Re: Tandarts rekening
Geplaatst: 03 feb 2015 17:40
een 5 delige brug met 3 pijlers is voor 2 missende tanden, niet 1, er was dus al meer aan de hand voordat de brug gemaakt werd. Of er is een oude brug bij betrokken die vervangen is en uitgebreid, of er was eerst iets anders, of niets?
Maakt in essentie niet uit. De correcties die gedaan moeten worden zijn vrij beperkt, en worden meestal door het lab kosteloos uitgevoerd.
Basis van dit probleem lijkt mn in de communicatie te liggen.
Ik vind het overigens niet correct dat er zonder tekst en uitleg gedeclareerd is. Ik vraag mij ook af hoe het zit met die niet gemaakte foto's die wel op de declaratie staan, want voor het plaatsen van een brug zijn geen foto's (meer) nodig.
Dat het werk wat toe gedaan is verder al wel gedeclareerd is , binnen randvoorwaarden , niets mis mee.
In de zorg werkt het anders dan bij installateurs en aannemers overigens, andere wet en regelgeving ook.
Het gebeurt overigens steeds vaker sterker nog is bij grotere klussen daar al lang heel normaal dat in die tak aanbetalingen en zo gevraagd worden terwijl er nog niets gedaan is of alleen al om de overeenkomst te bekrachtigen.
Dat er al gedeclareerd is is wel gunstig voor u, want het bekrachtigd de inspanningsverplichting van de tandarts.
Wat kleur en aansluiting betreft zal er neem ik aan nog gecorrigeerd worden. Dit zijn, zeker in het front geen klussen van met de knip van de vinger klaar. wellicht ook is uw eigen verwachtingspatroon wat hoog gespannen geweest door welke reden dan ook (wellicht aangewakkerd door tandarts zelf). verder is het gissen.
Wat ik wel bespeur is een nogal negatieve benadering van het probleem. Ik neem aan dat er met goede communicatie uit te komen is. ben ook wel benieuwd naar de uitleg over de al gedeclareerde foto's.
ga dus een gesprek in met de intentie er samen uit te komen, niet (gelijk) met een beschuldigende toon.
Tandartsen zijn ook net mensen en reageren net als u zelf kriegelig op bepaalde soort benadering, met averechts effect voor iedereen. En komt u er niet uit kunt u met opgeheven hoofd naar huis.
Overigens kunt u bij Famed bezwaar maken tegen de nota , of een deel wat u meent te bestrijden, zij nemen dat dan weer op met de praktijk (die nu dus even dicht is).
Ook kunt u wellicht uitstel vragen voor betaling tot het gesprek met de tandarts geweest is en helder is of er correctie komt.
Met Famed is, mits tijdig aangekaart, veel afstemming mogelijk, in tegenstelling van wat velen willen doen geloven. het is alleen hoe en wanneer het gebracht wordt.
Maakt in essentie niet uit. De correcties die gedaan moeten worden zijn vrij beperkt, en worden meestal door het lab kosteloos uitgevoerd.
Basis van dit probleem lijkt mn in de communicatie te liggen.
Ik vind het overigens niet correct dat er zonder tekst en uitleg gedeclareerd is. Ik vraag mij ook af hoe het zit met die niet gemaakte foto's die wel op de declaratie staan, want voor het plaatsen van een brug zijn geen foto's (meer) nodig.
Dat het werk wat toe gedaan is verder al wel gedeclareerd is , binnen randvoorwaarden , niets mis mee.
In de zorg werkt het anders dan bij installateurs en aannemers overigens, andere wet en regelgeving ook.
Het gebeurt overigens steeds vaker sterker nog is bij grotere klussen daar al lang heel normaal dat in die tak aanbetalingen en zo gevraagd worden terwijl er nog niets gedaan is of alleen al om de overeenkomst te bekrachtigen.
Dat er al gedeclareerd is is wel gunstig voor u, want het bekrachtigd de inspanningsverplichting van de tandarts.
Wat kleur en aansluiting betreft zal er neem ik aan nog gecorrigeerd worden. Dit zijn, zeker in het front geen klussen van met de knip van de vinger klaar. wellicht ook is uw eigen verwachtingspatroon wat hoog gespannen geweest door welke reden dan ook (wellicht aangewakkerd door tandarts zelf). verder is het gissen.
Wat ik wel bespeur is een nogal negatieve benadering van het probleem. Ik neem aan dat er met goede communicatie uit te komen is. ben ook wel benieuwd naar de uitleg over de al gedeclareerde foto's.
ga dus een gesprek in met de intentie er samen uit te komen, niet (gelijk) met een beschuldigende toon.
Tandartsen zijn ook net mensen en reageren net als u zelf kriegelig op bepaalde soort benadering, met averechts effect voor iedereen. En komt u er niet uit kunt u met opgeheven hoofd naar huis.
Overigens kunt u bij Famed bezwaar maken tegen de nota , of een deel wat u meent te bestrijden, zij nemen dat dan weer op met de praktijk (die nu dus even dicht is).
Ook kunt u wellicht uitstel vragen voor betaling tot het gesprek met de tandarts geweest is en helder is of er correctie komt.
Met Famed is, mits tijdig aangekaart, veel afstemming mogelijk, in tegenstelling van wat velen willen doen geloven. het is alleen hoe en wanneer het gebracht wordt.