Re: Webwinkel Kruidvat
Geplaatst: 20 nov 2014 14:51
kruidvat heeft keurig gehandeld.
Onzin reactie. Ik heb niet gezegd dat webwinkels een fysieke winkel moeten hebben om succesvol te zijn.berndv schreef:Onzin. Veel, misschien zelfs de meest succesvolle, webwinkels bestaan zonder fysieke winkel. Zoals al genoemd: bol.com, coolblue, wehkamp, conrad, Amazon, dealextreme en ga maar door.VCampen schreef: Het succes van webwinkels wordt zwaar overdreven. Ze kunnen trouwens niet bestaan zonder de stenen winkels.
Je voorbeeld werkt niet, immers, het product heeft het magazijn van Kruidvat, de fysieke winkel in je voorbeeld, in goede staat verlaten. Maar als je iets koopt in een winkel zoal een drogisterij, is er doorgaans geen derde partij verantwoordelijk voor het vervoer van die winkel naar je eigen voorraadkast, waar dat bij een online aankoop wel het geval is.VCampen schreef:Ik heb niet gezegd dat webwinkels een flop zijn.eddy123 schreef:Nou, objectief bekeken is het een mega-succes hoor.
En er zijn maar weinig webshops die een stenen winkel nodig hebben. Een paar mega-grote webshops: bol.com, conrad.nl (stenen shopje opgeheven was te duur), wehkamp.nl en binnenkort ook eindelijk in Nld. Amazon.
Het bevalt u kennelijk niet, dat kan natuurlijk, maar je kunt niet objectief beweren dat webshops een flop zijn en alleen maar bestaan bij de gratie van stenen partners. Dan zit je flink naast de werkelijkheid.
Hou het er maar op dat er nog veel kan worden verbeterd.
Neem het voorbeeld van TS.
Als TS in de winkel van Kruidvat een product zou willen waarvan de verpakking was beschadigd dan zou het personeel kijken of er ergens nog een onbeschadigde verpakking ligt.
De winkel zal er alles aan doen om TS met het product te laten vertrekken.
Kruidvat de winkel wil niet dat TS onderweg naar huis langs ETOS loopt en toevallig het product ziet en koopt.
Men begrijpt in de winkel dat de klant het product wil en doet zijn best de klant te helpen en daar wordt Kruidvat ook beter van want ze willen tenslotte verkopen.
Nu bestelt TS het product bij de webwinkel van Kruidvat.
Er gaat onderweg iets mis. TS weet van niks.
Kruidvat heeft het geld van TS al binnen.
Waarom niet met spoed nog een keer versturen en i.p.v. een afmelding via de mail had Kruidvat kunnen zeggen wat er aan de hand is maar dat de spullen onderweg zijn.
TS heeft de bestelling tenslotte niet geannuleerd. TS wil die producten en geen cadeau of korting of geld terug.
De webwinkel schijnt niet door te hebben dat ze de klant zo snel mogelijk aan het product moeten helpen omdat de klant anders bij de concurrent koopt.
De winkel kijkt naar de mogelijkheden voor de klant en bij de webwinkel moet de klant teveel rekening houden met de beperkingen van de webwinkel.
In mijn voorbeeld gaat het niet om het product maar om de mogelijkheden van de één (winkel) en de beperkingen van de ander (webwinkel).sjohie schreef: Je voorbeeld werkt niet, immers, het product heeft het magazijn van Kruidvat, de fysieke winkel in je voorbeeld, in goede staat verlaten. Maar als je iets koopt in een winkel zoal een drogisterij, is er doorgaans geen derde partij verantwoordelijk voor het vervoer van die winkel naar je eigen voorraadkast, waar dat bij een online aankoop wel het geval is.
Daarnaast geeft de wetgeving die de consument (oa) recht geeft op 14 dagen zichttermijn, en terugbetaling van het geld in dit geval, de verkoper de plicht om dit binnen 14 dagen terug te betalen. Dat zijn 2 kanten van dezelfde medaille.
Jij hebt de forumregels gelezen? Je mag niets ongefundeerd beweren. Bericht gemeld.VCampen schreef:Waarom zou ik op jouw bevel iets verwijderen?encore schreef:Dus onderbouw je stelling of verwijder em.VCampen schreef:...
Het succes van webwinkels wordt zwaar overdreven. Ze kunnen trouwens niet bestaan zonder de stenen winkels.
Had je het op een andere toon gevraagd dan had ik het onderbouwd.
Als jij deze regel ook aanhoudt voor je eigen berichten dan mag je ze vrijwel allemaal verwijderen.encore schreef:Jij hebt de forumregels gelezen? Je mag niets ongefundeerd beweren. Bericht gemeld.
Nee klopt, je zegt dat ze niet kunnen bestaan zonder fysieke winkel. Dus wie praat er dan onzin?VCampen schreef: Onzin reactie. Ik heb niet gezegd dat webwinkels een fysieke winkel moeten hebben om succesvol te zijn.
VCampen schreef: Het succes van webwinkels wordt zwaar overdreven. Ze kunnen trouwens niet bestaan zonder de stenen winkels.
Je snapt duidelijk niet wat ik bedoel maar voor jou staat wel vast dat het onzin is.berndv schreef:Nee klopt, je zegt dat ze niet kunnen bestaan zonder fysieke winkel. Dus wie praat er dan onzin?VCampen schreef: Onzin reactie. Ik heb niet gezegd dat webwinkels een fysieke winkel moeten hebben om succesvol te zijn.VCampen schreef: Het succes van webwinkels wordt zwaar overdreven. Ze kunnen trouwens niet bestaan zonder de stenen winkels.
Surprise meVCampen schreef: Onderzoeksresultaten zijn in no time te vinden via google.
Je bent in ieder geval wel sportief. Excuses aanvaard.berndv schreef:Surprise meVCampen schreef: Onderzoeksresultaten zijn in no time te vinden via google.onderbouw je statement. Waarom zou ik naar jou onderbouwing moeten gaan zoeken. Je hebt een punt hoor, ik las het verkeerd, mijn excuses daarvoor. Voor mij staat niets vast. Ik hou van een gezond debat en ben met goede argumenten bereid mijn standpunt aan te passen als ik overtuigd ben van een goed verhaal. Het is in ieder geval niet mijn intentie om beledigend over te komen, en als dat wel zo leek, sorry.
Wat betreft kosten en prijsvergelijkingen met stenen winkels heb je gelijk. Ik ben wel van mening dat er meer zaken meespelen waarom het doen van aankopen via internet interessanter is dan sommige aankopen in fysieke winkels. De rechten omtrent de wet koop op afstand zijn voor veel mensen ook een goed argument. Ruilen kan in veel winkels, maar geld terug is zoals al gezegd een gunst en geen recht. Vaak wordt je zelfs afgescheept met een waardebon ofzo. Bij internetaankopen is het herroepingsrecht een duidelijk wettelijk kader.
Maar goed, we gaan beiden behoorlijk off topic nu, hoewel de discussie interessant is
Je schrijft het zelf, appels en peren dus..VCampen schreef:In mijn voorbeeld gaat het niet om het product maar om de mogelijkheden van de één (winkel) en de beperkingen van de ander (webwinkel).sjohie schreef: Je voorbeeld werkt niet, immers, het product heeft het magazijn van Kruidvat, de fysieke winkel in je voorbeeld, in goede staat verlaten. Maar als je iets koopt in een winkel zoal een drogisterij, is er doorgaans geen derde partij verantwoordelijk voor het vervoer van die winkel naar je eigen voorraadkast, waar dat bij een online aankoop wel het geval is.
Daarnaast geeft de wetgeving die de consument (oa) recht geeft op 14 dagen zichttermijn, en terugbetaling van het geld in dit geval, de verkoper de plicht om dit binnen 14 dagen terug te betalen. Dat zijn 2 kanten van dezelfde medaille.
Dit is geen overmacht. Kruidvat is verantwoordelijk voor een derde partij die zij inschakelt om uitvoer te geven aan de verbintenis die ze is aangegaan.sjohie schreef:Ik vind dit een keurige oplossing, voor iets wat eerlijke overmacht is, buiten de directe verantwoordelijkheid van Kruidvat.
Dan bestel zelf maar iets bij het Kruidvat Alfa: je kunt zelfs achteraf betalen. Wel overmacht dus? Het ligt nu gewoon weer aan TS en niet aan het Kruidvat.alfatrion schreef: Dit is geen overmacht. Kruidvat is verantwoordelijk voor een derde partij die zij inschakelt om uitvoer te geven aan de verbintenis die ze is aangegaan.
Dit hele probleem was er niet geweest als TS niet het volledige bedrag vooruit had betaald. Kruidvat handelt fout door betalingsopties in het bestelproces op te nemen waar bij de consument 100% vooruit moet betalen.
Kruidvat handelt fout door betalingsopties in het bestelproces op te nemen waar bij de consument 100% moet vooruitbetalen.encore schreef:Dan bestel zelf maar iets bij het Kruidvat Alfa: je kunt zelfs achteraf betalen.
Neeencore schreef:Wel overmacht dus?
Het is de schuld van TS dat het pakketje bij hem/haar beschadigd aankomt?encore schreef:Het ligt nu gewoon weer aan TS en niet aan het Kruidvat.
Juist. Een betalingsoptie is een algemene voorwaarde en die mag niet verplichten tot een vooruitbetaling van meer dan 50%.encore schreef:Maar je kunt achteraf betalen. Dat is toch OK? Of bedoel je dat er slechts 50% mag worden gevraagd bij vooruitbetalen?
Het is niet aan Kruidvat, maar aan TS, om te besluiten of hij/zij de overeenkomst wenst te ontbinden. Daanaast heeft TS, behoudens twee uitzonderingen, de keuze uit herstel en vervanging.encore schreef:Maar KV reageert en handelt adequaat.
Nee, juridisch gezien kan dat hier niet. Wanneer TS hiermee naar de rechter gaat dan wordt Kruidvat gewoon veroordeeld in het leveren van een conform goed op straffe van een dwangsom.encore schreef:Ook een leverende partij kan een bestelling annuleren, toch?
Kennelijk heeft u nog nooit in de logistiek gewerkt.VCampen schreef:Waarom niet met spoed nog een keer versturen en i.p.v. een afmelding via de mail had Kruidvat kunnen zeggen wat er aan de hand is maar dat de spullen onderweg zijn.
Kruidvat had beloofd dat de bestelling de volgende dag zou worden afgeleverd. Aan die belofte kunnen ze door omstandigheden niet meer voldoen en annuleren daarom de bestelling. TS heeft dan de keuze alsnog te bestellen of het elders aan te schaffen. Je wil niet weten hoeveel klanten boos zouden worden als de bestelling alsnog, maar verlaat, wordt afgeleverd. Dan hebben die klanten misschien uit noodzaak de spullen alsnog in de winkel gekocht en hebben ze dus dubbel zoveel gekocht als de bedoeling was.VCampen schreef:TS heeft de bestelling tenslotte niet geannuleerd.
Dat weet je niet. Misschien had TS het wel net vlak voor de vakantie besteld en heeft TS er niets meer aan als het pakje een dag (of twee) later aankomt. Het enige dat je je kunt afvragen is of er al een koopovereenkomst tot stand is gekomen en zo ja, of Kruidvat online die koopovereenkomst wel zonder meer eenzijdig mag ontbinden.VCampen schreef:TS wil die producten en geen cadeau of korting of geld terug.
De webwinkel schijnt niet door te hebben dat ze de klant zo snel mogelijk aan het product moeten helpen omdat de klant anders bij de concurrent koopt.
Ja, er is een koopovereenkomst tot stand gekomen, omdat TS het aanbod tot levering van X in ruil voor Y euro heeft aanvaard. En nee, Kruidvat mag de overeenkomst niet eenzijdig ontbinden omdat de daarvoor vereiste rechtsgrond ontbreekt.eddy123 schreef:Het enige dat je je kunt afvragen is of er al een koopovereenkomst tot stand is gekomen en zo ja, of Kruidvat online die koopovereenkomst wel zonder meer eenzijdig mag ontbinden.