LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stoppen met roken dmv NICOTINELL

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Shine

Re: stoppen met roken dmv NICOTINELL

Ongelezen bericht door Shine »

Wil ook wel stoppen maar aangezien de motivatie nog niet de volle 100% is, is het gedoemd te mislukken. Zodra die 100%, dan cold turkey er in duiken.
*steekt er maar weer een op....*

Succes en veel sterkte met het afkikken @TS.

czarczar

Ongelezen bericht door czarczar »

Ik zie er ook wel tegenop om te stoppen.
De zin "Hij is gisteren gestopt met roken" heeft ook een heel andere betekenis ...

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

henk51 schreef:

Afbouwen is een slechte methode om te stoppen, toen ik voor het eerst wilde stoppen hebben ik en een aantal collega's dat ook geprobeerd het is jezelf kwellen. Om 9.00 1 sigaret dan steeds op de klok kijken wanneer de volgende sigaret genomen mag worden en als het zover is snel die peuk op roken,en na een tijdje rook je dubbel zoveel om de achterstallige nicotine weer in te halen.
Ook veel wetenschappers hebben die methode afgeraden Kauwgom is een goed hulpmiddel om te gaan stoppen. Maar als je niet echt wilt stoppen lukt geen enkele methode want dan is er altijd wel weer een excuus om een peuk te nemen( het brein verzint 1001 excuses). Ik ben van de een op andere dag gestopt met roken 2 pakjes per dag naar 0,alleen de eerste 2 weken nicotine kauwgom genomen.
Ben er nu 30 jaar vanaf.(toen bestond de nicotine kauwgom ook al).

gr Henk
Dit is de juiste manier, ook heb je nog nicotinel zuigtabletten . succes.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

*
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Heraclitus

Ongelezen bericht door Heraclitus »

Mijn persoonlijke ervaring met Nicotinell-pleisters...
Op 25 april vorig jaar rookte ik rond 14.00 uur mijn (tot nu toe) laatste sigaret... na ruim een halve eeuw roken en zeker gedurende 30 jaar twee pakjes (van 25 sigaretten) per dag. Ik kreeg een hartinfarct, werd per ambulance 'afgeleverd' bij de afdeling hartbewaking en kreeg als één der eerste vragen: "Rookt u meneer?" Na bevestigend te hebben geantwoord ("ja, twee pakjes per dag"), was de reactie van de verpleegkundige: "Vanaf nu niet meer dus..." en hij plakte resoluut een Nicotinell-21 pleister tussen de 'plakkers' waarmee mijn hart enz. in de gaten werd gehouden.
Tijdens m'n verblijf op die afdeling (ruim anderhalve week) was 'niet meer roken' absoluut geen probleem... ik had andere dingen aan m'n hoofd.
Op de afdeling cardiologie, waar ik daarna terechtkwam, werd het wel iets moeilijker... zeker toen ik na pakweg anderhalve maand ook weer even naar buiten mocht (in een rolstoel. Daar was ik in terechtgekomen toen bij het plaatsen van een hartpompje in de voorbereiding op een vijfvoudige bypassoperatie losgekomen 'stolsels' een paar herseninfarcten veroorzaakten. Maar dit alles terzijde...).
Toen ik medio juni het ziekenhuis verruilde voor een revalidatiecentrum werd mijn dagelijkse Nicotinell-21mg-pleister vervangen door een Nicotinell-14mg-pleister. En ruim een maand daarna werd het de Nicotinell-7mg-pleister.
Thuis was mijn echtgenote ook gestopt met roken en dat maakte het begin augustus wel gemakkelijker om eindelijk weer naar huis te gaan. M'n laatste Nicotinell-pleister was geplakt...
Wat ik weet/voel, is dat ik niet één sigaretje moet opsteken... om welke reden dan ook... want dan ben ik verkocht en zit ik binnen de kortste keren weer op m'n oude verbruik.
NIET doorslaggevend, maar wel een prettige bijkomstigheid... ik heb sinds 25 april 2013 aardig wat bespaard... Kijk maar...
http://sincemylastcigarette.com/banners ... 0_dark.png

Ik wens iedereen die gaat stoppen sterkte toe op de momenten dat je wat extra 'kracht' kunt gebruiken.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.

czarczar

Ongelezen bericht door czarczar »

rosalien14 schreef:Ik heb het boek gelezen, met een lekker peukie in de hand ;) en ben daarna ook vlot gestopt, nooit meer begonnen, ook geen neiging toe om te roken, ook niet gehad, heb het niet gemist, heel raar....
Inderdaad, heel RAARrrr! https://www.youtube.com/watch?v=pTi5pMv6Ko4

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat ik zie in mijn omgeving is dat vrouwen over het algemeen af (willen) bouwen en mannen meer cold-turkey stoppen, slagingspercentage bij de mannen die ik ken ligt overigens hoger. Zelf ben ik 10 jaar geleden gestopt. Roken meteen gestopt en afgebouwd met pleisters, viel eigenlijk wel mee.

Gesloten