Pagina 2 van 2

Re: Arriva Friesland – Humeur chauffeur bepaalt de ritprijs!

Geplaatst: 01 sep 2014 21:15
door puma73
czarczar schreef:
puma73 schreef:Het hele verhaal van TS is gewoon onzin en klagen om te kunnen klagen.
Dat ben ik dan helemaal niet met je eens.
Je kunt niet kiezen voor je openbare vervoer, er is immers geen concurrentie.
TS had, zoals al eerder gemeld, zijn kaart op het station kunnen opladen. Storm in een glas water en een hoop commotie om niks. En als je regelmatig met OV reist zoals TS claimt, dan zorg je gewoon dat er voldoende saldo op de anoniem kaart staat.

Re: Arriva Friesland – Humeur chauffeur bepaalt de ritprijs!

Geplaatst: 01 sep 2014 21:20
door witte angora
puma73 schreef:
Op de heenweg ging het verhaal van TS misschien op, het verhaal van de terugreis gaat echter compleet, maar dan ook compleet mank. TS had de mogelijkheid om op het station in Leeuwarden zijn ov-kaart op te laden.
Plus dat hij daar zijn saldo kan checken. Wat overigens ook op de heenreis in de bus kan.

Re: Arriva Friesland – Humeur chauffeur bepaalt de ritprijs!

Geplaatst: 01 sep 2014 21:23
door berndv
puma73 schreef:
czarczar schreef:
puma73 schreef:Het hele verhaal van TS is gewoon onzin en klagen om te kunnen klagen.
Dat ben ik dan helemaal niet met je eens.
Je kunt niet kiezen voor je openbare vervoer, er is immers geen concurrentie.
TS had, zoals al eerder gemeld, zijn kaart op het station kunnen opladen. Storm in een glas water en een hoop commotie om niks. En als je regelmatig met OV reist zoals TS claimt, dan zorg je gewoon dat er voldoende saldo op de anoniem kaart staat.
Klopt. Het enige dat ts zal bereiken met deze klacht is dat de chauffeurs zich strenger aan de regels moeten gaan houden, en geen uitzondering meer mogen maken.

Zo jammer dat mensen niet snappen wat coulance betekent, maar er vervolgens wel denken rechten aan te kunnen ontlenen, totdat iemand gewoon een keer de regels handhaaft. Klagen hierover zal echt niet meer coulance opleveren, maar juist minder, aangezien dit reden is om de regels consequenter toe te passen.

Re: Arriva Friesland – Humeur chauffeur bepaalt de ritprijs!

Geplaatst: 01 sep 2014 21:40
door witte angora
Nou Bernd, uit het openingsbericht van de topicstarter, om precies te zijn het antwoord van Arriva:
Wij hebben uw klacht doorgestuurd naar de betreffende afdeling met het verzoek hier aandacht aan te besteden. Dat chauffeurs hier verschillend mee omgaan zorgt uiteraard voor verwarring en onbegrip onder reizigers. Uw klacht zal intern verder in behandeling worden genomen.

Wij vinden het bijzonder vervelend dat de dienstverlening van onze organisatie niet naar verwachting is verlopen en bieden u hiervoor onze welgemeende excuses aan.
Dikke kans dat je gelijk gaat krijgen en dat de chauffeurs binnenkort deze coulance niet meer mogen verlenen :arrow: Dat wordt dus, bij onvoldoende saldo op de ck, een kaartje kopen. Die dus een stuk duurder is (en meer oplevert voor het bedrijf).