Pagina 2 van 3
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 19 aug 2014 22:29
door ErikGouda
Dat slaat helemaal nergens op. Je doet net of we hier randdebielen zijn. Natuurlijk zijn dat eigen kosten, maar 90 dagen gratis ondersteuning moet ook gratis zijn en niet via een achterdeur met telefoontikken flink bijverdienen. Daar gaat de hele discussie over. Temeer dat door de helpdeskmedewerker werd aangegeven. Bovendien kan het dus wel gratis maar dan via het 0800-nummer, maar dat wordt dus niet vermeld op de handleiding. Daar gaat de discussie over en nergens anders over.....
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 19 aug 2014 22:29
door encore
GJvdZ schreef:...Dus van een winkelier die gratis ondersteuning biedt verwacht je ook dat ie jouw benzine en parkeerkosten gaat betalen? Die consumenten worden met de dag arroganter en verwender. Je zal zulke zeikerds toch als klant moeten hebben.
Sjee, laatst iets van DX.com geruild. Kon alleen als ik het zelf kwam brengen. Kreeg mijn vliegticket enzo gewoon gerefund. En ja, dat USB-ventilatorretje draaide echt de verkeerde kan op...
*rustig maar GJvdZ, het is maar een uitspraak van olaf79, geen waarheid of wet.
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 20 aug 2014 21:18
door olaf79
GJvdZ schreef:olaf79 schreef:Ts heeft een punt. Gratis dient ook echt gratis te zijn...
Sowieso is het van de zotte dat een premium merk als Apple met een premium prijs van heb ik jou daar na 91 dagen geld durft te vragen voor support.
Dus van een winkelier die gratis ondersteuning biedt verwacht je ook dat ie jouw benzine en parkeerkosten gaat betalen? Die consumenten worden met de dag arroganter en verwender. Je zal zulke zeikerds toch als klant moeten hebben.
Dat is wel een beetje Apples met Peren vergelijken.
Hangt af wat voor producten hij verkoopt. Apple is niet zomaar een product. Het is volgens apple het beste wat je als mens kan overkomen. Bovendien ontstaan veel problemen achteraf doordat apple fouten in producten heeft zitten.
Paar weken geleden belde ik Acer (4 jaar oude laptop) wegens een probleem met hun recovery software. Ik werd zonder problemen, direct, gratis (en een gewoon lokaal tarief telefoonnummer) geholpen.
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 21 aug 2014 01:51
door prem
Je stelling is: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Dat is toch ook zo, net als geen enkel ander 0900 nummer.
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 21 aug 2014 01:59
door Bob Schurkjens
Je hebt op zijn minst zo'n heerlijke appletaart verdiend als pleister op de wonde. Misschien dat ze je daar mee tegemoet willen komen.
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 24 aug 2014 19:32
door Julie4444
ErikGouda schreef:Er wordt gewoon 0,45 Euro per minuut in rekening gebracht (bij je telefoonprovider). En ja als je dan lange gesprekken voert loop dat aardig op. Ik ben rond de 50 Euro meer kwijt dan gebruikelijk voor de maand.
Nou, ik geloof dat dit niet meer mag. Een tijdje geleden was er een wetswijziging voor buitenland en 090x nummers bellen. Als u een klantenservice belt met een 0900 nummer mogen ze u maximaal € 1,- per gesprek laten betalen. Tenzij u voor 13 juni gebeld heeft, of u 50 gesprekken heeft gevoerd is dat misschien nog iets wat u Apple kan voorleggen?
U kunt het dan trouwens ook
hier aankaarten.
Rijksoverheid website schreef:Goedkoper bellen naar 090x-klantenservicenummers
Bellen naar 090x-klantenservicenummers kost vanaf 13 juni 2014 evenveel als bellen naar een gewoon vast nummer. Het maakt hierbij niet uit of u met een vaste of met een mobiele telefoon belt. Bedrijven mogen geen extra tarief per minuut meer rekenen. Een bedrijf kan er wel voor kiezen om een vast bedrag per gesprek te rekenen. Dit is maximaal € 1 naast de gewone belkosten voor het gesprek.
Het verlaagde tarief geldt alleen als u klant bent bij het bedrijf achter het 090x-nummer dat u belt. Daarbij is geen onderscheid tussen een eenmalige aankoop of een vaste klantrelatie.
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 24 aug 2014 20:28
door ErikGouda
O???
Dat is interessante informatie!
Ik ga toch eens uitdiepen hoe dat zit.....
Dank JULIE4444! Daar hebben we wat aan!!
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 24 aug 2014 20:33
door Julie4444
Graag gedaan. Laat ons weten hoe het afloopt en succes.
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 24 aug 2014 21:32
door olaf79
ErikGouda schreef:O???
Dat is interessante informatie!
Ik ga toch eens uitdiepen hoe dat zit.....
Dank JULIE4444! Daar hebben we wat aan!!
Helaas hebben apple en andere fabrikanten dit al dichtgespijkerd. U bent geen klant van ons, want u heeft het product niet bij ons gekocht. Wij bieden een dienst aan en die dienst moet u gewoon betalen. Tsja...ze vinden altijd wel weer een maas in de wet en politici zijn dan weer 2 jaar zoet om te vergaderen hoe die maas gedicht moet worden.
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 24 aug 2014 21:41
door berndv
Olaf was me inderdaad net voor. De kern zit hem inderdaad in de voorlaatste regel
Rijksoverheid website schreef:Goedkoper bellen naar 090x-klantenservicenummers
Bellen naar 090x-klantenservicenummers kost vanaf 13 juni 2014 evenveel als bellen naar een gewoon vast nummer. Het maakt hierbij niet uit of u met een vaste of met een mobiele telefoon belt. Bedrijven mogen geen extra tarief per minuut meer rekenen. Een bedrijf kan er wel voor kiezen om een vast bedrag per gesprek te rekenen. Dit is maximaal € 1 naast de gewone belkosten voor het gesprek.
Het verlaagde tarief geldt alleen als u klant bent bij het bedrijf achter het 090x-nummer dat u belt. Daarbij is geen onderscheid tussen een eenmalige aankoop of een vaste klantrelatie.
[/quote]
U bent geen klant bij Apple, tenzij u rechtstreeks bij Apple heeft gekocht, gaat deze regel inderdaad niet op
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 24 aug 2014 22:20
door ErikGouda
Mmmm.....
Het zal weer eens niet waar zijn. Ik twijfel niet aan jullie berichtgeving, maar Ik wil toch even hier een vuurtje opstoken. Het zal wel geen effect hebben, maar even Apple een steekje onder water geven kan geen kwaad (voor zover ze al dan niet een dikke huid hebben). Al was het maar voor mijn idee dat ik er iets mee gedaan heb....
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 24 aug 2014 22:30
door encore
ErikGouda schreef:.. maar even Apple een steekje onder water geven kan geen kwaad...
En hoe had je dat in gedachten? Ga je een landelijke anti-campagne voeren? Er zijn zoveel teleurgestelde klanten bij apple...daar zijn ze inmiddels wel aan gewend en het boeit ze ook enorm..not
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 24 aug 2014 22:56
door Julie4444
encore schreef:ErikGouda schreef:.. maar even Apple een steekje onder water geven kan geen kwaad...
En hoe had je dat in gedachten? Ga je een landelijke anti-campagne voeren? Er zijn zoveel teleurgestelde klanten bij apple...daar zijn ze inmiddels wel aan gewend en het boeit ze ook enorm..not
Ja, naast de veel te hoge prijzen en slechte onderhoudsmogelijkheden en dat soort zooi is meer dan genoeg reden (wat mij betreft anyway) om geen apple notebooks te kopen. Either way, als je ze erkennen als hun klant zouden ze toch die bedragen niet mogen vragen?
Op zich wel logisch dat ze argumenteren dat als het product bij willekeurige computerwinkel X is gekocht de koper dan geen Apple-klant is maar klant van die winkel. Valt wel wat voor te zeggen, maar dan moeten ze dat ook gewoon in de handleiding erbij zetten. Als ze zelf gratis support bieden zien ze de koper blijkbaar dus wel als hun klant?
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 24 aug 2014 23:33
door encore
Julie4444 schreef:... Either way, als je ze erkennen als hun klant zouden ze toch die bedragen niet mogen vragen?... Als ze zelf gratis support bieden zien ze de koper blijkbaar dus wel als hun klant?
Nee, ze zien de koper als een gebruiker van een product dat zij produceren. Vandaar dat er ook een "USER MANUAL" bijzit en geen "CUSTOMER MANUAL".. Jaja, uitgekookt zooitje.
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 25 aug 2014 00:07
door Julie4444
Haha, had ook eigenlijk niet anders verwacht van Apple. Blij dat ik geen zaken met ze doe.
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 25 aug 2014 09:03
door Shine
@TS
Hieronder link in duidelijker uitleg inzake die nieuwe wetgeving mbt belkosten.
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... na-13-juni
Als u na 13 juni hebt gebeld kon het wel eens zijn dat Apple te veel kosten berekend heeft.
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 26 aug 2014 12:51
door ErikGouda
Oke dan.....! Ik heb contact gehad met APPLE. Ik heb m'n verhaal kunnen doen en aangegeven dat een 0900-gesprek nooit meer dan 1 Euro mag kosten sinds 13 juni j.l.
Ik werd in de eerste instantie geholpen door iemand van de technische ondersteuning en na het hele verhaal aangehoord te hebben werd ik keurig doorverbonden met de juiste medewerker die nu gaat uitdiepen hoe het zo gekomen is......
Ik heb dus nog geen eindantwoord, maar de wijze waarop dit nu wordt opgepakt door Apple is zeer correct.
Wordt vervolgd dus!
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 26 aug 2014 12:55
door berndv
ErikGouda schreef:Oke dan.....! Ik heb contact gehad met APPLE. Ik heb m'n verhaal kunnen doen en aangegeven dat een 0900-gesprek nooit meer dan 1 Euro mag kosten sinds 13 juni j.l.
Dat is wel een hele vrije interpretatie van de regels, maar ja, niet geschoten is altijd mis. Ben benieuwd of het lukt, dat zou mogelijkheden scheppen.
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 28 aug 2014 14:04
door ErikGouda
Apple heeft het voor me uitgezocht. Die kosten worden door m'n provider (Simyo) in rekening gebracht en dus NIET door Apple......
En ja dat klopt dus. Apple treft dus geen enkele blaam in deze!
Wat Apple wel doet, als pleister op de wond voor dit kleine leed, is me een I-pod toesturen. Gratis en voor niets! Kijk dat geeft toch weer een zeer positieve wending aan het idee dat Apple alleen maar zou wil cashen.
Re: APPLE 0900-nummer NIET gratis!!!
Geplaatst: 28 aug 2014 16:41
door olaf79
ErikGouda schreef:Apple heeft het voor me uitgezocht. Die kosten worden door m'n provider (Simyo) in rekening gebracht en dus NIET door Apple......
En ja dat klopt dus. Apple treft dus geen enkele blaam in deze!
Wat Apple wel doet, als pleister op de wond voor dit kleine leed, is me een I-pod toesturen. Gratis en voor niets! Kijk dat geeft toch weer een zeer positieve wending aan het idee dat Apple alleen maar zou wil cashen.
Tsja apple leest waarschijnlijk mee en wil de imago schade nu wat beperken. Het is onzin dat de provider de kosten in rekening brengt. Simyo is alleen doorgeefluik (onder aftrek van kosten). De eigenaar van het 0900 (apple dus) krijgt de opbrengsten uiteindelijk toch in zijn zak.
Het is dus weldegelijk Apple die verdient aan het feit dat ze slechte spullen leveren.