bprosman schreef:Maar als je daar iets alternatiefs op gaat zetten zie ik weer niet t voordeel tov een andere "gewone" mediaplayer.ook dan heb je verder niets nodig. Bij voorkeur een eerdere generatie.
Ik ga een media player aanschaffen thx all
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
bprosman schreef:Maar als je daar iets alternatiefs op gaat zetten zie ik weer niet t voordeel tov een andere "gewone" mediaplayer.ook dan heb je verder niets nodig. Bij voorkeur een eerdere generatie.
het voordeel is het beste van 2 werelden.bprosman schreef:Maar als je daar iets alternatiefs op gaat zetten zie ik weer niet t voordeel tov een andere "gewone" mediaplayer.ook dan heb je verder niets nodig. Bij voorkeur een eerdere generatie.
Een media player is weer een extra "halte' . Zou gewoon een Google Chromecast kopen. Doet hetzelfde, is makkelijker en goedkoper...Har06 schreef:bprosman schreef:Maar als je daar iets alternatiefs op gaat zetten zie ik weer niet t voordeel tov een andere "gewone" mediaplayer.ook dan heb je verder niets nodig. Bij voorkeur een eerdere generatie.
Ik ga een media player aanschaffen thx all
Een Chromecast vind ik nu juist weer een extra halte. Een mediaspeler sluit je aan op je TV / netwerk. Haalt zijn films van de NAS of lokale USB disk, heb je verder niets bij nodig.Een media player is weer een extra "halte' . Zou gewoon een Google Chromecast kopen. Doet hetzelfde, is makkelijker en goedkoper...
Ik heb op de slaapkamers achterop de TV een plank gemaakt met een haaks plankje zodat de kleine mediaplayer "Bovenop" de TV zit met een klittenbandje (zie foto). Kun je zo met de AB bedienen. Sommige mediaspelers bedraadt, sommige wireless (blueray streamen wireless gaat niet) , central in huis een NAS en iedereen kan overal alle films, muziek etc aan.Maar dan heb je dus weer een extra apparaat en snoeren die je ergens kwijt moet (de TV hangt op aan de muur).
bprosman schreef:Een Chromecast vind ik nu juist weer een extra halte. Een mediaspeler sluit je aan op je TV / netwerk. Haalt zijn films van de NAS of lokale USB disk, heb je verder niets bij nodig.Een media player is weer een extra "halte' . Zou gewoon een Google Chromecast kopen. Doet hetzelfde, is makkelijker en goedkoper...
Bij de Chromecast moet je altijd weer een extra apparaat hebben (Laptop/PC/Ipad,Telefoon) die je film naar de Chromecast streamed.
Wat die smart-tv betreft. Vanwege de resolutie download ik vaak DVD9 of BlueRay formaat en ik ken nog geen SmartTv die die formaten aan kan.
Ik heb op de slaapkamers achterop de TV een plank gemaakt met een haaks plankje zodat de kleine mediaplayer "Bovenop" de TV zit met een klittenbandje (zie foto). Kun je zo met de AB bedienen. Sommige mediaspelers bedraadt, sommige wireless (blueray streamen wireless gaat niet) , central in huis een NAS en iedereen kan overal alle films, muziek etc aan.Maar dan heb je dus weer een extra apparaat en snoeren die je ergens kwijt moet (de TV hangt op aan de muur).
http://www.familie-prosman.nl/radar/mediaplayer.jpg
Een NAS heeft natuurlijk meer nuttige functies dan alleen maar als bron van af te spelen media te dienen.Teunbosseman schreef:bprosman schreef:Een Chromecast vind ik nu juist weer een extra halte. Een mediaspeler sluit je aan op je TV / netwerk. Haalt zijn films van de NAS of lokale USB disk, heb je verder niets bij nodig.Een media player is weer een extra "halte' . Zou gewoon een Google Chromecast kopen. Doet hetzelfde, is makkelijker en goedkoper...
Bij de Chromecast moet je altijd weer een extra apparaat hebben (Laptop/PC/Ipad,Telefoon) die je film naar de Chromecast streamed.
Wat die smart-tv betreft. Vanwege de resolutie download ik vaak DVD9 of BlueRay formaat en ik ken nog geen SmartTv die die formaten aan kan.
http://www.familie-prosman.nl/radar/mediaplayer.jpg
Maar een NAS of lokale USB disk is toch ook een extra apparaat ?
DVD9 is de grootte, reslotie heeft er zeer weinig mee te maken of format. DVD5 is een verkleinde DVD9 zodat deze als je dit wilt branden op een 4.7gb schijfje. Veelal zijn de vele extras en subs weggehaald maar de kwaliteit is voor 95% gelijk. DVD9 is Double Layer schijf.
Blueray zijn veelal MKV bestanden en deze zijn behoorlijk groot. Nu weet ik dat vrienden een Samsung Smart tv hebben en deze speelt perfect Blueray af van een externe schijf. Als bij jou net afspeelt wellicht een ontbrekende codec ?
Anyway, kwam dit ook nog tegen:
http://www.onemorething.nl/2014/07/torr ... -apple-tv/
sjohie schreef:Een NAS heeft natuurlijk meer nuttige functies dan alleen maar als bron van af te spelen media te dienen.
Net zoveel extra als dat je bijvoorbeeld bij chromecast nodig hebt naar mijn idee.Teunbosseman schreef:sjohie schreef:Een NAS heeft natuurlijk meer nuttige functies dan alleen maar als bron van af te spelen media te dienen.
Weet ik maar blijft toch een extra apparaat......of zie ik dat verkeerd ?
En zelf ook server kan zijn voor diverse streaming protocollen.Voordeel van de NAS is wel dat deze vaak ook zelf in staat is om het een en ander binnen te halen en dat je hiervoor dan geen computer extra aan hoeft te laten staan.
AC Ryan og : laat dit nu ook advies zijn van verschillende techneuten bij BCC en MMsjohie schreef:Zoals ik het zie is een chromecast geen eerlijke match voor een dedicated mediaplayer. Alles moet via apps, de dongle kan geen video transcoding doen, flac audiobestanden kan je er zo te lezen niet mee afspelen, en je moet voor offline content toch een opslagmedium ergens in het achterliggende (WiFi) netwerk hebben.
En als ik lees dat TS zijn TV zich verslikt in diverse bestanden, zou ik in dit geval kiezen voor een fatsoenlijke mediaplayer van zeg ACRyan.
techneuten bij MM en BCC?Har06 schreef:laat dit nu ook advies zijn van veschillende techneuten bij BCC en MMsjohie schreef:Zoals ik het zie is een chromecast geen eerlijke match voor een dedicated mediaplayer. Alles moet via apps, de dongle kan geen video transcoding doen, flac audiobestanden kan je er zo te lezen niet mee afspelen, en je moet voor offline content toch een opslagmedium ergens in het achterliggende (WiFi) netwerk hebben.
En als ik lees dat TS zijn TV zich verslikt in diverse bestanden, zou ik in dit geval kiezen voor een fatsoenlijke mediaplayer van zeg ACRyan.
Dat zou ik dan weer niet doen omdat alles via AirPlay gaat (of de ingebouwde apps), je kunt voor zover ik weet met een AppleTV geen content van een network share trekken.Zou persoonlijk dan de voorkeur geven aan de AppleTV, maar da's puur persoonlijk..
Jawel hoor.. Geen enkel probleem..bprosman schreef:Dat zou ik dan weer niet doen omdat alles via AirPlay gaat (of de ingebouwde apps), je kunt voor zover ik weet met een AppleTV geen content van een network share trekken.Zou persoonlijk dan de voorkeur geven aan de AppleTV, maar da's puur persoonlijk..
Har06 schreef:AC Ryan og : laat dit nu ook advies zijn van verschillende techneuten bij BCC en MMsjohie schreef:Zoals ik het zie is een chromecast geen eerlijke match voor een dedicated mediaplayer. Alles moet via apps, de dongle kan geen video transcoding doen, flac audiobestanden kan je er zo te lezen niet mee afspelen, en je moet voor offline content toch een opslagmedium ergens in het achterliggende (WiFi) netwerk hebben.
Ik ben met de auto in 15 min bij MM, kijken informeren cs lijkt me verstandig, kopen zal ik wel doen bij BCC of via een webwinkelTeunbosseman schreef:Har06 schreef:AC Ryan og : laat dit nu ook advies zijn van verschillende techneuten bij BCC en MMsjohie schreef:Zoals ik het zie is een chromecast geen eerlijke match voor een dedicated mediaplayer. Alles moet via apps, de dongle kan geen video transcoding doen, flac audiobestanden kan je er zo te lezen niet mee afspelen, en je moet voor offline content toch een opslagmedium ergens in het achterliggende (WiFi) netwerk hebben.
Dacht dat ze jou niet zagen bij MM, Har......toch maar overstag gegaan