LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door olaf79 »

eleven schreef:Jij mag mij eens voordoen, als je een hotelkamer boekt via internet, hoe ver je met je boeking komt, als je niet via de kredietkaart betaald.
Misschien in een klein hotelletje dat dit kan, maar in een international hotel niet.
Ter plaatse een kamer nemen, is het anders,dan betaal ik ook achteraf.
Dat ik dan 100 % betaald heb, maakt toch niets uit, want dan kan mij niet gebeuren, wat TS heeft, namelijk dat dan op eens de prijs verhoogd is.
Je credit card gebruiken als bevestiging is wat anders dan ermee betalen. Als er op de site voorwaarden staat dat je pas na aankomst in het hotel daadwerkelijk betaald, dan zou het credit card fraude zijn als ze toch eerder afschrijven. De CC maatschappij zal in zo'n geval meestal met 1 telefoontje de boeking terugdraaien.
Als ik een bevestiging heb van een kamer voor €95 en ik moet opeens 15 meer betalen hebben ze mooi pech. Ik betaal dan of het afgesproken bedrag of niets, keuze is aan hotelier.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door Har06 »

olaf79 schreef:
eleven schreef:Jij mag mij eens voordoen, als je een hotelkamer boekt via internet, hoe ver je met je boeking komt, als je niet via de kredietkaart betaald.
Misschien in een klein hotelletje dat dit kan, maar in een international hotel niet.
Ter plaatse een kamer nemen, is het anders,dan betaal ik ook achteraf.
Dat ik dan 100 % betaald heb, maakt toch niets uit, want dan kan mij niet gebeuren, wat TS heeft, namelijk dat dan op eens de prijs verhoogd is.
Je credit card gebruiken als bevestiging is wat anders dan ermee betalen. Als er op de site voorwaarden staat dat je pas na aankomst in het hotel daadwerkelijk betaald, dan zou het credit card fraude zijn als ze toch eerder afschrijven. De CC maatschappij zal in zo'n geval meestal met 1 telefoontje de boeking terugdraaien.
Als ik een bevestiging heb van een kamer voor €95 en ik moet opeens 15 meer betalen hebben ze mooi pech. Ik betaal dan of het afgesproken bedrag of niets, keuze is aan hotelier.
Zo is het maar net, de vraag is of ts een schriftelijke/mail bevestiging heeft:)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door olaf79 »

Har06 schreef:Zo is het maar net, de vraag is of ts een schriftelijke/mail bevestiging heeft:)
Dan nog, vraag ik me af of dit zomaar kan. De gepubliceerde prijzen lijken mij bindend tenzij hierin expliciet staat vermeld dat in geval van een evenement in de buurt de prijzen zullen worden verhoogd.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door eleven »

olaf79 schreef:
eleven schreef:Jij mag mij eens voordoen, als je een hotelkamer boekt via internet, hoe ver je met je boeking komt, als je niet via de kredietkaart betaald.
Misschien in een klein hotelletje dat dit kan, maar in een international hotel niet.
Ter plaatse een kamer nemen, is het anders,dan betaal ik ook achteraf.
Dat ik dan 100 % betaald heb, maakt toch niets uit, want dan kan mij niet gebeuren, wat TS heeft, namelijk dat dan op eens de prijs verhoogd is.
Je credit card gebruiken als bevestiging is wat anders dan ermee betalen. Als er op de site voorwaarden staat dat je pas na aankomst in het hotel daadwerkelijk betaald, dan zou het credit card fraude zijn als ze toch eerder afschrijven. De CC maatschappij zal in zo'n geval meestal met 1 telefoontje de boeking terugdraaien.
Als ik een bevestiging heb van een kamer voor €95 en ik moet opeens 15 meer betalen hebben ze mooi pech. Ik betaal dan of het afgesproken bedrag of niets, keuze is aan hotelier.

Als ik een hotelkamer in het buitenland boek, wordt ik gevraagd, de reservering via de CC te betalen.
Dit is voor mij vrij normaal.
Maar het gaat hier niet om mij, maar over TS.
Wat denk je als je al een nacht hebt geslapen en de hotelier vraagt jou het restbedrag te betalen en je weigert.
Ik denk, dat de keuze voor de hotelier vrij eenvoudig is.

tortle
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2014 13:07

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door tortle »

Dan krijg je waarschijnlijk een gratis ontbijt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door olaf79 »

eleven schreef:Wat denk je als je al een nacht hebt geslapen en de hotelier vraagt jou het restbedrag te betalen en je weigert.
Ik denk, dat de keuze voor de hotelier vrij eenvoudig is.
Ja dan kan hij een paar keer goed slikken en vervolgens horen dat er niet bijbetaald wordt. Wat kan hij doen? Politie bellen? Hij gaat zijn gang maar. Ik heb bevestiging voor de prijs en dat die prijs betaald is. Politie zal hem uitlachen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door eleven »

olaf79 schreef:
eleven schreef:Wat denk je als je al een nacht hebt geslapen en de hotelier vraagt jou het restbedrag te betalen en je weigert.
Ik denk, dat de keuze voor de hotelier vrij eenvoudig is.
Ja dan kan hij een paar keer goed slikken en vervolgens horen dat er niet bijbetaald wordt. Wat kan hij doen? Politie bellen? Hij gaat zijn gang maar. Ik heb bevestiging voor de prijs en dat die prijs betaald is. Politie zal hem uitlachen.
Kijk, als je het bericht van TS gelezen had, was het je opgevallen, dat hij geen bevestiging heeft, tenminste is op deze vraag geen respons geweest.
Tevens heeft TS een aanbetaling gedaan en niet de hele prijs.
Ik denk, dat als politie wordt ingeschakeld jij snel zonder bewijs door de politie wordt gehoord.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door olaf79 »

eleven schreef:Kijk, als je het bericht van TS gelezen had, was het je opgevallen, dat hij geen bevestiging heeft, tenminste is op deze vraag geen respons geweest.
Tevens heeft TS een aanbetaling gedaan en niet de hele prijs.
Ik denk, dat als politie wordt ingeschakeld jij snel zonder bewijs door de politie wordt gehoord.
Ok daar heb ik inderdaad over heen gelezen. kan me echter niet voorstellen dat een boekingssite is die met de boeking niet ook de prijs bevestigd. Lijkt me een vreemde zaak maar het zou kunnen. In dat geval geldt nog steeds de prijs zoals vermeldt op de dag van boeking, maar wordt het wat lastig te bewijzen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door Har06 »

olaf79 schreef:
eleven schreef:Kijk, als je het bericht van TS gelezen had, was het je opgevallen, dat hij geen bevestiging heeft, tenminste is op deze vraag geen respons geweest.
Tevens heeft TS een aanbetaling gedaan en niet de hele prijs.
Ik denk, dat als politie wordt ingeschakeld jij snel zonder bewijs door de politie wordt gehoord.
Ok daar heb ik inderdaad over heen gelezen. kan me echter niet voorstellen dat een boekingssite is die met de boeking niet ook de prijs bevestigd. Lijkt me een vreemde zaak maar het zou kunnen. In dat geval geldt nog steeds de prijs zoals vermeldt op de dag van boeking, maar wordt het wat lastig te bewijzen.
eleven schreef: maar wordt het wat lastig te bewijzen
een advocaat in de hand nemen voor € 15 :wink:

Hansao
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2014 14:35

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door Hansao »

Ik zou dit ook niet accepteren. Ik betaal overigens liever alles van te voren als ik boek, dan kan er geen gezeur meer zijn naderhand. Naar België maken mijn vrouw en ik vaak een uitje naar Brugge en reserveren dan altijd via: Venere.

Tot op heden hebben we daarmee nooit een probleem gehad.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 nov 2014 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Hansao schreef:Ik zou dit ook niet accepteren. Ik betaal overigens liever alles van te voren als ik boek, dan kan er geen gezeur meer zijn naderhand.
Toch wel, bijvoorbeeld onverwachte/onvermelde schoonmaakkosten bij vakantiehuisjes.

Gesloten