Pagina 2 van 2

Re: Pretium kaapt KPN abonnement

Geplaatst: 28 nov 2014 17:09
door Eysten
Uiteraard kunnen we pas iets betalen als er een geldig contract is. Dus zodra zij een geldig contract, door beide partijen ondertekent, kunnen overleggen zullen we de rekening voldoen. Zolang zij dit niet kunnen is het hun eigen risico dat ze kosten hebben gemaakt. Dat we diezelfde kosten anders via KPN kwijt waren geweest doet niet ter zake.

Update volgt...

Re: Pretium kaapt KPN abonnement

Geplaatst: 03 dec 2014 13:07
door Cees 2
Dit is nu al het derde Pretium oplichtingsgeval van een 80 jarige in mijn omgeving.
Dit maal mijn 80 jarige slechthorende vader. Voor ouderen die niet zoals mijn vader mensen kennen die dit voor hen kunnen oplossen is dit een heel dreigende vorm van oplichting met veel stress.
Gezien de reacties zijn ze weer erg actief. Kan Tros Radar dit leed bij ouderen niet stoppen en de genadeloze oplichters achter deze massale beroving van weerloze ouderen juridisch aansprakelijk stellen?
Iemand moet dit echt gaan doen!

Re: Pretium kaapt KPN abonnement

Geplaatst: 03 dec 2014 13:19
door Cees 2
Als je de automatische afschrijving blokkeert bij de bank (en reeds afgeschreven bedragen door de bank laat storneren, dwz terughalen, dat kan) , je Pretium bestookt met opzeggingsbrieven, aangetekend en per fax, dan haken ze uiteindelijk na een aantal incasso dreigbrieven vanzelf af. Ook is het zaak zsm het afgepakte telefoonnummer en abonnement te laten terughalen en in de tussentijd (dit duurt een week niet te bellen met deze lijn. Nogmaals Pretium haakt uiteindelijk af, ze richten zich vooral op weerloze en dus meer makkelijke slachtoffers.

Re: Pretium kaapt KPN abonnement

Geplaatst: 03 dec 2014 13:26
door tenormin
Cees 2 schreef:Dit is nu al het derde Pretium oplichtingsgeval van een 80 jarige in mijn omgeving.
Dit maal mijn 80 jarige slechthorende vader. Voor ouderen die niet zoals mijn vader mensen kennen die dit voor hen kunnen oplossen is dit een heel dreigende vorm van oplichting met veel stress.
Gezien de reacties zijn ze weer erg actief. Kan Tros Radar dit leed bij ouderen niet stoppen en de genadeloze oplichters achter deze massale beroving van weerloze ouderen juridisch aansprakelijk stellen?
Iemand moet dit echt gaan doen!
Per 13 juni 2014 moet Pretium met handtekeningen werken; ook dat doen ze nog steeds niet.

Kassa.vara is al jaren bezig, hebben ook rechtszaak gewonnen maar....Hopeloze zaak.

Re: Pretium kaapt KPN abonnement

Geplaatst: 03 dec 2014 14:25
door Julie4444
tenormin schreef:Kassa.vara is al jaren bezig, hebben ook rechtszaak gewonnen maar....Hopeloze zaak.
Yup. Zolang niemand echt ingrijpt schiet dat niet op en zal dit ook zeker door blijven gaan.

Re: Pretium kaapt KPN abonnement

Geplaatst: 15 dec 2014 00:31
door paul-voerman
Als Premium bot heeft gevangen proberen ze het een aantal jaren later gewoon weer.
Kan met de huidige wetgeving een ongewenste portatie niet aangemeld worden als diefstal?
er is immers geen geldige overeenkomst?

Re: Pretium kaapt KPN abonnement

Geplaatst: 15 dec 2014 10:29
door tenormin
paul-voerman schreef:Als Premium bot heeft gevangen proberen ze het een aantal jaren later gewoon weer.
Kan met de huidige wetgeving een ongewenste portatie niet aangemeld worden als diefstal?
er is immers geen geldige overeenkomst?
Een aantal jaren later...? Welnee, zij zijn, na de veranderde wetgeving dat ze met contracten en handtekening moeten werken gewoon doorgegaan en vertellen goedgelovige ouderen dat, door het cijfer 1 in te drukken op je telefoon, dat ook "een handtekening" is. In mijn ogen zijn het gewoon een stelletje criminelen. Vooral omdat ze, ondanks de uitspraak van de rechter, er schijt aan hebben. Ergens begin Januari (2014) hebben ze voor het eerst (in ander topic over hen) gereageerd, zowel hier als op Kassa en begonnen een "charme offensief" omdat die wet eraan kwam. Na die datum zijn ze niet meer op deze of andere site terug geweest. ( Ze hadden toen natuurlijk dat plannetje met knop 1 indrukken bedacht, weten bejaarden veel).

Re: Pretium kaapt KPN abonnement

Geplaatst: 10 feb 2015 20:41
door lisettedb
Ook mijn moeder van 82 is deze week slachtoffer geworden van Pretium, het is precies hetzelfde verhaal. Ik zit te koken van woede als ik lees hoeveel oudere mensen bedonderd worden en op welke wijze zij in de val gelokt worden. Hoe kan dit toch? Een bedrijf die zich niet naar behoren voorstelt en een mooi verhaal weet te brengen wat van geen kanten klopt. Ik zal het niet nalaten dit verhaal te delen!

Re: Pretium kaapt KPN abonnement

Geplaatst: 11 feb 2015 15:31
door tenormin
lisettedb schreef:Ook mijn moeder van 82 is deze week slachtoffer geworden van Pretium, het is precies hetzelfde verhaal. Ik zit te koken van woede als ik lees hoeveel oudere mensen bedonderd worden en op welke wijze zij in de val gelokt worden. Hoe kan dit toch? Een bedrijf die zich niet naar behoren voorstelt en een mooi verhaal weet te brengen wat van geen kanten klopt. Ik zal het niet nalaten dit verhaal te delen!
Heeft uw moeder geen brief ontvangen en is er door haar (of u) niet voor getekend, stuur het zaakje terug, indien mogelijk het liefst aangetekend, schrijf dat ze de door de rechter opgelegde procedure (met bijbehorende handtekening) moeten volgen; geen drukt u de 1 in opdracht = is en betekent ook geen handtekening en dat U geld wat er door hen eventueel van de bankrekening word gehaald storneert. En ook de bank opdracht geeft hun nummer te blokkeren. 't Is tuig van de eerste richel, een betere omschrijving heb ik niet. Ga wel zo snel mogelijk in contact met de huidige telecomaanbieder en vertel dat ook uw moeder bedonderd is. Ik zit met u mee te koken.

Re: Pretium kaapt KPN abonnement

Geplaatst: 12 feb 2015 11:59
door Netwerker-
Hallo Lisettedb,

Weblink naar Consuwijzer voor je rechten: Consuwijzer over rechten bij telemarketing

Weblink naar ConsuWijzer - voorbeeldbrief ontkennen van overeenkomst zonder handtekening : voorbeeldbrief

Voor alle duidelijkheid. Het schriftelijkheidsvereiste (schriftelijke handtekening op een overeenkomst ter bevestiging van de afspraken / contract) is wettelijk vastgelegd. En geldt per 13 juni 2014 voor alle overeenkomsten met een terugkerende dienst. Of een abonnementsvorm. Daar vallen de telecom-diensten van Pretium ook onder. Het is dus een Recht waarop jij je als consument kunt beroepen, en staat in de Wet.

Heel duidelijk dus. Geen handtekening van je moeder onder een contract / bevestigingsbrief van Pretium Telecom = geen overeenkomst. En dan heb je geen (financiƫle) verplichtingen jegens Pretium Telecom.

Volg de adviezen van @tenormin nauwgezet op.

Vooral: laat je niet intimideren door welke brief of actie van Pretium Telecom dan ook. Je bent aan hen totaal niets verschuldigd.

Succes!

Netwerker-


N.B. Zie ook het andere topic over Pretium Telecom.
Weblink: Dit topic