We hebben weer even tijd voor een update. Bedankt voor jullie reacties mensen.
De temperatuur van de CV heb ik omlaag gezet, maar helaas mocht dit niet baten. Hij bonkt nog steeds. Ik weet niet of ik het eerder al vermeld heb, maar inmiddels zijn er twee (de meest klappende) radiatoren vervangen voor splinter nieuwe. Helaas is het gebonk niet over, maar wel minder. Ik kan er doorheen slapen. De monteur heeft overigens laten zien hoe dit moest, want hij had het ook over dat als het t warm werd dat de warmte ruimte nodig heeft. Verder zal ik nergens aan komen (ik zou niet durven

)
Ik heb beneden een kachel dicht gedraaid en een (de andere kant van de woonkamer) een klein beetje open, de rest staat gewoon open. De reden dat ik de kachel beneden dicht heb en de andere kachel een klein beetje open, is omdat het dan minder snel warm wordt in huis, en de kachels boven meer tijd hebben om de bovenverdieping te verwarmen. Het is namelijk stervens koud boven. Hoewel het nu wel iets beter te doen is.
Of ze vol zaten met roest/kalk durf ik niet te zeggen eigenlijk. Was er niet bij dat ze werden weg gehaald.
Wat de muren betreft. Ik heb een stukadoor over de vloer gehad, die zei ook dat dit niet kon. En zelfs zelf bewerken was onmogelijk aangezien er patroonverf op zit. Volgens de opzichter kon ik dit zelf wel even verwijderen met schuurpapier. De stukadoor begon te lachen en zei dat je dat misschien met een baksteen zou redden, maar dan nog is het een rot klus. Inmiddels hebben wij voor elkaar dat de keuken opnieuw gestuukt is, de woonkamer en de gang komen later, maar die brief ligt ook klaar. De stukadoor smeert de gaten natuurlijk ook dicht. Het zal altijd een zwak punt blijven, daar ben ik mij van bewust. Maar het is altijd mooier en gladder en beter dan wat we nu hebben.
Qua gebruik van materialen ben ik op zich wel redelijk van de kwaliteit, niet van de goedkope rommel. Ondanks dat je wel eens wat probeert. Maar daar leer je ook meteen weer van. Inmiddels zijn we dus een stuk op weg.
Oh ja, ik weet niet of ik dit al vermeld had, maar de stopcontacten waren destijds zo gevaarlijk, dat we gezegd hebben ''vervang de boel maar helemaal''. Het was een enorme rot zooi, maar alles is nu netjes ingefreesd.