Pagina 2 van 2

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Geplaatst: 07 okt 2014 00:06
door Hanomangroep
Erger nog! Ze verhogen de debetrente op de kredieten, zonder enige mededeling vooraf.
Dat had ik zelf wel op prijs gesteld! Nu hoorde ik het toevallig tijdens een gesprek!

AFM doet onderzoek naar gedrag van de banken naar MKB-ers. Als u MKB bent, kunt u uw klacht doorsturen.
Succes!

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Geplaatst: 07 okt 2014 06:18
door kweenie
Als je ook maar een beetje kennis van zaken hebt, dan weet je dat de debetrente voor het grootste deel bestaat uit zaken zoals het risico dat het geld niet wordt terugbetaald. Of de kosten die daarvoor moeten worden gemaakt. Zoals je wellicht hebt gemerkt, zijn er de laatste jaren steeds meer mensen die moeite hebben om aan hun verplichtingen te voldoen. De bank moet dus veel meer kosten maken om zijn geld terug te krijgen. En er zullen ook meer mensen zijn die helemaal niet terugbetalen.

Deze kosten zijn veel harder gestegen dan dat de rente gedaald is. Het is dus niet gek dat de leenrente omhoog zou gaan als de rente daalt.

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Geplaatst: 07 okt 2014 15:03
door AFM ^Brigitte
Zijn er klachten? U kunt deze altijd melden bij het Meldpunt Financiële Markten, www.afm.nl/contact en lees ook onze oproep om klachten over dit onderwerp te melden, http://www.afm.nl/nl/professionals/afm- ... r-mkb.aspx.

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Geplaatst: 07 okt 2014 15:11
door berndv
AFM ^Brigitte schreef:Zijn er klachten? U kunt deze altijd melden bij het Meldpunt Financiële Markten, http://www.afm.nl/contact en lees ook onze oproep om klachten over dit onderwerp te melden, http://www.afm.nl/nl/professionals/afm- ... r-mkb.aspx.
Nooit geweten dat de AFM ook een webcare had, misschien handig om het volgende ook even door te lezen:
Bedrijven kunnen vanaf heden hun account op het Radar-forum laten verifiëren. Een geverifieerd account garandeert de identiteit van het bedrijf op het forum van Radar.

Geverifieerde accounts bevatten een groen vinkje achter hun forumnaam.

Om in aanmerking te komen voor een geverifieerd account moet;
1. .. het forumaccount gekoppeld zijn aan een officieel bedrijfs-e-mailadres
2. .. een verzoek verstuurd worden vanaf ditzelfde e-mailadres

Ieder bedrijf dat op het forum reageert (geverifieerd of niet), moet in de gebruikersnaam duidelijk aangeven dat het uit naam van het bedrijf spreekt (bijvoorbeeld door 'webcare' toe te voegen in de naam). Het is tegen de gedragsregels url's op te nemen in de gebruikersnaam.

Wil je een bedrijfsaccount laten verifiëren? Stuur dan -vanaf je bedrijfsmail- een verzoek naar [email protected].
Vind het persoonlijk zo weinig geloofwaardig, maar niet onmogelijk

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Geplaatst: 07 okt 2014 15:56
door AFM ^Brigitte
Hartelijk dank voor de tip en wij gaan er meteen mee aan de slag.

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Geplaatst: 14 okt 2014 14:17
door Rots92
Misschien heeft u iets met de ABN AMRO, maar u zou kunnen gaan sparen bij de SNS, zonder een betaalrekening te openen. De SNS geeft (nog) 1,5 % spaarrente.......................