LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stedin aansluitplicht gas en kosten?
Re: Stedin aansluitplicht gas en kosten?
Ik denk dat ze ook willen voorkomen dat in een groepje huizen één van de woningen de aansluiting regelt en dan woekerprijzen doorberekent aan de andere huizen.
We zitten met 2 aansluitingen bij elkaar en de volgende huizen met minstens weer 100 meter. Dus met meerdere dan huidige 3 worden de kosten ook weer hoger. Er scheen bij stedin idd een soort van regeling te zijn dat bij meerdere aansluitingen stedin de leiding zelf legt, maar ook hierover blijven ze stil en hopen dat het natuurlijk betaald wordt voor 40 euro de meter. Maar ze zoeken het maar uit, of ik aub klant mag worden en betalen voor de rest vd straat en stedin. Dank u vriendelijk.
Ga weer een propaantank aanvragen ondergronds, voor 10000 euro een zonnepanelen warmtewisselaarsysteem installeren zoals solar freeze ed. En dag stedin.
Ga weer een propaantank aanvragen ondergronds, voor 10000 euro een zonnepanelen warmtewisselaarsysteem installeren zoals solar freeze ed. En dag stedin.
Ja maar dan zouden ze de kosten vd aansluiting moeten delen door het aantal mogelijke aansluitingen toch? Om het eerlijk te verdelen? Dan zou er geen probleem zijn en wanneer stedin vanaf onze leiding verder zou gaan werken. Ons onze kosten terugbetalen.
Je hebt dan ook weer de vraag hoe lang dat volledig aan de anderen doorbelast kan worden. Ze willen natuurlijk niet zelf voor 2/3 van de kosten opdraaien als de andere twee niet willen meedoen. Dus dan willen ze dat toch op jou verhalen. Maar je zou dan denken dat als de anderen alsnog mee willen doen, zij alsnog elk ook 1/3 betalen en zij daf weer aan jou terugvergoeden. Maar hoe lang is dat nog eerlijk om te doen? Als ze pas over 50 jaar willen worden aangesloten, zouden ze dan nog steeds 1/3 van de huidige kosten moeten betalen? Of meer? Of minder?
Dus hebben ze volgens mij een beter punt om het in eigen beheer te doen. Ik ga in geen geval 10000 euro betalen om klant te mogen worden. Ik wacht wel tot iemand anders zo dom is of de juiste mensen kent en sluit me dan aan voor 900 euro als het dan nog wenselijk zou zijn. Liever niet denk ik.
Maar iedereen nogmaals bedankt.
Maar iedereen nogmaals bedankt.
Lijkt mooi in het buitengebied wonen, maar dan. Heb zelf de gasaansluiting betaald, waarna buren gratis hebben aangesloten. Destijds werd gezegd dat deze dan ook moesten bijdragen en een bedrag werd terug gestort, maar nooit één cent gezien.
Het gasbedrijf zal alleen een leiding leggen als dat voor hen aantrekkelijk is, dus voldoende afname. Met slechts enkele buren zal dat dus niet gebeuren.
Dus de enige hoop is voor jou dat buren willen aansluiten en dat je dan gratis meelift. Tot die tijd is de beste oplossing een gastankje plaatsen. Het nadeel daarvan is weer dat bij overschakeling je apparatuur geschikt moet worden gemaakt.
Het gasbedrijf zal alleen een leiding leggen als dat voor hen aantrekkelijk is, dus voldoende afname. Met slechts enkele buren zal dat dus niet gebeuren.
Dus de enige hoop is voor jou dat buren willen aansluiten en dat je dan gratis meelift. Tot die tijd is de beste oplossing een gastankje plaatsen. Het nadeel daarvan is weer dat bij overschakeling je apparatuur geschikt moet worden gemaakt.