olaf79 schreef:Je klacht gaat behoorlijk mank. Het zenderaanbod is geen beding in de zin des wets en dus hoeft deze niet aangepast te worden via de voorwaarden in de telecomwet. Als Online de zender zou schrappen en daarvoor niks in de plaats zou stoppen zou je nog een goede kans maken.
Het zenderaanbod is nou eenmaal iets dat regelmatig kan veranderen o.a. omdat zenders zelf niet meer doorgegeven willen worden, omdat er nieuwe interessante zenders bij komen, etc...
Voor jou de eer dat je het eerste genoegzame antwoord geeft, mijn hartelijke dank.
Het zenderaanbod als beding betitelen deed mij ook al achter mijn oren krabben. Andere aanbieders houden zich bij zenderwijzigingen en dergelijke echter meestal wel aan dit artikel. KPN informeert haar klanten bij dezelfde zenderwijziging dan ook netjes over de mogelijkheid om hun abonnement op te zeggen.
Gezien het bovenstaande en het feit dat de consument haar keuze deels zal maken op basis van de zenders die zij ontvangt, acht ik het daarom zelf mogelijk dat dit artikel toch van toepassing is. Je gaat immers pas akkoord als het zenderaanbod jou bevalt.
Tot slot stelt de OPTA dat van een zenderwijziging niet kan worden aangetoond of deze nadelig is voor de consument en dat daarmee iedere zenderwijziging een reden is om het contract op te zeggen.
Mochten er naar aanleiding hiervan nog op- of aanmerkingen zijn en/of mocht ik het bij het verkeerde eind hebben, dan hoor ik het wederom graag. Nogmaals bedankt...