Re: Leren laarzen met groot kleurverschil geleverd
Geplaatst: 20 okt 2014 14:09
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Eens! Wettelijke verplichting om deel te nemen aan een onafhankelijke geschillen commissie. Wetgeving is in principe redelijk duidelijk, maar probeer je recht maar eens te halen als je product en je geld en dus de macht bij de webwinkelier ligt! Credit Card / Paypal had inderdaad geholpen om de "macht" weer naar je toe te trekken. Wellicht moet Ideal een optie gaan bieden in geval van geschil tussen verkoper en koper net als de credit card maatschappijen en Paypal. Overigens worden deze betaalopties niet geboden bij deze winkelier....olaf79 schreef:Dit is zeker een probleem waar vele consumenten mee kampen. Winkeliers weten dit en bieden daarom geen garantie. Immers voor paar tientjes ga je niet naar de rechter.
U kunt een klacht indienen bij consuwijzer maar veel kunnen zij niet betekenen behalve misschien bemiddelen. Als u een rechtsbijstandverzekering heeft is dat een optie.
Tevens zou u als u betaald heeft met credit card de betaling kunnen betwisten maar ik betwijfel of dat soelaas biedt.
Ik heb al eerder geschreven: het wordt tijd voor een onafhankelijke geschillen commissie waar elke winkelier verplicht aan mee moet werken en die bindend uitspraak doet.
Dat doet de TS niet, ook niet na herhaaldelijk aandringen op zowel deze als de Kassa site. Dat is sowieso al een gemiste kans. Konden we de winkelier inlichten met linken wat hij over zijn toko kan lezen. Maar goed, dat kan niet worden afgedwongen. Als de TS die aangetekende brief verstuurd en ze nemen hem niet aan dan de brief wel bewaren: ongeopend. Hier moet iets aan te doen zijn. Door de naam te noemen kan de TS wel mensen waarschuwen om daar dus NIET te kopen!Mucha schreef:Nagel ze aan de schandpaal. Als ze zo klantonvriendelijk zijn,dan mag iedereen dat weten ook. U bent nog veel te aardig voor ze. Iets wat ze absoluut niet verdienen. Als iedereen zijn mond houdt over hun klachten, dan veranderd er niks.
Uhhh TS, wie is dat? #naieftenormin schreef:Dat doet de TS niet, ook niet na herhaaldelijk aandringen op zowel deze als de Kassa site. Dat is sowieso al een gemiste kans. Konden we de winkelier inlichten met linken wat hij over zijn toko kan lezen. Maar goed, dat kan niet worden afgedwongen. Als de TS die aangetekende brief verstuurd en ze nemen hem niet aan dan de brief wel bewaren: ongeopend. Hier moet iets aan te doen zijn. Door de naam te noemen kan de TS wel mensen waarschuwen om daar dus NIET te kopen!Mucha schreef:Nagel ze aan de schandpaal. Als ze zo klantonvriendelijk zijn,dan mag iedereen dat weten ook. U bent nog veel te aardig voor ze. Iets wat ze absoluut niet verdienen. Als iedereen zijn mond houdt over hun klachten, dan veranderd er niks.
TS = Topic Starter Dus Kids300209! Vind het zoveel om telkens te herhalen, daarvoor hebben ze gelukkig de afkorting voor gevonden.Kids300209 schreef:Uhhh TS, wie is dat? #naief
Aangetekende brief is onderdeel van de procedure naar een eventuele rechtsgang. Je kunt natuurlijk een aangetekende brief versturen maar dat zegt natuurlijk niets over de inhoud.. je kunt namelijk ook een lege enveloppe aangetekend versturen
Nou, je kan er nog om lachen dus dat doe ik dan ook maar dat betekent: Jantje lacht, Jantje huiltKids300209 schreef: Aangezien we zo langzamerhand niets meer verwachten is het noemen van desbetreffende winkelier een kwestie van tijd.... Nog een allerlaatste poging ondernomen en daarbij opgemerkt dat we het dossier (met naam en toenaam) aan de kaak gaan stellen op Radar, Kassa etc.
Het lachen is ons mbt tot dit dossier wel vergaan zoals een ieder begrijpt.... Als je ziet hoeveel tijd we hieraan kwijt zijn, hartverwarmende reacties hier krijgen maar vervolgens nog steeds met lege handen staan. Met name de machteloosheid en klantonvriendelijkheid vreet energie.... Ben benieuwd hoe deze winkelier zelf behandeld zou willen worden als hem hetzelfde elders overkomt....... maar we vergeten nooit dat een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!tenormin schreef:Nou, je kan er nog om lachen dus dat doe ik dan ook maar dat betekent: Jantje lacht, Jantje huiltKids300209 schreef: Aangezien we zo langzamerhand niets meer verwachten is het noemen van desbetreffende winkelier een kwestie van tijd.... Nog een allerlaatste poging ondernomen en daarbij opgemerkt dat we het dossier (met naam en toenaam) aan de kaak gaan stellen op Radar, Kassa etc.
Hé hé, maar stuur ze nu ook nog even de links van Radar en Kassa. Geloof er geen barst van dat ze op beide sites hun visie laten horen: blufpoker. Nog ff doorzetten en linken. Staat er niets morgen dan krijg ik (helaas) gelijk! Jij kan het beter doen dan een van ons: als "tevreden klant" kennen ze je immers.Kids300209 schreef:Net reactie gekregen van de verkoper dat ze bij hun standpunt blijven en dat ze discussie op dit platform met naam en toenaam met vertrouwen tegemoet zien. Sterker ze hebben de behoefte om hun kant van het verhaal hier ook kenbaar te maken. Super dan hopen we dat een ieder hier eerlijk zijn/haar mening over het dossier ventileert! De webwinkel: http://www.janjansenschoenen-outlet.nl/ Clumpy.nl en de winkel heet MooiZo te Leek (GR)
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... #p2077.354Kids300209 schreef:Help ff met het verduidelijken van linken.. die snap.ik niet helemaal..m
U bedoelt dat de klant de boel bedonderd, door laarzen 'terug' te willen sturen die niet van u afkomen? Sja, we hebben hier op het forum in de loop der jaren best wel wat dingen voorbij zien komen. Zonder een standpunt in te nemen in deze kwestie, leert de ervaring dat dit zeer wel mogelijk is.jjso schreef: Wij hebben deze laarzen niet geleverd. Daarnaast zijn de laarzen ook nog eens
beschadigd.
Nou, jij leest het toch anders dan ik. Eerst schrijven ze: we hebben deze laarzen niet geleverd. Dan vraag ik me gelijk af welke firma dat dan wel gedaan heeft.witte angora schreef:Even isoleren:
U bedoelt dat de klant de boel bedonderd, door laarzen 'terug' te willen sturen die niet van u afkomen? Sja, we hebben hier op het forum in de loop der jaren best wel wat dingen voorbij zien komen. Zonder een standpunt in te nemen in deze kwestie, leert de ervaring dat dit zeer wel mogelijk is.jjso schreef: Wij hebben deze laarzen niet geleverd. Daarnaast zijn de laarzen ook nog eens
beschadigd.
Dan lijkt de juridische weg de beste optie.
Maar pas wel even de AV aan dan. En doe het netjes zoals het hoort.jjso schreef:Onze visie is heel simpel. .... Dit is onze reactie en daar willen we het voorlopig maar even bij laten.
Ik begrijp dat u voorlopig niet wilt reageren maar ik vind uw reactie niet duidelijk.jjso schreef:Onze visie is heel simpel. Alleen wil meneer het niet lezen.
Wij hebben deze laarzen niet geleverd. Daarnaast zijn de laarzen ook nog eens
beschadigd. Wij waren stomverbaasd toen wij deze laarzen retour kregen. Dit
waren niet de laarzen die wij hadden opgestuurd. Omdat toevallig de dag kort voor het verzenden deze laarzen ook nog door een klant waren gepast hebben wij deze klant gevraagd om terug te komen.
Haar eerste reactie "dit zijn niet de laarzen die ik gepast heb" Dat was voor ons een extra bevestiging.
Deze klant was namelijk juist heel erg bezig met de kleur en heeft ze daarom zelfs nog even mee naar buiten genomen. Een verwisseling is niet mogelijk want meer laarzen hadden wij op dat moment niet.
Deze laarzen komen rechtstreeks van de fabriek. Vrijdag 3 oktober bij ons geleverd. De fabriek zegt
ook "dit kan niet" "Hebben wij niet zo geleverd" Daarnaast was er voor de levering ook al sprake van een bijzonder mailwisseling, waar wij op deze plek niet verder ingaan
In onze 2e mail hebben wij meneer, na dreigmail van zijn kant direct geadviseerd om via de juridische weg zijn vermeende recht te halen. Dat heeft hij niet gedaan maar bleef en blijft maar doorgaan door ons en de fabriek met mails te bestoken.
Normaal gesproken zijn wij altijd zeer ruimhartig met retouren. Wij hebben namelijk geen enkel belang bij "gedoe". Daarom gaan er alleen schoenen en laarzen de deur uit die 100% zijn. En valt het product tegen of past het niet dan krijgt u na retour dezelfde dag uw geld nog terug. Dit is onze reactie en daar willen we het voorlopig maar even bij laten.
Op die (prut) site staat wel duidelijk: retourneren geen probleem; dat geloof ik dan nog wel, alleen is er geen oplossing als er een probleem bij levering ontstaat: dan is er geen oplossing. Dilettanten site, dat dan weer wel.53078 schreef:Maar pas wel even de AV aan dan. En doe het netjes zoals het hoort.jjso schreef:Onze visie is heel simpel. .... Dit is onze reactie en daar willen we het voorlopig maar even bij laten.
Overigens is het geen site waar ik zou bestellen. Mijn dochter van 7 heeft meer xHTML skills dan jullie webmaster. Met zo'n amateursite verdien je geen punten en maak je het niet aantrekkelijk voor twijfelende klanten. Er is dus veel meer uit te halen. Maar goed..da's erg offtopic en ik vraag me af of TS nog reageert.
*Waar komen die laarzen vandaan?
*Waar zijn de toegestuurde laarzen?
>En ook al werd het schoeisel direct vanaf de fabriek naar TS gestuurd, ze heeft ze gekocht op die prutsite en daar hoort het probleem ook afgewikkeld te worden...