LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vliegtuigtanken na instap passagiers

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Airwolf

Re: vliegtuigtanken na instap passagiers

Ongelezen bericht door Airwolf »

Beste gast, doe ns niet zo denigrerend ja??? Heb ruim 3 jaar bij n maatschappij gewerkt als stewardess. Kan ik er wat aan doen dat andere maatschappijen andere dingen beweren. Ik vind dat je behoorlijk grote mond hebt tegen iemand die heus weet wat zij zegt.
En zeg nou zelf, is t niet logischer om de riemen geopend te houden indien zich er een noodsituatie voordoet? Of vind je t normaal dat de mensen zich eerst los moeten maken alvorens ze snel t vliegtuig kunnen verlaten.
Nogmaals, ZO heb ik het 3 jaar moeten doen, volgens het boekje, ik scoorde altijd 100% bij mn flight safety examens. Dus ik ben mss wel blond, maar nog niet dom, ok. En nu niet meer zo'n grote waffel ajb.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Airwolf,

Wij hebben steeds in een beleefde vorm onze reactie gegeven.
Van een grote mond. waffel e.d. hebben wij nimmer gesproken.
Het zou u sieren wanneer u diezelfde beleefde omgangsvorm (zoals u wellicht geleerd heeft bij die maatschappij) hanteert.
De in uw laatste reactie genoemde conclusies zijn én blijven dan ook voor uw rekening.

Het feit is dat mensen hier hunervaringen vertellen, niets meer of minder.
Het lijkt er op dat u zich persoonlijk aangevallen voelt omdat die ervaringen niet stroken met hetgeen u geleerd heeft en altijd heeft uitgedragen.
Dat wil echter nog niet zeggen dat ze ook niet bestaan.
U wekt daarmee de schijn alsof u deze ervaringen niet serieus neemt.

Voor een discussie is wel wederzijds respect en gelijkwaardigheid nodig. Op de manier zoals u zich profileert is daarvan geen sprake.

Vakantie-vliegers

Ongelezen bericht door Vakantie-vliegers »

Bovenstaande reactie is natuurlijk van ons.
Sorry, vergeten te vermelden.

Gast

Beste vakantie vliegers,
ik had het op deze reactie:
Hoi airwolf
En bij ons moesten de riemen gesloten blijven ,Matinair,Transavia.
En nu jij weer ,dus ben niet zo eigen wijs. Ik heb het verschillende keren onder vonden. Nu jij weer aan zet .Maar wij als passagiers moeten luisteen naar de instructies.Dus,RIEMEN GESLOTEN HOUDEN
Groetjes en voor de komende vakantie een veilige en goede vlucht gewenst. Moos
Deze persoon reageert mijns inziens niet "normaal"genoeg, met oa de uitspraak "nu jij weer" Naar mijn mening is het deze reactie die mijn mening in twijfel trekt.
Ik twijfel aan niemands reactie, zoals ik al eerder vermeldde, kan t zijn dat iedere maatschappij andere richtlijnen heeft.
Maar goed, ieder zijn eigen mening. 8)

Vakantie-vliegers

Oké Airwolf, we pakken er "un pèlske" op. Binnenkort ergens op een terasje op het Vrijthof :wink:
tenslotte: Mestreech is eine groete kaffee...(nee, we wonen niet in M'tricht)

Gast

Beste gast van 16:49
U mag volledig twijfelen aan mijn antwoord.Maar ik heb het al verschillende malen mee gemaakt,en normaal ben ik ook.En omdat ik gezegd hebt en nu jij weer dat bedoelde ik niet hatelijk maar gewoon nu mag jij weer zeggen hoe het zit.Maar ik geloof werkelijk dat je lange tenen hebt terwijl ik er niet speciaal er iets mee bedoel.Maar ja je kan wel overal zout opleggen.Maar een troost,ik lig er niet wakker van.Dus by my gest!!!!!!!!!
Moos

Gast

Airwolf, een ex-stewardess die nu call-center medewerkster is en naar eigen zeggen in "klein chicago" woont en voor een pilsje € 1,60 betaald?

Weet je baas eigenlijk wel dat je tijdens werktijd hier rondzwerft?

Airwolf

Ja hoor, ik sta nog altijd op ready :wink:
Maak jezelf bekend en dan trakteer ik je ns op e pélske :D

Gast

Beste Airwolf, ik kom je naam bij diverse onderwerpen hier bij Radar tegen.
Wat mij daarbij opvalt is dat jouw reacties bijna altijd haaks staan op reacties in het bewuste artikel.
Het lijkt net alsof je juist het tegenovergestelde moet gaan roepen.
Het zou beter zijn wanneer je ook daadwerkelijk hier reageert ook jouw ervaring en/of mening kenbaar maakt en niet het tegenovergestelde van wat er al staat!

Ik heb je nieuwgierigheid geprikkeld door een aantal woorden uit jouw eigen reacties van diverse onderwerpen tot 'n zin te formuleren.
De bedoeling was om dan te gaan reageren omdat je dit herkend.
En dat is gelukt.

Er zal wel weer 'n reactie komen dat ik ook een grote waffel of iets dergelijks heb, maar ja, de waarheid kan soms pijnlijk zijn.
Tracteer je nu nog steeds op een pilsje?

Airwolf

Jou altijd 8)
Praten we er ns face to face over. Mijn meningen staan niet haaks op wat er beweerd wordt, totaal niet. Ik maak mn eigen ervaringen kenbaar. Met het openbaar vervoer, met het tanken alhier en met het hondenvoer.
Ja, stadsbus M'tricht is n beetje wazig bezig, zoals Mick al aangeeft. Ik heb zelf meermalen ervaren dat er met pax aan boord gefueld werd en ja ik geef mn hond vaste brok van royal Canin met af en toe Rodi pens.
Ik ga hier geen staan schoppen omdat ik dat leuk vind ofzo, zoals enkele grapjassen hier dat wel doen. Ik geef gewoon eerlijk mijn mening, sorry hiervoor :cry: :cry: :cry:

Vakantie-vliegers

Ho, ho, ho.......

Het lijkt er op dat hier een persoonlijke topic van gemaakt wordt.

Beste mensen kunnen we niet gewoon weer "on topic" gaan.

Wij zijn nog steeds benieuwd hoe e.e.a. geregeld is en of er 'n reëel gevaar bestaat bij tanken na instap passagiers.
Graag zouden wij willen weten of er informatie over is en waar we die informatie kunnen vinden.

Roept u maar.....

Airwolf

Beste vakantie vliegers,

Een echt reeel gevaar is er niet bij t tanken met pax aan boord, anders zou t niet gebeuren.
Echter is t wel zo dat kerosine uiterst vlam/brandbaar is, en als dit zou voorkomen dan is een evacuatie van t vliegtuig in een rap tempo noodzakelijk.

Groetjes

Vakantie-vliegers

Oké Airwolf, uw reactie is ons bekend (te lezen in eerdere reacties hier).
Dit voegt niets nieuw hieraan toe.
Niettemin bedankt voor uw reactie.

Wij zijn en blijven benieuwd of er (internationale) afspraken hieromtrent zijn, informatie over is en zo ja, waar we die kunnen vinden.

Op hoop van zegen: wie kan ons die info geven?

moos

Ongelezen bericht door moos »

Hoi airwolf
Wat betekend gefueld :?: :?: Nog nooit van gehoord,maar dat zal wel zijn omdat ik een leek ben.Zou je het mij kunnen uitleggen???
Bedankt alvast gr: Moos :wink:

Airwolf

To refuel: bijtanken.

Is gewoon n term, sorry, jargon zit er nog altijd in :D

Gast

Dat is fuel for thought! :wink:

Gast

Beste mensen,
Ik moet Airwolf toch gelijk geven. Bij de maatschappij waar zij heeft gewerkt, wat ondertussen de grootste nederlandse maatschappij is, is het toegestaan om onder bepaalde omstandigheden te tanken met passagiers aan boord. Ten eerste moet het toegestaan zijn op de luchthaven waar het toestel zich bevind. Ten tweede moet de brandweer aanwezig zijn en ten derde moeten de verlichting stoelriemen uit zijn. Er zijn daarnaast nog een paar andere regels maar die zijn niet van belang in deze discussie, dat zijn meer vliegtechnische zaken.
Het kan zijn dat andere maatschapijen andere regels er op na houden.
Airwolf is 3 jaar lang een collega van mij geweest die wist waar ze mee bezig was.

Gast

Geplaatst op 17 Apr 2004 14:01 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Beste mensen,
Ik moet Airwolf toch gelijk geven. Bij de maatschappij waar zij heeft gewerkt, wat ondertussen etc.
Waar slaat dit op?

Eerst ga je uitleggen wat de regels zijn en dan vertel je ons dat andere maatschappijen er andere regels op na kunnen houden.
Vertel maar liever wat DE REGELS zijn zoals Vakantie Vliegers ook vraagt.

En wie zeg dat je Airwolf zelf niet bent die deze (bovenstaande) reactie geeft?

Airwolf wil iedereen maar al te graag laten weten dat ze 3 jaar in de luchtvaart heeft gezeten....zelfs in andere topics die niets met reizen e.d. te maken heeft (kijk maar eens verder in forums op Airwolf).

Gast

Iets beter lezen meneer, heb alleen gaschreven dat het juist was wat airwolf op dit forum heeft gezet. Er zijn regels per maatschappij, als u die wilt weten zou u contact op moeten nemen met de maatschappi waarmee u vliegt. Mocht u er problemen mee hebben dat een vliegtuig gefueled wordt terwijl er passagiers aan boord zitten maakt u dit toch gewoon kenbaar aan de purser. dan vertrekt u a: met te weinig bandstof om de bestemming te halen of b: met een uur vertraging omdat het in en uit laden van passagiers nu eenmaal veel tijd in beslag neemt.
Aan u de keus.

Gast

Na het lezen van deze topic heb ik besloten niet meer te vliegen. U is allen bedankt voor het kleiner maken van mijn toch al beperkte wereld.

Gesloten