LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte ontruiming
-
Re: Onterechte ontruiming
@marian
Mijn intentie is zeker niet valse beschuldigingen,denk niemand hoor,beetje brainstormen,zo gaat dat..
Iedereen ( denk ik) probeert oplossingen te bedenken.
Anti kraak...28 jr
Hier niet hoor,althans of ze moeten nu verhuurt zijn...
Scootmobiel tegenwoordig ook flinke eigenbijdrage pmnd!
Jadat je uitgeteld bent ken ik,ben zelf ook al 17 jr rugpatient...goed ook..
Ja,idd de kleinere plaatsen,dorpen,vlaardingen niet zo gek ver van hier...
Vlaardingen vrij groot zal je idd ook niet snel wat vinden..
Dit mag ik toch wel even zeggen vind het te bizar voor woorden dat je op straat kan staan..
Hier flats en ik bedoel er niks mee,maar vind het niet fair,speciale flats,die ook voor sloop bestemd xijn alleen voor polen,ingericht en al!!ja kan er foto van maken weet niet hoe neer te zetten,maar allemaal zelfde gordijnen etc...staat levensgroot gebouw leeg,ja hoor word verbouwd voor,,,ga toch weg,kijk naar dit soort mensen,die ook niet veel te besteden hebben..
Nou ja je kan wel normale huur betalen,met toeslagen,maar duurt tien jr voor je huis hebt( buiten vrije sec)
Vind het te bizar voor woorden....
Moet je in een hotel gaan zitten...sorry
Mijn intentie is zeker niet valse beschuldigingen,denk niemand hoor,beetje brainstormen,zo gaat dat..
Iedereen ( denk ik) probeert oplossingen te bedenken.
Anti kraak...28 jr
Hier niet hoor,althans of ze moeten nu verhuurt zijn...
Scootmobiel tegenwoordig ook flinke eigenbijdrage pmnd!
Jadat je uitgeteld bent ken ik,ben zelf ook al 17 jr rugpatient...goed ook..
Ja,idd de kleinere plaatsen,dorpen,vlaardingen niet zo gek ver van hier...
Vlaardingen vrij groot zal je idd ook niet snel wat vinden..
Dit mag ik toch wel even zeggen vind het te bizar voor woorden dat je op straat kan staan..
Hier flats en ik bedoel er niks mee,maar vind het niet fair,speciale flats,die ook voor sloop bestemd xijn alleen voor polen,ingericht en al!!ja kan er foto van maken weet niet hoe neer te zetten,maar allemaal zelfde gordijnen etc...staat levensgroot gebouw leeg,ja hoor word verbouwd voor,,,ga toch weg,kijk naar dit soort mensen,die ook niet veel te besteden hebben..
Nou ja je kan wel normale huur betalen,met toeslagen,maar duurt tien jr voor je huis hebt( buiten vrije sec)
Vind het te bizar voor woorden....
Moet je in een hotel gaan zitten...sorry
-
@ Marian, ik heb ook niet direct een oplossing. De enige mogelijkheid is naar een regio te gaan waar je vrij makkelijk aan woonruimte kan komen. Dan praat je over Limburg, Zeeuws Vlaanderen, en het noorden van het land.
Als je dan ook nog eens reageert op seniorenwoningen, dan heb je kans dat het vrij snel kan gaan. De wachttijden voor seniorenwoningen zijn over het algemeen niet zo heel lang.
Als je dan ook nog eens reageert op seniorenwoningen, dan heb je kans dat het vrij snel kan gaan. De wachttijden voor seniorenwoningen zijn over het algemeen niet zo heel lang.
http://www.woonzorg.nl/het_rondeel.Marian1950 schreef:Ik heb zeker mijn Eigen spullen ingepakt waarna ik 3 dagen uitgeteld was. Dit was bijzonder belastend voor mij ! Ik heb mij ingeschreven voor antikraak maar ook dat is tot 28 hooguit 40 jaar !
Wil (bijna) overal wonen als het maar rustig en betaalbaar is. Voorkeur voor Brabant.
Er is ook correspondentie dat ze zelf voor een ouder persoon koos dan voor een jongere ! Maar ik sta hier niet om negatieve beschuldigingen te krijgen. Wil gewoon weten wat mijn rechten zijn. Zo wie Zo de kosten van een 2 maanden ( veel duurder) extra verblijf elders. Ik heb een maand lang van Limburg tot Vlaardingen, Wateringen, Breda, Ulvenhout, Lommel Belgie , Baarle-Nassau en Tilburg. gereisd om woonruimte te bekijken maar de grootste problemen zijn, of de kosten of de leeftijd!
Er zit helemaal niet zoveel waarheid in, het probleem zit 'm weer in de regelgeving.tenormin schreef:Nou, klinkt als een geintje maar zit een hoop waarheid in. Wat een kl*te toestand voor de TS.
Als je een asielbeleid voert en je laat bepaalde mensen toe op gerede gronden, dan kun je ze niet zomaar de straat op schoppen en zeggen: u mag hier blijven en bekijk het verder maar!
Dan moeten ze tenminste onderdak hebben en een minimale levensstandaard (een koelkast, een bed etc). En daar begint de ellende dan. Die mensen hebben niks, dus het moet met urgentie worden geregeld, ze zijn immers legaal. En als de overheid zelf iets regelt, dan kost dat meteen klauwen met geld, dus dat gaan ze dan uitbesteden. Dan komen er managers die regeltjes gaan opstellen en aanbestedingen gaan doen, urgenties regelen, rapporten opstellen en er zijn aanbieders die denken daar een leuke cent aan over te kunnen houden.
Het ligt dus aan de overheid dat de autochtone bevolking zich achtergesteld voelt, niet aan de legaal toegelaten kansarmen.
Zeker is het een rot-toestand voor TS.
TS moet zo snel mogelijk naar een Juridisch Loket. Haar voordeel is wel dat ze de taal spreekt.
Haar grootste nadeel is dat er voor haar situatie geen standaard-procedures zijn opgesteld door de managers van de overheid, gewoon omdat haar situatie niet zo vaak voorkomt en die managers daar niet op worden beoordeeld.
TS moet proberen een urgentie-verklaring te krijgen, maar dat is tegenwoordig nogal lastig, dus daar heb je hulp bij nodig. Ik kan me niet voorstellen dat iemand bij het Juridisch Loket TS aan haar lot overlaat. En zo wel, laat me dat dan weten, dan ga ik desnoods zelf contact opnemen.
Vooral dat laatste van je is heel nobel CZ, zo noem ik je maar even, deze situaties zijn de spleten in de samenleving.
Of kieren in de regelgeving. Dat is altijd ook het probleem met regeltjes, er zijn altijd uitzonderingsgevallen. Je valt dan tussen wal en schip.prem schreef:Vooral dat laatste van je is heel nobel CZ, zo noem ik je maar even, deze situaties zijn de spleten in de samenleving.
Mijn PB staat uiteraard altijd open voor berichten en voor onrecht wil ik graag een belletje plegen.
Dat is natuurlijk lief aangeboden voor de TS, maar lijkt me toch beter dat ze zelf contact kan opnemen met het Juridisch Loket. Ze weet immers haar eigen ins-and-outs veel beter te vertolken. Lijkt mij dan?czarczar schreef:Of kieren in de regelgeving. Dat is altijd ook het probleem met regeltjes, er zijn altijd uitzonderingsgevallen. Je valt dan tussen wal en schip.prem schreef:Vooral dat laatste van je is heel nobel CZ, zo noem ik je maar even, deze situaties zijn de spleten in de samenleving.
Mijn PB staat uiteraard altijd open voor berichten en voor onrecht wil ik graag een belletje plegen.
http://www.juridischloket.nl, dan kan ze gratis advies krijgen wat te doen.
-
Om een huis te kunnen huren wordt 3 tot 5 maal het bruto inkomen gevraagd! Er staat misschien overal wat leeg maar daar kom ik niet voor in aanmerking. Dan is er op een kleine plaats geen Openbaar vervoer of je moet kilometers lopen. Je moet ook je boodschappen doen ook dat is een probleem in een kleine plaats. Zonder auto kom je nergens ! Ik zal in elk geval weer naar het juridisch loket gaan, waar ik slechte ervaringen heb. Iedereen denk hier veel te gemakkelijk over !
-
Hoi Marian, als ik je laatste bericht zo lees, dan heb je al heel wat teleurstellingen voor de kiezen gehad. Het komt wat negatief over, als ik eerlijk mag zijn, en ik kan dat best wel begrijpen.
Probeer het verleden zoveel mogelijk het verleden te laten. Probeer in oplossingen te denken, in mogelijkheden, en zoek ook naar oplossingen. Dat zou je meer kunnen helpen dan je denkt.
Succes!
Probeer het verleden zoveel mogelijk het verleden te laten. Probeer in oplossingen te denken, in mogelijkheden, en zoek ook naar oplossingen. Dat zou je meer kunnen helpen dan je denkt.
Succes!
@Marian 1950
Sommige gemeenten hebben een zorgorganisatie die vaak ook (tijdelijke) opvang regelen.
Dat is in elk geval goedkoper dan een hotel.
Van daaruit zou je wat meer op je gemak naar een woning kunnen zoeken en volgens mij helpen ze je daar ook bij.
Je zou aan het Juridisch Loket kunnen vragen of ze een adres of telefoonnummer voor je hebben.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Sommige gemeenten hebben een zorgorganisatie die vaak ook (tijdelijke) opvang regelen.
Dat is in elk geval goedkoper dan een hotel.
Van daaruit zou je wat meer op je gemak naar een woning kunnen zoeken en volgens mij helpen ze je daar ook bij.
Je zou aan het Juridisch Loket kunnen vragen of ze een adres of telefoonnummer voor je hebben.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
-
@marian
Nogmaals,niemand beschuldigd je of valt je aan,dat lees je denk ik echt verkeerd,iedereen denkt mee..
Feit dat iedereen mee denkt,betekent dar juist iedereen weet dat het niet makkelijk is.
Helemaal niet als je vanuit ander lsnd terug komt als ned...mijn schoonzus scheidde in belgie en heeft 6 jr gewacht op huisje ned!!!
Mensen brainstormen,sorry klinkt hard,maar dat kan je ook waarderen...nu doe je alleen maar kwaad..
Fietsen moet idd wel kunnen lukken,wat vogels zegt...en nee daar denk ik niet makkelijk over...ik heb nog iets meer...ook in de rug en lijf...is maar net wat jezelf wil..
Juridisch loket helpt maar 1 x gratis...als je al ervaringen hebt??
Succes..
Nogmaals,niemand beschuldigd je of valt je aan,dat lees je denk ik echt verkeerd,iedereen denkt mee..
Feit dat iedereen mee denkt,betekent dar juist iedereen weet dat het niet makkelijk is.
Helemaal niet als je vanuit ander lsnd terug komt als ned...mijn schoonzus scheidde in belgie en heeft 6 jr gewacht op huisje ned!!!
Mensen brainstormen,sorry klinkt hard,maar dat kan je ook waarderen...nu doe je alleen maar kwaad..
Fietsen moet idd wel kunnen lukken,wat vogels zegt...en nee daar denk ik niet makkelijk over...ik heb nog iets meer...ook in de rug en lijf...is maar net wat jezelf wil..
Juridisch loket helpt maar 1 x gratis...als je al ervaringen hebt??
Succes..
-
Dan heb je het begin van het probleem niet gelezen. Ik heb een hernia, een stenose en 3 verschoven rugwervels die met schroeven aan elkaar moeten worden gezet om verdere verschuiving tegen te gaan en een cronische ontsteking aan mijn stuitje. Als jij dus met de fiets mijn boodschapjes wilt doen zou ik dat zeer waarderen . IK kan dat niet !vogels schreef:Ook met een fiets kom je overal! In jouw positie heb je niet zoveel te eisen, maar dat dringt blijkbaar niet tot je door.Marian1950 schreef:Om een huis te kunnen huren wordt 3 tot 5 maal het bruto inkomen gevraagd! Er staat misschien overal wat leeg maar daar kom ik niet voor in aanmerking. Dan is er op een kleine plaats geen Openbaar vervoer of je moet kilometers lopen. Je moet ook je boodschappen doen ook dat is een probleem in een kleine plaats. Zonder auto kom je nergens ! Ik zal in elk geval weer naar het juridisch loket gaan, waar ik slechte ervaringen heb. Iedereen denk hier veel te gemakkelijk over !
-
Beste Angora, Ik ben een zeer zelfstandig type, altijd druk met werken geweest. Heb heel wat meer meegemaakt dan dat je hier leest, dit is alleen maar een " stukje" van het huidige probleem waar aan ik echt al van alles geprobeerd heb. Bedankt voor je meedeleven.!witte angora schreef:Hoi Marian, als ik je laatste bericht zo lees, dan heb je al heel wat teleurstellingen voor de kiezen gehad. Het komt wat negatief over, als ik eerlijk mag zijn, en ik kan dat best wel begrijpen.
Succes!
Zijn dat nou aannames of heb je dat allemaal onderzocht...Marian1950 schreef:Om een huis te kunnen huren wordt 3 tot 5 maal het bruto inkomen gevraagd! Er staat misschien overal wat leeg maar daar kom ik niet voor in aanmerking. Dan is er op een kleine plaats geen Openbaar vervoer of je moet kilometers lopen. Je moet ook je boodschappen doen ook dat is een probleem in een kleine plaats. Zonder auto kom je nergens ! Ik zal in elk geval weer naar het juridisch loket gaan, waar ik slechte ervaringen heb. Iedereen denk hier veel te gemakkelijk over !
-
Dat had ik dus begrepen, Marian.Marian1950 schreef:Heb heel wat meer meegemaakt dan dat je hier leest, dit is alleen maar een " stukje" van het huidige probleem waar aan ik echt al van alles geprobeerd heb.
Zoals ik en 'Tenormin' al hebben aangegeven: snel naar het juridisch loket.
Bel 0900 - 8020 of beter nog bezoek een vestiging, maar dat gaan ze aan de telefoon wel duidelijk maken.
U moet geholpen worden.
Ik trek me dit soort zaken heel erg aan en ben ook al uren aan het zoeken geweest naar een sociale huurwoning die direct beschikbaar is. Die is er dus niet zo 1-2-3.
En de eerste paar reacties op uw vraag zijn te sneu voor woorden, trek u daar niets van aan.
U bent onterecht (te vroeg) uit de woning gezet, de opzegtermijn was 3 maanden en reken maar dat een rechter dat de verhuurder zwaar aanrekent, zeker gezien uw leeftijd.
Kortom, bel Bel 0900 - 8020 en leg uw verhaal voor. Het juridisch loket is een dienst van de overheid om burgers te helpen.
Bel 0900 - 8020 of beter nog bezoek een vestiging, maar dat gaan ze aan de telefoon wel duidelijk maken.
U moet geholpen worden.
Ik trek me dit soort zaken heel erg aan en ben ook al uren aan het zoeken geweest naar een sociale huurwoning die direct beschikbaar is. Die is er dus niet zo 1-2-3.
En de eerste paar reacties op uw vraag zijn te sneu voor woorden, trek u daar niets van aan.
U bent onterecht (te vroeg) uit de woning gezet, de opzegtermijn was 3 maanden en reken maar dat een rechter dat de verhuurder zwaar aanrekent, zeker gezien uw leeftijd.
Kortom, bel Bel 0900 - 8020 en leg uw verhaal voor. Het juridisch loket is een dienst van de overheid om burgers te helpen.
-
Ik denk dat het juridisch loket kan helpen om een schadevergoeding te krijgen omdat TS 2 maanden te vroeg is uitgezet en ze in die tijd hogere verblijfskosten heeft gehad.... Maar daarmee heeft ze nog geen nieuwe woning.
Ik weet het niet, maar is het niet gewoon een taak van een gemeente om een urgentieverklaring af te geven in zulke gevallen zodat TS "snel" een huurhuis kan krijgen in haar prijsklasse ? Of werk dat niet zo ?
Voor de rest zou ik helaas ook niet zo 1-2-3 een oplossing weten, behalve dan zoals genoemd naar oost-groningen een woonruimte te zoeken die nog wel betaalbaar is...
Verder weet ik niet wat de TS onder langdurig verblijf in het buitenland bedoelde. Als dat een paar maandjes overwinteren zou zijn in de costa brava dan zouden de ziektekosten denk ik nog wel gedekt worden door een reisverzekering. Als het echt ging om een emigratie, dan zal er in het buitenland toch ook wel een ziektekostenverzekering te vinden zijn ?
Ik weet het niet, maar is het niet gewoon een taak van een gemeente om een urgentieverklaring af te geven in zulke gevallen zodat TS "snel" een huurhuis kan krijgen in haar prijsklasse ? Of werk dat niet zo ?
Voor de rest zou ik helaas ook niet zo 1-2-3 een oplossing weten, behalve dan zoals genoemd naar oost-groningen een woonruimte te zoeken die nog wel betaalbaar is...
Verder weet ik niet wat de TS onder langdurig verblijf in het buitenland bedoelde. Als dat een paar maandjes overwinteren zou zijn in de costa brava dan zouden de ziektekosten denk ik nog wel gedekt worden door een reisverzekering. Als het echt ging om een emigratie, dan zal er in het buitenland toch ook wel een ziektekostenverzekering te vinden zijn ?
-
Zo werkt dat inderdaad niet. Zo kan het ook niet meer werken, gezien het nijpende tekort aan sociale huurwoningen. Urgenties worden nauwelijks nog afgegeven, maar als je je realiseert dat minimaal 20% van de vrijkomende woningen in de regio Utrecht evengoed nog naar urgenten gaan, dan snap je wel dat er gewoon geen mogelijkheden zijn. Wachttijd voor een tweekamerflat is al gauw een jaar of 12, om eens wat te noemen, en dan heb je niks bijzonders.langste adem schreef:
Urgentieverklaringen worden maar heel sporadisch afgegeven tegenwoordig.langste adem schreef:Ik weet het niet, maar is het niet gewoon een taak van een gemeente om een urgentieverklaring af te geven in zulke gevallen zodat TS "snel" een huurhuis kan krijgen in haar prijsklasse ? Of werk dat niet zo ?
TS zou er in mijn ogen wel voor in aanmerking komen.
Maar in veel gemeentes sta je dan nog maanden of jaren op de wachtlijst.
Je kunt meestal geen urgentieverklaring aanvragen in een andere gemeente, omdat vaak een eis is dat je een emotionele of economische binding moet hebben met die gemeente. Daarbij moet je je vrijwel altijd inschrijven (tegen kosten) om een urgentieverklaring te kunnen aanvragen tegen (weer) kosten. En dat ga je dus niet doen bij 50 gemeentes tegelijk.