Pagina 2 van 2

Re: Bol.com en externe verkopers

Geplaatst: 03 jan 2015 09:47
door stofzuigertje
Er zijn distributie centra die voor vele webwinkels de goederen afhandelen.....

Doc Data is een van de grootste en ik gebruik voor mijn webshop er ook meerdere...
Ik heb niet eens plaats voor alle goederen....

Externe verkopers zijn mogelijk zelfs uit buitenland..
Zo verkoop ik als NL winkel 18 merken lampen, en daar zitten totaal met spaar, led en Halogeen en zo en alle modellen op ruim 800 artikel nummers....

Ze leveren dus vaak van fabriek of groothandel en als je weet wie Jack Ma is...
Ja, via Ali Baba, dus China gelijk van groothandel of fabriek naar klant...
Alleen de retour zendingen komen bij mijn binnen en die gaan weer naar opkopers die op markten staan en zo....

Enkele gaan in de opruiming omdat het meestal beschadigde verpakkingen zijn.
Dus wat Bol doet, ik ook!

Re: Bol.com en externe verkopers

Geplaatst: 03 jan 2015 11:19
door olaf79
Bob Schurkjens schreef:Bol.com is wettelijk gezien de contractpartij. Dat is de partij aan wie je betaalt. Wie er dan vervolgens levert doet niet ter zake.
Dit blijft een moeilijk issue. Jij kijkt er zo tegen aan. In dat geval zou de credit card maatschappij ook de contractpartij zijn. Volgens Bol zijn zij alleen tussenpersoon en is de verkoper aansprakelijk. Hoe dit juridisch zit is denk ik een grijs vlak. Je zou het inderdaad kunnen vergelijken met een shop in shop principe waarbij je betaald aan een centrale kassa maar elk afdelinkje in feiten een eigen winkel is.
Bij Bol.com weten ze dat ook. Maar zoals bij zoveel bedrijven wordt die verantwoordelijkheid met opzet afgeschoven. U bent dus voorgelogen door Bol.com. Kennelijk willen ze dus wel de lusten (een percentage van de omzet van de derde partij) maar niet de lasten.
Tsja dat is nog maar de vraag en of een andere visie hebben voorliegen is waag ik te betwijfelen. Zolang Bol.com zich opwerpt als tussenpersoon die alleen de betaling en een deel van het logistieke proces afhandelt dan is er niet echt sprake van een contractpartij.
Dien direct een klacht in bij Thuiswinkel.org (daar is BOL bij aangesloten): https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen en ga niet nog eens proberen er met BOL uit te komen.
Toch zal thuiswinkel dat eerst eisen. Daarnaast zal ook de 3de partij aangesloten moeten zijn bij thuiswinkel anders nemen ze de klacht denk niet in behandeling.
Verder begrijp ik niet wat er zo geweldig is aan Bol.com. Ik koop er nooit wat. Te veel klachten op dit forum over Bol.com. Ze zijn duur. En er zijn genoeg alternatieven.
Ze hebben soms goede aanbiedingen, maar de prijs vergelijken loont altijd. Tevens vind ik het wel handig dat je je pakketje gratis kunt afhalen bij een AH in de buurt.

Re: Bol.com en externe verkopers

Geplaatst: 11 feb 2015 16:07
door VandeGraaf
Heb ongeveer dezelfde problemen gehad als Neo101. Bij een bestelling waarbij Bol.com de bestelling doorgesluisd had naar een externe partij moest ik bij het uitblijven van de levering het zelf maar gaan uitzoeken met die partij.
Mijn ervaring is wel dat het veel uitmaakt wie je van Bol.com aan de telefoon krijgt. Door de ene wordt je echt schandalig behandeld en is deze niet bereid om ook maar iets te ondernemen terwijl een ander alle moeite doet en uiteindelijk de koop ongedaan maakt en het geld terugstort. Al met al géén reclame voor Bol.com!

Re: Bol.com en externe verkopers

Geplaatst: 22 mei 2015 16:21
door Megaman
Mediaoffer is ook een van die winkels.
Bestelling niet de volgende dag bezorgt en ook na een mail vandaag niet de dag erna.
Bij de feedback van de winkel Negatieve beoordelingen (719)