Pagina 2 van 2
Re: tv probleem, wil koop ontbinden maar handelaar wil niet
Geplaatst: 13 feb 2015 23:02
door audiofreak1
Succes en waarschijnlijk veel meer plezier met deze tv dan met het Philips toestel.
Afgelopen week diverse collega's uit de vakhandel gesproken, allen hebben problemen met Philips!
De meeste hebben geen voorraad meer staan en zijn het aan het afbouwen!
Einde Philips tv is in zicht, eigen schuld, dozenschuivers hebben geen meerwaarde meer.
Re: tv probleem, wil koop ontbinden maar handelaar wil niet
Geplaatst: 14 feb 2015 10:36
door thecure
bedankt allemaal. ja inderdaad een genot, een tv die gewoon doet waarvoor hij is gemaakt.
En jammer inderdaad van philips, in de jaren 80 en 90 liepen ze toch voorop met hun tv's.
Maar ook samsung is niet feilloos, het app'je om te tv te kunnen bedienen en media te zoeken om te streamen was een van de weinige dingen wat bij philips goed werkte.
echter bij samsung loopt deze vast.... nou ja ik heb liever een tv waarbij de basisfuncties wel goed werken.
Het streamen van bestanden is ook geen probleem meer, geen meldingen van ' onbekend formaat' bij normale avi files.
En deze tv heeft een handige pointer-ab die als muis werkt, dus een app heb je eigenlijk niet nodig.
Re: tv probleem, wil koop ontbinden maar handelaar wil niet
Geplaatst: 30 mei 2015 17:57
door jveen2015
Hmmmmm misschien moet ik ook maar een Samsung kopen...
Re: tv probleem, wil koop ontbinden maar handelaar wil niet
Geplaatst: 30 mei 2015 22:00
door thecure
dat lijkt me een strak plan!
Re: tv probleem, wil koop ontbinden maar handelaar wil niet
Geplaatst: 30 mei 2015 22:27
door alfatrion
Captain Pervert schreef:Een toestel mag binnen garantieperiode 3x gerepareerd worden, gaat het een 4e maal kapot dan mag je vervanging eisen.
Dit klopt niet. Je mag direct vervanging eisen. Slechts in uitzonderingsgevallen is dat niet mogelijk.
Re: tv probleem, wil koop ontbinden maar handelaar wil niet
Geplaatst: 31 mei 2015 23:36
door crazyme
alfatrion schreef:Captain Pervert schreef:Een toestel mag binnen garantieperiode 3x gerepareerd worden, gaat het een 4e maal kapot dan mag je vervanging eisen.
Dit klopt niet. Je mag direct vervanging eisen. Slechts in uitzonderingsgevallen is dat niet mogelijk.
Je mag eisen wat je wil.
De uitzondering is wanneer het (uit kostenoogpunt) onredelijk is om vervanging te eisen.
(Een auto met een defecte spiegel ga je niet geheel vervangen)
En dat is dus in de praktijk meestal het geval bij duurdere producten.
Re: tv probleem, wil koop ontbinden maar handelaar wil niet
Geplaatst: 02 jun 2015 12:19
door alfatrion
Er zijn twee uitzonderingen:
1. het andere recht kan niet worden uitgevoerd; en
2. het andere staat in geen verhouding tot de kosten van het andere recht, de mate van afwijking en de mate van overlast.
Maar bij een bruiloftsjurk weer wel, als de bruiloft morgenvroeg is en herstel weliswaar veel goedkoper maar twee weken duur.
Re: tv probleem, wil koop ontbinden maar handelaar wil niet
Geplaatst: 02 jun 2015 12:49
door GJvdZ
jveen2015 schreef:Hmmmmm misschien moet ik ook maar een Samsung kopen...
238 klachten....
https://www.radartv.nl/zoeken/?search%5 ... %5Bp%5D=69
Re: tv probleem, wil koop ontbinden maar handelaar wil niet
Geplaatst: 02 jun 2015 14:29
door crazyme
Echt verbazend dat niemand hier meldt dat hij geen problemen heeft met een product...
Re: tv probleem, wil koop ontbinden maar handelaar wil niet
Geplaatst: 02 jun 2015 16:12
door GJvdZ
crazyme schreef:
Echt verbazend dat niemand hier meldt dat hij geen problemen heeft met een product...
Uiteraard, maar ik wil vooral aangeven dat het gras aan de andere kant echt niet groener is... (zoals velen nog steeds denken).
Re: tv probleem, wil koop ontbinden maar handelaar wil niet
Geplaatst: 15 jun 2015 21:53
door thecure
GJvdZ schreef:
Uiteraard, maar ik wil vooral aangeven dat het gras aan de andere kant echt niet groener is... (zoals velen nog steeds denken).
Nou, sta je in de 'philips tuin' en kijk je naar de 'samsung tuin' dan is het gras toch echt wel groener!
Re: tv probleem, wil koop ontbinden maar handelaar wil niet
Geplaatst: 15 jun 2015 22:49
door bprosman
Nou, sta je in de 'philips tuin' en kijk je naar de 'samsung tuin' dan is het gras toch echt wel groener!
Tja.. ik weet het niet. Ik ken een bungalowpark die een DVB-C TV systeem aanbieden.
30 Samsung TV's (tegelijkertijd) aangeschaft en hebben allemaal het zelfde fenomeen dat ze iedere dag opnieuw de zenders willen gaan zoeken en instellen. Samsung geprobeerd in te schakelen "ligt aan het TV systeem" is hun antwoord. Dat ZOU kunnen maar er wordt geen onderzoek naar gedaan, geen monteur gestuurd om te kijken vanuit Samsung NL of leverancier. Andere merken TV's (Philips, Panasonic, LG) , oud , nieuw, hebben nergens problemen mee. Leverancier DVB-C systeem (niet de eerste de beste) heeft aangeboden samen met Samsung naar een oplossing te zoeken, niet thuis.