| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ontvreemding uit huwelijksgemeenschap tijdens echtscheiding
Re: Ontvreemding uit huwelijksgemeenschap tijdens echtscheiding
Antwoord: ja en ja. Er is inmiddels maritaal beslag gelegd en maritaal derdenbeslag. Daarvoor heb je concrete bewijzen nodig. De rechter ziet dus de situatie in.berndv schreef: Om hier toch op in te gaan, om wie het dan ook maar gaat. Is hier bewijs van? Is er bewijs dat de waardevolle zaken ontvreemd zijn? Is er bewijs van dat deze derde op de hoogte was van de herkomst van deze zaken?
Je antwoord klinkt alsof je kennis of ervaring hebt op dit gebied.berndv schreef:Het antwoord van de advocaat klopt trouwens. Strafrechtelijk zijn hier geen overtredingen begaan, dit zal hoe dan ook civielrechtelijk uitgevochten moeten worden. Beide personen waren/zijn eigenaar van de goederen, dus strafrechtelijk heeft hier niet zoiets als diefstal plaats gevonden. Dus die gevangenisstraf kunt u wel vergeten, en lijfstraffen kennen we niet meer, dus dat gaat ook niet op. Blijven er nog 2 opties open, dat is de aloude schandpaal, oftewel publiekelijk te schande maken, of een civielrechtelijke wegen. Houdt u er wel rekening mee dat de schandpaal wel in uw (kennis) nadeel kan werken in een civielrechtelijke procedure.
De schandpaal, ik heb mijn kennis hiervan weten te weerhouden zodat zij haar eigen zaak niet zou schaden.
Maar kennelijk is het schier onmogelijk om de derde persoon wettelijk aan te pakken. Via martiaal derdenbeslag is nu weliswaar beslag gelegd op de bezittingen die nu in handen zijn van zijn van deze derde partij, maar de onzekerheid blijft. Tegenpartij en derde partij hebben maling aan recht en wet. Dus ook al ligt er nu beslag op, we vrezen dat dat hem niet zal beletten om alsnog de goederen alsnog te verduisteren. En daarna is hij de kale kip waarvan niets valt te plukken. En wat kan je dan nog beginnen?
Re: Ontvreemding uit huwelijksgemeenschap tijdens echtscheiding
Bedank voor je reactie. Wat je schrijft is correct. Mediation is al geprobeerd, tot we er achter kwamen dat tegenpartij haar aan het lijntje hield om tijd te rekken.
Wat maakt het nu uit wie ik ben? Mijn vraag staaat centraal, niet ik.
Maar nee, ik ben niet de vrouw zelf maar een zeer goede kennis van. En ik help haar in haar echtscheiding zo goed als ik kan.
Mijn excuses voor mijn gebrek aan bijbelkennis. In mijn beleving is Barabas een kale goedaardige professor in Suske en Wiske.moederslink schreef: NB Barabas was , in de Bijbel, ook schuldig toch?
PS : zou TS nog reageren??
Wat maakt het nu uit wie ik ben? Mijn vraag staaat centraal, niet ik.
Maar nee, ik ben niet de vrouw zelf maar een zeer goede kennis van. En ik help haar in haar echtscheiding zo goed als ik kan.