LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen ontvangst met gsm netwerk van T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Remke

Re: Geen ontvangst met gsm netwerk van T-Mobile

Ongelezen bericht door Remke »

Bedrijfsmatig doe ik redenlijk wat met GSM communicatie, mijn ervaring is dat het bereik binnenshuis via vodafone & KPN meestal beter is. Dit is vrij eenvoudig te verklaren, Tmobile, orange etc maken alleen gebruik van het GSM 1800 netwerk en KPN en Vodavone maken voornamelijk gebruik van het GSM 900 netwerk. Het GSM 900 netwerk heeft minder last van signaalabsorbtie dan GSM 1800 daarnaast is het vermogen van een toestel op GSM1800 maar 1 wat tegen 2 wat zendvermogen op GSM900.
Met 2 watt op 900Mhz kom je ongeveer 35 Km ver en met 1 wat op 1800Mhz haal je maximaal 10 km.

Hier heeft TS op dit moment niet zoveel aan deze zit met een mobiel die niet voldoet. Een goede maar geen goedkope oplossing is het gebruik van een carkit met de antenne buiten het huis, en dan bij voorkeur een goed dipool van 6db of meer.

AriedeK.

Ongelezen bericht door AriedeK. »

Dat vind ik nou het eerste goede idee wat ik hier ben tegengekomen. Mensen die persé binnen willen bellen kunnen een carkitje kopen en de antenne op het raam plakken. Geniaal! Dank voor deze suggestie.

Paultje

Ongelezen bericht door Paultje »

Beste Remke,

Het is in der daad waar dat KPN en Vodafone gebruik maken van GSM 900 en T-mobile en Orange van GSM 1800, maar je vergeet Telfort en Telfort maakt tevens ook gebruik van EGSM (dat is Extended GSM), dat is een extra 900 Mhz frequentie die ook beter doordringt bij muren en dergelijke en zendt ook een sterker signaal uit dan GSM 1800. Het is dus zo dat Telfort in de meeste gevallen een betere dekking geeft (vooral binnenhuis) vergeleken met de GSM 1800 netwerken. Natuurlijk telt het ook mee hoeveel antennes van Telfort van EGSM heeft staan in een bepaalde omgeving, als er natuurlijk weinig staan is de capaciteit lager en ook het bereik binnenhuis minder. Dat hangt altijd af van waar je maar belt. Voor iedereen geldt weer wat anders, bij de een is T-Mobile weer beter dan KPN en dan weer Vodafone slechter dan Orange... Mensen neem gewoon het netwerk waar jij het meest tevreden over bent en hou dat zo. Heb je problemen met een bepaald netwerk dan weet je voor de volgende keer dat netwerk niet moet nemen en dan neem je na je contract een ander (degelijk) netwerk.

Remke

Ongelezen bericht door Remke »

@ Paultje

Ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt, EGSM wordt door de meeste GSM900 providers ondersteund ik maak er reeds 5 jaar gebruik van bij Vodavone. Bij EGSM krijg je een grotere bandbreedte 13k6 ipv 9k6 waardoor het geluid veel beter wordt.

Dat er speciale GSM900 netwerken zijn die verder doordringen is een fabeltje het bereik bij beiden is gelijk. Wat wel een feit is is dat telfort een contract heeft met vodavone dat ze bij geen dekking gebruik kunnen maken van het vodavone netwerk. Maar dat geldt voornamelijk in dunbevolkte gebieden waar het voor telfort niet uit kan om een mast te plaatsen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Remke,

Volgens mijn informatiebronnen schijnt het zo te zijn dat alleen Telfort deze extra frequentie gebruikt, en niet Vodafone. Er zijn echter ook aparte antennes voor nodig. Vandaar dat Telfort deze op enkele plaaten ook heeft geplaatst.
Het ging er mij voornamelijk om dat Telfort naast de GSM 1800 dus ook weldegelijk de GSM900 (EGSM) frequentie gebruikt. Technisch gezien heb ik er niet veel verstand van, maar dat doet er ook niet toe...

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

En over het Vodafone cotract he... Volgens mij is dat al enige tijd geleden dat dat is gestopt... Volgens mij is dat niet meer zo, althans laat mij maar eens zo'n geval bekend maken. Ik ben al 3 jaar klant bij Telfort en ik volg alles op de voet...

Nicole

Ongelezen bericht door Nicole »

Ook ik heb een jaar geleden een abonnement bij t mobile afgesloten.
Ik heb mijn eigen adres en plaatsen waar ik vaak moest zijn als school en de stal waar mijn paard staat laten toetsen op bereik. Op alle plekken is het berijk minimaal en bij sommige zelfs totaal niet aanwezig terwijl mij werd verteld dat ik een goede dekking had op deze plaatsen.
Toen ik de eerste keer naar t mobile klantenservice belden was ook de telefooniste geschokt door het slechte bereik dat ik toen had. Zei vertelde mij dat de rede kon zijn dat ik tegenover een spoorlijn woon en het huis voorzien is van dubbel glas. Ook een snelweg zou de rede kunnen zijn van mijn slechte bereik. Dit was mij bij het afsluiten vh abonement niet verteld!!!
Kort hierop heb ik mijn eerste brief naar t mobile gestuurd, geen reactie.
Nog een brief gestuurd waarin ik heb vermeld dat ik vanaf januarie geen een rekening meer betaal en al sinds december mijn telefoon ook niet meer gebruik.
T mobile reageerde, maar schenen niet te begrijpen wat ik wilde, ik moest gewoon de kosten betalen die ik anders ook kwijt was als ik mijn abonement bleef behouden tot juni 2005.
Na een tijdje krijg ik een brief, ik wordt verzocht mijn rekening te betalen.
Ik heb toen nog een brief gestuurd waarin ik mede heb gedeeld mijn rechtsbijstands verzekering in te schakelen, zoals ik inmiddels al gedaan had. Toen kreeg ik een brief waarin men zei dat ik mijn abonement kon beeindigen......in juni 2005!!!!!
Ja dat wist ik al, dit was de einddatum van mijn abonement!
Denken ze echt dat ik gek ben!!
Toen kreeg een brief van t mobile incaso. Op dat moment was ik bezig met een hypotheek, geen geschikt moment voor de bkr dus!
Dus belde ik weer t mobile. Ik kreeg een dame aan de telefoon nadat ik 10 minuten aan de telefoon had gehangen. Na mijn vraag of, zoals gebruiklijk, de incaso stop gezet kon worden tijdens het conflict wat ik met t mobile heb en waar mee ARAG bezig was reageerde ze stotterend dat ze evenhet hoofdbureau moest bellen. Weer kreeg ik 10 minuten verschillende top 40 hits te horen.
Toen ze weer aan de telefoon kwam vertelde ze me dat het hoofdkantoor niet akoord ging omdat ik volgens hun dekking had!
1. Daar over ging mijn vraag niet maar daarover gaat het conflict.
2. Als ze een even bij mij thuis komen proberente bellen zullen ze het tegendeel bewezen zien.
3. een mobile telefoon is toch niet alleen voor thuis.
Gelukkig heeft ARAG de zaak in behandeling, ik heb erg veel vertrouwen in hun deskundigheid.
Ook vertelde een verkoper van de Phonehouse mij dat ik gewoon moest blijven volhouden, hij kende namelijk meerdere mensen die ook hun contract hebben kunnen beeindigen bij t mobile.
Ook vertelde hij nooit een t mobile abonnement te adviseren.
Ps: dat zowel de klachtenservice als het hoofdkantoor van t mobile niet telefonisch te berijken zijn zegt toch eigenlijk al genoeg!

marsmannetje

Ongelezen bericht door marsmannetje »

Hallo,

Ook ik had grote problemen met T-Mobile qua bereik. En ze wisten dondersgoed dat ze fout zaten... Ik heb een keer een groot bloemstuk thuisbezorgd gekregen met de excuses van T-Mobile Nederland, ik heb een keer 10 Euro korting op mijn nota gehad en ik heb kosteloos een nieuwe sim kaart van hun gehad ter waarde van 15 Euro. Maar het mocht allemaal niet baten... ik bleef een slecht bereik houden en dat in Den Haag! En dus heb ik mijn abonnement afgekocht en ben nu bij KPN en al het gesodemieter is gestopt. Heerlijk. Van de hel naar de hemel zeg maar.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag Marsmannetje,

Ik heb jouw reactie ook geplaatst op Klaagbus.nl. Uiteraard met de vraag, of er (nog) meer consumenten zijn die klachten hebben over de bereikbaarheid van T-mobile. Als je hiertegen bezwaar hebt, dan hoor ik dat graag even. Groeten, Ton.

eendje

Ongelezen bericht door eendje »

T-mobile heeft naar mijn mening een slechte dekking, zeker in minder bevolkte gebieden. Waar andere providers nog een goede dekking bieden(KPN en Vodafoon zeker) haakt T-mobile af snel af. De testen van o.a. de cosumentenbond gaan tot nu toe alleen over dekking langs snelwegen, ja daar kan iedereen nu wel bellen. Klagen helpt niet naar mijn mening, tenzij het erg veel mensen zijn. Ik vraag me af hoeveel T-Mobile nog inversteerd in hun dekking, want het kan gewoon stukken beter. Ik ga mijn abo iig niet meer verlengen, kom ik alleen in de hel van nummer verhuizen terecht. Heb ik ook al eens mee gemaakt. :(

BTW de Klantenservice van T-mobile is naar mijn mening ook slecht. Als het niet in hun boekje staat kunnen ze je niet helpen. Een klachten brief sturen is dan je enige middel, en dat kost meer moeite dan ff de telefoon te pakken.(als je dekking hebt dan)

Fons

Ongelezen bericht door Fons »

Alleen wat ik dan niet begrijp dat ze in 2003 meer dan 2 miljoen abo's hebben afgesloten. zeker omdat het goedkoop is. Ja logische als je nooit kan bellen en smsen. :D

Gelukkig zit ik al jaren bij Vodafone.... en ik wil idd niet weg want
porteren (verhuizen nummer) is in Nederland ook niet echt geweldig! :D

????

Ongelezen bericht door ???? »

Het is een natuurkundig gegeven dat bij Mobiele Telecommunicatiediensten de mogelijkheid om een verinding op de bouwen of in stand te houden en de kwaliteit van de verbinding niet op iedere plaats en op ieder moment gelijk of toereikend is.
Als dit daadwerkelijk een zinsnede is uit de AV, betekent dit niet dat het onmogelijk is. En wat is nu goed of slecht of uit of aan.

!! Rudy

Ongelezen bericht door !! Rudy »

Ik heb dat beruchte abbootje ook opgezegd (voortijdig), had wel een gegronde redenen en heb nu Vodafoon, nog geen enkele situatie gehad waarbij ik niet kon bellen. Wacht ik mag niet liegen, 1 keer een duidelijk probleem, kon ik niet bellen (binnenshuis). De oorzaak van dit probleem was gelukkig een lege accu (deze weer opgeladen).

Groeten van Rudy

En toch nog steeds mensen die samen met Nederlandse elftal in europa het willen gaan maken. (ha ha ha), T-mobile in iedergeval niet.

.sjefke2

Ongelezen bericht door .sjefke2 »

Wie voor een zakenreis of vakantie nog eventjes snel een abonnement afsluit bij T-Mobile zal in het buitenland raar staan te kijken. Want zodra de eerste stap op de buitenlandse luchthaven wordt gezet of de niet-bemande grenspost op de snelweg is gepasseerd blijkt het telefoontoestel in het buitenland niet te werken. Het betreft geen technisch falen, maar een fundamenteel wantrouwen in het betaalgedrag van de klanten.
Dit speelt ook nog, bezichtig een de uitgesproken reden ?????

!! Ron

Ongelezen bericht door !! Ron »

Dat vind ik nou het eerste goede idee wat ik hier ben tegengekomen. Mensen die persé binnen willen bellen kunnen een carkitje kopen en de antenne op het raam plakken. Geniaal! Dank voor deze suggestie
Valt mij mee Arie de K, zeker een vriendje van Pommetje.
Wanneer T-mobile kritiek krijgt bla bla bla, oh wat heeft de klant ongelijk!!!!!!!!
Komt er iemand die de gehele dag met zo'n carkit op zijn rug wil lopen om met zijn T-Mobieltje te kunnen bellen en jij vind na de gloeilamp dit de beste uitvinding.

Foei toch, even naar de "nieuwe topic" T-mobile, binnen 24 uur duidelijkheid???

Groeten Ron

!!!

Ongelezen bericht door !!! »

In November 2003 heeft mijn dochter haar GSM abonnement bij T-Mobile verlengt. Deze firma deed haar een goede aanbieding. Op 1 december zijn wij verhuisd van postcode 3225 RD naar postcode 3224 SB. Hemelsbreed zo'n 1500 meter verder. Op dat moment was mijn dochter niet goed meer bereikbaar. T-Mobile heeft haar klachten onderzocht en via een mail te kennen gegeven dat er inderdaad problemen zijn met de bereikbaarheid op de nieuwe postcode. Dit hebben zij na onderzoek zwart op wit bevestigd. Mijn dochter wilde hierop haar abonnement beeindigen maar dat kan volgens T-Mobile niet. Zij kan wel een afkoopsom betalen gelijk aan het aantal maanden dat het abonnement nog loopt en anders het abonnement uitdienen. Als motivatie geven zij op dat wij verhuisd zijn en zij daarom niets aan het probleem hoeven te doen of ons de kans te geven het abonnement te beeindigen
Dit is wat men al jaren doet, wat als u het abonnement had afgesloten op uw nieuwe woonadres???, had men dan wel ingestemd met uw voorstel, om het kontrakt te beeindigen???. :twisted:

Hoe je het ook bekijkt, men durft rustig de klant de oorzaak te noemen van het probleem. :!: :!:
Wanneer u in het tweede geval, dus al woonzaam op het nieuwe adres, ook had gereclameerd, dan komt men vervolgens met de algemene voorwaarden op de proppen, waarin T-mobile wel minder mag leveren, maar waarbij u wel hetzelfde moet blijven betalen.

Het is een hele vreemde provider:

* Er zijn, die krijgen vermindering op de abonnementsverplichting
* Er zijn, die een gratis simkaart krijgen
* Er zijn, die teveel betaald hebben en het dubbele terug krijgen
* Er zijn, die een bloemetje ontvangen! (wat zeg je??) ik zei een BLOEMETJE ontvangen!!!.

Maar er zijn er helaas zoveel die nul,nul krijgen, zoals ook U en ik!!

Succes met deze aanwinst, hier zul je nog veel en lang lol van beleven.

nico

Ongelezen bericht door nico »

waarom neem je dan t-m ?
je weet dat ze minder zijn met het bereik! dus ja het kan zijn dat ie het in huis niet doet! wil je zo min mogelijk risico nemen neem dan gewoon kpn of vodafone, waarvan je weet dat je waarschijnlijk thuis wel bereik hebt!

maar net zoals de vele anderen die nu zeuren, zullen jullie t-m wel hebben genomen omdat ie stukken goedkoper zijn dan vodafone en kpn!

eigen schuld dikke bult! moeten jullie niet van die centenneukers zijn!

bierfles

Ongelezen bericht door bierfles »

maar net zoals de vele anderen die nu zeuren, zullen jullie t-m wel hebben genomen omdat ie stukken goedkoper zijn dan vodafone en kpn!

eigen schuld dikke bult! moeten jullie niet van die centenneukers zijn
Wat jij zegt is jouw persoonlijke mening, het is voorgebakken en het zijn uitspraken die totaal geen waarde hebben.

Dus (NI)et (CO)rrect, iets wat in je naam al duidelijk wordt!!

Grv. bierfles

bierfles

Ongelezen bericht door bierfles »

Iedereen zit maar te zeuren, dat T-mobile een slecht bereik heeft.
Dat is helemaal niet waar, T-mobile heeft geen goed bereik!

Grv bierfles

Gesloten