Pagina 2 van 4

Re: Ervaring met DIT is TV?

Geplaatst: 20 jan 2015 03:38
door trail46
En sinds wanneer is die TV BOX een hygiëneproduct?

ditistv gebruikt algemene voorwaarden die onnodig bezwarend zijn en dus door elke rechter worden verworpen.
ditistv......Om illegaal kopiëren te voorkomen verzegelen wij de verpakking van iedere DIT is TV BOX. Zodra u dus de verzegeling verbreekt verliest u uw retourrecht.
Fouter kan niet.

Re: Ervaring met DIT is TV?

Geplaatst: 20 jan 2015 12:04
door Barre Barry
trail46 schreef:En sinds wanneer is die TV BOX een hygiëneproduct?

ditistv gebruikt algemene voorwaarden die onnodig bezwarend zijn en dus door elke rechter worden verworpen.
ditistv......Om illegaal kopiëren te voorkomen verzegelen wij de verpakking van iedere DIT is TV BOX. Zodra u dus de verzegeling verbreekt verliest u uw retourrecht.
Fouter kan niet.
Een CD met software mag verzegeld worden. Waarom zou het in dit geval niet mogen? Ze geven duidelijk van tevoren aan dat het is vanwege de software.

Re: Ervaring met DIT is TV?

Geplaatst: 20 jan 2015 12:33
door newmikey
Barre Barry schreef: Een CD met software mag verzegeld worden. Waarom zou het in dit geval niet mogen? Ze geven duidelijk van tevoren aan dat het is vanwege de software.
En bieden vervolgens de volledige software gratis ter download aan op hun website als IMG bestand (volledig schijf image) wat zowel het besturingssysteem (OpenElec Linux) als de desktop omgeving (XMBC) en specifieke apps bevat? Logisch trouwens want het is allemaal open-source.

Het gaat ze dus in het geheel niet om software beveiliging want de software is gewoon vrij te downloaden onder een GPL licentie. Het gaat ze om een kunstmatig opgeworpen barriere tegen het recht op teruggaaf en dat mag dus niet.

Bovendien gaat het hier niet om apart geleverde software op een CD zoals de Windows CD die met PC's meegeleverd wordt of zelfs een online activatieprocedure. Het gaat om een apparaatje waar de besturingssoftware voorgeprogrammeerd in zit. Stel je voor dat een leverancier van een smartTV dit zou proberen m.a.w. je mag de TV niet binnen 14 dagen terug sturen want je hebt de verzegeling van de doos verbroken?

Nee, onzin en ik zou bijna het woord oplichterij in de mond nemen. Het is, gezien de prijzen op de website en het feit dat ze nergens duidelijk vermelden dat het om open-source software op een simpele en bloedgoedkope Rasperry PI gaat, wel een vorm van consumenten misleiding.

Re: Ervaring met DIT is TV?

Geplaatst: 21 jan 2015 19:58
door gezondheid
Hierbij e-mail van Consuwijzer:


De e-mail bevat teveel tekens waarbij ik een bijlage ga toevoegen.

Re: Ervaring met DIT is TV?

Geplaatst: 21 jan 2015 21:22
door newmikey
gezondheid schreef:Hierbij e-mail van Consuwijzer:


De e-mail bevat teveel tekens waarbij ik een bijlage ga toevoegen.
Ik zie de toegevoegde waarde van deze brief niet echt. U schiet er ook nog eens niet veel mee op en het lijkt op een gestandariseerde antwoord-brief. Feit is dat u gelijk heeft maar het niet krijgt in dit geval. Hopelijk kan de ACM hier een rol in spelen.

Re: Ervaring met DIT is TV?

Geplaatst: 22 jan 2015 15:28
door bprosman
Heb toevallig van de week zo'n ding gekregen van iemand.
Bovendien gaat het hier niet om apart geleverde software op een CD zoals de Windows CD die met PC's meegeleverd wordt of zelfs een online activatieprocedure. Het gaat om een apparaatje waar de besturingssoftware voorgeprogrammeerd in zit.
Dat is dus niet zo, er zit een losse (apart verpakte) SD kaart bij.
op een simpele en bloedgoedkope Rasperry PI gaat
Ook niet waar, tenminste niet in mijn versie er zit een Amlogic quad core Cortex A9R4 in op 2Ghz met een octo core Mali-450MP GPU in.

Die "U verliest uw retourrecht" sticker zit er dan weer wel op.

Re: Ervaring met DIT is TV?

Geplaatst: 28 mar 2015 11:12
door damas
9 februari 2015 een "Dit is TV 'alles in een'PC" aangekocht. TV stick aangesloten en deze werkte voor geen meter. 11 februari het bedrijf Dit is TV gebeld via een verschrikkelijk duur 0900 nummer. Daarna op hun aanraden het verzegelde pakket teruggestuurd om omgeruild te worden. Na anderhalve maand nog niets ontvangen. Nu zeggen zij dat het zegel verbroken is en dan het recht van omruiling vervalt. Ik kan echter op geen enkele manier de gehele doos met onverbroken zegel in de HDMI ingang van mijn TV frommelen. Kortom Dit is TV is een zéér onbetrouwbaar bedrijf en ik raad iedereen af om hier iets te bestellen. Het geheel heeft mij nu € 218,50 gekost en ik zit hier met lege handen.

Re: Ervaring met DIT is TV?

Geplaatst: 16 jul 2015 15:42
door wil21
Ik heb een vervelende mededeling voor DIT IS TV Dit bedrijf komt hun belofte niet na Het gaat hier over een navicam
1) Op hun site staat levertijd 8 /10 dagen ik heb 13 dagen gewacht
2) het is een tweede hansje zit vol krassen en is kapot
3) er moet een micro kaartje bij zitten 8 GB maar er zit een kaartje bij 4 GB
4) het terug sturen voor reparatie duurt 14 dagen met hun goedkeuring
5) Reparatie duurt zoals zij opgeven 10 werk dagen ik ben al drie weken aan het wachten
Ik heb DIT IS TV meerderen mails gestuurd ieder keer een smoes ze hebben vertraging of we hebben nieuwe software Radar AUB doe hier wat aan dit bedrijf is niet waardig te bestaan

Re: Ervaring met DIT is TV?

Geplaatst: 16 jul 2015 17:45
door wil21
Is dit een prima Bedrijf ????
Ik heb daar wel heel wat anders mee aan de hand voor 150 € de boot in gegaan bij deze firma

Re: Ervaring met DIT is TV?

Geplaatst: 26 aug 2015 21:24
door Bumba
Waar zit die zegel precies?

De zegel mag op het doosje waar enkel de sd kaart inzit zitten.
De zegel mag ook op de sleuf van het toestel waar de sd kaart in zit zitten.
De zegel mag NIET op de algemene verpakking zitten.

De zegel op de algemene verpakking steken is niet nodig om de software voor Kopiëren te behoeden.
Het is eerder een achterpoortje om het retour recht volledig te laten vervallen.

Stel dat elke handelaar nu software gaat bijleveren en een zegel op de algemene verpakking plakt dan is het hek toch helemaal van de dam.
Trouwens welke rechten oefenen zij uit op de software?

Re: Ervaring met DIT is TV?

Geplaatst: 26 aug 2015 21:48
door wil21
Nou Ik snap gewoon niet dat het bedrijf nog bestaat DIT IS TV moest aan de galg gehangen worden

Re: Ervaring met DIT is TV?

Geplaatst: 01 okt 2015 02:19
door mirandaquevedo
Wat een waardeloos bedrijf is dit en een waardeloos product. Ik zit al maanden met een kastje dat niet werkt en ze weigeren me een retourbon te sturen zodat ik niks terug kan sturen en moet nu betalen voor een kastje dat niet werkt...

Re: Ervaring met DIT is TV?

Geplaatst: 01 okt 2015 23:10
door wil21
ja ik weet er alles van. Dit bedrijf had allang opgedoekt moeten worden ik snap gewoon niet dat zulke bedrijven nog zolang de mensen kunnen belazeren Snap er niks van

Re: Ervaring met DIT is TV?

Geplaatst: 05 nov 2015 15:17
door HansieV
Ik heb ook een slechte ervaring met DitisTV.
Slechte service, slechte communicatie. Ze leveren niet wat als informatie staat op hun site.
Een telefoontje naar de sercive afdeling kost €0,80 per minuut met een maximum van € 40,00.
Er wordt echter niet opgenomen. Op Vragen via email krijg je pas na 1of 2 weken een antwoord waar ik nog niets mee kan. Ben er meer dan een maand mee bezig geweest om op vragen een bevredigend antwoord te krijgen. Als laatste wilde ik het apparaat ( Fulltime HD Led Beamer ) teruggeven en vragen om mijn geld. Kon niet want het zichttermijn van 2weken was verstreken. DitisTV gebruikt een vertragingstactiek tactiek waar je als klant de dupe van bent.
Koop daar nooit meer wat !!!

Re: Ervaring met DIT is TV?

Geplaatst: 06 nov 2015 11:49
door wil21
HansieV ik snap gewoon niet dat dit bedrijf gewoon haar gang kan gaan terwijl er zoveel klachten zijn over die oplichters benden ik snap daar niks van maar ja ik mag niks meer zeggen hier op het forum over DIT IS TV want dan word eruit gegooid want dan is het discriminatie maar wat DIT IS TV doe is geen DISCRIMINATIE ik snap hier echt niks van Groetjes

Re: Ervaring met DIT is TV?

Geplaatst: 18 dec 2015 11:38
door Frank Stam
Op 23-09-2015 heb ik bij webshop ditistv.nl [commerciële link verwijderd] een tv-box besteld en betaald, op 01-10-2015 zag ik toch af van de aankoop en beriep mij op het herroepingsrecht (binnen 14 dagen)waarop ik als reactie kreeg dat het product langer op zich liet wachten terwijl ik had verwacht om mij geld terug te krijgen. Op 05-10-2015 heb ik wederom een mail gestuurd met de melding dat als ik het product aangeleverd krijg ik het ongeopend aan hen zal retourneren ( zoals in de regels van de webshop staan aangegeven). Op 14-10-2015 wederom een verzoek gedaan en op 16-10-15 ontving ik het pakketje hetgeen ik direct de volgende dag aan hen ongeopend retourneerde (aangetekend). Op 15-11-2015 wederom een verzoek ingediend en men gaf aan dit te onderzoeken en zou dan contact met mij opnemen. Zojuist op 14-12-2015 heb ik weer een verzoek gedaan maar ik word er moedeloos van. Ik heb een bedrag betaald van €149,00 en zou dit graag terugzien.

Re: Ervaring met DIT is TV?

Geplaatst: 18 dec 2015 11:40
door Frank Stam
Een beetje jammer vind ik wel dat ik mijn verhaal omtrent DitisTV aan Radar gemeld heb maar dat ik totaal geen reactie heb mogen ontvangen buiten de mail met de vraag of ik graag hen dagelijks/ wekelijks verhaaltjes toegestuurd wens te krijgen.

Re: Ervaring met DIT is TV?

Geplaatst: 18 dec 2015 12:50
door bprosman
Radar gaat dit ook niet voor je oplossen. Ze faciliteren alleen dit forum.

Re: Ervaring met DIT is TV?

Geplaatst: 18 dec 2015 13:23
door newmikey
Frank Stam schreef:Een beetje jammer vind ik wel dat ik mijn verhaal omtrent DitisTV aan Radar gemeld heb maar dat ik totaal geen reactie heb mogen ontvangen buiten de mail met de vraag of ik graag hen dagelijks/ wekelijks verhaaltjes toegestuurd wens te krijgen.
Huh? Was uw verwachtingspatroon dat dit forum er is voor prive-problemen die dan door een TV programma opgelost gaan worden? Dit is een forum waar mensen elkaar tips geven, misstanden melden en heel soms leiden massale klachten tot een voor TV geschikt onderwerp.

U heeft in dit topic al veel aanbevelingen tot uw beschikking. Feit is dat u keurig gehandeld heeft en de leverancier in gebreke blijft. Aangetekend schrijven sturen dus en vervolgens rechtsbijstand inschakelen of uw verlies nemen.

Re: Ervaring met DIT is TV?

Geplaatst: 01 mar 2016 18:01
door eetse
Beste leden,

Hierbij mijn ervaringen met dit is TV,

Begin december de box (met WIFI) besteld om de vrije dagen tussen kerst en oud en nieuw leuk op te vullen.
Helaas mocht het niet zo zijn.
Nadat ik de box had ontvangen kwam ik er direct al achter dat deze niet werkte, door mijn ervaringen in de ICT was dit geen onbekend apparaat voor mij, dus dacht ik even bellen, retour formulier en de box omruilen. Jammer.....
Eerst kreeg ik een e-mail om de box te updaten, helaas was het bestand 512 Kb en had totaal geen inhoud, even een mail gestuurd.
We sturen u een ander bestand, prima....jammer dat het bestand 0.25 Kb is (APK bestand overigens) Wederom een mail en warempel ....we sturen u een link met de juiste software. Prima !!!! helaas was de software 590 Mb groot en te klein voor de SD card die is bijgeleverd in het apparaat. Ok..een 8 Gig Card aangeschaft om de software te installeren....maar helaas.. nog niks.
Dan maar terugsturen..... toen begon de ellende.....
We zijn reeds beland d.d 27 december toen ik het apparaat in zijn geheel heb teruggestuurd (overigens zonder de batterijen die niet waren meegeleverd).
Na 2 weken maar een gebeld hoe we er voor staan, ivm de winterstop van voetbal dacht ik....
Euh.....de aanvraag staat nog open, we gaan dit zo spoedig mogelijk voor u regelen.....
Hierbij de data van het mailcontact.
Datum: 16 januari 2016 11:17
10-02-16
10-02-16 ticket heropent
11-02-16
11-02-16 Ticket heropent " Ik heb dit genoteerd en ga dit zo snel mogelijk in orde maken. Martijn
15-02-16 ticket her opent Met vriendelijke groet, Ramon
16-02-16 nieuw ticket
16-02-16 Ticket CRG-88204 is in behandeling, ik verwacht hier deze week een antwoord op. Ramon
17-02-16 Nieuw Ticket
17-02-16 De vraag over uw retour staat uit bij de desbetreffende afdeling en wordt dus geregeld. Excuses voor het ongemak. Martijn
22-02-16 Nieuw Ticket
22-02-16 Ik heb nogmaals om een update gevraagd. Er moet hier spoedig antwoord op komen. Mels
27-02-16 Nieuw Ticket
27-02-16 Vervelend om te horen dat u momenteel zo veel problemen onderbind met DITisTV!
In dit ticket zie ik geen geschiedenis over wat er precies niet werkt aan het kastje, zou u dit (nogmaals) specifiek kunnen omschrijven? Dan weet ik zeker dat wij voor een passende oplossing zullen zorgen.
27-02-16 Toen heb ik een minder vriendelijke mail gestuurd omtrent het antwoord wat ik heb ontvangen van Dennis.
29-02-16 Nieuw ticket
29-02-16 Elk ticket wat wij beantwoorden komt automatisch op "wachten op klant" zodra u hem beantwoord gaat het ticket "Open" en zien wij hem weer.
29-02-16 Gevraagd via e/mail waarom er niet teruggebeld kan worden.
01-03-16 Antwoord... Wij hebben helaas geen mogelijkheden om uit te bellen. Ramon
01-03-16 Mail getuurd waarom het zo lang duurt....Elk ticket wat wij beantwoorden komt automatisch op "wachten op klant" zodra u hem beantwoord gaat het ticket "Open" en zien wij hem weer.

Jullie begrijpen dat ik het allemaal een beetje zat ben.

Aan dit bedrijf moet toch iets gedaan worden, dit kan toch niet.