LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Marktplaats ergernissen
Re: Marktplaats ergernissen
Ik gebruik Marktplaats nog regelmatig en koop en verkoop er regelmatig. Het helpt enorm om je gezonde verstand te gebruiken, zowel als koper als als verkoper. Snel en duidelijk reageren scheelt enorm, en je moet een paar onzinnige mailtjes op de koop toenemen. Als je dat incalculeert en je er niet aan irriteert, scheelt dat al enorm
Doe ik ook, Moneyman. Een meestal gaat dat probleemloos. Maar Marktplaats heeft een afdeling "Gebruikersbescherming" die niet goed in de gaten lijkt te hebben hoe aan die bescherming invulling kan worden gegeven. Dat is bij moedermaatschappij E-Bay héél anders (beter!) geregeld.
-
mijn zuster had vorig jaar entreekaartjes (ik weet niet meer precies waarvoor) gekocht met korting van iemand. De kaartjes moesten voor een bepaalde datum gebruikt worden en daarom wilde de verkoper er vanaf.
Afijn, mijn zus had betaald kreeg keurig een 2tal e-tickets toegestuurd
Maar toen ze ze wilde gebruiken en de tickets werden gescand bij de entree werden ze geweigerd : de tickets waren al eens gebruikt.
En de verkoper die vervolgens helemaal niets nergens meer op reageerde..... Irritant.
Afijn, mijn zus had betaald kreeg keurig een 2tal e-tickets toegestuurd
Maar toen ze ze wilde gebruiken en de tickets werden gescand bij de entree werden ze geweigerd : de tickets waren al eens gebruikt.
En de verkoper die vervolgens helemaal niets nergens meer op reageerde..... Irritant.
Tsja, e-tickets... dat bedoel ik dus met je gezonde verstand gebruiken: die moet je NOOIT buiten de officiële kanalen om kopen. Tenzij je kunt leven met het risico, natuurlijk.
Sinds het begin van marktplaats koop en verkoop ik hier al. En alle bovengenoemde punten heb ik al meegemaakt. Toch ben ik in al die jaren nog nooit opgelicht en heb ik alles wat ik heb gekocht keurig ontvangen. Maar je moet altijd je gezonde verstand erbij houden tijdens de handel.
ook via EBay koop ik geregeld toch vind ik dat beide verschillende sites zo moeten blijven als ze zijn en aan ons de keus of we wel of niet met ze in zee willen gaan.
ook via EBay koop ik geregeld toch vind ik dat beide verschillende sites zo moeten blijven als ze zijn en aan ons de keus of we wel of niet met ze in zee willen gaan.