LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dataverbruik Vodafone onverklaarbaar hoog

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
JanWiskamp
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2014 20:33

Re: Dataverbruik Vodafone onverklaarbaar hoog

Ongelezen bericht door JanWiskamp »

Ik begeleid vluchtelingen en heb met Vodafone slechte ervaringen. In december 2012 werd een noto ontvangen van 687,20 euro, gebeld met Vodafone over het datagebruik. Tot mijn verassing kreeg ik te horen dat Vodafone vergeten was een sms te sturen. Vodafone was bereid een creditnota te sturen van 373,00 euro.tot zover een heel prettige regeling, maar tot op heden 11 september 2014 geen creditnota.
In 2013 verschillende keren gebeld met Vodafone helaas zonder resultaat. Brieven gestuurd enkele antwoorden gehad, op 4 brieven, waaronder 1 aangetekende geen antwoord. De betalingen aan Vodafone stopgezet. Na berekening hebben wij nog 253,50 euro van Vodafone tegoed. Reactie Vodafone incasso via Intrum Justitia.Het lijkt mij dat Vodafone een betere adminstratie cq registratie van haar producten zou moeten nastreven. Voor mij en voor mijn cliënten van Vluchtelingenwerk NOOIT GEEN VODAFONE MEER

pvb3971
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2014 11:39

Re: Dataverbruik Vodafone onverklaarbaar hoog

Ongelezen bericht door pvb3971 »

ik heb er sindskort ook last van.
eerst halverwege de maand een smswaarschuwing en nu al binnen een week van de nieuwe maand.
mijn internet gedrag is echt niet anders dan anders.
vodafone meld mij dat het komt door mijn vaste thuis internet aansluiting.
wanneer daar werkzaamheden aan worden verricht gaat mijn telefoon automatisch updates via 3g doen.
daardoor zegt vodafone heb ik steeds een hoog data verbruik.
steeds hebben ze smoesjes.

wat kan ik nu doen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Dataverbruik Vodafone onverklaarbaar hoog

Ongelezen bericht door berndv »

pvb3971 schreef:ik heb er sindskort ook last van.
eerst halverwege de maand een smswaarschuwing en nu al binnen een week van de nieuwe maand.
mijn internet gedrag is echt niet anders dan anders.
vodafone meld mij dat het komt door mijn vaste thuis internet aansluiting.
wanneer daar werkzaamheden aan worden verricht gaat mijn telefoon automatisch updates via 3g doen.
daardoor zegt vodafone heb ik steeds een hoog data verbruik.
steeds hebben ze smoesjes.

wat kan ik nu doen?
Een datateller op je telefoon installeren zodat je ziet wat je daadwerkelijk verbruikt via 3G.

jos 1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2014 11:49

Re: Dataverbruik Vodafone onverklaarbaar hoog

Ongelezen bericht door jos 1234 »

Mijn zoon van 18 werd ook geconfronteerd met torenhoge rekeningen waarvan het verbruik vnl plaats vond midden in de nacht of op zijn werk als de telefoon in zijn kluisje lag. Inmiddels vele malen gemaild en gebeld maar wel begrip maar geen oplossing of compensatie. Betaling heb ik laten storneren waarna de aanmaningen bleven volgen en wij iedere keer ons standpunt weer uitgelegd hebben. Inmiddels is dit door Vodafone uit handen gegeven aan intrum justitia waarvan ik al vele aanmaningen heb ontvangen en waarbij ik te horen kreeg dat procederen geen zin had en we gewoon moeten betalen. Zelfs dreigbrieven met dagvaardingen en intimiderende telefoontjes. We gaven aan om dit maar voor te laten komen omdat het ons inziens niet correct is dat men geld int zonder te vertellen waar dit aan besteed is. Recht op privacy etc etc maar we praten toch over onze privacy!!
Als consument heb je geen enkele inzage in waar je geld heen gaat en als Vodafone dit niet hoeft te vertellen heb je dus totaal geen invloed op het geen gefactureerd wordt.

Als consument heb je dus geen invloed of zeggenschap over je eigen geld wat niet correct kan zijn.

Ik hoor niets meer van Vodafoon dus ze zullen zich ook wel realiseren dat dit niet kan kloppen maar het zou goed zijn als een rechter hier een uitspraak over doet want dit gaat verder dan Vodafone.

Inmiddels wel geswitcht naar een andere provider en tot heden geen problemen

Ik hoor veel andere consumenten met dezelfde klachten echter dit zou moeten stoppen aangezien mensen hierdoor echt in de problemen komen zonder dat ze hier weet van hebben of invloed.

groeten
Jos

M.Lammerts
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2014 22:12

Re: Dataverbruik Vodafone onverklaarbaar hoog

Ongelezen bericht door M.Lammerts »

Hallo

Ik ben nu drie jaar klant bij Vodafone tot op heden heb ik geen klachten.

wat ik wel he gedaan is de niet storen App. geïnstalleerd met deze app. kun je je telefoon zo instellen dat er in de uren die je zelf instelt bv in de nacht geen dataverkeer gebruikt mag worden.
deze app. Kun ophalen bij google Play er is een gratis versie en een betaalde versie.

ik hoop dat je er wat aan hebt

groet Marco

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Dataverbruik Vodafone onverklaarbaar hoog

Ongelezen bericht door Julie4444 »

M.Lammerts schreef:Hallo

Ik ben nu drie jaar klant bij Vodafone tot op heden heb ik geen klachten.

wat ik wel he gedaan is de niet storen App. geïnstalleerd met deze app. kun je je telefoon zo instellen dat er in de uren die je zelf instelt bv in de nacht geen dataverkeer gebruikt mag worden.
deze app. Kun ophalen bij google Play er is een gratis versie en een betaalde versie.
Of je zet vliegtuigstand aan, of je mobiele internet uit als je in een wifizone bent of het niet nodig hebt. Er zit ook (in ieder geval op iphones), gewoon een "niet storen" knopje. Daar heb je echt geen app voor nodig.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Dataverbruik Vodafone onverklaarbaar hoog

Ongelezen bericht door encore »

Voor de meeste functies heb je geen app nodig, maar even wat tijd om jezelf in de functies te verdiepen. RTFM dus. Maar het grote deel van het volk heeft liever vanalles voorgekauwt en kant-en-klaar aangeleverd gekregen. Om daarna te klagen dat er te weinig schijfruimte is...

srschepers
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2014 15:44

Re: Dataverbruik Vodafone onverklaarbaar hoog

Ongelezen bericht door srschepers »

Helaas hetzelfde verhaal hier, mijn vriendin heeft de laatste twee maand ook een onverklaarbaar hoog verbruik. Vodafone geeft aan dat het aan haar telefoon ligt en aan haar wifi. We hebben gekeken naar onze instellingen maar we hebben dezelfde instellingen(ook dezelfde telefoon) en gebruiken hetzelfde wifi netwerk en ik ga er nooit overheen(bij een andere provider).

Lees hierboven ook dat het eigen verantwoordelijkheid zou zijn, maar kunnen jullie mij dan ook zeggen waarom ik geen problemen heb en mijn vriendin wel terwijl we dezelfde instellingen hebben, dezelfde telefoon hebben en nagenoeg dezelfde apps gebruiken, het enige verschil is dat ik een andere provider heb.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Dataverbruik Vodafone onverklaarbaar hoog

Ongelezen bericht door Julie4444 »

srschepers schreef:Lees hierboven ook dat het eigen verantwoordelijkheid zou zijn, maar kunnen jullie mij dan ook zeggen waarom ik geen problemen heb en mijn vriendin wel terwijl we dezelfde instellingen hebben, dezelfde telefoon hebben en nagenoeg dezelfde apps gebruiken, het enige verschil is dat ik een andere provider heb.
Laat uw vriendin de komende maand haar mobiele netwerk in haar telefoon (gprs & 3G) uitzetten, en alleen eventjes aanzetten als ze daadwerkelijk via mobiel internet iets wenst te doen. Laat haar na gebruik van het mobiele netwerk het weer uitzetten. Kijk aan het eind van de maand of de rekening nog steeds belachelijk is?

Tevens een app installeren die het dataverbruik registreert, als extra controle. Als na een maand blijkt dat de rekening weer voor ver over het limiet is ligt het aan Vodafone. Let wel dat ze dan wel haar gebruik moet laten registreren door die app en goed in de gaten houdt niet zelf over het limiet (of daar in de buurt van) te komen.

Marcuss
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2014 07:21

Re: Dataverbruik Vodafone onverklaarbaar hoog

Ongelezen bericht door Marcuss »

Vodafone meest waardeloze bedrijf van Nederland?
Ook mijn zoon van 18 werd plotseling geconfronteerd met hoge rekeningen. Meerdere keren ver boven de 100 euro in plaats van de gebruikelijke 17 euro en nog wat.
Eerst Naar de Vodafone winkel gefietst. De medewerker was zo vriendelijk voor ons naar de klantenservice te willen bellen. Helaas: Nog 10.000 wachtenden voor u.
Thuis nog een paar keer geprobeerd en eindelijk een medewerkster aan de lijn. We moesten de facturen maar printen, aangeven wat volgens ons niet klopt en opsturen. Na een uur puzzelen alles in een grote envelop, vele postzegels erop en opgestuurd. Dat is nu een maand geleden en geen reactie.
Gelukkig is het contract inmiddels verlopen.
Graag wil ik Vodafone nomineren voor de titel "Meest waardeloze bedrijf van Nederland".

thomas.smits
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2014 00:32

Re: Dataverbruik Vodafone onverklaarbaar hoog

Ongelezen bericht door thomas.smits »

sterker nog ik heb mijn telefoon 2dagen uitgezet om te kijken of er MB's verdwijnen, en wat blijkt ik had nog gelijk ook vodafone sjoemeld met MB's, ze willen de klanten niet helpen, want de schuld ligt bij de klant volgens hun, en als consument ben je de dupe.
Ik heb vanmiddag op de vodafone facebook pagina gereageerd, want via de klantenservice wordt je niet geholpen, en wat blijkt ik was niet de enigste.

zie hier

https://www.facebook.com/VodafoneNL/pos ... ed_comment

Filijne5
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 nov 2009 15:47

Re: Dataverbruik Vodafone onverklaarbaar hoog

Ongelezen bericht door Filijne5 »

KLACHT Op 6 november 2014 ging mijn nieuwe bundel in. Ik heb mobiel bellen via Vodafone /HOllands Nieuwe ( is van Vodafone ) en maar liefst 1000 MB om te internetten. Zelf heb ik op mijn Samsung Galaxy SIII ook een gebruiksmeter.
Ik heb 5 appjes verzonden, ben een paar keer op facebook geweest en mijn telefoon verbruiks meter geeft netjes aan ( zoals vorige maand ook het geval was), wat het verbruik was. Ook is hierbij een wekelijks verbruik op datum gekoppeld.

Vandaag, op zondag krijg ik een sms je , dat mijn bundel voor internet nog maar 89 MB is.
Ik vermoed dat mijn bundel nog niet is terug gezet. Het klopt echt niet. Ik zou dus op 6 november 1000 MB krijgen , en het is nu 9 november en volgens Vodafone /Hollands Nieuwe heb ik dus nog maar 89 MB over. Ik vind dit echt schandalig. Mijn toestel is verder in orde.
Het is onmogelijk dat ik in 3 dagen tijd een verbruik heb van 1000 MB. :roll: Ik doe nooit games , ik kijk af en toe eventjes op facebook of op mijn mail. Maar dat zijn hooguit 1, of 2 minuten per dag.

Tompouce
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2014 20:45

Re: Dataverbruik Vodafone onverklaarbaar hoog

Ongelezen bericht door Tompouce »

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met een procedure bij de geschillencommissie. Ik heb daar een klacht tegen vodafone ingediend, omdat ook ik ten onrechte hoge rekeningen heb ontvangen over vermeend datagebruik.

IkkeB
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2015 16:06

Re: Dataverbruik Vodafone onverklaarbaar hoog

Ongelezen bericht door IkkeB »

Hallo alle gedupeerde.... (Handig voor iedereen met hoge internet kosten en een abo vanaf 2013/2014 hebben!!)

Alweer een half jaar gelede heb ik een vodafone Red abo met onbeperkt bellen en sms'en.
Daarnaast 2GB internet dus een flink pakket tot mijn beschikking, ik denk dat wat ik hier schrijf relevant is voor veel vodafone klanten die hun abo in 2013/ begin 2014 hebben afgesloten.
Ik ben afgelopen kerst verhuisd naar een woning waar het internet nog letterlijk gelegd moet worden. Dit duurd nu al even en is de rede waarom ik de afgelopen 2/3 maanden meer internet verbruik dan voorheen. Ik zit er nu iedere maand overheen wat ik opzich zelf niet zo vreemd vind maar nu komt het mooie aan heel dit verhaal: dec €20,- er over heen, als ze je niet optijd een 100% verbruikt sms sturen krijg je tot de sms vergoed. Mooi dacht ik want dat zou voor dec betekenen dat ik geen extra kosten zou hebben. Ik heb vodafone gebeld om de situatie mede uit te leggen ivm mijn hoge internet verbruik.
Volgens hun (uiteraard) niks aan te doen dan afwachten tot ik WiFi thuis heb, en de Blox aan zetten om kosten te besparen.

Jan 2015: 40euro eroverheen, was te verwachten zoals ik al zei maar om verdere kosten te besparen dacht ik goed te doen om een WiFi spot aan te schaffen via een vodafone winkel met 8GB om de extra kosten te voorkomen en zodat mijn man en ik samen er gebruik van konden maken aangezien hij er door de situatie ook iedere maand over z'n internet bundel heen ging.

Ik heb in de vodafone winkel mijn situatie uitgelegd en hij vond mijn rekening vrij hoor in verhouding tot wat ik verbruikt had maar door onderhoud aan het netwerk van vodafone kon hij ook niet bij alle gegevens komen en ben ik de winkel uitgelopen met een jaarcontract voor de WiFi spot ipv een maand abo waar ik om gevraagd had door de werkzaamheden aan hun systeem.... Ook alweer heel leuk dus!

Deze maand €99,99 over mijn internet bundel heen en weer werkzaamheden waardoor ik alweer niet bij al mijn gegevens kan komen. Ik heb met een medewerker gechat van vodafone die mij het volgende wist te vertellen:

Ik viel onder de 'oude voorwaarde' (abo van 2013) waardoor ik €0,10 per MB krijt ben (zie €10,-!!! Per MB) tegenover de nieuwe voorwaarde van april 2014 waar je nog maar €2,- betaald per 100MB.
Is even een verschilletje van €8,- per 100MB mensen!! Nu mijn rekening €99,99 is, zou het bij de nieuwe voorwaarde net boven de €20,- zijn geweest.

Ik ben nooit op de hoogte gesteld van deze verandering naar mijn weten en Ook al zou dat wel het geval zijn geweest, ik heb vanaf eind december met 3 verschillende mensen van vodafone contact gehad over mijn hoge verbruik en niemand zag dit ofzo?
Tijdens de chat vroeg ik of het aangezet kon worden dat ik dan ook onder de nieuwe voorwaarde kon vallen (dit was blijkbaar met 1 druk op de knop namelijk gewoon mogelijk) maar kon nu niet aangezien er (alweer!) werkzaamheden waren..... :shock:

Ik word hier heel moe van. Ik blijf rustig aan de lijn maar na deze informatie word ik toch wel boos. Het lag iedere keer aan mij en mensen verbruiken nou eenmaal snel meer dan ze verwachten. Het gaat niet om het dubbele bedrag maar gewoon €80,- meer, hoe kan je dat niet opvallen als medewerker bij vodafone?

Dus voor alle vodafone gebruikers: check onder welke voorwaarde je valt, het kan je letterlijk klauwe vol met geld besparen!

Ik heb nu weer een WiFi abo terug te draaien van een jaarcontract naar een maand contract :?
Mag hopen dat vodafone een beetje fris uit alle werkzaam heden komt want het heeft mij wel klauwe vol met geld gekost. Bedankt vodafone!

Gesloten