LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
gerthille

Re: geen

Ongelezen bericht door gerthille »

Het woordje "grappiger" vind ik totaal misplaatst en respectloos.
Maar dat zal uw tekortkoming wel zijn.

Ik denk dat u eerst eens bij u zelf te rade moet gaan eer u op andermans verhaal reageert.
Dat u twijfels heeft is uw probleem maar ik verwacht dan op zijn minst een respectvolle woordkeuze.

Tot zover.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

@gerthille, ik sluit me helemaal bij uw bericht aan. Triest dat sommigen hun oordeel meteen klaar hebben en menen te moeten uiten. Trek het u niet aan. Groeten.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

snuffel1 schreef:Als u het echt uit zorg voor een ander had gedaan dan had u de vraag niet op dit forum gesteld. U kunt mij respectloos noemen maar uit uw openings vraag blijkt wel dat u een notaris direct nodig had om het testament ten uwe gunste verandert te krijgen. Is dat respectvol dan?
De TS schrijft toch zeer duidelijk in zijn openingspost dat deze dame dit zo snel mogelijk geregeld wilde zien. Dus niet gerthille. Zou bijna denken: zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

gerthille schreef:@ snuffel1 en mh73.

Wat jammer dat jullie zo negatief over ons denken.
Ten eerste kennen jullie ons niet.
Ten tweede geef ik volgens mij vrij duidelijk aan dat ik vooral benieuwd ben hoe zoiets werkt bij een notaris en of ik eventueel zelf iets moet doen.

Daarbij vind ik het ook zeer ongepast dat jullie de integriteit van mij en mijn vrouw in twijfel trekken.
Ik had wel iets meer respect verwacht. Reageer dan niet op dit topic.
Het is voor mij dan ook de eerste en laatste keer dat ik een topic start op deze site.

En nogmaals; het gaat mij totaal niet om de erfenis. Voor mijn part laat ze alles na aan jullie.

Voor de andere mensen die hebben gereageerd dank voor de info.

Bye bye
Sterkte met het verlies, en mocht je er nog zin in hebben, een belletje naar het juridisch loket kost niks, een eerste telefonisch consult is daar gratis.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

tenormin schreef:
snuffel1 schreef:Als u het echt uit zorg voor een ander had gedaan dan had u de vraag niet op dit forum gesteld. U kunt mij respectloos noemen maar uit uw openings vraag blijkt wel dat u een notaris direct nodig had om het testament ten uwe gunste verandert te krijgen. Is dat respectvol dan?
De TS schrijft toch zeer duidelijk in zijn openingspost dat deze dame dit zo snel mogelijk geregeld wilde zien. Dus niet gerthille. Zou bijna denken: zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
Nee, Gerthille schrijft dat de dame in kwestie het zo snel mogelijk geregeld wil zien. Wat de dame in kwestie echt wilde weet niemand, en zij zal het niet meer kunnen vertellen.

Maar het boeit niet, ik ken de dame in kwestie niet, ik ken gerthille niet, ik heb mijn vraagtekens, dat zeg ik eerlijk, maar ik heb alleen maar het verhaal hier, en de ervaring leert nu eenmaal dat er makkelijk conclusies getrokken kunnen worden die achteraf toch niet juist waren.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik vind sommige reacties ook beetje cru
Idd niemand weet hoe het gegaan is en zal het ook nooit weten,maar ondertussen krijgt iemand wel allerlei gemene sneren naar zich toe geworpen...

Voor zelfde geld heb ik ook een vraag ,een geliefd iemand wilde iets en ik weet bij god niet of ik nu in me recht staat of niet,denk ik vraag bij radar,nou wordt je van alles beticht..
Niet iedereen probeert over (lijken) te gaan om het cru te zeggen

Ts als nog veel sterkte en helaas wens niet ingewilligd je kan wat sohie zegt doen,je erbij neerleggen,jullie hebben mev eervol respectvol geholpen,daar kan geen testament tegenop..emotioneel

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

naast alles wat al gezegd is, is het ook zo dat een notaris dat niet effe op stel en sprong gaat wijzigen, zeker niet als iemand in zijn of haar laatste uren is. Er wordt eerst gekeken of die persoon wel genoeg bij zinnen is om die beslissing wel te maken (en dat onderzoek duurt een tijdje)

Ik heb dit in mijn werk al best vaak gezien dat familie op het laatste moment nog testamenten aan het wijzigen was, en dat lukte nooit.

Daarnaast, als ik nu alle spullen en erfenissen die mij ooit door patienten had gekregen die ze me beloofden in hun laatste dagen, zat ik nu niet op dit forum maar was ik aan het rentenieren op Hawaii.

Dan nog: netjes TS dat jullie je zo voor die vrouw ingespannen hebben, dat is echt heel veel waard

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien was de dame in kwestie helemaal niet rijk, dat blijkt niet uit het verhaal, al wordt die conclusie wel getrokken. Misschien had ze alleen een klein AOW-tje en hooguit een klein spaarpotje, en een paar dingen waar ze aan gehecht was; misschien ging het om die paar dingen dat ze wilde dat het in goede handen kwam, in ieder geval in vertrouwde handen, en een goed doel wordt toch gerund door mensen die je niet kent, laten we eerlijk zijn.

Misschien was er ooit een flinke pot met geld voor het goede doel, en is die pot nu bijna leeg vanwege de zorg die mevrouw in die jaren nodig had... Vergeet ook niet de nota's van het ziekenhuis die nog onderweg zijn, en de rekening van de begrafenis... Er zal, tot het moment van opzeggen nog huur betaald moeten worden en allerlei andere nota's. Hou je die paar dingen over waar ze aan gehecht was. We weten het gewoon niet.

Ik heb een beetje mijn twijfels over het verhaal, dat zeg ik eerlijk, maar nogmaals, een verkeerde conclusie is makkelijk getrokken. Aangezien de topicstarter geen verantwoording aan ons verschuldigd is, zullen we ook niet van de hoed en de rand weten. En zolang we dat niet weten, is het misschien verstandig terughoudend te zijn met conclusies.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

snuffel1 schreef:
Moet je direct zo reageren als je iets niet goed leest/interpreteert?
Ja dat doe ik wel want als de notaris wel bereid was geweest om het testament ten gunste van Ts te veranderen was Ts waarschijnlijk veel rijker geweest. Het zou veel grappiger zijn geweest als de mevrouw in kwestie het testament ten nadele van Ts had willen veranderen. In mijn optiek hadden ze dan niet zo snel om een notaris gevraagd. Liefdadigheid is mooi maar in dit verhaal heb ik grote twijfels.
Je leest dus idd niet. Je reageert wel op een bericht van mij, maar niet op de inhoud.

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 »

Je kunt je ook afvragen of de notaris te laat was of dat de overledene gewoon te laat was met het tijdig aanpassen van haar testament. En daarnaast natuurlijk nog de vraag stellen of de overledene de kosten van een spoedtestament wel had willen betalen. Deze kosten een stuk hoger dan die van een "gewoon" testament.

Gesloten