LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo en storingen digitale televisie!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Willem xamuh

Re: Ziggo en storingen digitale televisie!

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

thiefinthenight schreef:

"signaalsterkte: 78 en signaalkwaliteit: 100 (BER:0.0 X 1E-6). De signaalsterkte laat af en toe wat schommelingen zien, soms 74 en dan weer 82".

De signaalsterkte mag wat schommelingen laten zien, maar meestal gaat het dan om enkele procenten. In dit geval zien de waarden er op zich netjes uit, maar zoals gezegd, vragen bepaalde Tv's om een sterkte van 100%, maar als dat zakt zal de kwaliteit vaak al afnemen, en de BER, wat staat voor Bit Error Rate, dus het aantal bitfouten, toenemen. Als die waarde 0 is, zoals in dit geval, zijn er dus geen errors aanwezig. Maar als de sterkte al wisselt van 74 naar in de 80, geeft dat al wel aan dat het niet helemaal goed gaat.

Maar het is soms moeilijk de waarden op te nemen op momenten dat het fout gaat, omdat een storing daar vaak te kort voor is.

Ik heb alles zo goed mogelijk proberen uit te leggen, maar als je er niet in thuis bent, kan ik me indenken dat het allemaal niet echt duidelijk is. Ik zou je aanraden toch nog eens contact op te nemen met je provider, want het lijkt er helaas op dat je er zo niet uitkomt en wellicht is het ook niet door jezelf op te lossen...

mvg. Willem.

bprosman

Re: Ziggo en storingen digitale televisie!

Ongelezen bericht door bprosman »

De signaalsterkte mag wat schommelingen laten zien, maar meestal gaat het dan om enkele procenten.
Als je ook Internet van Ziggo hebt log dan eens aan op het modem en kijk eens wat daar voor signaalwaarden binnenkomt.

Zit onder <Geavanceerde instelling><Basic> Dan het tabelletje "Downstream bonded channels".

Gesloten