Denk je dat de schoonmaakster die brief heeft aangemaakt door op die knop te drukken?sacredfour schreef:Marcel75,
Het moet wel duidelijk zijn dat deze wilsverklaring komt van een ambtenaar die hiervoor bevoegd was en niet van een computer.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] officier van justitie zonder naam
-
witte angora
Re: officier van justitie zonder naam
Volgens mij stuurt hij die brieven zelf en wil hij zo van binnenuit het systeem aanvallen.....
Als dit soort gasten en acties de samenleving niet zo vreselijk veel geld zou kosten, zou het wellicht best grappig zijn.
-
sacredfour
marcel, ik heb al een tijd lang geen boetes meer gehad.
Bij de eerstvolgende ga ik dit zeker uitproberen.
Ik zal je op de hoogte houden.
Ik zal je op de hoogte houden.
Ik ben toch nog wel benieuwd waar je je stelling op baseert, Sacred Four. Waar baseer jij je stelling op dat "een computer automatisch beoordeelt" en standaard alles afwijst?
Daar zit sowieso natuurlijk al een innerlijke tegenstrijdigheid in: alles afwijzen is geen beoordelen.
Daar zit sowieso natuurlijk al een innerlijke tegenstrijdigheid in: alles afwijzen is geen beoordelen.
Niet op in gaan, TS is een windmolentjesgevecht aangegaan met de autoriteiten en heeft ernstig last van"eigen mening is de waarheid"...Doet mbt een ander twistpunt een WOB verzoek terwijl dat helemaal niet kan...
-
sacredfour
Zie dit draadje. https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 4&t=149960
Het is nu niet het CJIB maar de belastingdienst. De medewerker van de belastingdienst heeft in een telefoongesprek toegegeven dat de gehele bezwaarprocedure geautomatiseerd is. Het ging hier wel om een bepaalde bezwaarprocedure, die van het bezwaar op de 147 euro boete voor het te laat betalen van de wegenbelasting.
Het is nu niet het CJIB maar de belastingdienst. De medewerker van de belastingdienst heeft in een telefoongesprek toegegeven dat de gehele bezwaarprocedure geautomatiseerd is. Het ging hier wel om een bepaalde bezwaarprocedure, die van het bezwaar op de 147 euro boete voor het te laat betalen van de wegenbelasting.
Maar dat is -zoals je zelf zegt- niet het CJIB. Vandaar dus jouw conclusie?
-
sacredfour
De computer bij het CJIB controleert een aantal mogelijke legitieme bezwaren. Hierna controleert de computer de standaard smoesjes. Voor elk smoesje heeft de computer een standaard afwijzend antwoord. Wil je niet dan dit gebeurt dan zou je een handgeschreven bezwaar moeten indienen. De computer kan dit namelijk niet lezen. Niet dat dit je veel zal helpen, want de mens die dan beslist gebruik de zelfde voorwaarden als de computer. Als je zoveel bezwaren hebt ingediend als ik, dan kan er geen andere conclusie zijn dan dat een computer beslist.
Ah, kijk. Je als feit geponeerde stelling blijkt een aanname te zijn. Niet zo verrassendsacredfour schreef:De computer bij het CJIB controleert een aantal mogelijke legitieme bezwaren. Hierna controleert de computer de standaard smoesjes. Voor elk smoesje heeft de computer een standaard afwijzend antwoord. Wil je niet dan dit gebeurt dan zou je een handgeschreven bezwaar moeten indienen. De computer kan dit namelijk niet lezen. Niet dat dit je veel zal helpen, want de mens die dan beslist gebruik de zelfde voorwaarden als de computer. Als je zoveel bezwaren hebt ingediend als ik, dan kan er geen andere conclusie zijn dan dat een computer beslist.
Het grappige is dat je zelf je conclusie al onderuit haalt door te stellen "dat de mens die dan beslist dezelfde voorwaarden gebruikt als de computer". Als dat zo is, kan je niet tegelijk op basis van het feit dat er uniforme beslissingen worden genomen, concluderen dat een computer alles afwijst.
Sterker: ik ben blij dat die uniformiteit er is, ongeacht of er nu een mens naar mijn bezwaar kijkt of een (door mensen geprogrammeerde!) computer beslissingen neemt. Als dat niet zo zou zijn en er geen heldere, eenduidige beslisnormen zouden zijn, zou er dus op basis van willekeur beslist worden. Eens zien, zouden we dan niet klagen?
En waarom dien je dan zoveel bezwaren in? Je hebt volgens eerdere reactie al tijden geen boete meer gehad.
En hoe staaf je je vermoedens op basis waarvan je een conclusie trekt? Misschien zijn je bezwaren wel de gebruikelijke smoesjes en dus geen valide argumenten. Wees dus origineel in je bezwaren en probeer de big-brothercomputer om de tuin te leiden.
En hoe staaf je je vermoedens op basis waarvan je een conclusie trekt? Misschien zijn je bezwaren wel de gebruikelijke smoesjes en dus geen valide argumenten. Wees dus origineel in je bezwaren en probeer de big-brothercomputer om de tuin te leiden.
TS maakt van openstaande vorderingen, boetes, en incassotrajecten traineren een kunst.dhc schreef:Niet op in gaan, TS is een windmolentjesgevecht aangegaan met de autoriteiten en heeft ernstig last van"eigen mening is de waarheid"...Doet mbt een ander twistpunt een WOB verzoek terwijl dat helemaal niet kan...
Mensen op kosten jagen is wat dit soort dingen doen, als een vordering gewoon terecht is. Traineren kost alleen maar tijd en geld.
En de maatschappij ook. Op jaarbasis kost dit heel veel geld.Julie4444 schreef:TS maakt van openstaande vorderingen, boetes, en incassotrajecten traineren een kunst.dhc schreef:Niet op in gaan, TS is een windmolentjesgevecht aangegaan met de autoriteiten en heeft ernstig last van"eigen mening is de waarheid"...Doet mbt een ander twistpunt een WOB verzoek terwijl dat helemaal niet kan...
Mensen op kosten jagen is wat dit soort dingen doen, als een vordering gewoon terecht is. Traineren kost alleen maar tijd en geld.
Bij brieven van Belasting zie ik ook nooit een handtekening. Wel dat dit een geautomatiseerde brief is. En zo werken vele instanties. Dus ga nog maar wat meer "bedrijven" aan je lijstje toevoegen, sacredfour; ben je ff bezig.
-
sacredfour
Marcel75 schreef……. Wees dus origineel in je bezwaren en probeer de big-brothercomputer om de tuin te leiden.
Dat doe ik dus ook! Ik heb nu genoeg bewijzen om de kantonrechter te overtuigen dat er niet door een mens naar mijn bezwaren wordt gekeken.
De uitkomst op mijn brief, het vermeende bezwaarschrift in het draadje van 147 euro boete, maakt duidelijk dat de belastingdienst weet dat ze fout zitten, met alle beschikkingen! Dit is dan ook de reden dat ze de boete hebben kwijtgescholden.
Dat doe ik dus ook! Ik heb nu genoeg bewijzen om de kantonrechter te overtuigen dat er niet door een mens naar mijn bezwaren wordt gekeken.
De uitkomst op mijn brief, het vermeende bezwaarschrift in het draadje van 147 euro boete, maakt duidelijk dat de belastingdienst weet dat ze fout zitten, met alle beschikkingen! Dit is dan ook de reden dat ze de boete hebben kwijtgescholden.
Wederom een mening op basis waarvan een conclusie getrokken wordt. In de rechtsfilosofie is daar een leuk voorbeeld van bekend: "Als het vandaag woensdag is en het regent, dan het regent het dus op woensdagen." Jammer dat er geen nota meegestuurd kan worden als een bezwaar afgewezen wordt.
Inderdaad. Want als gevolg daarvan en het vele onnodig indienen van bezwaren, betalen we met z'n allen bij iedere boete extra administratiekosten.marcel75 schreef:Jammer dat er geen nota meegestuurd kan worden als een bezwaar afgewezen wordt.
Als een boete onterecht is: bezwaar maken. Maar traineren, alleen in de hoop om niet de consequenties van je eigen (niet) handelen te hoeven dragen, vind ik nogal kinderachtig.
En dat is precies wat TS keer op keer op keer op keer doet.Moneyman schreef:Inderdaad. Want als gevolg daarvan en het vele onnodig indienen van bezwaren, betalen we met z'n allen bij iedere boete extra administratiekosten.marcel75 schreef:Jammer dat er geen nota meegestuurd kan worden als een bezwaar afgewezen wordt.
Als een boete onterecht is: bezwaar maken. Maar traineren, alleen in de hoop om niet de consequenties van je eigen (niet) handelen te hoeven dragen, vind ik nogal kinderachtig.
I know, dat is vrij duidelijk zichtbaarpuma73 schreef:En dat is precies wat TS keer op keer op keer op keer doet.
En moet ook gezegd worden, aangezien er ook mensen zijn die exact alles opvolgen wat hij zegt omdat ze geloven dat dit correct is een geen consequenties kan hebben.Moneyman schreef:I know, dat is vrij duidelijk zichtbaarpuma73 schreef:En dat is precies wat TS keer op keer op keer op keer doet.
Als er vorderingen en/of boetes openstaan die terecht zijn dienen die gewoon betaald te worden, punt. Dan kun je wel gaan traineren, maar voor je het weet heb je dan veel hogere schulden aan je broek.