helemaal mee eens.Frantic2 schreef:Je mag zoveel vinden maar de regels waren en zijn helder! Die meneer bij de rijdende rechter die had zijn auto's niet meer, die had de politie in beslag genomen! Dat heeft echt helemaal niks te maken met bewust je wegenbelasting niet betalen!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] € 147,= boete bij te laat betalen motorrijtuig belasting
Re: € 147,= boete bij te laat betalen motorrijtuig belasting
Laatst gewijzigd door Radar op 12 okt 2014 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast. Reden: beledigende opmerkingen.
Reden: Bericht aangepast. Reden: beledigende opmerkingen.
-
Frantic2 schreef:Je mag zoveel vinden maar de regels waren en zijn helder! Die meneer bij de rijdende rechter die had zijn auto's niet meer, die had de politie in beslag genomen! Dat heeft echt helemaal niks te maken met bewust je wegenbelasting niet betalen!
Dat ging om een andere casus.
Het gaat om dit geval:
http://www.eerstehulpbijrecht.nl/recht- ... assobureau
Hij had een boete van € 2000,= euro dat ze verhoogd hebben naar € 15.000 euro. Hij zal denk ik uiteindelijk niet meer kunnen betalen en 3 jaar in de schuldsanering moeten gaan zitten door deze astronomisch hoge boetes wat mr. Visser ook zo vind.
En waarom zo'n hoge boete bij de Belastingdienst? Als mijn werkgever te laat uitbetaald mag ik dan ook 147 euro vangen? Als ik als particulier een geldbedrag te laat binnen krijg ook 147 euro? Hiermee kun je "slapend" rijk worden!
Die kennisgeving krijg je. Die staat namelijk op de brief als je de eerste keer te laat betaald. Daar staat in vermeld dat bij een volgende te late betaling binnen 12 maanden er direct een boetebedrag van 147 euro tegenover staat. Hiermee zou je al alerter moeten zijn.gezondheid schreef:De 147 euro is pas een dwangmiddel als ik daarover een brief krijg: Als je nu niet betaald dan krijg jij deze boete. Gebeld met de Belastingtelefoon: zij geven aan dat er géén brief daar tussenin plaats vind. Ik had het op prijs gesteld dat die brief er eerst voor kwam en dan pas boete geven.
U haalt er verschillende totaal irrelevante zaken bij waar het gaat om een verhoging van de boete. U heeft geen verhoging gehad, u heeft een eerste boete opgelegd gekregen. Als u vindt dat u die niet hoeft te betalen, staat er ook op hoe en waar u bezwaar kunt aantekenen. Die staat bij dezelfde uitleg als waar vermeld staat waarom en wanneer een dergelijke boete wordt opgelegd.
-
Inmiddels heb ik ook een verzoekschrift ingediend bij de tweede kamer zoals mr. Visser aangaf in die uitzending. Inmiddels heb ik automatische incasso ingesteld. Die kan pas ingaan vanaf volgend jaar. Overigens je kunt er ook voor kiezen om je betaling automatisch in te stellen door middel van je internet bankieren. Ik ben gewisseld van auto, dus dan moet je dat ook wijzigen. Als je dan één dag te laat bent dan heb je een hoge boete te pakken. Ik vind dat ze misschien in plaats van een boete ook gevangenis straf kunnen opleggen. Misschien dat iedereen dan netjes op tijd betaald als dat het probleem is. Met een kanon op een mug schieten mag juridisch gezien toch niet?
Informatie over het indienen van verzoek schriften (kan ook via de e-mail)
http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/commissies/VERZ/
Nu nog WOB indienen over hoeveel boetes de Belastingdienst hiermee verdiend indienen!
Informatie over het indienen van verzoek schriften (kan ook via de e-mail)
http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/commissies/VERZ/
Nu nog WOB indienen over hoeveel boetes de Belastingdienst hiermee verdiend indienen!
Echt waar, kan dat? Denk dat heel veel mensen dit nog niet wisten.gezondheid schreef: Overigens je kunt er ook voor kiezen om je betaling automatisch in te stellen door middel van je internet bankieren.
Dit hele verhaal heeft niks met jouw boete bij de belastingdienst te maken. Twee compleet verschillende verhalen. Ik zal je een klein geheimpje verklappen, met schulden bij het CJIB kun je tegenwoordig niet in de WSNP en ook de schuldhulpverlening doet steeds moeilijker over schulden bij het CJIB.gezondheid schreef:Het gaat om dit geval:
http://www.eerstehulpbijrecht.nl/recht- ... assobureau
Hij had een boete van € 2000,= euro dat ze verhoogd hebben naar € 15.000 euro. Hij zal denk ik uiteindelijk niet meer kunnen betalen en 3 jaar in de schuldsanering moeten gaan zitten door deze astronomisch hoge boetes wat mr. Visser ook zo vind.
Dus die door jullie zo opgehemelde Mr. Visser is ook niet zo bijster goed op de hoogte.
Gooi jezelf voor een auto of iets anders zodat je niet meer hoeft te werken, verkoop/verspil al je overige bezittingen/vermogen en vraag bijstand aan?Josephien12 schreef:Waar kan ik terecht voor gratis geld, want dat wil ik ook wel....stofzuigertje schreef: Zij moeten ook geld binnen krijgen voor mijn uitkering die ook op tijd betaald moet worden dus als jij te laat bent moeten zij elders geld halen om mij te betalen want ik zou te laat uitkering ontvangen ook niet accepteren...
Om on-topic te blijven. De boete is terecht. Je moet gewoon op tijd betalen en als je dat niet doet zijn ze aardig genoeg de eerste keer geen extra kosten te rekenen. Je weet dan dat er een consequentie achter zit als je weer niet op tijd betaalt. De hoogte van de boete is verder niet relevant, zolang deze maar betaalbaar is. Naar mijn idee is onder de € 250 voor de meeste mensen betaalbaar en vervelend, wat dus het punt van zo'n boete hoort te zijn.
Het enige dat die daarover zei is dat hij het niet eens was met de snelheid waarmee de schuld omhoog ging als er niet betaald werd. Hij zei tegen de man dat hij hem niet kon helpen en dus basically dat hij in de sh-t zit.puma73 schreef:Dus die door jullie zo opgehemelde Mr. Visser is ook niet zo bijster goed op de hoogte.
-
Dit is mij ook overkomen! Dit gaat dan wel over inkomensbelasting.Ik heb hier natuurlijk bezwaar tegen gemaakt. Alleen was de belastingdienst dit bezwaar kwijtgeraakt en ook een volgend schrijven met een kopie van het bezwaar. Nu , dit is niet onbegrijpelijk nu we weten hoe druk ze het daar hebben. Ondertussen had ik al een dwangbevel ontvangen. Normaal gesproken probeer ik al mijn communicatie schriftelijk te doen, maar na het ontvangen van dit dwangbevel dacht ik, laat ik ze toch maar een keertje bellen. Ik kreeg een alleraardigste dame aan de telefoon, die mij vertelde dat ze geen bezwaarschrift kon vinden, maar als ik het naar haar zou mailen, ze direct mijn bezwaar zou aanvaarden en de boete verminderen naar 28 euro. Helemaal verminderen naar 0 was schijnbaar niet mogelijk. Zo gezegd, zo gedaan. Binnen 5 minuten had ze mijn bezwaar en binnen een dag had ik de bevestiging van de gereduceerde boete. Binnen twee weken ontving ik ook nog een keertje een teruggave! Toffe mensen daar bij de belastingdienst!In uitzonderlijke gevallen leggen wij een verzuimboete op tot het wettelijk maximum (€ 4.920). Bijvoorbeeld als u stelselmatig de eerder ontvangen rekeningen niet volledig of niet op tijd hebt betaald.
Fijn, eens een positief te lezen van/over de Belastingdienst, hoor/leest men zeldensacredfour schreef: Zo gezegd, zo gedaan. Binnen 5 minuten had ze mijn bezwaar en binnen een dag had ik de bevestiging van de gereduceerde boete. Binnen twee weken ontving ik ook nog een keertje een teruggave! Toffe mensen daar bij de belastingdienst!
Ik zou hetnog maar niet verbrassen, straks herstellen ze het weer en kun je weer terug betalen. Mens-erger-je-nieten op z'n Hollands...toeslag, aanslag, aftrek, teruggave enz... Wat een zootje.sacredfour schreef:Binnen twee weken ontving ik ook nog een keertje een teruggave! Toffe mensen daar bij de belastingdienst!In uitzonderlijke gevallen leggen wij een verzuimboete op tot het wettelijk maximum (€ 4.920). Bijvoorbeeld als u stelselmatig de eerder ontvangen rekeningen niet volledig of niet op tijd hebt betaald.
Echt he? Als ze nou die toeslagen afschaffen en gewoon minder belasting gaan heffen is het allemaal een stuk minder rompslomp.prem schreef:Ik zou hetnog maar niet verbrassen, straks herstellen ze het weer en kun je weer terug betalen. Mens-erger-je-nieten op z'n Hollands...toeslag, aanslag, aftrek, teruggave enz... Wat een zootje.sacredfour schreef:Binnen twee weken ontving ik ook nog een keertje een teruggave! Toffe mensen daar bij de belastingdienst!In uitzonderlijke gevallen leggen wij een verzuimboete op tot het wettelijk maximum (€ 4.920). Bijvoorbeeld als u stelselmatig de eerder ontvangen rekeningen niet volledig of niet op tijd hebt betaald.
-
Wanneer de Belastingdienst mij geld te laat uitbetaald mag ik dan ook een boete vragen van € 147,= euro?
Als ze dat 2 keer in 12 maanden doen en dat in de voorwaarden voor zaken me u doen staat?gezondheid schreef:Wanneer de Belastingdienst mij geld te laat uitbetaald mag ik dan ook een boete vragen van € 147,= euro?
Je bent gewoon aan het zeuren. Er was van te voren bekend dat, als je 2 keer in een jaar tijd te laat/niet betaald, er een boete bovenop komt. Dat is met gewone rekeningen niet anders (hoewel het proces en de bedragen daar anders zijn).
Eigen schuld, dikke bult.
Als de belastingdienst jou geld te laat uitbetaald krijg je daar altijd netjes de geldende rente overheen.Wanneer de Belastingdienst mij geld te laat uitbetaald mag ik dan ook een boete vragen van € 147,= euro?
Zouden veel "laatbetalers" een voorbeeld aan kunnen nemen.
Lijkt me niet, aangezien ze er ook al rente over vergoedden aan je. Dat is al lang en breed geregeld in de wet, net als die 147 euro boete die jij terecht moet betalen.gezondheid schreef:Wanneer de Belastingdienst mij geld te laat uitbetaald mag ik dan ook een boete vragen van € 147,= euro?
Wil je dat aangepast zien omdat je het niet eerlijk vindt, dan moet je bij de beleidsmakers in Den Haag zijn, en niet piepen en mauwen bij de uitvoerders nadat je al te laat betaald hebt.
-
Misschien dat de beleidsmakers volgende keer 1000 euro boete kunnen geven? Wat is veel en wat is te weinig? Wat is redelijk? Ik krijg dus alleen maar een rente uitbetaald als de Belastingdienst mij te laat uitbetaald maar andersom dus niet. Dat is geen gelijkwaardig iets dunkt me. Boete's naar verhouding van je inkomen lijkt me eerlijker.
Onzin, gelijke monniken, gelijke kappen. Jij wilt auto rijden, jij betaald niet automatisch, jij betaald aantoonbaar meerdere malen je belasting niet. Auto kunnen rijden = op tijd betalen anders een boete.gezondheid schreef:Misschien dat de beleidsmakers volgende keer 1000 euro boete kunnen geven? Wat is veel en wat is te weinig? Wat is redelijk? Ik krijg dus alleen maar een rente uitbetaald als de Belastingdienst mij te laat uitbetaald maar andersom dus niet. Dat is geen gelijkwaardig iets dunkt me. Boete's naar verhouding van je inkomen lijkt me eerlijker.
Als jij te veel toeslag krijgt hoef je die ook niet met rente terug te betalen. Je loopt gewoon van een mug een olifant te maken en te zeuren. Je was 2 keer in 1 jaar wanbetaler. Je kreeg een boete. Deal with it.gezondheid schreef:Misschien dat de beleidsmakers volgende keer 1000 euro boete kunnen geven? Wat is veel en wat is te weinig? Wat is redelijk? Ik krijg dus alleen maar een rente uitbetaald als de Belastingdienst mij te laat uitbetaald maar andersom dus niet. Dat is geen gelijkwaardig iets dunkt me. Boete's naar verhouding van je inkomen lijkt me eerlijker.
En stop nu met zeuren a.u.b. De boete was terecht, punt.
-
Waarom moeten we voor de Belastingdienst een uitzondering maken met deze hoge boete? Als het voor de Belastingdienst doet gelden dan voor andere overheidsinstellingen dan ook maar. Kan de overheid flink op verdienen en "bezuinigen".
-
Kan er niet eens een slotje op dit topic? Standpunten zijn intussen wel uitgewisseld, en veranderen doet er toch niets.