor u uiteenzetten wat ik graag zou willen horen:
1. Het zou fijn zijn als Cleanprofs erkent dat er huis-aan-huis verkopers van hun product zijn die klanten voorliegen of in het verleden hebben voorgelogen. Hier is afdoende bewijs voor gegeven in eerdere posts.
2. Het zou fijn zijn dat Cleanprofs stopt met roepen dat waarschuwingen van gemeentes onterecht zijn wanneer deze duidelijk door (oneerlijke) colporteurs van cleanprofs zijn veroorzaakt, zoals in het geval van Leek en Tilburg. Deze waarschuwingen waren terecht, omdat ze gepubliceerd werden nadat burgers naar de gemeentes gingen om te vragen of er een samenwerkingsverband was, en dit was niet het geval terwijl uw medewerkers dus beweerden van wel. Dat is het voorliegen van de klant. Het zou fijn zijn als u dat erkent. Cleanprofs heeft misschien een andere definitie gehad (of heeft u die nog steeds?) van samenwerken, maar dat is alsnog misleiding van de klant en dus niet verantwoord. Wat laat u uw verkopers tegenwoordig zeggen; is er wel of geen samenwerking met gemeentes?
3. Het zou fijn zijn als Cleanprofs erkent dat zij verantwoordelijk zijn voor de acties van hun medewerkers en duidelijk maken dat ze hier actie tegen hebben genomen of aan het nemen zijn (zodat het probleem dus is of wordt opgelost). Wat zijn de consequenties voor de verkoper en hoe komt u de klant tegemoet? Kunt u bijvoorbeeld hiervoor een formulier op uw website zetten zodat mensen per direct kunnen opzeggen ofwel beroepend op hun recht tot opzegging binnen 14 dagen ofwel vanwege het voorliegen of vermeend "oplichten" door een malifide verkoper?
4. Zoals ik al aangaf is een nieuw contract waarin dus duidelijk de informatie zoals in mijn bovenstaande post staat uiteengezet is een mogelijke oplossing. Hier zou dus moeten staan dat er onder andere géén samenwerkingsverband is met gemeentes en duidelijk de prijs en wederzijdse verplichtingen moeten staan, en uiteraard ook de rechten van de klant. Deze moet de klant dan ook te zien krijgen vóór er getekend wordt.
Kunt u bovenstaande 4 punten beantwoorden? Dan weten we ook meteen waar uw bedrijf staat, en ik geloof niet dat u daarvoor mijn contactgegevens nodig heeft.
Re: Cleanprofs mijn container is niet schoon.
Geplaatst: 26 aug 2014 05:34
door nutsabout
Wowie..
Jij bent boos op Cleanprofs.
Binnen 20 minuten reageren met een uitgebreide argumentatie waaruit duidelijk blijkt dat jij en grote hekel hebt aan Cleanprofs. Als een taalkunstenaar verdraai je de woorden zodanig dat Cleanprofs de grote boze wolf is.
Eerst paar foutjes = beter lezen =
Niet Cleanprofs begon in dit topic over de gemeente Leek..
dit was gebruiker : stfwlk » 07 jul 2014 11:46
Ik heb jouw niet verkeerd geciteerd.. het citaat was van Saan57
Die ik een-op-een heb geciteerd. En heb ik de concurrentie vergeleken die overduidelijk de consument bewust verkeerd informeert.
Opmerkelijk
Julie4444 schreef:. Ook ben ik niet het type persoon dat iedere keer een pen pakt en signalement, datum, tijd, en exacte uitspraken van straatverkopers registreert.
Jij bent tegenstrijd in je betoog. Terwijl je wel tijd hebt om te zien wat er bij je buren gebeurd en in dit forum jouw persoonlijke ervaring tot in de details beschrijft.
De enige die beweert dat de medewerkers spreken over een ‘samenwerking’
Ben jij. Zoals jij aangeeft
Julie4444 schreef:nadat burgers naar de gemeentes gingen om te vragen of er een samenwerkingsverband was
Een vraag van een burger is nog geen klacht. Dat heb jij ervan gemaakt. En de gemeente Leek heeft de klacht niet nader onderzocht en klaarblijkelijk was jouw frustratie overtuigend genoeg om hiervan een persbericht te maken.
Dit is een consumenten forum .
Maak dan een vergelijking tussen de andere containerreinigers ipv je focus op één bedrijf.
Beoordeel bedrijven zoals Container Cleaning Nederland en Vincent Container Cleaning Services. Of de bedrijven die regionaal actief zijn zoals Groenboen, AltijdneDjes, Arco, Frans Rusman Containerreiniger, Ton de containerreiniger, M.R.G. Container Reiniging en LeVos. Of de gemeente Amstelveen die zelf de containers reinigt met water uit het zwembad, opgewarmd met de stadsverwarming naar 60 graden.
Re: Cleanprofs mijn container is niet schoon.
Geplaatst: 26 aug 2014 05:39
door nutsabout
Ik ontving een brief van de gemeente.. Deze week wordt de straat afgesloten ivm reparatie wegdek. wij moeten de containers tijdelijk ergens anders neerzetten.. telefoontje met Cleanprofs. Een vriendelijke dame . geeft het door aan de chauffeur en de planning.
Re: Cleanprofs mijn container is niet schoon.
Geplaatst: 26 aug 2014 10:20
door stfwlk
nutsabout schreef:
De enige die beweert dat de medewerkers spreken over een ‘samenwerking’
Ben jij.
"De
gemeente Waalwijk waarschuwt voor 'Cleanprofs', een bedrijf in containerreiniging dat zegt samen te werken met de gemeente Waalwijk. De gemeente werkt niet met dit bedrijf samen!"
"Medewerkers van Cleanprofs gaan langs de deuren en bieden tegen betaling een contract aan om afvalcontainers schoon te maken. Ze zeggen dat in samenwerking met de
gemeente Leek te doen, maar dat is niet het geval."
Gemeente Harderwijk: "Helaas komt het voor dat inwoners benaderd worden door malafide instanties of bedrijven die diensten aanbieden onder het mom van samenwerking met de gemeente. Onlangs gebeurde dat nog door ‘Cleanprofs‘ een bedrijf dat aanbiedt om de containers te reinigen. De gemeente werkt niet met dit bedrijf samen."
"In de gemeente worden bewoners aan huis benaderd door onbekenden uit naam van ‘Cleanprofs’, een bedrijf in containerreiniging. De personen bieden tegen betaling een contract aan om de rolcontainer(s) te reinigen en zeggen dit in samenwerking met de gemeente te doen. De
gemeente Katwijk meldt dat dit niet waar is. Online is veel negatieve berichtgeving over dit bedrijf te vinden."
"In
Amersfoort gaan verkopers van het bedrijf Cleanprofs langs de deuren om reinigingsabonnementen te verkopen. Deze verkopers beweren samen te werken met de gemeente en ROVA. Volgens de gemeente is dit niet zo."
En nee, de rectificaties nullificeren deze beweringen niet. Ze nuanceren enkel door te stellen dat Cleanprofs een heel unieke interpretatie van het concept samenwerken heeft, blijkbaar kan dat ook volledig éénzijdig.