LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is dit normaal bij stucwerk?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
eleven

Re: Is dit normaal bij stucwerk?

Ongelezen bericht door eleven »

eleven schreef:
Spencer1972 schreef:Dat is dus niet waar. Als je nieuw stucwerk niet voorbehandeld voordat je spachtelputz aan gaat brengen ga je hele grote problemen krijgen....wat dan wel weer stof is voor een nieuw topic hier :D
Kijk even op Google dan kan je zien waarom het noodzakelijk is.
Ik ben al een aantal keren muren tegengekomen die niet waren voorzien van een hechtprimer, het valt na verloop van tijd van je muren af.
Als jouw stukadoor adviseert dit niet te doen is het een prutser die niet weet waar hij over praat!
Dus je bent een stukadoor en doet dit al vaker?
Dus je weet dan, dat het nieuwe muren zijn en niet waar eerst iets anders heeft opgezeten.?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Spencer1972 schreef:Dat is dus niet waar. Als je nieuw stucwerk niet voorbehandeld voordat je spachtelputz aan gaat brengen ga je hele grote problemen krijgen....wat dan wel weer stof is voor een nieuw topic hier :D
Ik ben al een aantal keren muren tegengekomen die niet waren voorzien van een hechtprimer, het valt na verloop van tijd van je muren af.
Als jouw stukadoor adviseert dit niet te doen is het een prutser die niet weet waar hij over praat!
Klopt, hier in de flat valt in alle woningen het stucadoorwerk dat op de gasbetonblokken is aangebracht van de muren af. Conclusie: geen hechtprimer gebruikt.

eleven

witte angora schreef:
Klopt, hier in de flat valt in alle woningen het stucadoorwerk dat op de gasbetonblokken is aangebracht van de muren af. Conclusie: geen hechtprimer gebruikt.
Op gasbetonblokken moeten ook zijn deze pas gemetseld altijd hechtmiddel aangebracht worden.
Dit heeft niets met de toestand van TS te doen.
De conclusie van jou, dat er geen primer aangebracht is, hoef het nog niet zo te zijn, al je geen vakman bent om dit te beoordelen, tenminste als je niet bij de werkzaamheden het gezien hebt.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Eleven, jij kent de aannemer, de puinhoop die hij ervan gemaakt heeft en de geschiedenis van de flat niet...

eleven

witte angora schreef:Eleven, jij kent de aannemer, de puinhoop die hij ervan gemaakt heeft en de geschiedenis van de flat niet...
Het gaat om stucwerk en niet wat de aannemer voor puinhoop gemaakt heeft.
Als bij de werkzaamheden bij was geweest, dan kan je beoordelen of er primer aangebracht is.
Alleen dat het een slechte aannemer was, kan hij deze klus toch goed gedaan hebben.

Spencer1972

Ongelezen bericht door Spencer1972 »

Eleven heb je nou al op Google gekeken, voorbehandelen stucwerk voor spachtelputz?
Waarschijnlijk niet!! Bel een willekeurig stukadoorsbedrijf die zal altijd een hechtprimer adviseren en anders moet je een ander bedrijf bellen.
Of ben jij zelf een stukadoor die dat niet doet?

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Spencer1972 schreef:Eleven heb je nou al op Google gekeken, voorbehandelen stucwerk voor spachtelputz?
Waarschijnlijk niet!! Bel een willekeurig stukadoorsbedrijf die zal altijd een hechtprimer adviseren en anders moet je een ander bedrijf bellen.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je gelijk hebt !

Bij mij is een Volendammer aan het stucen geweest ( Schijnen de beste stucadoors te zijn ) en inderdaad werd zowel de bestaande granolmuur als de uitbouw met primer behandeld ( groene laag )

Destijds gevraagd uit nieuwsgierigheid en inderdaad is voor beter hechten van de aan te brengen stuclaag.

Ik heb gladde wanden en als ik de fotos van TS zie, zou dat voor mij een probleem zijn.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

bij ons werd ook eerst de muur voorzien van stucprimer (quarzcoat) de stukadoor heeft toen ook nog uitgelegd wat er zou gebeuren als we dit niet zouden gebruiken.
bij ons heeft hij eerst alle oneffenheden in de muur weggewerkt, ook de kleine gaatjes en putjes, om er zeker van te zijn dat hij geen ellende kreeg met het sierpleisteren.
als ik het verhaal van TS zie heeft hij sowieso niet zo'n hele beste stukadoor.
klinkt een beetje als een bijbeunende behulpzame buurman.

eleven

Spencer1972 schreef:Eleven heb je nou al op Google gekeken, voorbehandelen stucwerk voor spachtelputz?
Natuurlijk adviseerd een stukadoorsbedrijf om een hechtmiddel te gebruiken.
Dat is toch hun verdienste.
Dat hechtmiddel gebruikt moet worden bij diverse verschillende muurstrukturen is duidelijk, maar zoals ik het begrepen heb van TS, is hij/zij alleen bang, dat de oneffenheden naderhand zichtbaar zijn.
Als je de oneffenheden met Knauf of Fix en Finish bewerkt, is hetzelfde of je deze met spachtelputz opvuld, alleen is dan een hoger verbruik van Spachtelputz.

Om je vraag nog te beantwoorden, neen ik ben geen stukadoor, maar heb zo mijn ervaringen.

Gesloten