Dan zou ik maar terug gaan naar het bruine envelopje met cash wat je verdient bij je baas (of misschien ben je zelf 'de baas). Kennelijk heb je geen idee dat, wat je nu aan het schrijven bent, ook voor eeuwig blijft staan. Niet dat het voor mij (ons) interessant is, maar je kan natuurlijk nooit weten wie er achter je broek aanzitten. De manier waarop je schrijft n.l. lijkt op iets. Je mag zelf invullen wat ik denk. Moet je zelf weten maar....onbekend blijf je nooit, ook niet voor de Belastingen, want zoals je reageert lijkt het daar een beetje op. Jouw cup of tea maar denk nou niet dat je onzichtbaar blijf blijft omdat je met PayPal betaalt.czarczar schreef:Van mij mogen ze het liefst zo min mogelijk weten.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 'Kwetsbare groepen' geven voorkeur aan contant betalen
Re: 'Kwetsbare groepen' geven voorkeur aan contant betalen
Ohh, maar ik ben zeker niet onvindbaar of angstvallig alles aan het achter houden, alleen wat terughoudend. Ik heb geen facebook (ik zie de zin er niet van in), ik heb geen twitter (wat moet ik ermee?), ik reageer hier onder pseudoniem, dus wie kan er iets mee? (Jaja, Tros radar kent mijn e-mail adres, maar dan nog geen naam of verdere persoonsgegevens).tenormin schreef:Dan zou ik maar terug gaan naar het bruine envelopje met cash wat je verdient bij je baasczarczar schreef:Van mij mogen ze het liefst zo min mogelijk weten.
Ik weet ook wel dat er al heel veel wordt vastgelegd en dat alles wat ik wel handig vind ook risico's met zich mee brengt tot koppeling van bestandsgegevens. Ik type eigenlijk wel maandelijks mijn eigen naam op google om te zien wat er al openbaar over mij bekend is. Valt nog wel mee. Ik ga ook niet met elke leverancier in zee, maar ben wel een fervent webshopper (ik kom amper nog in winkels).
Maar als het niet hoeft, dan doe ik er niet aan mee, zeker niet als het er dik bovenop ligt (zoals bij klantenkaarten). Met geld kun je altijd betalen, met pin alleen als ze geen storing hebben.
Dat is geheel aan jou, maar ik ken in mijn directe omgeving voorbeelden waarbij banken erg moeilijk gingen doen op basis van (ontbreken van) die gegevens. Banken maken profielen aan van hun klanten en dat doen ze op naam en op basis van de gegevens die ze hebben. Dat doen ze echt niet voor de hobby.czarczar schreef:Yep, maar ze weten niet waar en waaraan ik het uit geef.eleven schreef:Je salaris komt toch bij een bank binnen, dan weten ze ook wat je krijgt.
Ze weten alleen dat ik af-en-toe geld opneem bij hun pin-automaat.
eleven schreef: Of mijn bank weet, waar ik boodschappen doe of mijn geld aan spendeer, mag mij worst wezen, mits mijn saldo op de rekening klopt.
Als je over 3 jaar geweigerd wordt voor een aanvullende verzekering, omdat de verzekering (ook vaak weer vallend onder hetzelfde concern als de bank) inzicht heeft in je leefpatroon op basis van je uitgaven, dan ga je er misschien toch ietsje anders over denken.
Van mij mogen ze het liefst zo min mogelijk weten.[/quote]
Nu begrijp ik het ook, een slapend account.
gedachtegang;
indertijd van de PIN-spotjes van postbus 52 en de OH-reclames op tv was het allang duidelijk, men wilt gewoon erg graag weten wat je uitgave patroon is anders had de OH destijds niet zoveel moeite en kosten gemaakt om iedereen ervan te overtuigen dat; je stom bent om eerst geld te gaan pinnen en daarna met contant geld te betalen bij een kassa.
De banken/financiele sector en OH heeft daar baat bij, je maakt mij niet wijs dat men dit alleen doet om het voor de burger makkelijk te maken ergens te betalen.
sorry; maar het is alweer ff geleden dat ik naar de Efteling ben geweest.
maargoed. ontopic.
De OH tracht hiermee het zwarte geldcircuit MIJN INZIENS! [voor een groot deel] de nek om te draaien, immers alles wat je "wit" betaald is te traceren via het financiele circuit en daar is het ze om te doen.
daar ben ik iddg zeker van, maar ik weet niet of een ieder hier ook zo over denkt.
iedereen kent dit spotje denk ik wel.
PIn, pin, pin pin... pin ♫ ♪ ♫ ♪
denk maar zo; contant geld werkt altijd en in elke situatie, zonder contant geld zou niemand meer zwart geld kunnen verdienen en dat is wel waar Nederland voor een groot gedeelte haar welvaart vandaan heeft en nog steeds haalt. Zonder zwartgeld zou Nederland er nu nog veel minder voorstaan, denkt u niet?
Of denkt u dat elke MP koper zijn spullen komt ophalen en pint bij de verkoper??
om maar een voorbeeld te geven.
ik zorg er voor dat ik wat contanten bij me heb zodat ik niet voor verassingen kom te staan.
indertijd van de PIN-spotjes van postbus 52 en de OH-reclames op tv was het allang duidelijk, men wilt gewoon erg graag weten wat je uitgave patroon is anders had de OH destijds niet zoveel moeite en kosten gemaakt om iedereen ervan te overtuigen dat; je stom bent om eerst geld te gaan pinnen en daarna met contant geld te betalen bij een kassa.
De banken/financiele sector en OH heeft daar baat bij, je maakt mij niet wijs dat men dit alleen doet om het voor de burger makkelijk te maken ergens te betalen.
sorry; maar het is alweer ff geleden dat ik naar de Efteling ben geweest.
maargoed. ontopic.
De OH tracht hiermee het zwarte geldcircuit MIJN INZIENS! [voor een groot deel] de nek om te draaien, immers alles wat je "wit" betaald is te traceren via het financiele circuit en daar is het ze om te doen.
daar ben ik iddg zeker van, maar ik weet niet of een ieder hier ook zo over denkt.
iedereen kent dit spotje denk ik wel.
PIn, pin, pin pin... pin ♫ ♪ ♫ ♪
denk maar zo; contant geld werkt altijd en in elke situatie, zonder contant geld zou niemand meer zwart geld kunnen verdienen en dat is wel waar Nederland voor een groot gedeelte haar welvaart vandaan heeft en nog steeds haalt. Zonder zwartgeld zou Nederland er nu nog veel minder voorstaan, denkt u niet?
Of denkt u dat elke MP koper zijn spullen komt ophalen en pint bij de verkoper??
om maar een voorbeeld te geven.
ik zorg er voor dat ik wat contanten bij me heb zodat ik niet voor verassingen kom te staan.
Zeker zijn er meer mensen die het zo doen.tenormin schreef:In Nederland zijn meer mensen die het op uw manier doen, toch? Is toch zeker niet de bank waar u aan denkt bij uw uitgaven?
Mijn reden is grotendeels toch dat mijn aankopen ongeregistreerd zijn.
Toevallig afgelopen zaterdag toch een groot bedrag gepind in een winkel, maar dat doe ik zelden en alleen bij grote eenmalige aankopen. Voor iedereen die het weten wil: het was een e-bike, tweedehands bij een winkel in Delden. Dik 500 euro. Kijk, zo schizofreen ben ik dus ook weer niet.
Czarczar heeft een fiets gekocht, maar weet de bank dat nu ook? Ik denk van wel.
czarczar schreef:Zeker zijn er meer mensen die het zo doen.tenormin schreef:In Nederland zijn meer mensen die het op uw manier doen, toch? Is toch zeker niet de bank waar u aan denkt bij uw uitgaven?
Mijn reden is grotendeels toch dat mijn aankopen ongeregistreerd zijn.
Toevallig afgelopen zaterdag toch een groot bedrag gepind in een winkel, maar dat doe ik zelden en alleen bij grote eenmalige aankopen. Voor iedereen die het weten wil: het was een e-bike, tweedehands bij een winkel in Delden. Dik 500 euro. Kijk, zo schizofreen ben ik dus ook weer niet.
Czarczar heeft een fiets gekocht, maar weet de bank dat nu ook? Ik denk van wel.
aha!! dat was u, ik/wij weet het nu meteen!
Klikkerdeklik, bank koppelen aan inkomen, aan medische gegevens, aan vrijwel nooit pinnen, aan abonnementen, aan reacties bij het Radar-forum, aan internet-aankopen, aan uw Linked-in profiel, uw familiebanden ... en dan komt eruit: helaas, op basis van uw risicoprofiel kunnen wij u geen geldlening verstrekken tegen de scherpste prijs, maar we hebben wel een lening die 2% meer rente ...jerwarm schreef:czarczar schreef:aha!! dat was u, ik/wij weet het nu meteen!![]()
Tenzij u nog even allemaal foto's inlevert van uw interieur, dan kunnen we er nog een half procentje vanaf doen
@czarczar, u weet in ieder geval wat ik bedoel. Ik heb het gewoon over zwart geld. En zal de laatste zijn die u daarover veroordeelt. Die €500,00 aan een e-bike zal de belasting worst zijn, dat weet u ook. Maar ik zou hypocriet zijn dat, als ik de kans krijg ook niet alles openbaar te maken. Zou zeggen: join the queu.
Ik neem aan dat je met oh de overheid bedoelt? Er zijn helemaal geen postbus 51 spotjes geweest over pinnen. Er zijn alleen reclamespotjes geweest van de onderneming die het elektronisch betalingsverkeer regelt en van de gezamenlijke banken. Maar dat hebben ze blijkbaar zo goed gedaan dat jij dacht dat het om een boodschap van de overheid ging.jerwarm schreef:gedachtegang;
Nou, ik kom uit de arme tak van de familie, dus met zwart geld heb ik niet zoveel.tenormin schreef:@czarczar, u weet in ieder geval wat ik bedoel. Ik heb het gewoon over zwart geld.
Dat is overigens iets waar de belastingdienst wel redelijk succesvol is (alles relatief natuurlijk), het opsporen van zwart geld, inderdaad door koppelen van systemen. Helaas wordt de eerste de beste uitkeringstrekker die 2 dagen te laat van vakantie terug komt nog eerder gekort dan de grote drugscrimineel die miljoenen in Zwitserland heeft staan.
Tsja, opsporen, bewijzen en gevangenisstraf kosten allemaal geld hè, ons belastinggeld.
Kun je beter bekeuringen uitschrijven en wat mensen korten, dat levert tenminste geld op.
kweenie schreef:Ik neem aan dat je met oh de overheid bedoelt? Er zijn helemaal geen postbus 51 spotjes geweest over pinnen. Er zijn alleen reclamespotjes geweest van de onderneming die het elektronisch betalingsverkeer regelt en van de gezamenlijke banken. Maar dat hebben ze blijkbaar zo goed gedaan dat jij dacht dat het om een boodschap van de overheid ging.jerwarm schreef:gedachtegang;
deze is niet van de OH ik zou toch zweren van wel. ? http://www.youtube.com/watch?v=Rppw22VGjxc
http://www.youtube.com/watch?v=Nxqn6sufAwM
Maar ik blijf bij mijn 1e standpunt; men wilde niet voor niets dat alles gepind ging worden en alle transacties volledig bloot werden gelegd.
dat heeft een reden en die heb ik net genoemd.
Dus het is een stichting, weer wat geleerd.De pincampagne is een initiatief van Currence (merkeigenaar van PIN) en de Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen. De campagne wordt gehouden om de veiligheid en efficiëncy van het betalen te vergroten. Meer informatie staat op www.efficientbetalen.nl en www.pin.nl.
Die reclame is absoluut niet van de overheid.
Redenen genoeg. Natuurlijk wil je als ondernemer dat jouw product veel wordt gebruikt. Interpay had er alle belang bij dat er veel gepind zou worden, want ze verdienen aan iedere transactie. (En currence nu nog steeds)
Banken willen het ook graag, want als jij een week lang met contant geld loopt voor je het uitgeeft, dan heb je het een week eerder opgenomen dan nodig. En een week eerder dan als je zou pinnen. Dan heeft de bank dus ook een week korter de beschikking over dat geld. Pinnen betekent dus dat de bank meer met het geld kan doen.
Redenen genoeg. Natuurlijk wil je als ondernemer dat jouw product veel wordt gebruikt. Interpay had er alle belang bij dat er veel gepind zou worden, want ze verdienen aan iedere transactie. (En currence nu nog steeds)
Banken willen het ook graag, want als jij een week lang met contant geld loopt voor je het uitgeeft, dan heb je het een week eerder opgenomen dan nodig. En een week eerder dan als je zou pinnen. Dan heeft de bank dus ook een week korter de beschikking over dat geld. Pinnen betekent dus dat de bank meer met het geld kan doen.
Neu, die reclames zijn niet van de overheid.jerwarm schreef: deze is niet van de OH ik zou toch zweren van wel. ? http://www.youtube.com/watch?v=Rppw22VGjxc
http://www.youtube.com/watch?v=Nxqn6sufAwM
Sterker nog, ten tijde van deze reclames moest je extra 10 cent betalen om een pin-betaling te doen.
De meeste winkels hadden nog geen internet en voor de betaling per pin moest het apparaat inbellen bij de bank en dat kostte dus weer geld aan (wat ze nu noemen) belminuten.
De reclame was erop gericht dat je wel per pin betaalde ondanks de extra kosten, want het was een service waarbij je niet met grote geldbedragen over straat hoefde te lopen.
Ik heb nu opeens het gevoel dat ik enorm oud geworden ben
maar die pIN reclames zijn wel indirect van de banken uit gedaan via een stichting.kweenie schreef:Die reclame is absoluut niet van de overheid.
is het mijn probleem dat een bank ff geen geld heeft [jouw geld] om te ver$%#%$^op de beurzen?
nee, niet echt.
ik neem gewoon contant mee als het ff kan, daar houdt ik het verder bij.
Zou kunnen naar drie jaar.czarczar schreef: Ik heb nu opeens het gevoel dat ik enorm oud geworden ben
Maar met 18 berichten op een dag ben je niet te oud.
Naar drie jaar?eleven schreef:Zou kunnen naar drie jaar.czarczar schreef: Ik heb nu opeens het gevoel dat ik enorm oud geworden ben![]()
Is een AR te veel toch?
Ja, maar dat is alleen vandaag, want ik verveel me anders te pletter.eleven schreef: Maar met 18 berichten op een dag ben je niet te oud.
Jij: gemiddeld 7,75 berichten per dag 'naar 3 jaar' en alle tekst aanhalen zonder degelijk antwoord.
En ik: quote alleen het noodzakelijk en probeer zinnig te antwoorden.
Overigens, je bent way out of topic!
en ik ook ...
Uhh, topic, uhh, pinbetaling is vooral gepromoot toen er veel werd gestolen uit winkels.
Toen hoefden we opeens geen extra kosten meer te betalen voor de pin-transacties, want de schade aan diefstal was groter dan de kosten voor het pinnen. Het vreemde is wel dat alles bij contante betaling wordt afgerond op 5 eurocent. Dat is in Duitsland helemaal niet het geval. En waarom dan, zijn eurocenten dan opeens geen wettig betaalmiddel meer? Nog een reden om te pinnen als het naar boven wordt afgerond
Laten we zeggen 2 eurocent per dag, maal 365 dagen per jaar, maal 40 jaar, dan is dat toch 292 euri.
Ben ik toch weer on topic!
Ik gebruik mijn spaarzame vrije tijd wel eens om mensen van advies te dienen.eleven schreef: 3 jaar geleden een account opgemaakt en nu meteen 21 berichten op een dag.
Maar je heb je na 3 jaar verveeld, lees ik zo.
Als ik ergens geen verstand van heb, dan zal ik ook niet proberen advies te geven.
Het Radar-forum vind ik zelf niet bepaald handig en Tenormin had mij wellicht al herkend van een ander forum waar ik wat vaker reageer. Maar ook daar reageer ik soms weken niet, omdat ik dan andere bezigheden heb.
Forums zijn niet mijn dagtaak.
Off topic- / ruzieberichten verwijderd.
Graag discussiëren over het onderwerp, en niet over individuele forumgebruikers. Om over dat laatste uw beklag te doen, kunt u, zoals genoegzaam bekend, de meldfunctie gebruiken.
Wie zich hier niet aan houdt, solliciteert daarmee naar een forum-ban.
Graag discussiëren over het onderwerp, en niet over individuele forumgebruikers. Om over dat laatste uw beklag te doen, kunt u, zoals genoegzaam bekend, de meldfunctie gebruiken.
Wie zich hier niet aan houdt, solliciteert daarmee naar een forum-ban.
Handig voor de supermarkt.snuffel1 schreef: Wat betreft het privacybeleid, of je nu pint of contant betaald de kassa in de super registreert alles wat er over de band gaat om de voorraad up to date te houden. Voor de bank ben je gewoon een rekeningnummer die van niemand het betalingsgedrag bekend mag maken.
Als je pint weet de bank (en dat houden ze bij) bij welke supermarkt je hoeveel uit geeft.
Als je een klantenkaart hebt weet de supermarkt precies wat je hebt aangeschaft.
De bank mag misschien niet iets bekend maken, maar zelf gebruiken ze die gegevens wel.
En hoe goed wordt gecontroleerd of de banken die gegevens niet door verkopen? Het antwoord: dat wordt helemaal niet gecontroleerd. De overheid is lui en wacht op aangiftes waar ze meestal ook niks mee doen. Want wat maakt het uit? Het maakt toch niks uit, toch.