angel1978 schreef:Zoveelste onzinbericht.
Overigens sluit de provider ook het glasmodem niet aan. Die wordt door reggefiber geleverd en is onafhankelijk van de gekozen provider. De provider levert enkel de (wifi) router en alle benodigdheden voor de tv, internet en belaansluitingen.
En wie denk je dat Reggefiber de opdracht geeft?
Die monteur staat niet opeens op een ochtend op en heeft een dringend gevoel om bij jou langs te gaan.
Jijzelf geeft reggefiber die opdracht.
De montage vindt namelijk plaats op eigen terrein en daar heeft de provider niets mee van doen. Die wacht enkel totdat de verbinding is opgeleverd en start daarna de dienst. Een provider kan het hoogstens in opdracht van doen, maar dan nog is het in feite een opdracht van jou aan reggefiber.
Hier zijn alle glasvezelverbindingen ( inclusief glasmodem ) opgeleverd bij iedereen die dat wilde ( ook de mensen die geen provider kozen en voorlopig nog geen glas afnemen ). Indien iemand alsnog glas wil hoeft deze alleen een provider te kiezen en deze kan dan de aansluiting realiseren.
Voor de mensen die geen glas in huis wilden, zal reggefiber nog een keer langs moeten komen om graafwerkzaamheden uit te voeren ( tegen de nodige kosten ).
angel1978 schreef:Zoveelste onzinbericht.
Overigens sluit de provider ook het glasmodem niet aan. Die wordt door reggefiber geleverd en is onafhankelijk van de gekozen provider. De provider levert enkel de (wifi) router en alle benodigdheden voor de tv, internet en belaansluitingen.
En wie denk je dat Reggefiber de opdracht geeft?
Die monteur staat niet opeens op een ochtend op en heeft een dringend gevoel om bij jou langs te gaan.
Jijzelf geeft reggefiber die opdracht.
De montage vindt namelijk plaats op eigen terrein en daar heeft de provider niets mee van doen. Die wacht enkel totdat de verbinding is opgeleverd en start daarna de dienst. Een provider kan het hoogstens in opdracht van doen, maar dan nog is het in feite een opdracht van jou aan reggefiber.
Hier zijn alle glasvezelverbindingen ( inclusief glasmodem ) opgeleverd bij iedereen die dat wilde ( ook de mensen die geen provider kozen en voorlopig nog geen glas afnemen ). Indien iemand alsnog glas wil hoeft deze alleen een provider te kiezen en deze kan dan de aansluiting realiseren.
Voor de mensen die geen glas in huis wilden, zal reggefiber nog een keer langs moeten komen om graafwerkzaamheden uit te voeren ( tegen de nodige kosten ).
Sorry, maar er wordt bij de afmontage in huis, alleen een wandcontactdoos geplaatst, met daarin een losse afgemonteerde glasvezel, waar een modem op aangesloten kan worden tegen de tijd dat iemand besluit een dienst via glasvezel af te nemen. Dat modem krijg je dan via de provider. Wat bij ons al ~3 jaar in de woonkamer aan de muur hangt, is zeker geen modem, enkel een (forse) wandcontactdoos.
De aanleg van glasvezel volgt drie stappen, 1) graafwerk in de openbare ruimte, 2)aanleg op privéterrein tot aan de gevel, en 3) het daadwerkelijk in huis brengen en afmonteren van de kabel uit stap 2.
angel1978 schreef:
Jijzelf geeft reggefiber die opdracht.
De montage vindt namelijk plaats op eigen terrein en daar heeft de provider niets mee van doen. Die wacht enkel totdat de verbinding is opgeleverd en start daarna de dienst. Een provider kan het hoogstens in opdracht van doen, maar dan nog is het in feite een opdracht van jou aan reggefiber.
Hier zijn alle glasvezelverbindingen ( inclusief glasmodem ) opgeleverd bij iedereen die dat wilde ( ook de mensen die geen provider kozen en voorlopig nog geen glas afnemen ). Indien iemand alsnog glas wil hoeft deze alleen een provider te kiezen en deze kan dan de aansluiting realiseren.
Voor de mensen die geen glas in huis wilden, zal reggefiber nog een keer langs moeten komen om graafwerkzaamheden uit te voeren ( tegen de nodige kosten ).
Sorry, maar er wordt bij de afmontage in huis, alleen een wandcontactdoos geplaatst, met daarin een losse afgemonteerde glasvezel, waar een modem op aangesloten kan worden tegen de tijd dat iemand besluit een dienst via glasvezel af te nemen. Dat modem krijg je dan via de provider. Wat bij ons al ~3 jaar in de woonkamer aan de muur hangt, is zeker geen modem, enkel een (forse) wandcontactdoos.
De aanleg van glasvezel volgt drie stappen, 1) graafwerk in de openbare ruimte, 2)aanleg op privéterrein tot aan de gevel, en 3) het daadwerkelijk in huis brengen en afmonteren van de kabel uit stap 2.
Kom hier zelf even kijken in de meterkast wat er hangt?
Kan je eens een foto maken van wat er in de meterkast hangt bij jullie? Typenummer wellicht?
Wellicht was het 3 jaar geleden ( daar praat je over ) anders. Hier is de glasvezel dit voorjaar opgeleverd. Andere procedure / werkwijze wellicht.
Laatst gewijzigd door angel1978 op 06 aug 2014 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij mijn CIF/Caiway aansluiting is alleen plastic kastje in meterkast geschroefd, waar glasvezel is afgemonteerd. (ik neem geen diensten af op glas)
Voorbeelden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fiber_termination_unit
Een modem is herkenbaar aan netvoeding, in de vorm van netsnoer of meestal adapter.
16again schreef:Bij mijn CIF/Caiway aansluiting is alleen plastic kastje in meterkast geschroefd, waar glasvezel is afgemonteerd. (ik neem geen diensten af op glas)
Voorbeelden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fiber_termination_unit
Een modem is herkenbaar aan netvoeding, in de vorm van netsnoer of meestal adapter.
Dat is idd wel heel iets anders dan ze nu ( hier ) plaatsen.
bprosman schreef:Afknippen zou ik zowiezo niet doen dat gaat (later) heel veel geld kosten.
De vraag is ook waar deze ligt?
TS heeft het over net buiten het huis, maar dat kan dus ook zomaar nog in het openbare gedeelte ( stoep ) zijn. Als je dat doorknipt, dan verniel je zelfs iets dat nog helemaal niet van jou is.
Ligt het wel op eigen erf, dan nog is afknippen absoluut geen slimme optie. Levert op termijn altijd hoge kosten op.
Beste optie was geweest ( maar dat is achteraf ) om het gewoon in huis te laten afmonteren. Ondanks dat je er dan nog geen gebruik van maakt, is het er wel gewoon ( gratis en voor niets ). Dat maakt later aansluiten altijd nog mogelijk.
16again schreef:Bij mijn CIF/Caiway aansluiting is alleen plastic kastje in meterkast geschroefd, waar glasvezel is afgemonteerd. (ik neem geen diensten af op glas)
Voorbeelden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fiber_termination_unit
Een modem is herkenbaar aan netvoeding, in de vorm van netsnoer of meestal adapter.
Dat is idd wel heel iets anders dan ze nu ( hier ) plaatsen.
Ik heb eenzelfde soort doos op de muur, en dat is dus duidelijk geen modem. Wat mij alleen bevreemd, is dat een bedrijf bij jou dus een modem plaatst, terwijl je geen contract hebt om diensten af te nemen. Dat heb ik nog nooit gehoord of zelf meegemaakt, dus dat zeg een Ziggo, UPC of KPN ergens een modem plaatst zonder dat er een product wordt afgenomen. Voor mijn (onze) leering ende vermaeck, welke club heeft zomaar belangeloos een modem bij je/jullie opgehangen?
16again schreef:Bij mijn CIF/Caiway aansluiting is alleen plastic kastje in meterkast geschroefd, waar glasvezel is afgemonteerd. (ik neem geen diensten af op glas)
Voorbeelden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fiber_termination_unit
Een modem is herkenbaar aan netvoeding, in de vorm van netsnoer of meestal adapter.
Dat is idd wel heel iets anders dan ze nu ( hier ) plaatsen.
Ik heb eenzelfde soort doos op de muur, en dat is dus duidelijk geen modem. Wat mij alleen bevreemd, is dat een bedrijf bij jou dus een modem plaatst, terwijl je geen contract hebt om diensten af te nemen. Dat heb ik nog nooit gehoord of zelf meegemaakt, dus dat zeg een Ziggo, UPC of KPN ergens een modem plaatst zonder dat er een product wordt afgenomen. Voor mijn (onze) leering ende vermaeck, welke club heeft zomaar belangeloos een modem bij je/jullie opgehangen?
Hier hangt gewoon een modem, maar wij hebben dan ook wel degelijk glasvezel afgenomen.
Deze is echter door Reggefiber geplaatst en niet door een provider ( dezelfde personen die ook de kabel hebben getrokken en gelast ).
Onze buren hebben echter geen glasvezel genomen ( wel laten doortrekken naar binnen ) en daar is door dezelfde personen hetzelfde kastje geplaatst. Zij blijven echter voorlopig nog bij UPC / Ziggo.
De provider is bij dit gedeelte nooit betrokken geweest. Die wachtte met aansluiten totdat Reggefiber de verbinding heeft opgeleverd en zet daarna de diensten erop. Tevens sturen zij dan de doos met de spullen op ( wifi-router, tv-kastjes en aanverwante spullen ).
Bij onze buren hangt dus exact hetzelfde kastje als bij ons, terwijl wij wel een abonnement hebben en zij niet.
sjohie schreef:Wat mij alleen bevreemd, is dat een bedrijf bij jou dus een modem plaatst, terwijl je geen contract hebt om diensten af te nemen. Dat heb ik nog nooit gehoord of zelf meegemaakt, dus dat zeg een Ziggo, UPC of KPN ergens een modem plaatst zonder dat er een product wordt afgenomen. Voor mijn (onze) leering ende vermaeck, welke club heeft zomaar belangeloos een modem bij je/jullie opgehangen?
m.i. geen modem.
Als je geen gas, electriciteit, water of telefoonlijn wil, dan blijf je toch met aansluitpunten zitten in je meterkast.
Glasvezel overname punt is gewoon de volgende in dat rijtje......
sjohie schreef:Wat mij alleen bevreemd, is dat een bedrijf bij jou dus een modem plaatst, terwijl je geen contract hebt om diensten af te nemen. Dat heb ik nog nooit gehoord of zelf meegemaakt, dus dat zeg een Ziggo, UPC of KPN ergens een modem plaatst zonder dat er een product wordt afgenomen. Voor mijn (onze) leering ende vermaeck, welke club heeft zomaar belangeloos een modem bij je/jullie opgehangen?
m.i. geen modem.
Als je geen gas, electriciteit, water of telefoonlijn wil, dan blijf je toch met aansluitpunten zitten in je meterkast.
Glasvezel overname punt is gewoon de volgende in dat rijtje......
Het getoonde kastje is idd overduidelijk geen modem.
Dat is alleen de glas naar Ethernet omzetter (=modem), daar komt zeker geen analoog TV signal uit. Als je door klikt naar aansluitschema, zie je dat nog een TV kastje nodig is http://www.glasvezelaansluiten.com/aans ... glasvezel/
Voorheen werden dit soort kastjes in 2 varianten geleverd:
-geen modem ingebouwd, in plaats daarvan afdekplaat (=wel glas aansluiting, geen dienst)
-wel modem ingebouwd. (aansluiting + dienst)
Op het eerste oog is er geen uiterlijk verschil.
Dat is alleen de glas naar Ethernet omzetter (=modem), daar komt zeker geen analoog TV signal uit. Als je door klikt naar aansluitschema, zie je dat nog een TV kastje nodig is http://www.glasvezelaansluiten.com/aans ... glasvezel/
Voorheen werden dit soort kastjes in 2 varianten geleverd:
-geen modem ingebouwd, in plaats daarvan afdekplaat (=wel glas aansluiting, geen dienst)
-wel modem ingebouwd. (aansluiting + dienst)
Op het eerste oog is er geen uiterlijk verschil.