LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UpC en Spookrekening

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Gast

Re: UpC en Spookrekening

Ongelezen bericht door Gast »

Correctie, klagen mag nog wel, maar je moet het dan wel opzeggen.
Dus niet alleen maar zitten klagen.
Laat ze het maar voelen bij UPC.
Het is aan mensen zoals Mobach te danken dat UPC dit beleid gewoon lekker voortzet.

silas
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 mar 2004 17:38

Re: UpC en Spookrekening

Ongelezen bericht door silas »

Ik heb ook opgezegd. Alleen heeft UPC er anderhalf jaar voor nodig gehad omdat te bevestigen en te corrigeren op de facturen. En dan hebben ze het nog steeds niet helemaal goed gedaan. Dus opzeggen wil niet zeggen dat je van UPC af bent. Helaas maar waar!

Gast

Re: UpC en Spookrekening

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb ook opgezegd. Alleen heeft UPC er anderhalf jaar voor nodig gehad omdat te bevestigen en te corrigeren op de facturen. En dan hebben ze het nog steeds niet helemaal goed gedaan. Dus opzeggen wil niet zeggen dat je van UPC af bent. Helaas maar waar!
Dat is wel zo, ik heb gisteren ook nog weer een factuur van 325 euro gehad, terwijl ik al sinds december 2002 geen klant meer ben.
Maar dat betaal ik ook niet hoor. Ze kunnen wel blijven zeuren, ze kunnen je zelfs voor de rechter dagen, maar als ze geen recht hebben op geld van jou, dan hoef je ze dat ook niet te geven. Dat vindt een rechter ook.
Het voordeel van geen diensten meer afnemen bij ze, is ook dat ze je niet kunnen afsluiten als pressiemiddel, om je de onzin nota toch maar te laten betalen.
Wat mij betreft gaan ze weer lekker veel kosten maken, die ze daarna zelf moeten betalen om te proberen mij te laten betalen (dat hadden ze in mijn geval al een keer gedaan). Ik heb wel, zodat ik bij de rechter eventueel kan zeggen dat ik mijn best gedaan heb om ze op hun fout te attenderen, een mailtje via de website van ze naar ze gestuurd dat het niet klopt en dat ze niets te vorderen hebben van mij. Dit is de enige moeite die ik onderneem.
In plaats van dat ik heel boos en geïrriteerd van die nota van gisteren ben geworden en me al bij voorbaat kwaad maak over dat mailtje dat ik ze heb gestuurd maar dat ze toch niet gaan lezen, zit ik er bij voorbaat al weer optimaal van te genieten dat zij straks heel veel kosten hebben en voor joker staan in de rechtzaal en geen cent krijgen van mij. :wink:

Gast

Re: UpC en Spookrekening

Ongelezen bericht door Gast »

Kijk ik net bij mijn e-mail, zie ik tot mijn mega grote verbazing dat ze (nu al!) hebben gereageerd, nb het bedrag dat ik van de rechter moest betalen (325 euro) was aanzienlijk minder dan de 450,- (excl. kosten rechtzaak) die UPC mij wilde laten betalen. zie hieronder:

From: [email protected] Add to Address Book
Subject: Re: Re : Overig - Overig
To: *****
Date: Fri, 26 Mar 2004 15:53:52 +0100


Geachte heer ***,

Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen. Voor een correcte
afhandeling van uw verzoek wordt uw bericht doorgestuurd naar
de juiste afdeling. U krijgt zo spoedig mogelijk een reactie.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland


Het is niet mogelijk te mailen naar [email protected]. Indien u nog een
vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het
contactformulier op de website van UPC. U vindt het contactformulier op
http://www.upc.nl

===========================================================

NIET ONGELEZEN WEGGOOIEN AUB!! IK NEEM MAAR 1 KEER DE MOEITE OM JULLIE TE ATTENDEREN OP JULLIE ZOVEELSTE FOUT.
Betreft: Onzin factuur *********-00
Omdat ik wil voorkomen dat jullie straks voor de tweede keer voor niets
het incassobureau en de rechter erbij gaan halen, raad ik jullie
nu met klem aan al mijn persoonlijke gegevens uit jullie systeem te
verwijderen. Tevens adviseer ik jullie dit mailtje zeer serieus te nemen
en goed te verwerken in jullie administratie. Deze administratie zou ik
ook zeker nog eens controleren (mijn gegevens in het bijzonder)
als ik jullie was.
Kort samengevat; de rechter heeft geoordeeld dat ik 325,- euro + rente
aan jullie verschuldigd was, dit heb ik ** november 2003
overgemaakt aan Touber van der Velden & Kassies. Hiermee was en is nog steeds wat mij betreft, het hoofdstuk UPC afgesloten. Dat
jullie zo'n goede klant niet los willen laten, kan ik best wel
begrijpen, maar aan alles komt een eind. Gelukkig heb ik prima alternatieven gevonden voor de diensten die ik bij jullie afgenomen heb en zou zijn gaan afnemen, als ik nog klant bij jullie was geweest.
Ik wens dan ook geen post meer van jullie te ontvangen.
Nogmaals: DIT MAILTJE IS DE ENIGE MOEITE DIE IK ONDERNEEM OM JULLIE EROP TE ATTENDEREN DAT JULLIE NIETS HEBBEN TE VORDEREN VAN MIJ. OP TOEKOMSTIGE POST VAN JULLIE ZAL IK DAN OOK NIET MEER REAGEREN EN DEZE GAAT ONGELEZEN DE VUILNISBAK IN!
Ik vertrouw erop dat ik hiermee aan een eventuele verplichting ten
aanzien van jullie heb voldaan en dat een rechter dat zeker ook zal
vinden (mochten jullie die er weer bij gaan halen uiteindelijk).
Met vriendelijke groet,

Gast

Re: UpC en Spookrekening

Ongelezen bericht door Gast »

ha ha ha ha ha ha ha ha de rechter heeft geoordeeld dat je moest betalen, dus je zat zelf heel goed fout!!!!

En dan nog durven zeggen dat upc een goede klant kwijt is.

Echt leuke humor vlak voor het weekend, denk eerder dat UPC blij is dat je opgerot betn en wenst toekomstige aanbieders van diensten aan je heel veel sterkte.

Gast

Re: UpC en Spookrekening

Ongelezen bericht door Gast »

ha ha ha ha ha ha ha ha de rechter heeft geoordeeld dat je moest betalen, dus je zat zelf heel goed fout!!!!

En dan nog durven zeggen dat upc een goede klant kwijt is.

Echt leuke humor vlak voor het weekend, denk eerder dat UPC blij is dat je opgerot betn en wenst toekomstige aanbieders van diensten aan je heel veel sterkte
Kijk lezen is ook een vak. Zoals ik al zei, wilde UPC 450 euro van mij hebben, met dat bedrag was ik het niet eens.
Omdat ik het er niet eens mee was, heb ik het betalen ervan uitgesteld totdat ik een duidelijke specificatie zou krijgen van UPC. Mag jij drie keer raden of ik die specificatie na meerdere verzoeken van mij gekregen heb....
Nee dus.
Uiteindelijk hebben ze me afgesloten van telefoon en digital. Toen heb ik meteen alles opgezegd ook het basispakket van de tv en gedacht kom maar op met je rechtzaak, wedden dat ik minder moet betalen dan jullie willen???
Nou en dat is dus ook zo gebleken. Ik hoefde maar 325 euro te betalen en de kosten van de rechtzaak zelf hoefde ik niet te betalen. Misschien dat jij dat niet weet, maar in Nederland is het zo dat als ik fout gezeten had, dan had ik voor die kosten moeten opdraaien en dat had het me al met al 700 euro gekost.
Fout was ik dus niet, ik wist dat ik moest betalen. Het punt van discussie was de grootte van het bedrag.
En een goede klant zijn ze echt wel kwijt. Ik had op internet na alle diensten bij ze (en al jarenlang) en inmiddels heb ik nu ook nog internet (niet van UPC uiteraard), dat scheelt ze zo'n 90 eurootjes in de maand. Is voor zo'n groot bedrijf misschien peanuts, maar aangezien ik niet de enige ben die ze hebben weggeterroriseerd en ook zeker niet de laatste, zal het uiteindelijk toch niet zo goed zijn voor hun omzet.

Har

Re: UpC en Spookrekening

Ongelezen bericht door Har »

Vanaf 2001 heb ik al een conflict met UPC. Als antwoord op een van mijn brieven over het niet volgens afspraak leveren van diensten, kreeg ik het antwoord dat ik dan mijn diensten moest opzeggen als het mij niet beviel. Dit heb ik geprobeerd. Meerdere faxen, aangetekend, geprobeerd te bellen, noem maar op. Het is nu 03-2004, en ik krijg nog steeds deurwaarders aan de deur. Intrum Justitia heb ik gebeld, en ook zij krijgen geen ankele reactie op verzoeken van hun om gespecificeerde overzichten. Let wel: op geen enkel verzoek van hen heeft UPC gereageerd. Maar mijn factuur is momenteel wel meer dan E 3200.- Met een gezin met twee kleine kinderen krijg je het hier wel warm van......
Het wordt tijd dat het arrogante zooitje failliet gaat! :twisted:

Gesloten